Ауторски текст Медији Реаговање

Одговор НУНС-у: Ко покреће машину за млевење меса?

НУНС је, поводом одговора ДЈБ немачком државном медију Дојче веле, упутио јавну критику Саши Радуловићу “подсећајући” га да је “јавни интерес темељ слободног јавног информисања и да је зато неприхватљив било какав посредни или непосредни притисак на новинаре и медије као чувара демократије и контролора друштвених процеса”. Такође, уследила је и јавна критика Саше Радуловића “због бахатог односа према овом угледном немачком медију и његовом новинару Немањи Рујевићу”. 

Одмах да питамо, додаје ли новинар Немања Рујевић на угледу својој кући лајковањем комeнтaра на свом профилу у коме неко каже “јел одговор био улепљен спермом пошто се баш изваљује да је свршавао док је куцао ово твоје извињење”? Или својим коментаром да “самозадовољно након куцања памфлета, пијемо макијато и мислимо како смо генијални”. 

Дакле, да поновимо укратко историјат целе приче коју је на годишњицу новинар Рујевић обновио, коју сада бесомучно понављају Пинк и Информер.

Дојче веле је 5. августа прошле године објавио нетачан текст, тврдећи да „лидер покрета Доста је било, у САД дугује више од милион долара за порез“. Дојче веле је обмануо јавност не једним текстом, него кампањом чију су окосницу чинила чак три текста и многобројна ТВ и радио гостовања њиховог новинара Немање Рујевића.

Дојче веле је прикрио податак да никада није имао контакт са америчком пореском управом (јер она не даје податке о пореским обвезницима који су тајни), већ да је прибавио папир из локалног Сан Матео катастра. Дојче веле је тврдио да је „папир са свежим печатом од 20. јула ове године“ (2016) добио од америчке пореске управе, прикривајући да се на папиру јасно види да је из 2005. године, да данас није важећи и да га је добио од катастра. Дојче веле је тврдио да је Саша Радуловић побегао из Америке, што је потпуна неистина, чак и да се ради о земљи која лако опрашта неплаћање пореза.

У септембру прошле године, Саша Радуловић је доказао да није дужан порез у Америци. Дојче веле, који је први пласирао ову лаж у јавност, уместо да призна грешку, и даље покушава то да прикрије, исмева очигледне доказе и успут мења причу. Најновији текст је само наставак покушаја прикривања одговорности за први објављени текст.

Као и код првобитног текста, и овога пута новинар је добио реаговање прес службе Доста је било, али га није објавио.

Зато желимо да питамо Славишу Лекића, председника НУНС-а, који је и сам небројено пута био жртва и мета најгорих измишљотина медија и политичара на власти, да ли се преко оваквих лажи прелази и излази у сусрет “угледном медију”, без обзира какве информације пласира? Да ли се оваквом “угледном новинару” одазива на позиве на разговор? И када је Саша Радуловић желео да разговара његов једини услов је био оно што му припада по медијским законима – да се објави деманти. Ни то није било учињено.

Славиша Лекић и већина његових колега из НУНС-а ће се сложити – са оваквим “аргументима” се разговара једино путем тужбе. Јер, очигледно је да Немања Рујевић, из нама непознатих разлога, кријући се иза угледа једног значајног медија као што је Дојче веле, не престаје да пласира нетачне информације. Ево, управо можете да чујете да се у данашњим вестима Телевизија Пинк са слашћу реферира на Рујевићеве “информације” о Саши Радуловићу и наставља да га провлачи кроз блато баш онако како се то дешавало и Славиши Лекићу и многим његовим колегама.

Питање је зашто Дојче веле на то пристаје и то подржава? Зашто је Дојче веле кренуо у кампању против Саше Радуловића у тренутку када је Доста је било била најјача опозициона партија у Скупштини Србије, вадећи из рукава папире старе десет година, у добром маниру српских служби?

Разумемо потребу да НУНС стане иза свог члана, али истинито и тачно информисање би требало да буде изнад сваког чланства, зар не? НУНС је, такође, подсетио Сашу Радуловића да је у складу с јавном функцијом коју обавља дужан да у комуникацији с новинарима и медијима покаже више одговорности, озбиљности и поштовања.

Ваљало би, колеге из НУНС-а, да подсетите своје чланове да је истинитост информација темељ новинарства. Или ћемо помислити, да је за разлику од деведесетих, када су постојала бар два медија у којима је могла да се чује реч опозиције, дошло време када ни угледни не желе да причају о правим проблемима.

За крај, да цитирамо једноставан наслов текста који је управо НУНС објавио на свом сајту, наслов текста Биљане Степановић, главне и одговорне уреднице „Нове економије“, који гласи: „Свако ко покуша да другачије мисли, пропушта се кроз машину за млевење“.

Овога пута, машина за млевење је Дојче веле. Нажалост.

Татјана Чанак
пресс тим Доста је било

Татјана Чанак

Татјана Чанак

Оставите коментар

12 Коментарa на "Одговор НУНС-у: Ко покреће машину за млевење меса?"

Обавести од
avatar
2500
Сортирајте по:   најновији | најстарији
Sale
Гост
Sale

Nemanja Rujević je očigledno lik koga mnogo pogađa nepravda. Malo malo pa ponavlja svoj tekst kako Saša Radulović duguje porez Amerima (dug je inače iz perioda od pre 15 godina!). Usput tradiocionalno vuče medije kao što su Pink i Informer kako bi blaćenje zaista bilo blaćenje, bez njih to nije to. I potpuno je nebitno što se za dug od milion dolara ne interesuju ni Američke ni naše institucije, ako moćna medijska mašinerija kaže da si kriv, onda je to definitivno tako i na tebi je da dokažeš da si nevin. Jer, oni neće stati. Počeće da obeležavaju mesečnice i godišnjice tog saznanja (naravno praćeno Pinkom i Informerom) čisto da ti pokažu primer moćne odmazde koja čeka svakoga ko se drzne da bude opozicija u Srbiji.

Милан
Гост
Милан

Подвукао бих кључне реченице из овог текста:
„Дојче веле је прикрио податак да никада није имао контакт са америчком пореском управом (јер она не даје податке о пореским обвезницима који су тајни), већ да је прибавио папир из локалног Сан Матео катастра. Дојче веле је тврдио да је „папир са свежим печатом од 20. јула ове године“ (2016) добио од америчке пореске управе, прикривајући да се на папиру јасно види да је из 2005. године, да данас није важећи и да га је добио од катастра.“
„Зашто је Дојче веле кренуо у кампању против Саше Радуловића у тренутку када је Доста је било била најјача опозициона партија у Скупштини Србије, вадећи из рукава папире старе десет година, у добром маниру српских служби?“
„Као и код првобитног текста, и овога пута новинар је добио реаговање прес службе Доста је било, али га није објавио. Зато желимо да питамо Славишу Лекића, председника НУНС-а, који је и сам небројено пута био жртва и мета најгорих измишљотина медија и политичара на власти, да ли се преко оваквих лажи прелази и излази у сусрет “угледном медију”, без обзира какве информације пласира?“
„Ваљало би, колеге из НУНС-а, да подсетите своје чланове да је истинитост информација темељ новинарства.“

Срдачан поздрав НУНС-у

Ana
Гост
Ana

Ova hajka prevazilazi zdrav razum, a NUNS se stravično obrukao. Ovo treba isterati do kraja, kad se već počelo, ali svaku sledeću laž treba ignorisati jer u suprotnom Radulović će sve vreme trošiti samo na dokazivanje da su u pitanju neistine, a oni mogu po ceo dan da izmišljaju kojekakve laži, ionako se ničim drugim i ne bave.

M. G.
Гост
M. G.

Ljaga sa Raduletovog imena moze se samo tuzbom protiv Svaba skinuti. I to kod njihovih sudova, na njihovom terenu, tamo odakle diriguju politickim desavanjima u Srbiji i vecem delu istocne Evrope. Od odstete dalje finansirati pokret/stranku i izvesti ovaj jadni narod iz beznadja.
Do pobede!

dusko
Гост
dusko

Nisam pročitao saopštenje NUNSA ali me zaista čudi da je jedan Slaviša Lekić stao iza toga! Poštujem Lekića i njegovo novinarsko delo i iskustvo. Poštujem i Radulovića i ubeđen sam da je njegov demanti tačan. Tog Rujevića ne poznajem niti sam čuo za njega dok nije počela ova frtutma. I šta sad, mislim da nisam jedini u raskoraku, dilemi, kome verovati zato predlažem sastanak Lekića i Radulovića, može i Rujević ali kako beži od razgovora ne verujem da bi bio prisutan, da to razčistite i da nas u zajedničkom saopštenju obavestite. Pljunk i Informer treba zanemariti. Oni ne žive od istine nego od laži!

Petar Maric
Гост
Petar Maric

Zašto Saša Radulović ne otputuje u USA i tako dokaže da ga u toj zemlji niko ne traži zbog poreskog duga. To bi bio najbolji dokaz svima koji sumnjanju.

Ivan
Гост
Ivan

Kad bi Sasa udovoljavao svakom probisvetu i bitangi koja sebe naziva novinarom, ne bi imao ni minut vremena da se bavi sustinski vaznim stvarima.

Жељко
Гост
Жељко

Прича је намештена са јасним циљем да се заустави успон и утицај покрета који заговара промену увреженог система. Интерес је велики па избор канала за пропаганду и није изненађење а наручени текстови су класична подметања где је суштински део измишљен и тешко се оповргава. Да би се спознала истина у овом и сличним случајевима не треба суд, довољан је здрав разум и мало обичног сећања. Укључивање НУНС-а у случај је јасан сигнал да су велики интереси доведени у питање.

Ivan
Гост
Ivan

DJB bi trebalo da bude svestan da nije samo Vucicev interes da Srbija nikad ne postane normalna drzava. Isti interes uglavnom imaju sve velike sile, i zbog toga je rad Sase Radulovica toliko opasan za njih i zbog toga se povlace i ovakvi potezi kroz uvazene novinarske institucije kao sto je DW. Veoma je „opasno“ po partokratiju i banana drzavu ovo sto DJB propagira. AKo bi se to sve ostvarilo, Srbija bi bila uredjeno drustvo, ne naravno odmah bogato, ali sa potencijalnom da bude samostalna, nezavisna i integritetna drzava koja sama vodi svoju sudbinu i politiku. Siri su tu interesi od najobicnije lopovske podguzne muve kao sto je Vucic. Djindjic toga mozda nije bio svestan. Sasa jos uvek nema kriticnu masu podrske, ali mora da bude jako oprezan da ne bi zavrsio isto kao Djindjic. Sta mislite, zasto politicna pozadina ubistva premijera nije poznata? Pa da je u bilo cijem interesu, od svih velikih drzava, da se to zna, saznalo bi se vrlo brzo. Oni su to aminovali, precutno, sa gnusanjem. Kao sto su aminovali i Majski prevrati i ostale stvari. Budite oprezni.

jedan Zika
Гост
jedan Zika

Vama Tatjana hvala za ovakav tekst i naravno pozdrav kao i Igoru i svim ostalim.
– Nas DJB ne bi morao biti veliki problem velikim silama. Da je sistem uredjen, velike svetske Firme bi imale interes da preko Berze kupe akcije neke Firme (koja je sada u problemu), i na zdravim osnovama pocnu da uspesno rade. Takav ambijent velike i uspesne Firme prepoznaju i verovatno „salju signale“ Vladama svojih Zemalja kako da vode politiku, (da ohrabre pozitivne ideje i prestanu neargumentovano podrzavati nakaradni sistem.
Sigurno Caterpillar, Siemens, M.A.N. itd imaju veci uticaj na Vlade svojih Zemalja, i ako bi imali interes preko Berze bi usle u FAP, GOSU, 14 Okt IMT. IMR, IKARBUS, EI, Air Srbiji, PKB … (Koja od ovih firmi jos postoji?)
Nasuprot tome imamo „subvencionaski“ domaci lobi koji uz rekete za rukav vuku nezainteresovane. Po meni opet problem „sa ove strane““.
Naravno da je u skoro 30 godina propadanja malo firmi uopste i ostalo, a mbogo svetskih kupilo akcije i otislo u Slovacku, Cesku, Poljsku, Madjarsku. …
Pa verovatno su i u svetu valjda ostali sitni koji misle da ce postati i mozda postati veliki na racun, subvencija i olaksica, kpje dobijaju ovde, makar placali reket.
(Pa juce ili prekjuce bila vest da je Direktor berze u Hongkonku hteo da plati vlasniku Agrokora 2.7 milijardi Evra uz jedini uslov da se Agrokor pojavi na berzi u Hongkongu. Kakve subvencije, privlacenje za rukav.)
– Da li ima nekog reagovanja NUNSA?
– A naleteh i na reprizu jutarnjeg interbjua na N1 sa Rujevicem.
Samo jedna opska mi „zapala za uvo“ „Krivo mu je sto se i drugi mediji nisu „zainteresovali“ i poceli da se interesuju oko poreza (i „zajedno“ rese ovaj problem, a da je nelogicno ocekivati da sam resis ono sto si zapoceo. (Ovako on je sada sam sam, a zamera sto se uz naseg Sasu nasao i DJB, pa i „poneki simpatizer“, kada je on licno „prozvao“ licno samo Sasu Radulovica) (koji je nebitno predsednik i nekog tada Pokreta
Pitam se da li iza Rujevica i danas stoji DW ili mu rekli „Sto si pokrenio, resi. Ako nesto dodje i do nas, mi kao DW znamo sta cemo a znacemo sta cemo (i sa Tobom).
– Strpljivo cekamo.
Jedan Zika

jedan Zika
Гост
jedan Zika

Izvinjenje Vama Ivane sto sam Vas pogresno oslovio (ma pozdraviio) kao Igora.
Jedan Zika

Tanja
Гост
Tanja

„Питање је зашто Дојче веле на то пристаје и то подржава? Зашто је Дојче веле кренуо у кампању против Саше Радуловића у тренутку када је Доста је било била најјача опозициона партија у Скупштини Србије, вадећи из рукава папире старе десет година, у добром маниру српских служби?“
Da,to je pitanje,kao i zašto toliko podržavaju Vučića.Zašto kad se pojavi bar neko u ovoj tužnoj zemlji ko zna,želi i može građanima da donese neki boljitak, se sve ovo dešava? Jer Vučić daje za dž.Vučiću ne moraš ništa da platiš,još će i da otme od sirotinje i da ti doda,pod uslovom da njemu i njegovima ide procenat otetog.
Izgleda da vam ponovo raste popularnost,čim su se svi ovi na platnom spisku aktivirali

wpDiscuz