Државна управа Коментар Медији

Kако партократија купује медије

Ко год прочита извештај Савета за борбу против корупције схватиће зашто покрет „Доста је било“ стално инсистира на ПОТПУНОЈ транспарентности рада државних институција, јавних и државних предузећа.
Транспарентност је једини начин да се успостави контрола трошења јавног новца и спречи злоупотреба. Једини начин да прави медији, а не папагајски мегафони, добију новац за маркетинг који је потребан и сврсисходан.
money-1050161_1280
Ево примера из новог Извештаја Савета за борбу против корупције о утицају на медије преко маркетинга:

Вулин новац министарства дао „Печату“ који је уређивао

Министарство за рад, запошљавање, борачка и социјална питања спровело је 2014. године поступак јавне набавке мале вредности у коме су учествовала три понуђача. Након спроведеног поступка са фирмом Watchout доо из Београда закључен је уговор у вредности од 2,2 милиона динара са ПДВ чији је предмет услуга пропагандне активности поводом обележавања значајних датума, односно инсертовање илустрованог материјала у форми публикације у вези за следећим темама: Сарајевски атентат, почетак Првог светског рата, Церска битка, Битка на Гучеву, Битка на Чачковом камену, и Колубарска битка. Министарство је у тендерској документацији предвидело да ће се инсертовање извршити „уз дневни лист који има националну покривеност и обрађује озбиљне теме, у тиражу од најмање 60.000 примера, уз издање од 27.6.2014. (петак) за целу територију државе“. Инсертовање је извршено уз недељнике НИН и Печат, а не уз дневни лист како је било предвиђено тендерском документацијом.

Иначе, министар Александар Вулин је био уредник у листу Печат до 2012. године када је именован на функцију у Влади Републике Србије.

 

УРС и СПС делили државни новац међу страначким активистима

Национална служба за запошљавање (НСЗ) уговорила је марта 2012. године услуге

„израде ТВ материјала за потребе НСЗ“ са фирмом Infobiro доо из Београда, по цени од 3,5 милиона динара са ПДВ-ом. Закључивању уговора претходио је поступак јавне набавке мале вредности у коме је НСЗ доставила позиве за учешће у јавној набавци следећим понуђачима: Агенција Placebo Filed, Frame TV Production доо, и Infobiro доо из Београда. Власник Агенције Placebo Filed из Београда је Марко Ковачевић, који у својој биографији наводи да је режирао политичке кампање Г17 и УРС и да професионално учествује у свим изборним кампањама од 2004 Фирма Frame TV Production доо пружалац је услуга у већем броју државних институција којима руководе функционери политичке странке Г17 плус, односно УРС, а власници тог предузећа, Миле Балаћ и Бојан Трајковић, у периоду спровођења јавне набавке, били су и сувласници фирме Infobiro доо. Из овога произлази да је реч о повезаним правним лицима, а не о стварним „конкурентима“.

Такође, учесници јавне набавке, Placebo Filed и Frame TV Production доо, нису доставили комплетне и исправне тендерске понуде (фали више од 10 исправних докумената), те је изабрана понуда фирме Infobiro доо. У моменту потписивања уговора, директор НСЗ је био Дејан Јовановић, из УРС-а, а председница комисије за спровођење јавне набавке била је Ивана Грбић.

ЈП Путеви Србије уговорило је априла 2012. године   са предузећем Watchоut доо услугу снимања „документарног филма о модернизованим наплатним станицама и рехабилитованим мостовима“ по цени од 2,4 милиона динара са ПДВ. У поступку јавне набавке мале вредности, поред изабраног понуђача, учествовале су и фирме Media plus доо и Futura house доо из Београда. Обе понуде су одбијене као неприхватљиве, јер премашују износ процењене вредности јавне набавке и то понуда Media plus доо за 650.000 динара без ПДВ-а, а понуда Futura house доо за 400.000 динара без ПДВ-а. Учесницима у постуку је пре сачињавања понуда било познато да ће њихове понуде, у складу са Законом о јавним набавкама, бити дисквалификоване уколико премаше процењену вредност набавке. Процењена вредност предметне набавке је била 2,1 милион динара, колико је без ПДВ-а и понудило предузеће Watchоut доо. Индикативно је и то да је фирма Media plus доо такође, са неисправном понудом, била „конкурент“ фирми Watchоut доо и у јавној набавци 2011. године код Агенције за безбедност саобраћаја.

Иначе, председник УО ЈП Путеви Србије у периоду доделе спорног уовора био је Зоран Лилић, а директор предузећа Зоран Дробњак, кадрови СПС, док је фирма Watchоut доо радила изборну кампању за СПС   и донирала новчана средства тој странци.

 

Минстарство трговине плаћало личну промоцију функционера у Куриру

Министарство спољне и унутрашње трговине и телекомуникација закључило је 2014. године уговор о промовисању пројекта и активности у области трговине са Adria media Serbia доо, издавачем дневног листа Курир, чија је вредност 2 милиона динара. Практично је реч о услузи израде и публиковања ПР текстова на тему дигитализације у штампаном и електронском издању листа Курир, који углавном садрже изјаве и фотографије државне секретарке Татјане Матић и министра Расима Љајића. У оквиру наведеног уговора, у листу Курир, дана 30.6.2014, објављен је интервју са државном секретарком Татјаном Матић са насловом „Добићемо дигитални сигнал до јуна 2015. године“, који је фактурисан по цени од 73.800 динара на терет буџета ресорног министарства.

Други интервју са Татјаном Матић са насловом „Дигитализација као инвестиција у развој“ објављен је у Куриру, дана 10.10.2014, и фактурисан као ПР текст по цени од   94.440 динара. Садржај објављених текстова који су приложени уз извештаје и фактуре предузећа Adria media Serbia доо потврђују да су путем теме дигитализације значајну личну промоцију у Куриру обезбедили и функционери ресорног министарства.

ДЈБ Млади

ДЈБ Млади

1
Оставите коментар

avatar
2500
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
0 Comment authors
ЕПС-ов маркетинг је прикривена пљачка | Dosta je bilo Recent comment authors
најновији најстарији
trackback
ЕПС-ов маркетинг је прикривена пљачка | Dosta je bilo

[…] Kако партократија купује медије […]