Autorski tekst Mediji Reagovanje

Odgovor NUNS-u: Ko pokreće mašinu za mlevenje mesa?

NUNS je, povodom odgovora DJB nemačkom državnom mediju Dojče vele, uputio javnu kritiku Saši Raduloviću “podsećajući” ga da je “javni interes temelj slobodnog javnog informisanja i da je zato neprihvatljiv bilo kakav posredni ili neposredni pritisak na novinare i medije kao čuvara demokratije i kontrolora društvenih procesa”. Takođe, usledila je i javna kritika Saše Radulovića “zbog bahatog odnosa prema ovom uglednom nemačkom mediju i njegovom novinaru Nemanji Rujeviću”. 

Odmah da pitamo, dodaje li novinar Nemanja Rujević na ugledu svojoj kući lajkovanjem komentara na svom profilu u kome neko kaže “jel odgovor bio ulepljen spermom pošto se baš izvaljuje da je svršavao dok je kucao ovo tvoje izvinjenje”? Ili svojim komentarom da “samozadovoljno nakon kucanja pamfleta, pijemo makijato i mislimo kako smo genijalni”. 

Dakle, da ponovimo ukratko istorijat cele priče koju je na godišnjicu novinar Rujević obnovio, koju sada besomučno ponavljaju Pink i Informer.

Dojče vele je 5. avgusta prošle godine objavio netačan tekst, tvrdeći da „lider pokreta Dosta je bilo, u SAD duguje više od milion dolara za porez“. Dojče vele je obmanuo javnost ne jednim tekstom, nego kampanjom čiju su okosnicu činila čak tri teksta i mnogobrojna TV i radio gostovanja njihovog novinara Nemanje Rujevića.

Dojče vele je prikrio podatak da nikada nije imao kontakt sa američkom poreskom upravom (jer ona ne daje podatke o poreskim obveznicima koji su tajni), već da je pribavio papir iz lokalnog San Mateo katastra. Dojče vele je tvrdio da je „papir sa svežim pečatom od 20. jula ove godine“ (2016) dobio od američke poreske uprave, prikrivajući da se na papiru jasno vidi da je iz 2005. godine, da danas nije važeći i da ga je dobio od katastra. Dojče vele je tvrdio da je Saša Radulović pobegao iz Amerike, što je potpuna neistina, čak i da se radi o zemlji koja lako oprašta neplaćanje poreza.

U septembru prošle godine, Saša Radulović je dokazao da nije dužan porez u Americi. Dojče vele, koji je prvi plasirao ovu laž u javnost, umesto da prizna grešku, i dalje pokušava to da prikrije, ismeva očigledne dokaze i usput menja priču. Najnoviji tekst je samo nastavak pokušaja prikrivanja odgovornosti za prvi objavljeni tekst.

Kao i kod prvobitnog teksta, i ovoga puta novinar je dobio reagovanje pres službe Dosta je bilo, ali ga nije objavio.

Zato želimo da pitamo Slavišu Lekića, predsednika NUNS-a, koji je i sam nebrojeno puta bio žrtva i meta najgorih izmišljotina medija i političara na vlasti, da li se preko ovakvih laži prelazi i izlazi u susret “uglednom mediju”, bez obzira kakve informacije plasira? Da li se ovakvom “uglednom novinaru” odaziva na pozive na razgovor? I kada je Saša Radulović želeo da razgovara njegov jedini uslov je bio ono što mu pripada po medijskim zakonima – da se objavi demanti. Ni to nije bilo učinjeno.

Slaviša Lekić i većina njegovih kolega iz NUNS-a će se složiti – sa ovakvim “argumentima” se razgovara jedino putem tužbe. Jer, očigledno je da Nemanja Rujević, iz nama nepoznatih razloga, krijući se iza ugleda jednog značajnog medija kao što je Dojče vele, ne prestaje da plasira netačne informacije. Evo, upravo možete da čujete da se u današnjim vestima Televizija Pink sa slašću referira na Rujevićeve “informacije” o Saši Raduloviću i nastavlja da ga provlači kroz blato baš onako kako se to dešavalo i Slaviši Lekiću i mnogim njegovim kolegama.

Pitanje je zašto Dojče vele na to pristaje i to podržava? Zašto je Dojče vele krenuo u kampanju protiv Saše Radulovića u trenutku kada je Dosta je bilo bila najjača opoziciona partija u Skupštini Srbije, vadeći iz rukava papire stare deset godina, u dobrom maniru srpskih službi?

Razumemo potrebu da NUNS stane iza svog člana, ali istinito i tačno informisanje bi trebalo da bude iznad svakog članstva, zar ne? NUNS je, takođe, podsetio Sašu Radulovića da je u skladu s javnom funkcijom koju obavlja dužan da u komunikaciji s novinarima i medijima pokaže više odgovornosti, ozbiljnosti i poštovanja.

Valjalo bi, kolege iz NUNS-a, da podsetite svoje članove da je istinitost informacija temelj novinarstva. Ili ćemo pomisliti, da je za razliku od devedesetih, kada su postojala bar dva medija u kojima je mogla da se čuje reč opozicije, došlo vreme kada ni ugledni ne žele da pričaju o pravim problemima.

Za kraj, da citiramo jednostavan naslov teksta koji je upravo NUNS objavio na svom sajtu, naslov teksta Biljane Stepanović, glavne i odgovorne urednice „Nove ekonomije“, koji glasi: „Svako ko pokuša da drugačije misli, propušta se kroz mašinu za mlevenje“.

Ovoga puta, mašina za mlevenje je Dojče vele. Nažalost.

Tatjana Čanak
press tim Dosta je bilo

Tatjana Čanak

Tatjana Čanak

Ostavite komentar

12 Komentara na "Odgovor NUNS-u: Ko pokreće mašinu za mlevenje mesa?"

avatar
2500
Sortirajte po:   najnoviji | najstariji
Sale
Gost
Sale

Nemanja Rujević je očigledno lik koga mnogo pogađa nepravda. Malo malo pa ponavlja svoj tekst kako Saša Radulović duguje porez Amerima (dug je inače iz perioda od pre 15 godina!). Usput tradiocionalno vuče medije kao što su Pink i Informer kako bi blaćenje zaista bilo blaćenje, bez njih to nije to. I potpuno je nebitno što se za dug od milion dolara ne interesuju ni Američke ni naše institucije, ako moćna medijska mašinerija kaže da si kriv, onda je to definitivno tako i na tebi je da dokažeš da si nevin. Jer, oni neće stati. Počeće da obeležavaju mesečnice i godišnjice tog saznanja (naravno praćeno Pinkom i Informerom) čisto da ti pokažu primer moćne odmazde koja čeka svakoga ko se drzne da bude opozicija u Srbiji.

Milan
Gost
Milan

Podvukao bih ključne rečenice iz ovog teksta:
„Dojče vele je prikrio podatak da nikada nije imao kontakt sa američkom poreskom upravom (jer ona ne daje podatke o poreskim obveznicima koji su tajni), već da je pribavio papir iz lokalnog San Mateo katastra. Dojče vele je tvrdio da je „papir sa svežim pečatom od 20. jula ove godine“ (2016) dobio od američke poreske uprave, prikrivajući da se na papiru jasno vidi da je iz 2005. godine, da danas nije važeći i da ga je dobio od katastra.“
„Zašto je Dojče vele krenuo u kampanju protiv Saše Radulovića u trenutku kada je Dosta je bilo bila najjača opoziciona partija u Skupštini Srbije, vadeći iz rukava papire stare deset godina, u dobrom maniru srpskih službi?“
„Kao i kod prvobitnog teksta, i ovoga puta novinar je dobio reagovanje pres službe Dosta je bilo, ali ga nije objavio. Zato želimo da pitamo Slavišu Lekića, predsednika NUNS-a, koji je i sam nebrojeno puta bio žrtva i meta najgorih izmišljotina medija i političara na vlasti, da li se preko ovakvih laži prelazi i izlazi u susret “uglednom mediju”, bez obzira kakve informacije plasira?“
„Valjalo bi, kolege iz NUNS-a, da podsetite svoje članove da je istinitost informacija temelj novinarstva.“

Srdačan pozdrav NUNS-u

Ana
Gost
Ana

Ova hajka prevazilazi zdrav razum, a NUNS se stravično obrukao. Ovo treba isterati do kraja, kad se već počelo, ali svaku sledeću laž treba ignorisati jer u suprotnom Radulović će sve vreme trošiti samo na dokazivanje da su u pitanju neistine, a oni mogu po ceo dan da izmišljaju kojekakve laži, ionako se ničim drugim i ne bave.

M. G.
Gost
M. G.

Ljaga sa Raduletovog imena moze se samo tuzbom protiv Svaba skinuti. I to kod njihovih sudova, na njihovom terenu, tamo odakle diriguju politickim desavanjima u Srbiji i vecem delu istocne Evrope. Od odstete dalje finansirati pokret/stranku i izvesti ovaj jadni narod iz beznadja.
Do pobede!

dusko
Gost
dusko

Nisam pročitao saopštenje NUNSA ali me zaista čudi da je jedan Slaviša Lekić stao iza toga! Poštujem Lekića i njegovo novinarsko delo i iskustvo. Poštujem i Radulovića i ubeđen sam da je njegov demanti tačan. Tog Rujevića ne poznajem niti sam čuo za njega dok nije počela ova frtutma. I šta sad, mislim da nisam jedini u raskoraku, dilemi, kome verovati zato predlažem sastanak Lekića i Radulovića, može i Rujević ali kako beži od razgovora ne verujem da bi bio prisutan, da to razčistite i da nas u zajedničkom saopštenju obavestite. Pljunk i Informer treba zanemariti. Oni ne žive od istine nego od laži!

Petar Maric
Gost
Petar Maric

Zašto Saša Radulović ne otputuje u USA i tako dokaže da ga u toj zemlji niko ne traži zbog poreskog duga. To bi bio najbolji dokaz svima koji sumnjanju.

Ivan
Gost
Ivan

Kad bi Sasa udovoljavao svakom probisvetu i bitangi koja sebe naziva novinarom, ne bi imao ni minut vremena da se bavi sustinski vaznim stvarima.

Željko
Gost
Željko

Priča je nameštena sa jasnim ciljem da se zaustavi uspon i uticaj pokreta koji zagovara promenu uvreženog sistema. Interes je veliki pa izbor kanala za propagandu i nije iznenađenje a naručeni tekstovi su klasična podmetanja gde je suštinski deo izmišljen i teško se opovrgava. Da bi se spoznala istina u ovom i sličnim slučajevima ne treba sud, dovoljan je zdrav razum i malo običnog sećanja. Uključivanje NUNS-a u slučaj je jasan signal da su veliki interesi dovedeni u pitanje.

Ivan
Gost
Ivan

DJB bi trebalo da bude svestan da nije samo Vucicev interes da Srbija nikad ne postane normalna drzava. Isti interes uglavnom imaju sve velike sile, i zbog toga je rad Sase Radulovica toliko opasan za njih i zbog toga se povlace i ovakvi potezi kroz uvazene novinarske institucije kao sto je DW. Veoma je „opasno“ po partokratiju i banana drzavu ovo sto DJB propagira. AKo bi se to sve ostvarilo, Srbija bi bila uredjeno drustvo, ne naravno odmah bogato, ali sa potencijalnom da bude samostalna, nezavisna i integritetna drzava koja sama vodi svoju sudbinu i politiku. Siri su tu interesi od najobicnije lopovske podguzne muve kao sto je Vucic. Djindjic toga mozda nije bio svestan. Sasa jos uvek nema kriticnu masu podrske, ali mora da bude jako oprezan da ne bi zavrsio isto kao Djindjic. Sta mislite, zasto politicna pozadina ubistva premijera nije poznata? Pa da je u bilo cijem interesu, od svih velikih drzava, da se to zna, saznalo bi se vrlo brzo. Oni su to aminovali, precutno, sa gnusanjem. Kao sto su aminovali i Majski prevrati i ostale stvari. Budite oprezni.

jedan Zika
Gost
jedan Zika

Vama Tatjana hvala za ovakav tekst i naravno pozdrav kao i Igoru i svim ostalim.
– Nas DJB ne bi morao biti veliki problem velikim silama. Da je sistem uredjen, velike svetske Firme bi imale interes da preko Berze kupe akcije neke Firme (koja je sada u problemu), i na zdravim osnovama pocnu da uspesno rade. Takav ambijent velike i uspesne Firme prepoznaju i verovatno „salju signale“ Vladama svojih Zemalja kako da vode politiku, (da ohrabre pozitivne ideje i prestanu neargumentovano podrzavati nakaradni sistem.
Sigurno Caterpillar, Siemens, M.A.N. itd imaju veci uticaj na Vlade svojih Zemalja, i ako bi imali interes preko Berze bi usle u FAP, GOSU, 14 Okt IMT. IMR, IKARBUS, EI, Air Srbiji, PKB … (Koja od ovih firmi jos postoji?)
Nasuprot tome imamo „subvencionaski“ domaci lobi koji uz rekete za rukav vuku nezainteresovane. Po meni opet problem „sa ove strane““.
Naravno da je u skoro 30 godina propadanja malo firmi uopste i ostalo, a mbogo svetskih kupilo akcije i otislo u Slovacku, Cesku, Poljsku, Madjarsku. …
Pa verovatno su i u svetu valjda ostali sitni koji misle da ce postati i mozda postati veliki na racun, subvencija i olaksica, kpje dobijaju ovde, makar placali reket.
(Pa juce ili prekjuce bila vest da je Direktor berze u Hongkonku hteo da plati vlasniku Agrokora 2.7 milijardi Evra uz jedini uslov da se Agrokor pojavi na berzi u Hongkongu. Kakve subvencije, privlacenje za rukav.)
– Da li ima nekog reagovanja NUNSA?
– A naleteh i na reprizu jutarnjeg interbjua na N1 sa Rujevicem.
Samo jedna opska mi „zapala za uvo“ „Krivo mu je sto se i drugi mediji nisu „zainteresovali“ i poceli da se interesuju oko poreza (i „zajedno“ rese ovaj problem, a da je nelogicno ocekivati da sam resis ono sto si zapoceo. (Ovako on je sada sam sam, a zamera sto se uz naseg Sasu nasao i DJB, pa i „poneki simpatizer“, kada je on licno „prozvao“ licno samo Sasu Radulovica) (koji je nebitno predsednik i nekog tada Pokreta
Pitam se da li iza Rujevica i danas stoji DW ili mu rekli „Sto si pokrenio, resi. Ako nesto dodje i do nas, mi kao DW znamo sta cemo a znacemo sta cemo (i sa Tobom).
– Strpljivo cekamo.
Jedan Zika

jedan Zika
Gost
jedan Zika

Izvinjenje Vama Ivane sto sam Vas pogresno oslovio (ma pozdraviio) kao Igora.
Jedan Zika

Tanja
Gost
Tanja

„Pitanje je zašto Dojče vele na to pristaje i to podržava? Zašto je Dojče vele krenuo u kampanju protiv Saše Radulovića u trenutku kada je Dosta je bilo bila najjača opoziciona partija u Skupštini Srbije, vadeći iz rukava papire stare deset godina, u dobrom maniru srpskih službi?“
Da,to je pitanje,kao i zašto toliko podržavaju Vučića.Zašto kad se pojavi bar neko u ovoj tužnoj zemlji ko zna,želi i može građanima da donese neki boljitak, se sve ovo dešava? Jer Vučić daje za dž.Vučiću ne moraš ništa da platiš,još će i da otme od sirotinje i da ti doda,pod uslovom da njemu i njegovima ide procenat otetog.
Izgleda da vam ponovo raste popularnost,čim su se svi ovi na platnom spisku aktivirali

wpDiscuz