Политика Реаговање Саобраћај Туризам

Влада Србије због концесионара у Београду гуши аеродром у Нишу

Одлуком да преузме аеродром Константин Велики у Нишу, Влада Србије жели да угуши конкуренцију међу аеродромима и на силу обезбеди путнике београдском Аеродрому Никола Тесла чије су услуге далеко скупље него у Нишу.

Будући да је београдски аеродром на 25 година преузео концесионар, француска компанија Ванси, то значи да Влада Србије “намешта” веће приходе и још више оснажује монопол аеродрома у Београду који је сада у приватним рукама, а уништава нишки аеродром.

Захтевамо поново од Владе Србије да објави уговор са концесионаром за Аеродром Никола Тесла како би се утврдили трошкови овог дила за грађане Србије и штетне одредбе по пословање аеродрома у Нишу и осталих мањих аеродрома у Србији.

Тражимо од Комисије за заштиту конкуренције да по службеној дужности покрене поступак испитивања повреде конкуренције на тржишту авио услуга која је настала након концесије за Аеродром Никола Тесла.

Гушење нишког аеродрома биће директан удар и на привредни и туристички развој овог дела Србије. Нишки аеродром последњих година привлачи све више нискотарифних  (low cost) компанија и бележи највећи раст у региону по броју путника. Ако га буде преузела држава, путници из овог дела Србије биће приморани да путују неколико сати до Београда и користе и плаћају далеко скупље услуге аеродрома Никола Тесла.

Подсећамо, Доста је било је од почетка тврдио да је концесија за аеродром Никола Тесла  веома штетна за Србију и да иза ње стоје коруптивни дилови Владе Србије као и у свим пословима са ‘Арапима’ око ‘Ер Србије’, ‘Београда на води’, пољопривредног земљишта и бројних покушаја продаје државне имовине. Аеродром је профитабилна компанија и не постоји разлог зашто би овај државни монопол био поклоњен било којој приватној фирми. Једини монопол који је гори од државног је приватни. Влада Србије никада није направила студију економске оправданости давања аеродрома под концесију због чега основано сумњамо да је реч о наставку политике пљачке имовине грађана Србије.

Подсећамо да је давање концесије за београдски аеродром омогућено Законом о управљању аеродромима, који је донет крајем 2016. без икакве расправе у Скупштини, у пакету од 27 закона и споразума које је владајућа већина прогурала на силу у року од само неколико дана, одбијајући све амандмане у ноћном заседању.

Повезани текстови:

Концесија за аеродром Никола Тесла наставак коруптивних послова српских власти

Доста је било

Коментари

Кликни овде да поставиш коментар