Mediji Prenosimo

Istinomer: Radoica kupuje, građani finansiraju, mediji propadaju

Prenosimo vam analizu Istinomera o privatizaciji lokalnih medija.


mediji

Televizije Radoice Milosavljevića do sada su preko konkursa za projektno sufinansiranje dobile najmanje 390 hiljada evra iz budžeta lokalnih samouprava.

U samo tri dana dve televizije u vlasništvu kruševačkog biznismena Radoice Milosavljevića objavile su da prestaju, odnosno privremeno prekidaju emitovanje informativnog programa. Prvo je to učinila TV Požega koja je objavila da od 1. septembra prestaje emitovanje zbog teške finansijske situacije. RTV Kragujevac, tokom vikenda, nije emitovala vesti zbog neisplaćenih plata i doprinosa. Na ovoj televiziji, gledaoci neće imati priliku da gledaju jutarnji program sve do 1. septembra.

Požeška televizija jedna je od osam koje je u procesu privatizacije medija kupio Milosavljević. Nakon odluke da prekinu emitovanje, direktorka te televizije Snežana Dragojlović kazala je UNS-u da je pre deset dana poslala mejl Milosavljeviću, ali da odgovor još nije dobila.


N1, 26.8.2016.
„On je nama odmah rekao da neće ni davati ni uzimati novac, iako po kupoprodajnom ugovoru mora najmanje dve godine da isplaćuje zarade“, rekla je Dragojlović.


Nakon ove izjave, koja bi u najmanju ruku morala biti uznemiravajuća za resorno ministarstvo, ali i tužilaštvo, Milosavljević se nije obraćao javnosti, a na broj poznat redakciji Istinomera nije odgovarao. Prema finansijskom izveštaju od prošle godine, ova televizija nije imala velike novčane poteškoće.


”Nadležni organi moraju što pre da ispitaju platežnu sposobnost Milosavljevića kako bi eventualno sprečili najgori scenario, a to su stečaj ili likvidacija za ove televizije. Jasno je da je Milosavljević imao preidzborni cilj da kupi televizije po Srbiji koje su i ispunile svoj zadatak zbog jedinstvene uređivačke politike čija nakolnost vladajućoj stranci nije uopšte bila sporna. Došlo je vreme da se Radoica povuče i to ne smemo da dozvolimo već moramo da insistiramo da se otkriju sve okolnosti pod kojima je on kupio ove medije”, kazao je za Istinomer predsednik Nezavisnog udruženja novinara Srbije (NUNS) Vukašin Obradović.


Za razliku od televizije Požega, RTV Kragujevac je u gotovo beizlaznoj finansijskoj situaciji. Iznos blokade televizije je oko sedam i po miliona dinara, a za samo nekoliko poslednjih meseci, prema Portalu sudova, ova medijska kuća zbog neizmirenih obaveza tužena je više od 10 puta. Ove činjenice zbunjuju s obzirom na to da je RTK jedini medij koji je prošle godine iz budžeta grada Kragujevca dobio čak 74 miliona dinara. Od toga oko 44 miliona do privatizacije plus 30 miliona dinara odlukom Gradskog veća koju je kragujevačka Skupština potvrdila tek nakon prodaje.

Čak i ove godine, umesto da raspiše javni poziv, Gradska uprava uputila je toj, kao i televiziji „Kanal 9“ poziv za dostavljanje ponude za prenošenje „izjava od predstavnika odborničkih grupa i drugih predstavnika organa grada, zatim izveštavanje po pozivu sa sednica Gradskog veća i uzimanje izjava od članova gradskog veća i drugih predstavnika organa grada, kao i izveštavanje po pozivu sa ostalih događaja od značaja za rad organa grada“. Protiv ovakvog poziva pobunila su se medijska udruženja, jer zakonom propisan konkurs za sufinansiranje medijskih projekata nije objavljen.

Šta je Ministarstvo privrede, koje je nakon gašenja preuzelo poslove Agencije za privatizaciju, preduzelo zbog očiglednog kršenja kupoprodajnih ugovora, do objavljivanja ovog teksta, nismo uspeli da saznamo.

Milosavljević kupuje medije, država subvencioniše

Pored televizija u Požegi i Kragujevcu i druge medijske kuće u vlasništvu Radoice Milosavljevića dobijaju novac iz budžeta, ili preko konkursa ili odlukama gradskih veća. Tako će ove godine čak dve trećine sredstava iz budžeta za finansiranje medijskih projekata u Kruševcu otići RTV Kruševac. Ovoj televiziji je pripalo nešto više od devet miliona dinara (9.200.000), od 15 i po miliona dinara koliko je na konkursu raspodeljeno. U prošloj godini, RTK je dobio dva miliona i sto hiljada dinara i to na konkursu koji je objavljen 16. oktobra, dva meseca nakon što je preuzima Milosavljević. Dakle, kada se sve sabere RTK dobija oko 90 hiljada evra novca poreskih obveznika. Milosavljević je ovu televiziju prethodno preuzeo za svega 14 hiljada evra.

Kako je Istinomer ranije pisao, Radoica Milosavljević dobio je iz budžeta opštine Dimitrovgrad oko 110 hiljada evra za finansiranje medijskog sadržaja u svojoj RTV Caribrod, odnosno čak 80 odsto novca koji je podeljen na konkursu. Ovu medijsku kuću kupio je za 18.600 evra što je šest puta manje od sume koju je dobio od opštine Dimitrovgrad. Prema javno dostupnim podacima, ova televizija je prošlu godinu završila sa gubitkom od milion i 220.000 hiljada dinara (oko 10.000 evra).


”Nema generalnog zaključka šta se dešavalo sa novcem koji je dobijao Radoica, ali je očigledno da se u nekim slučajevima taj novac nije koristio u okviru samih televizija koje su novac dobijale preko konkursa. Ne vidi se da su dobijena sredstva ulagana u samu medijsku kuću, već se čini da su služila kao povraćaj uloženog novca u kupovinu”, istakao je Obradović za Istinomer.


Kupovina lokalnih medija izborni projekat?

Radoica Milosavljević koji do privatizacije lokalnih medija, nije imao nikakve veze sa medijskim biznisom, kupio je čak osam medija u Srbiji za ukupno 280.000 evra. Zbog čega se Milosavljević upustio u kupovinu medija kada za njihovo ”održavanje u životu” očigledno nije imao novca? Ovo pitanje je, kako kaže Nino Brajović iz Udruženja novinara Srbije, od početka bilo ključno za to udruženje.


”Mi smo predali i zahtev da se utvrdi da li je on bio uopšte kvalifikovan da kupi medije s obzirom da je bio kažnjen po krivičnom zakonu”, kazao je Brajović za Istinomer. ”Po njegovoj zvaničnoj tvrdnji njegov interes je da se bavi medijskim biznisom i da ima kapaciteta za to. Pokazalo se da nema, jer ako je ugroženo tri od osam medija posle samo godinu dana to znači da se on u tome ne snalazi”, zaključuje Brajović.


Medijski stručnjaci su u brojnim analizima privatizaciju medija nazvali fiktivnom, jer su novi vlasnici uglavnom bili u tesnim rođačkim, prijateljskim, finansijskim i političkim vezama sa vladajućim strukturama. To se možda najbolje videlo na izborima.

Prema pisanju sajta Cenzolovka, RT Pančevo je za vreme izbora gotovo bila medijski pokrovitelj Srpske napredne stranke. Ova televizija je direktno prenosila mitinge SNS i van tog grada, na primer iz Kikinde. Tu televiziju je u avgustu prošle godine kupio Radoica Milosavljević za 87.200 evra. Do sada je iz gradskog budžeta ova medijska kuća preko konkursa za sufinansiranje dobila 16 i po miliona dinara (oko 132 hiljade evra), a krajem prošle godine odlukom veća još 250 hiljada dinara.

Prema informacijama objavljenim u Beloj knjizi u kojoj je nekoliko medijskih udruženja pisalo o ishodima projektnog sufinansiranja, sredstva iz gradskog budžeta dobila je još jedna Milosavljevićeva televizija – TV Pirot. Dok je na konkursu prošle godine ova televizija prihodovala oko tri i po miliona dinara, ove godine dato im je blizu četiri. Dakle, sve u svemu oko 60 hiljada evra. Milosavljević je TV “Pirot” kupio za 26.300 evra kao jedini ponuđač.

Radoica Milosavljević kupio je još dve televizije, Radio-televiziju „Brus“ za 10.200 evra i Centar za informisanje Novi Kneževac za samo 480 evra.

Izvor: Istinomer

Oznake
DJB Mladi

DJB Mladi

Ostavite komentar

6 Komentara na "Istinomer: Radoica kupuje, građani finansiraju, mediji propadaju"

avatar
2500
Sortirajte po:   najnoviji | najstariji
svetlanast.
Gost
svetlanast.

Sve dok se neistomisljenici SNS rezima i AV, ne izbore za JAVNI DIJALOG – DEBATU po svim spornim pitanjima i na svim nivoima vlasti, trud i istrazivacko novinarstvo, upozorenja o nezakonitostima i pljackama, lazima o nevidjenim uspesima vlasti, sakrivenim ugovorima… – OSTACE MRTVO SLOVO NA PAPIRU.
Poslovnik o radu skupstine Srbije /koji je nazalost usvojila DS vlast racunajuci da nikada nece biti opozicija/, omogucuje predsedavajucima skupstine i poslanicima vlasti da oduzmu rec, vredjaju i podsmevaju se poslanicima opozicije.
Znaci, pre svega Srbiji nedostaje JAVNI DIJALOG vlasti i opozicije, koji bi osvestio gradjane i naucio ih da je rezultat vlasti standard naroda – kako narod zivi, a ne sestocasovni ekspozei i siledzijske konferencije za stampu na temu nevidjenih uspeha vlasti i neprijatelja „na svakom cosku“.

Ivan Ognjanović
Gost
Ivan Ognjanović

Mozete li stopirati bacanje 120 000 evra na skuptinski WC? To je sramota!!!

Miki
Gost
Miki

Ako je i skupštinski, mnogo je.

fgpm
Gost
fgpm

Da sam par decenija mlađi, pobegao bih od ovog nesretnog naroda na drugi kraj planete…

toma
Gost
toma

I ostavite da neko drugi vadi oci sa ovakvim spekulantima i lopovima !Doci ce valjda dan kada ce neko da organizuje narod i da ovakvi kao sto je ovaj lopov iz sela Dedina kod Krusevca nestanu iz zivota Srbije !!!

MAXI
Gost
MAXI

ne kupuje te medije Radojica Milosavljevic nego bratislav gasic bivsi vojni ministar a sve u ime aleksandra vucica koji tako zeli da zatvori i oci i usi i usta gladnom narodu…to je istina i nemoj ISTINOMER-u da se pravis lud kad znate cije je to delo i zamisao!!!