Саобраћај Шумадија

Аеродром Росуље: ни на небу, ни на земљи…

Сага о изградњи аеродрома Росуље надомак Крушевца, по свему судећи трајаће још дуго…

Вероватно да нема Крушевљанина који није чуо за Росуље, али добар део њих не зна где се тачно налази. Многи га, додуше, мешају са старим аеродромом на Кошијском пољу, који је у функцији још од 1925. године, а ширењем града готово да је доспео у његов центар. За неупућене, Аеродром Росуље налази се, или још боље, требало би да се налази, на изласку из Паруновца (за Некрушевљане, Паруновац је предграђе Крушевца). Требало би, јер фактички, аеродрома још увек нема. Формално, има га. И то већ пуне 22 године! Са двоје запослених – директором и књиговођом. Са уредним платама и доприносима. (А на тренутак замислите армије јадника у Србији који непрекидно раде, а месецима не примају плате.)

Да ли је и овде у питању јединствена оптичка варка својствена Србији? Јер ако јесте, могла би се искоритити као туристичка атракција! На папиру, Јавно предузеће „Аеродром Росуље“ годинама послује. Дакле, постоји. Међутим, када одеш на локацију, дату на прилично немаштовитом сајту, видиш да аеродрома нема. Само њиве, на које могу да слете вране, али никако и авиони, па ни авиончићи.

Више пута је постављано питање шта се дешава са фантомским аеродромом и зашто се не приступа његовој изградњи, кад је Јавно предузеће „Аеродром Росуље“ већ основано. Одговор је увек био исти – проблеми са откупом земљишта због спорног власништва. И тек након 12 година од оснивања предузећа, дакле 2007. године, почело се за реализацијом експропријације.

Међутим, републичке и градске власти решиле су да ове године реше ову шизофрену ситуацију. Експропријација је завршена, израђен је пројекат у вредности од 250 милиона динара, а из буџета града Крушевца за 2017. годину предвиђено је 101 милион динара за завршетак прве фазе, која подразумева изградњу слетне стазе, рулне стазе и платформе и стајанке са приступним саобраћајницама. Уговор о реализацији прве фазе потписан је са „Техноградњом“. Рок за изградњу – 70 радних дана, а за почетак радова означен је 15. мај 2017. То значи да би радови на изградњи те прве фазе аеродрома требало да буду готови до краја августа 2017. Дакле, спортски авиони би већ требало да слећу и узлећу поред паруновачких њива!

Састављен од чланова знатижељних по природи, општински одбор Доста је било – Крушевац је Јавном предузећу „Аеродром Росуље“ упутио питање да ли је завршена прва фаза изградње Аеродрома, за коју је предвиђен толики новац пореских обвезника. Одговора нас нису удостојили, што нас и није изненадило, јер је већ свима одавно познато да власт у граду, као и у држави, сматра да није обавезна да грађанима одговара на питање како се троши ЊИХОВ новац! Па, кад остасмо неудостојени одговора, са неукроћеном знатижељом, јер нас у ДЈБ јако занима како се троши између осталих и наш новац, одлучисмо да будемо детективи и да једног прохладног децембарског јутра одемо до аеродрома и лично испитамо ситуацију.

Да би на месту где смо се зауставили требало да се налази аеродром, закључили смо по спуштеној рампи и жичаној огради дужине педесетак метара. Ознаке да је некакав аеродром у близини није било. Иза рампе свеже асфалтиран пут. У тренутку нам је синуло да је аеродром уствари готов и да се чека презаузети Председник Србије и свих чланова СНС-а да дође и да пресече врпцу. Како је ту идеју у готово истом тренутку одувао ветар који нам је тог јутра ледио кости, и како је рампа била спуштена, кренули смо околним путем, поред њива, да дођемо до аеродрома. Оно што смо тамо затекли сликали смо. Стручњака за ваздухопловство у нашим редовима нема, али смо поприлично сигурни да гомила утабане земље не представља слетну или рулну стазу, платформу или стајанку. Уосталом, позивамо читаоце ових редова да на основу фотографија и сами просуде.

О разлозима изградње аеродрома Росуље нећемо овом приликом детаљно. Да је из безбедносних и других разлога неопходно изместити спортски аеродром, нико не спори. Али, да ли има економских оправдања да се у каснијим фазама гради аеродром за чартер летове, када такав већ постоји у близини, тј. у Краљеву? Е, то је већ добро питање, које ћемо разматрати другом приликом.

Шта је овде поента? Прво, двоје радника већ 22 године прима плату низашта! Било је ваљда логично да се прво макар крене са изградњом аеродрома, па да се онда неко ту запосли! Јасно је да тренутна власт није измислила ово предузеће, али га није ни укинула, а имала је прилике. А и зашто би? Армију неухлебљених чланова ваља негде „упослити“! Друго, ако се кренуло са реализацијом пројекта, бомбастично најаљиваног и искоришћеног у пропагандне сврхе, зашто га, властодршци, не завршисте? Где је запело? Треће, шта је са парама? Па није ваљда да гомила земље, па била и онолика, кошта 100 милиона динара?!

А, да! Има и четврто. Удостојите нас следећи пут одговора, о ви, моћници из власти! Можда мали јесмо, али смо знатижељни и истину увек ишчачкамо! А будите сигурни да ће бити и следећег питања.

Ознаке

ДЈБ.Крушевац

Градски одбор Крушевац

Коментар

Кликни овде да поставиш коментар