Nemania Rujevi - -

to press |~
Croatian> > English>  Translate message Turn off for: Croatian x

FPostovani,

DW u subotu objavijuje tekst povodom godinu dana od informacija da gospodin Radulovic ima milionski poreski dug u SAD, nakon ega su on i DJB najavili tuZbu protiv
DW. Molim Vas da nam konacno omogucite da cujemo i Sta gospodin Radulovic ima da kaZe o tom pitanju. Intervju koji bi bio prenet 1/1 sa gospodin Radulovicem vodio
bi se telefonski u utorak, sredu ili €etvrtak izmedu 7:30 1 15 ¢asova ili u petak izmedu 7:30 i 12 Casova. Verujem da bi frajao dvadesetak minuta.

S obzirom da ste prethodne upite DW odbijali uz napomenu da pripremate tuZbu, nadamo se da Cete ovog puta prihvatiti jer su za podnosenje tuzbe prosli svi zakonski
rokavi.

srdaan pozdrav iz Bona

Nemanja Rujevic
Deutsche Welle



Press sluzba - Dosta je bhilo <press@dostajebilo.rs= L
to Nemanja

Postovani,

.=

Proélo je skoro godinu dana od kako je DW odbio da prenese reagovanje pokreta DJB na tekst “Dosta je milion” &iji ste autor. Sve 5to smo imali da kaZzemo naveli
smo u pomenutom reagovanju, kao i seriji saopstenja | tekstova koja je usledila. Sve ih moZete pronacdi na nasem sajtu (http://dostajebilo rs/tag/dw/). Medu njima je i
tekst u kome moZete da vidite dokaz da Sasa Radulovi¢ nije duZan porez u Americi. Umesto izvinjenja, nastavljate sa Sirenjem neistina iz Vaseg teksta, koji krsi sva
pravila etitkog novinarstva kako u Srbiji, tako i u Nemadko.

Podsecamo Vas da ste tvrdili da je Sa%a Radulovic duZan preko milion dolara, 5to je neistina, da ste podatke dobili od poreske uprave, §to je takode neistina jer od
poreske uprave nista niste dobili, ve¢ od katastra u malom mestu San Mateo, zatim da je Sasa Radulovi¢ pobegao iz Amerike, 5to je potpuna izmisljotina, da je
Sasa Radulovic 2001. godine svoje gostovanje na finansijskom kanalu CNN-a papreno platio, i mnoge druge.

Za ove neistine se niste izvinili, sporni tekst sa neistinama je jo3 uvek na sajtu DW-a i na osnovu njega gotovo dnevno dobijamo razlidita pitanja glasaéa | napade
politicara iz SN5-a i drugih stranaka. ObaveStavamo Vas | da rok za tuzbu nije istekao | da tuzbu jos uvek razmatramo.

vaSeq teksta, da ste u naknadnim tekstovima ismevali ocigledan dokaz da ste pogresili, smatramo da su svi eticki rokovi za Vas istekli | da, dok se ne izvinite za
vaSe neeticko i neprofesionalno “izvestavanje”, nikakvih razgovora DJB sa Vama niti sa DW nece biti.

Ako i kada se izvinite za ocigledne neistine iz teksta, 5asa Radulovi¢ je spreman da sa Vama obavi razgovor o spornom papiru koji ste dobili od SNS-ovih kadrova i

katastra iz gradica San Mateo.

Srdacan pozdrav,

Press sluzba

“Dosta je bilo”



vemans oivi [ . -

to Press |~
Croatian> > English=  Translate message Turn off for: Croatian x

PosStovani,
zahvaljujem Vam na odgovoru.
Naravno, verujem da nema mnogo svrhe da se dalje ubedujemo u ovoj stvari, ali ¢u jos jednom, kratko, ukazati na bitne Cinjenice.

Kako sam i pre godinu dana objasnio u jednom tekstu, reagovanja pokreta DJB ne mogu biti objavljena vec iz razloga 5to se u inicijalnom tekstu uopSte nije radilo o pokretu DJB veC o
dugovima (koje Vi osporavate) pojedinca Sase Radulovica iz perioda kada DJB nije postojao ni u najludim snovima. Pravo na reagovanje/demanti/ispravku uopste imaju samo oni koji su na
neki nacin objekt teksta (da ne ulazimo sada u to da je gospodin Radulovic pet dana uzastopce pozivan na intervju pre objavljivanja teksta). VaSe insistiranje na prenosenju saocpstenja je
otprilike kao kada bi se CDU oglasavao zbog biografske knjige o Angeli Merkel koja govori o njenim pionirskim danima u Istocnoj Nemacko], kada sa CDU nikakve veze nije imala. Ne ide.

Vi naravno znate da cenzurisani izvodi - za koje ni Vas pokret niti sam gospodin Radulovic nikada nisu objasnil javnosti da su cenzurisani | skraceni - ne dokazuju nepostojanje duga ili to da
dug nije postojao 2005. godine. Podsecam Vas da je cela tema bila zasnovana jedino na zvanitnom 1 svima dostupnom dokumentu ameriCke Federalne poreske sluzbe, za koji je gospodin
Radulovic, posle tvrdnji da je u pitanju falsifikat, ipak priznao da je autentiCan. Nikada nije objasnio zasto je IRS izdao taj papir (a kalifornijski poreznici jos jedan) ako je redovno placao poreze.

Dalje, Vi naravno dobro znate da nijednom nisam tvrdio da sam papir dobio direkino od IRS vec¢ samo da ta sluZba izdaje papir kojl se onda pohranjuje u lokalnom katastru. Eksplicitne sam
naveo kako smao 1 od koga dobili dokument pa jos | direkino napisac da sam |IRS ni po koju cenu ne razgovara sa novinarima niti zainteresovanima o necijim dugovima ili poreskom stanju. On
samo upucuje sve Sto e za objavu lokalnim katastrima koji su nadalje duzni da papir daju zainteresovanima. Takode, Vi nigde necete naci da sam tvrdio da je Sasa Radulovi¢ pobegao iz
Amerike vet sam transparentno naveo da godina | mesec njegovog dolaska u Srbiju koincidiraju sa trenutkom u kojem je aktivirano zaloZno pravo u SAD. To nije dokaz da je pobegao, ali
jeste da americki poreznici nisu mogli nista da mu zaplene jer viSe nikakvu imovinu nije imao u Americi, ali ni u Kanadi, sa kojom SAD imaju obiman poreski sporazum o naplati poreza
duZnicima. Takode, nigde nisam tvrdio da je iko platio gostovanje na CNNFN, a kamoli da je fo uéinio direktno gospodine Radulovié. Kako bih ja to mogao da znam? Taj kanal odavno ne radi.
Ja sam samo naveo da su se inace, prema nasim saznanjima, takva gostovanja papreno naplacivala.

Zaista nemam zbog &ega da se izvinjavam, pa samim tim razloga za to nema ni kuéa za koju radim, a koju ste, evo, ponovo optuZili da joj papire doturaju kadrovi SNS.

Pokugacu stoga da ukaZem na jednu drugu stvar: smatram da nije u redu da zbog jedne teme (a koja je obradena u Eetiri teksta samo zbog oétrih reakcija sa Vase strane i pretnji tuZbom, pa
je tema traZila dalja pojadnjenja) generalno odbacujete svaku komunikaciju sa jednim medijem. Vi dobro znate da DW gotovo svakodnevno kriticki piSe o vlastima u Srbiji, da stoji na strani
demokratije, slobode medija, prava opozicije da se uje. Sa tim u vezi nije posteno da kao medij nemamo pristup jednom pokretu koji je zastupljen u parlamentu i &iji su stavovi relevantni po
brojnim pitanjima.

Odluka je, naravno, na Vama. Nadam se da ¢ete je promeniti jer kao 5to ja nemam prava da DJB stavljam na hipotetiéku "crnu listu” zbog jedne teme oko koje se odito ne slazemo (a znate da
smao slali upite | nakon toga na brojne teme koje nemaju veze sa poreskom pricom), tako mislim da ni Vi nemate prava da stavljate jedan ugledni medij na "crnu listu”.

Uz nadu da cemo ipak saradivati,
srdacan pozdrav iz Bona

MNemanja Rujevic
Deutsche Welle



Press sluzba - Dosta je bilo <press@dostajebilo.rs= -
to Nemanja

Postovani gospodine Rujevicu,

Vi kao da niste procitali sopstveni tekst. Preporu€ujemo vam da ga procitate jos jednom. On je primer tabloidnog novinarstva ala Informer | nema nikakve veze sa
novinarskom etikom. Takode razumemo da biste da promenite to 5to ste napisali i da biste radije da niste tako napisali to 5to jeste, da niste tvrdili to 5to jeste, ved da
biste radije da ste pisali kao ozbiljan novinar. U svakom slucaju, prvo procitajte svoj tekst.

Sto se izvinjenja tice, mi smo spremni da vam pomognemo. Ono bi izgledalo ovako:

U svom tekstu sam senzacionalistiéki napisao da je Sa%a Radulovi¢ duZan milion dolara za porez, da sam dokaz dobio od ameri¢ke poreske uprave mada
nikada sa americkom poreskom upravom nisam kontaktirao niti ona razgovara sa trecim licima, insinuirao sam da ga proganja americka poreska uprava, da
je ostavio ameritke poreznike kratkih rukava, da je pobegao iz Amerike, da je CNN-u platio papreno za svoj nastup na toj televiziji i mnoge druge stvari
kojima sam pokusao da Sasu Radulovica prikaZzem kao prevaranta koji je lagao gradane Srbije. Za ove tvrdnje i insinuacije jednostavno nisam imao nikakve
dokaze | ponasao sam se bas kao novinar jednog blatoida npr. Informera, a ne kao ozbiljan novinar DW. Za ovo se izvinjavam. Takode se izvinjavam 5to
nisam hteo da objavim reagovanje DJB na moj tekst, pronalazeci razliCite isprike tipa: “a gde vam je pecat”. To nije bilo profesionalno. Sada razumem i da
reéenice tipa: "prema nasim saznanjima, takva gostovanja papreno naplacivala” na nivou Informerovih “sazanja iz pouzdanih izvora” koja sluZe iskljucivo za
blacenje ljudi.

Istina jeste da sam pribavio jedan papir iz katastra u San Mateo okrugu iz 2005. godine, na kome pise ... (pa ovde stavite 5ta god mislite da treba, a da
zaista pise na tom papiru). Istina je takode da je Sa%a Radulovié dostavio dokaz da nije duZan porez u Americi koji je pribavio od IRS-a. Ostaje pitanje da li
je ikada ranije bio duZan za porez, otkud navedeni papir u katastru u San Mateo okrugu, da i je Sasa Radulovi¢ u meduvremenu resio problem sa IRS, da li
se radi o falsifikatu ili gresci itd. (svojim redima).

Posto sam se izvinio, Sa%a Radulovic¢ je spreman na intervju u kome ¢e objasniti sva otvorena novinarska pitanja jer kao odgovoran politiGar razume da
javnost ima pravo da zna.

Ovo vam dostavljamo kao kolege novinari, ne kao zvani&an odgovor stranke DJB, da pomognemo kolegi kaji je napravio gresku.

Kolege novinari, koji usput rade u press sluzbi “Dosta je bilo”



