Политика Саобраћај Саопштењe Скупштина

Aмандмани ДЈБ на закон о безбедности саобраћаја на путевима

Владајућа већина данас гласа о усвајању више закона, међу којима су и Закон о националном ДНК регистру и закон о безбедности саобраћаја на путевима, о којима опозиција није могла да говори јер је владајућа већина потрошила време за расправу.

Наиме, посланици СНС-а су поново поднели 300 истоветних бесмислених амандмана на почетне чланове предлога закона о странцима, који је био први на дневном реду, и тако појели свих 10 сати за расправу.

ДЈБ посланик Душан Павловић поднео је 39 амандмана на Предлог закона о изменама и допунама закона о безбедности саобраћаја на путевима, али грађани нису чули ништа о томе јер није било времена да их образлаже.

Неки од амандмана предлажу:

Утврђивање одговорности предузећа која одржавају путеве, за саобраћајне несреће и штету која настане услед неодговорног одржавања путева.

Утврђивање кривичне одговорности јавног предузећа које има монопол на одржавање путева.

Часови вожње у лиценцираним ауто-школама нису обавезни.

Сви грађани могу директно приступити полагању испита уколико то желе.

Овај амандман подноси се да би се гарантовала слобода грађана који желе да сам одлуче како ће савладати обуку из вожње.

Практични испит снима се видео-аудио камером. Видео-аудио снимак полагања теоријског и практичног испита издаје се кандидату на његов захтев. Амандаман гарантује слободу сваког грађанина на приступ подацима који се њега лично тичу.

Тржиште предузећа за технички преглед возила је слободно. Свако ко задовољи услове прописане законом може обављати технички преглед возила. Лиценциране ауто-механичарске радње могу затражити овлашћење за обављање техничких прегледа. Овај амандман гарантује уставно право на привредну делатност.

Посланик Павловић поднео је и неколико амандмана који уређују рад Агенције за безбедност саобраћаја:

Агенција није профитно тело и цена њених услуга може одражавати само цену коштања услуге коју пружа.

Агенција треба да објављује месечно извршње буџета односно преглед свих прихода и расхода на интернет-презентацији. Уговори са трећим лицима се скенирају и постављају на интернет презентацији.

Овај амандман подноси се да би се и у Агенцији увео принцип потпуне транспарентности рада и финансирања. Такође, амандманом се уређује избор директора агенције којим се спречава страначко запошљавање у Агенцији.

Поднет је и амандман који прописује да је Влада дужна да поднесе извештај који обухвата анализу саобраћајних незгода у светлу примене пследњих измена законских одредби, да би јавност знала да ли је примена закона делотворна.

Уколико Влада не поднесе извештај Скупштини у року, премијер и министар саобраћаја кажњавају се са 200.000 динара, које морају да плате са сопственог рачуна, о чему потврдом обавештавају Народну скупштину.

Предложеним амандманом на члан 51. Предлога закона млађи људи се стимулишу да полажу раније возачки испит. Друго, дозвољена брзина којом могу да возе поставља се на ниво који важи са све остале возаче. Смањење брзине за 10% и више може значајно да омета и успори саобраћај.

Амандманом на члан 23. прописује се да у бициклистичкој улици није дозвољено претицање бицикла моторним возилом, нити вожња брзином већом од 30 километара на сат. Бициклистичке улице се уводе са циљем да се повећа безбедност бициклиста, подстакне веће коришћење бицикла и умири моторни саобраћај.

Доста је било

Коментар

Кликни овде да поставиш коментар

  • Svi ovi amandmani imaju smisla u jednom nirmalnom drustvu. S obzirom da je kod nas kvazi parlamentarizam onda imamo ovakve komične pozorišne predstave SNS. Šta više reći?