Београд Реаговање

Београђани се жале на повећане рачуне за воду, надлежни тврде да није било поскупљења

Одређени број Београђана последњих дана је добио повишене рачуне за воду који су стигли на уплатницама „Инфостана“. Из ЈКП „Водовод и канализација“, међутим, наглашавају да није дошло до поскупљења.

– Вода није поскупела. Ствар је у томе да се утрошак воде не очитава сваког месеца, као струја, већ углавном четири пута годишње. Минимум који нам закон налаже су два годишња читања водомера, али ми се трудиимо да их буде четири. Када очитамо воду, дођемо до средње вредности потрошње воде за претходна три месеца. На пример, одређено домаћинство је у просеку месечно трошило 26 кубика. Када формирамо рачуне за наредна три месеца, ми то чинимо на основу поменуте средње вредности – кажу надлежни из ЈКП „Водовод и канализација“.

Последње поскупљење воде у Београду забележено је у августу 2016. године. Тада су цене повећане за пет одсто.

У стамбеној згради у улици Париске комуне на Новом Београду немају тај проблем јер је управник зграде преузео обавезу очитавања и достављања стања водомера на себе.
– Пре пет година смо добили рачуне “Инфостана” у којима је заједничка вода ообрачуната у висини 1.000,00 динара, по члану домаћинства, па су домаћинства у којима има пријављена четири члана добила 4.000,00 динара, само за воду. Једини начин да избегнемо високе рачуне за заједничку воду јесте да ја редовно очитавам стање (до 15-ог у месецу) и достављам га ЈКП „Водовод и канализација“ како би заштитио интересе власника станова и то радим редовно од 2014. године – каже ЗМ управник те стамбене зграде.

Поставља се питање да ли је то посао управника зграде или надлежних из ЈКП „Водовод и канализација“?