Ауторски текст Саобраћај Шумадија

Због чега власт гуши комби превоз?

Комби превоз је присутан у свим земљама. Не знам ни за једну земљу где је забрањено бавити се превозом возилима која превозе до 8 путника. Међутим, наша власт је решила да забрани ту врсту превоза. Кога би да заштите овом забраном?

Путници су задовољни услугом и радо користе овај вид превоза. Да нису задовољни, не би користили, па не би ни било потребе да неко обавља ту делатност. Ако нико то не би радио, не би било потребе да се забрањује. Очигледно је да власт жели да заштити превознике који путнике превозе аутобусима. Комби превоз им постаје све озбиљнија конкуренција, а конкуренција доноси корист само корисницима услуга. Свим корисницима осим политичким партијама које аутосаобраћајна предузећа “бесплатно” превозе на митинге страначке конвенције…

Замислите да у неки град, на митинг, треба превести 5000 људи. За то вам треба 100 аутобуса. Партијски шефови из 10 градова позову директоре аутобуских предузећа и “бесплатно” добију по 10 аутобуса. Када би их превозили комби возилима требало би за 5000 активиста ангажовати преко 600 комби превозника, под условом да они ту услугу пруже бесплатно. А они то углавном неће да раде бесплатно. Аутобуска предузећа то раде “бесплатно” зато што трошкове те “бесплатне” услуге надокнаде кроз повећане цене карата које могу да наплате само ако имају монопол на неком делу тржишта. Обично им општине и градови округа у коме им је седиште поверавају, читају и дају монопл у градском и приградском превозу.

Монополисти немају мотив да повећавају ефикасност и квалитет својих услуга, што доводи до тога да корисници почињу да траже алтернативне начине превоза. Неко користи свој аутомобил, неко комби превоз, а јављају се и други начини избегавања скупог и неквалитетног превоза аутобусом. Превоз личним аутомобилом се не може забранити, стога остаје да забране комби превоз. Треба учинити нешто за оне који ће “бесплатно” превозити активисте на предизборне митинге по Србији. А то “бесплатно” неко мора да плати.

Покрет “Доста је било” никада неће користити “бесплатне” услуге аутосаобраћајних предузећа које ће она наплаћивати кроз повећане цене карата које плаћају грађани.

Иван Миљковић
члан покрета “Доста је било”, Крушевац

ДЈБ Млади

Коментари

Кликни овде да поставиш коментар

  • Sve je potpuno jasno, ovo je opet donesen zakon koji je stetan po obicne gradjane. Opet Vucic i njegovi pajtosi guse male preduzetnike i pune ili stitte svoje dzep. Nejasno mi je samo dokle oni misle da ovako moze bez obzira sto ovakvi dzeparoski zakoni stoje na snazi vec 25+ godina? Ako sada ne padne vlada ne znamo kada ce. Mislim da mi ne bismo ni trebali da imamo nikakave sada izbore, mi imamo poptuno pravo i opravdanje da protestujemo protiv svih koji su na vlasti ili u tesnoj ili bliznjoj saradnji sa trenutnom vlascu?

    Sada dok ovo pisem, voleo bih da cujemo od nekog iz DJB-a, ako i kada bi dosle do pozitivnih promena u Srbiji, naravno, dolaskom DJB-a na vlasti ja sam donekle siguran da bi SNS snosio teske posledice ali sta je sa prethodnom vlascu, sa Borisom Tadicem, Ivicom Dacicem i njegovim drugarima koji su nas isto ojadili za sve ove godine?

  • Stvar sa kombi prevozom je malo složenija od onog iznetog u tekstu; ipak, ako se hoće, ta usluga kao i sve drugo može se pristojno urediti zakonom. U ovom momentu kombi prevoz je divalj potpuno. Ali poenta o sprezi na relaciji autobuski “lobi” i vlast sigurno stoji.

    • U svim samostalnim delatnostima postoji veliki broj onih koji rade na crno(elektricari, vodoinstalateri, advokati, lekari…)
      Rad na crno je rezultat nerazumne poreske politike.Niko ne zeli da placa nerazumne poreze.

    • bravo IVANA svi kombi prevoznici koji voze vozila 8+1 RADE NA CRNO JER VEC 18 MESECI NEMOGU SE U MINISTARSTVU
      DOBITI RESENJA ZA OVAKVA VOZILA

  • Kombi prevoz bi trebalo regulisati na nacin gde ce se postovati i propisi o bezbednosti. U autobusima postoje tahografi koji onemogucavaju vozacima da voze vise od 9 sati u toku dana. Za kombije bi isto trbalo uvesti tahograf ili bi se bar moglo na primer uvesti nesto slicno putnom nalogu, odnosno dnevnik putovanja gde bi vozac morao tacno da evidentira vreme kad je krenuo i kad je stao. Vreme polaska bi moralo bitu upisano pre polaska, tako da kontrola koja ga zaustavi moze proveriti tacnost. Tako nesto bi trebalo biti uvedeno i za taksiste, odnosno da se prijavi kad zapocinje smenu i da se odjavljuje kad zavrsava. U bazi podataka u policiji bi se nalazila imena svih taksista koji su aktivni u to vreme. Vozac koji bude zatecen da vozi a da nije prijavljen gubi dozvolu. To je jednostavna aplikacija, a veoma efikasna.

    • Ovo gledište je blisko mom. Vozači kombija su malte ne kao privatna lica, ne zna se koji im je status, a poverava im se velika odgovornost. Osim vožnje i vozila, tu je i gomila rizika privatnosti. Na primer, zbog prirode kombi prevoza od vrata do vrata, vozač odnosno firma ima mnogo više podataka o korisnicima, njihove adrese, telefone, šta imaju od prtljaga, destinacije na koje idu i sl. Ako znate nečiji telefon, a u većini telefona su internet nalazi korisnika, i još koješta, možete o toj osobi doznati baš dosta. Hoću da kažem, zbog samog višeg kvaliteta ove usluge, putnici treba da budu svesni da tu može da dođe do skupljanja podataka o njima koje nije uporedivo sa autobuskim prevozom. A čik vi nešto saznajte o vozaču, često mu se ne zna ni ime.

    • Baza podataka za svakog vozaca kombija u policiji? Efikasna aplikacija? I sta si dobio? Policijsku drzavu! Danas cemo uvesti taksiste u policjske baze podataka, sutra pekare, a prekosutra ce policija ulaziti u kafice kada pijes kafu sa prijateljem, da te legitimise i da proveri na koji si nacin dosao do kafica. Pa nam evo pred nosom novog Stazija bivseg DDRa ili KGBa Rusije ili slicne tajne policije S.Koreje koja ce da nadgelada gradjane preko svojih baza podataka. Pa ce doci trenutak kada ce traziti da nam ugrade cipove, da nas lakse mogu kontrolisati.

      Policija sa ovim problemom nebi smela imati nikakve dodirne tacke, vec samo zakon. Ali zakon mora biti takav, da svakog ko se bavi tom delatnoscu unapred natera, da ga postuje, jer ce ga krsenje zakona inace veoma skupo kostati.

      Mnogi koji ovde komentarisu prelaze naivno preko sustinskog problema zabrane. A to je da Vlada Srbije pokusava ovom zabranom da spreci privatnu delatnost jedne potrebne usluge samo zato, da bi ukinula konkurenciju monopolistima koji su u njenom vlasnistvu, odnosno koje kontrolise. Sve ostalo sto se ovde pominje (tahometri, neizdavanje racuna, dozvoljeno radno vreme, lekarski pregled vozaca, mogucnost placanja) je veoma lako regulisati zakonom. To bi svaka normalna drzava odmah uradila, ako bi videla, da se neka nova privredna delatnost radja, od koje gradjani imaju koristi. Tacka!

      Ovde Vlada Srbije gasi privrednu delatnost umesto da napravi potrebne zakone koji ce je regulisati. To je kao za zatvoris sve klubove i skole za decu, samo zato jer je neki nastavnik ili neki direktor trazio od roditelja da glasaju za SNS samo zato, da bi se mogla dobiti novcana pomoc za klub/skolu. Da li bi bilo normalno da se klubovi i skole za decu zatvaraju samo zato jer se jedan nastavnik/ direktor ili vise njih ogresilo o zakon? Pa valjda nije. Valjda bi trebalo dati otkaz takvom nastavniku/direktoru i najuriti ga za sva vremena iz skolstva.

      Ali to je tako jer se Vlada Srbije ne bavi sustinom vec radje formom, jer tako lakse moze prikriti nelegalnost svog delovanja.

  • Mislim da tom merom pokušavaju da zaštite i Air Srbiju konkurencije iz Budimpešte. Koliko sam upoznat veliki broj ljudi kombi prevoz na relaciji Beograd-Budimpešta koristi upravo da bi došli do jeftinijeg leta. Koncept od vrata do vrata(aerodroma) koji primenjuju kombi prevoznici je vrlo prikladan za te svrhe jer i pored 50e, koliko košta povratna kombijem, putnici uspevaju da uštede značajnu sumu novca na jeftinijim avio-kartama za letove iz Budimpešte.

  • Potpuno je jasno da se u taj sektor treba uvesti red! Potpuno je nejasno da se prosto samo zabrani taj vid prevoza i to je to. Koristio sam u par navrata kombi prevoz od dve razlicite firme (necu navoditi imena) i evo mojih zapazanja:
    1. Svaki put su me pokupili u dogovoreno vreme sa tim da operateri sa kojima se sve dogovaralo i nisu bili usluzni.
    2. Platio sam svaki put kesom na ruke, nikakav racun video nisam.
    3. Vozaci su uglavnom bili ljubazni i vozili odlicno sem u dve situacije gde je jedan urlao na putnike jer su neki poneli vise cigareta nego sto je dozvoljeno, a drugi put je vozac vozio kao da smo na trci Formule 1.
    4. Kombiji su svaki put bili uredni i na oko delovali kao noviji modeli koji se odrzavaju redovno.
    5. U toku par putovanja sam cuo i losija iskustva nekih putnika, a obicno su se odnosila na urednost kombija, ljubaznost i profesionalnost vozaca kao i na cinjenicu da placas u kesu bez ikakvog racuna.

    Uglavnom ovaj vid prevoza postoji svugde i koristio sam ga u inostranstvu, a evo zapazanja iz inostranstva:
    1. Narucivanje voznje i placanje moguce putem aplikacije ili interneta.
    2. Placanje kod vozaca karticom ili kesom uz dobijeni racun.
    3. Svi su uvek bili uredno vezani u kombiju.
    4. Profesionalni vozaci u svakom pogledu.

    Iz ovoga sledi da je potrebno samo uvesti jasna pravila i kontrolu pa samim tim dozvoliti zainteresovanima da se bave ovim poslom. Izdavanje racuna, pravila za vozace kao za vozace taksija, pojasevi na svakom sedistu, odrzavanje i kontrola kao sto je za taksi i/ili medjugradski saobracaj. Time ne unistite deo privrede, dobijete regularnije stanje i stabilan prihod u budzet.
    Autobuski prevoz je isto potreban, ali autobuski prevoz ne pokriva ovo sto pokriva kombi prevoz! Kombi prevoz se specijalizovao u oblasti od vrata do vrata gde je glavni akcenat na prevoz putnika od kuce do aerodroma (Nis, Beograd, Budimpesta, Temisvar, Sofija) gde stizete u pozeljno vreme, a ne uklapate sa postojecim autobuskim linijama ili vozovima.
    Takodje se ne sme zaboraviti da mnoge firme po unutrasnjosti regulisu prevoz svojih radnika od vrata do vrata gde se cesto angazuju kombiji umesto autobusa zbog razudjenosti. Da li ovo znaci da se i ta mogucnost ukida firmama jer onda bi morale da angazuju autobuski prevoz sto im se ne isplati ili da puste radnike da se snalaze kako znaju i umeju.

    • U potpunosti se slažem sa Vašim komentarom, međutim ne treba nikako zaboraviti da smo mi bili nekad komunistička zemlja, a čini mi se i ostali. Država Srbija je promenila himnu i naziv. Zastavu nije menjala otkako joj je Rusija nametnula rešenje izgleda zastave. Nije menjala ni valutu koja se izvorno zvala srpski dinar. Treba biti svestan činjenice da je komunizam opljačkao imovinu naših građana kako bi on bio uspešan, zabranio je odlazak u crkve partijskim pripadnicima kako bi jedini Bog u državi bio onaj ko vodi političku partiju (odatke slike Tita u kućama i lokalima kao i Slobodana Miloševića na zadnjim staklima autobusa u Beogradu 90-tih godina). Ti trendovi se i danas jasno vide po potezima vlade Srbije koja samo brine o državnoj kasi, a ni ne želi biti svesna da je država bogata samo onoliko koliko su bogati njeni građani.
      Dakle ovde je jedan problem i to u odabiru puta jednog političara, a postoje samo dva:
      1. da li političar želi da se obogati ili
      2. da li želi da obogati radnike (građane) svoje države.

      Da bi se mi upoređivali sa zapadom potrebno nam je podizanje nivoa svesti da je ovo naša država a ne država političara ili stranaka kako bi se jasno okupili ispred Vlade (bez ikakvog straha u rođenoj državi) i zahtevali bolji život i dobru platu za naš rad, a ako oni to ne mogu ispuniti nek idu tamo odakle su i došli.

      Što se tiče izdavanja računa u kombi prevozima ne mogu a da ne pomenem da sam se kao građanin pismeno obraćao gradskom sekretarijatu za prevoz u Beogradu žaleći se na nepoštovanje Zakona o PDV-u od strane tog sekretarijata koji jasno i striktno nalaže da se za svaku pruženu uslugu izdaje račun.
      GSP (ili neko drugi) prilikom pružanja usluge (poništavanja BUS PLUS karte) ne izdaje račun i njihovo opravdanje je da građanin dobija račun prilikom dopune BUS PLUS karte na kiosku.
      To opravdanje je isto kao kad bi ja otišao u Banku i napunio moj štedni račun sa 200 eur a kad god podižem Banka mi ne izdaje nikakvu potvrdu koliko sam podigao i koliko mi je ostalo na računu.
      Kažu između ostalog da građanin uvek može proveriti stanje na BUS PLUS karti na kiosku, pa zar ne možemo uvek proveriti stanje računa na bankomatu? Zašto onda bankomati izdaju slipove na zahtev vlasnika računa?

      Dakle moj zaključak je da je ovde problem sistem i da ga treba menjati u kapitalistički u kom će radnik imati dobru platu a kancelarijski službenik manju.
      Da li to odgovara političarima?
      Šta mislite zašto se kandiduju?

    • Svaka cast za kome tar odlicno zapazanje,samo neka uvedu pravila i neka ih puste,da izdaju racun,da ih voze profesionalci sa uradjenim lekarskim pregledom,da poseduju tahograf zbog kontrole vremena voznje i kontrole brzine a ne da voze kao manijaci.To ih obavezite i piatite da voze.Posebna prica su oni koji nemaju ni firmu a voze putnime kad krenu za bec ili slicno oni nikom nista ne placaju a otimaju putnike

  • Mislim da su glavni razlog JAT, tj. Air Srbija. Kombi prevoz se koristi do aerodroma sa konkurentnim avio-komplanijama. Tako da jos jednom mozemo zahvaliti arapskim prijateljima sto nam pomazu.
    Zivim u inostranstvu i kad dolazim u Srb. letim do Beograda ili Budimpeste. Razlike u ceni karte (sa uracunatim kombijem) su ponekad i preko 200e

    • Ovo je verovatno glavni razlog ovog pokusaja zabrane.
      Tahograf moze da se resi, ako i lekarski.
      Ako se zagrani kombi prevoz, masa sela ce biti odsecena od gradova. Recimo ceo Juzni Banat zavisi od kombi prevoza do Beograda.

  • Jedan , verovatno ne baš beznačajan faktor je pohlepa države. Kako je objavljeno, takvih prevoznika kombijem ima 40 000. Da vozite takav kombi dovoljna je B kategorija. Ako bi se usvojio predlog države a oni bi da nastave da rade moraju kupiti minibuse sa više sedišta od 8. Pa ugraditi tahografe, pa polagati vozački ispit za D kategoriju (cca1500) evra, pa preći u višu kategoriju za naplatu putarine, pa dobiti ograničeno radno vreme…..pa dobijanje licence sa ograničenim rokom, pa lekarski pregled na 3 godine, pa sve to puta onih 40 000. Ne znam sve cene ali je ukupno verovatno više stotina hiljada evra, bez nabavke minibusa.

    • Drzava je u pravu u potpunosti,kombi se vozi sa b kategorijom.Kao prvo to nisu profesionalni vozaci a moraju biti da bi vozili ljude,nemaju obavezan lekarski a trebali bi imati i nemaji tahograf a morali bi imati da bi se kontrolisalo vreme upravljanja vozilom,nemam nista protiv kombija ali nek uvedu obavezu da ih voze profesionalci i da imaji tahograf.Inace svaka ozbiljna autobuska firma ima i kombije tako da se ne moze reci da je ovaj zakon u korist firmi sa autobusima

    • Sa meseca si upravo dosao? Lupetas brate kao maksim… Voze tu profesionalci sa urednim lekarskim to sto kombi ne zahteva vece iskustvo ne znaci da ga oni koji voze nemaju. A ako ces i tako da gledas pa da ima potrebe za vecom kategorijom ona bi bila zakonom propisana. Vozio ti ljude za novac ili privatno ljudi su ljudi i ne razumem zasto pravis razliku. A lekarski postoje. Jedino ti za tapografe drzi vodu ali i to bi se moglo dogovoriti da se hoce. Ajde sad uzivaj u sendvicu,prijatno ti bilo!

    • Pikaso, ni taksi prevoz nema tahografe niti profesionalne vozače pa je (koliko toliko) uređena profesija. Dakle država, kad bi želela, mogla bi da uredi poslovanje kombi prevoznika. Ništa nije nemoguće kad se želi.

  • Kombi ima mnoge pogodnosti. Uveo bih ga kao linijski taksi u Beogradski prevoz. Ima pogodnosti za nefrekvetne linije do malih sela i zaseoka. Kombi je dobar prevoz. On treba biti dostupan jer jaca konkurenciju, izbor, efikasnost….

    • Kombi prevoz je duplo skuplji od autobusa konkretno bus za Ljubljanu kosta 63 evra povratna karta a kombijem u jednom pravcu 50 evra sto se lokalnog prevoza tice polovina radi na crno, ili kao liniski taxi takođe na crno, i nije tacno da je svuda u Evropi dozvoljen kombi prevoz, dosta obmanjivanja naroda

  • UH dobro je da je donesen jedan ovakav zakon. Lepo je rekla ministarka sto ne kupe autobuse pa voze. Ili korak dalje zabranimo i autobuse jer su
    statisticki gledano (odnos predjenih kilometara, broja prevezenih putnika, i nesreca ) nebezbedniji od vozova pa nek vlasnici autobusa lepo kupe
    vozove… mada avioni su po istom parametru jos bezbedniji pa zabranimo i vozove jer brinemo o bezbednosti .. bivsi vlasnici kombija koji su kupili autobuse …. pa vozove …. treba da kupe avione…i da se ugledaju na AirSrbija kako se vode uspesne kompanije.
    I ne treba im dati da ugrade tahografe i omoguce online placanje i prijave porez.

  • moze da se uredjuje kombi prevoz kada se uredi sudstvo,policija, zdravstvo i sve ono sto me pogadja svakim danom. Kombi prevoz me ne zanima, ako me ne zanima,ne znaci da treba druge da maltretiram i da im otezavam njihov posao. Ako mi budu trebali, zvacu ih i odluciti da li mi odgovara njihova usluga. Cim su na trzistu znaci da nekome treba a sto vise opcija,to bolje za sve..tj onaj obican i normalan narod. Kakva god da je situacija , ti ljudi su zaposleni, placaju sumanute akcize na gorivo i prave posao drugim ljudima u ovojj zemlji. Od vulaknizera, do mehanicara ili nekoga ko cisti te kombije. Bavimo se glupostima i skrecemo sa teme. Jasno je da je neciji finansijski interes iza ovoga i da se on bazira na unistavanju porodica i obicnih ljudi kao i mnogo puta do sada. Meni oni ne smetaju,srecan sam sto ti ljudi nesto rade a ne vise u kladionicama koje su na svakom cosku i sa kojima korumpirana drzava ima dil i koji im odgovaraju.

    • Треба забранити приватне аутомобиле, ал би тада радили аутобуси! Али, услов је да кола региструјемо и да оплаћамо гориво……………

    • I sto je najvaznije oko te zabrane u saobracaju odnosno u prevozu ! Obavezno treba uvesti zabranu pusenja u kolima .(PS Ko bi se odrekao tog zadovoljstva)

  • Ima toga još. Pre 15 dana sam na železničkoj stanici slušao razgovor radnika železnice. Pričali su o tome kako se ukidaju neke železničke linije da bi se tu ubacile tri puta skuplje avtobuske linije jer se novi Vučićevi tajkuni ubacuju u tu oblast poslovanja, pa su pominjali “onog ušatog iz Rume” (Martinović-potsetio sam ih) koji ima firmu “Master bus”

    • Uzas! Ja ne mogu da verujem da neko hoce da zabrani kombi prevoz?! Da u zemlji sa ovoliko nezaposlenih neko ostavlja bez posla i one koji ga nekim cudom (i svojim licnim trudom) imaju.. Pritom i ti kombi prevoznici daju svoj doprinos budzetu! I oni placaju porez i koriste robu i usluge necije i tako i “stvaraju” posao..

  • Ama ljudi badava svi nasi komentari koji te izrode,zlotvore i neljude ne boli.Svi zakoni koji se u zemlji donose su iskljucivo usmereni za licne biznise sljama koji nam jasi na kicmi i bez udruzivanja, sloge i radikalnih mera(poput razapinjanja vesala i uvodjenja Dusanovog zakona) protiv domacih okupatora koji su preuzeli drzavu kao licno vlasnistvo mi nemamo buducnost.

    • Тако је ЛАКИ тако је морају се увести вешала за политичаре без мозга и морала и то по кратком поступку иначе нема нам спаса као нацији.

  • @neko
    Tahograf imaju samo minibusevi koji imaju vise od 8+1 sedista. Kombi do 8+1 sedista ne mora po zakonu imati tahograf
    Glupo i jeste da kombi vozila koja se koriste za licne potrebe imaju obavezan tahograf, ali u javnom prevozu bi tu obavezu trebalo uvesti cak i za taksiste.
    Takodje, kombi prevoznici koji rade na crno, a (vecina ih je) nemaju cak ni obavezan lekarski pregled na 3 godine koji je za vozace u javnom prevozu obavezan.
    Inace, po zanimanju sam vozac, i dobro znam kako se poslodavci odnose prema vozacima i koliko i kako vozaci moraju da rade.
    Medjunarodni prevoz putnika je regulisan i medjunarodnim zakonima. Prevoznik mora biti registrovan za medjunarodni transport da bi dobio dozvolu da putnike vozi na teritoriji druge drzave. Cest je slucaj da kombi prevoznici teraju putnike da na granici izadju iz vozila i peske predju granicu zbog toga. Osiguranje putnika ne postoji, osiguranje prtljaga takodje.
    Ne branim vlast nikako. Protiv sam opste zabrane rada kombi prevoznicima. Ipak trebalo bi uvesti red u ovu granu privrede isto kao sto bi trebalo u svaku drugu.

  • I jos nesto bih dodao.
    Zivim u Čačku, i odgovorno tvrdim da se ovde nikada nije mogao registrovati kombi za taksi. Cak su i vozila koja su fabricki predvidjena i registrovana za 5+1 putnika (fiat multipla) morala na atest da im se smanji broj sedista na 4+1 ako bi se registrovala za taksi.

  • Dragi moji Srbi gradjoni i sugradjani moramo se ugledati na nase komsiji njima KAPA dole sve dok mi sedimo po kaficima ogovaramo jedni druge Vlast radi sta im padne napamet a mi i dalje sedimo skrstenih ruku valjda tako treba Zato vas iz stranke Dosta je Bilo molim da uzmete stvar u svoje ruke zajedno sa nama koji smo isto misljenici pozdrav

  • gospodo vi koji komentarisete kombi prevoz ocigledno niste upuceni u detalje i nebavite se nekim ozbiljnim biznisom ..slazem se da oni koji nemaju prijavljenu radnju da im se zabrani rad to jest prevoz putnika na crno.za one koji neznaju evo ja na primer imam prijavljenu radnju i u uprvi prihoda sam morao da dostavim sve podatke o vozilu sa kojim cu da obavljam prevoz putnika a to je kombi vozilo 8+1 i kopiju resenja iz APR-a ko razume shvatice da sam u PDV-u i placam porez!!!!!!! i to ne malo .!! dakle ako je nezakonito zasto su mi izdali resenje i u poreskoj su videli cime cu ja raditi imali su sve podatke o vozilu i o meni!!! i jos nesto za one koji neznaju i kombi prevoz u legalnim tokovima (ja ) pisem putni nalog gde god idem spisak putnika i ugovor o prevozu placam osiguranje putnika avan zemlje i obaveznoputno osiguranje a tehnicku ispravnost vozila proveravam 1 mesecno i cuvam papire koje moze svako od putnika da proveri a imam dovoljno godina i kategorija da se mogu ozbiljno time baviti lekarski 1 godisnje i to se moze proveriti.I da znate kategorija nevozi nego covek e sad postoji razlika izmedju ljudi odvojite zito od kukolja.HVALAna paznji.!!!!

    • Тако је СОНЕ слажем се у потпуности.Зашто би забранили путовање комбијем.Уосталом питао сам за шта би служили ти комбији са 8+1 сем за превоз људи.До сад сам се по мало и возио аутобусом е сад нећу заинат тј смањићу превоз бусом на минимум минимума.Безобразници једни они ће некоме да кажу како ће ко да се вози и шта је боље од чега.

    • Imas kazes prijavljenu firmu za prevoz putnika i to kombijem 8+1 pa si resio da objasnis neupucenima? Platicu ti to resenje da mi ga prepustis koliko god para da trazis pod uslovom da je sve po zakonu sto naravno nije moguce jer pojam kombi prevoz odn vozila za prevoz putnika 8+1 ne postoji u nasem zakonu i nemoguce je dobiti resenje za nesto sto ne postoji. Nije mi jasno sta si hteo da dokazes ovim postom, branis vlasnike kombija ali se ne slazes sa nacinom rada jer svi rade na crno (osim tebe naravno) ili si zagovornik ovog zakona o zabrani jer opet, svi rade na crno pa je drzava jadna ostecena u svakom slucaju… Odredite propise i standarde koji mogu da se ispune bez carobnog stapica da ljudi mogu da prijave firme i pustite ljude da rade bre….

  • Sta god se kod nas krene raditi uvek ima zadovoljnih i nezadovoljnih. Takodje se slazem da je ovo sve zbog autobusa i sendvicara. Problem jeste u uredjenju sistema. Sa ovakvim ljudima to nece biti jer se sve radi usluga za uslugu. Imao sam situaciju da me vozi pijani vozac, da nismo osigurani, takodje kada su shvatili da nemam kako do kuce dali drugaciju cenu itd itd

    1. Svaki kombi mora biti tehnicki ispravan
    2. Vozac sa lekarskim pregledom
    3. Tahograf
    4. Osigurani putnici i prtljag
    5. Izdavanje racuna
    6. Putni nalog sa spiskom putnika (izdat racun)-i nema greske koliko ljudi je vozeno i koliko km
    7. Registrovana firma ( sa razumnim placanjem poreza na dobit) nikako pausal jer se tu peru pare
    8. Cenovnik usluga po km

    Takodje podrska DJB i nadam se da ce biti za ove izbore konacno formiran i Opstinski Odbor u B.Petrovcu

    Pozz

    PS: Ostalima preporuka, krenite sami da se menjate i postujete pravila pa onda komentarisite. Npr kada ste od kombi prevozbika trazili neki racun? Kada bi to samo uradili, a prevozbik izdo racun budzet bi bio bar za neki dinar punji, a u vasem gradu nesto mozda uradjeno. Prestanimo vise da budemo kivni i skeptici da su nam drugi uvek krivi
    sami smo krivi sto nam je ovako samo sto nismo svesni.

    • Ne lupaj, Cik ti probaj da vozis Putnicki Kombi pun putnika bez Putnog naloga?

      Kazne su i ovako ASTRONOMSKE, i Oduzima ti se vozilo.
      Drugi je problem to sto ima Kombi prevoznika koje zbog partijskih veza, ne dira Policija ,kao sto je skoro bio slucaj iz BLIC novina
      sa nekim Divljim prevoznikom iz Velike Drenove kod Trstenika. Poznatim Aktivistom SNS-a !

      Fora je to sto je ovo CISTKA, i borba za Monopolisticko trziste, jer ce posle samo godinu do Dve dana da Dozvole taj isti prevoz ali
      ce se pojaviti Novi uslovi i naravno neki Strani Bogatas koji ce da otvori svoj Kombi prevoz po gradovima srbije i uslovi ce biti
      da mora da ima Odredjeni broj kombija pa Servis…. U prevodu uzece 100% Trzista
      sto naravno niko od Obicnih Srba nece moci da isprati Finansiski, pa se nece ni pojaviti Konkurencija!!!

      Neko ce reci da je to dobro, a ja kazem da taj nema mozga, jer Bogatiji ce biti Bogatiji a Obicni narod ce Osiromasiti Jos visem jer mnogi na taj nacin hrane Porodice.
      Konkurencije Nece biti, pa ce samm tim i cene biti Haos.
      Vozila ce tehnicki biti ispravna kao i svako drugo Kombi vozilo danas (Jer se i ovako stalno Kontrolisu),
      a Kapitalisti bez konkurencije nece imati potrebu da nesto mnogo ulazu u Vozni park jer je svako Ulaganje = Manji profit!

    • Мерки шта ти све наприча.Што да ја тражим човеку фискални рачун када му држава не тражи.Што ја то све да радим да и када би узео тај фискални рачун не би се ништа више направило јер би сав тај новац отишао да се нахрани партијска војска а не на улагање у инфраструктуру неког града.Јел видиш ти да су зграде општина у свим градовима све пуније људима који у њима не раде ни по 2 сата дневно.Друже мој све то треба нахранити и напојити а не доприноси друштву ал ништа.Све је више компјутера и све више људи а знаш и сам да не треба бити тако јер један компјутер мења бар 20 људи(Значи број запослених по општинама би требао реално да опада ).И ја сад треба да тражим човеку рачун да би они хранили партијску војску.Не пада ми на памет.

    • J…. te racuni i budzet,bolje mi je da me vozi kombi koji me pokupi ispred kuce i vrati na isto mesto,nego da placam peronsku kartu u Nisu 300d.,i da me voze autobusi “Nis-ekspresa” koji nemaju ni grejanje!

    • trazite od kombi prevoznika putni nalog sa spiskom putnika a sto onda to ne trazite i od autobuskih prevoznika ?? Registrovana firma ( sa razumnim placanjem poreza na dobit) nikako pausal a advokati mogu pausal a lekari u privatnim klinikama mogu pausal , ko od njih trazi racun ??? NIKO !!! Da se ne daj boze kombi prevoznici ne obogate !! SRAMOTA. Cega god se jadni ljudi late da rade ova drzava ih klepne po glavi odavde samo da se bezi sto mladji ljudi i rade.
      p.s. ja sam penzionerka nikad ne koristim kombi prevoz jer nigde ni ne putujem , uredno placam 22% cutim i trpim a i niko u mojoj porodici se ne bavi kombi prevozom tako da ovo komentarisem samo kao gradjanin pokorni onako sa strane.

  • Само је један овде рекао исправно да је превоз са путничим возилима преко 4+1 до 8+1 незаконит.
    То значи да са тим возилом не може да се пријави ни такси ни линијски ни ванлинијски а ни посебан линијски превоз који као каотегорија
    превоза почиње да важи од 14. фебурара 2017.
    Провидно је образложење министарства да је небезбедан превоз са тим путничким возилима.
    Уведите министри правила игре и за та возила тј. све што је потребно почев од тахогафа, путног налога, лекарског, година возачког искуства и решена ствар, али ви то нећете урадити јер радите за разне лобије. Срамота.
    И још нешто комби као термин у Закону не постоји.

    • Ма брину они за безбедност народа ко мајка за луду ћерку.Њима је само битно да заштите аутобуска предузећа која им пружају бесплатне услуге.Сад они знају да је комби небезбедан а народ који га користи не зна-Пази бога ти,да комби превоз не ваља народ га не би користио као што НЕ КОРИСТИ АУТОБУСКИ ПРЕВОЗ ЈЕР ЈЕ ПРЕСКУП.А зна ли неко да ми објасни за шта се користе та комби возила која постоје са 8 + 1 седиштем(Шта то може да се превози на тих 8 седишта сем људи)

  • Mnogi su se nalupali nevaznih gluposti,ono sto znam je da je kombi prevoz prava stvar,treba pustiti ljude da rade svoj posao kai do sads a kome se ne svidja neka ide autobusom i neka ne komentarise.Toliko ljudi,porodica da ostane bez kakvih takvih prihoda,da bace svoja vozila koja su platili,stvarno je i vise od dosta!

  • Fora je to sto je ovo CISTKA, i borba za Monopolisticko trziste, jer ce posle samo godinu do Dve dana da Dozvole taj isti prevoz ali
    ce se pojaviti Novi uslovi i naravno neki Strani Bogatas koji ce da otvori svoj Kombi prevoz po gradovima srbije i uslovi ce biti
    da mora da ima Odredjeni broj kombija pa Servis…. U prevodu uzece 100% Trzista
    sto naravno niko od Obicnih Srba nece moci da isprati Finansiski, pa se nece ni pojaviti Konkurencija!!!

    Neko ce reci da je to dobro, a ja kazem da taj nema mozga, jer Bogatiji ce biti Bogatiji a Obicni narod ce Osiromasiti Jos visem jer mnogi na taj nacin hrane Porodice.
    Konkurencije Nece biti, pa ce samm tim i cene biti Haos.
    Vozila ce tehnicki biti ispravna kao i svako drugo Kombi vozilo danas (Jer se i ovako stalno Kontrolisu),
    a Kapitalisti bez konkurencije nece imati potrebu da nesto mnogo ulazu u Vozni park jer je svako Ulaganje = Manji profit!

  • Jel to je ozbiljni clanak? Stvarno, autor smatra da partijske interese je jedini razlog ove zabrane? Jel autor je cuo nekad o porezima, bezbednosti, organizacije javnog prevoza i drugim “glupostima”. Pitam, jer do Prima Aprilis jos jedan i po meseca, zato ovde citam saljiv tekst.

    • Da, a diktator i ekipa se strasno brinu za nasu bezbednost. Čak i da zabrana jeste zbog toga, ona u normalnim drzavama ne stupa odmah, vec upozore kombi prevoznike da ucine njihov kombi bezbedniji po zivot gradjana, pa ukoliko to odbiju onda zabrana. Ali naravno da svi znamo da nije u tome problem vec u onom sto je autor ovog clanka napisao, sto je zalosno po sve nas. Za kraj, kombi prevoz, ovakav kakav je trenutno je daleko sigurniji od 70% rashodovanih autobusa koji saobracaju po putevima Srbije. Molim autora komentara na koji sam odgovorio da ne botuje ovde, ko jos sa trunkom zdravog razuma veruje da drzava koju vodi diletant diktator i njegova grupa razbojnika zeli bilo kome od nas nesto dobro ili brinu za našu bezbednost, kod njih je samo i iskljucivo sve u parama i u tome kako da ostanu na vlasti da im se ne bi presekao dovod istih.

    • Kombi prevoznici plaćaju paušalni prez, nisu ništa manje dobri vozači, uglavnom i bolji od onih primata koji sedaju za volane autobusa uglavnom zapošljenih po porodičnoj (bar u Niš – expresu) ili koverat – vezi, a pvrh svega su odgovorniji jer podležu češćim proverama od strane organa bezbednosti! Ne znam da policija tako često zaustavlja autobuse, iako se ponašaju veoma bahato po našim drumovima, jer su te firme zaštićene kao beli medvedi, ali zato su tu sitni preduzetnici da se na njima iživljavaju kao nad svim običnim smrtnicima u Srbiji! Mada bih ja dodala ovom tekstu još i detalj reketiranja većih prevoznika od strane vodjine vrhuške jer ako ne uplati na privatni tekući račun poveću sumu evrića, NIKO ne može da posluje na ovim prostorima na veliko! A kad apetiti porastu, onda slede sačekuše, spektakularna hapšenja, konferencije za novinare, već po ustaljenom proncipu. Prema tome, ako nas već ovi sa televizija smatraju ovcama koje samo bleje ispred istih i smeškaju se uspesima vodje i njegovih uvlakača, bar ovde na net-u nam dozvolite da čitamo ispravne članke, a vi svoje sendviče i dnevnice zaradjujte na mitinzima i kontra mitinzima i tako su već počeli!

    • Da tako je i Nemacka, Francuska,Norveska, Velika Britanjija, Rusija itd. Sve te zemlje su zabranile Kombi prevoz… ?

      Cekaj bre, sad mi kazu da oni Nisu Zabranili Kombi prevoz???
      A kako to… kad kombiji nisu Bezbedni ? ….STAAA prave ih u Folksvagenu, Mercedesu, Renaultu…?

      Bas sam zbunjen?
      Nas Premijer I njegovi Sefovi (Finansijeri) verovatno znaju bolje od Tih drugih zemalja!

  • Ljudi ovo je resivo.
    Svi na ulice kao u Rumuniji. Dosta je pljacke naroda od svih dosadsnjai i sadasnjih politicara.
    Zar je moguce da smo narod ovca i sve sto oni pre izbora obecaju ne urade, cak sto vise uzmu nam i to malo sto imamo.
    Zakonom bi politicar trebao odgovarati ako ne ispuni ii prekrsi obecanja narodu koji ga je izabrao.
    Ali zakon za njih nije isti kao za nas, narod Srbije.

  • Stvarno je smešno da se neke odluke koje se tiču bezbednosti saobraćaja koriste u političke svrhe. Takođe je nekorektno da ljudi koji ne razumeju ovu odluku sa stanovišta bezbednosti saobraćaja komentarišu!!!!

    • Kad pricas o bezbednosti saobracaja. Ja sam vozio autobus u gradskom prevozu u Beogradu. Ne bih da imentujem privatnika kod koga sam radio, ali vozio sam autobus po 16 sati bez prestanka. Tako su nas terali morali smo i to na linijama 52,56,e5,e4,a1 to su linije gde penzioneri voze 16 sati bez prestanka . E to je prava bezbednos saobracaja.

    • Pa vidimo svi izginuse sa kombijima po Srbiji , Nemackoj , Francuskoj… mislim jel da Cim Evropa gasi Kombi prevoz i proizvodnju putnickih kombija.
      Evropa niti iko ne Gasi niti Blokira Prevoz Kombi Vozilima, to je JEDINO U SRBIJI Uvedeno???

      Vucic i njegovi Mafijasi hoce Monopol i Kontrolu Tog Trzista! Nema Drugog Razloga da se ne lazemo!

      Pa pogledaj Kakav je vozni park u Bambusu ili Lasti sve sklopocije do sklopocije! a tamo je kao sve Uredjeno, pazi da nije…

  • Ne razumem..zar niko ne razmislja o zastiti zivotnoj sredini? Dali su 10 Autobusa stetnija od 600 Kombija? Svakako treba modernizovati autobuse,stvarno su neki stari i nisu bas bezbedni- ali kako god u tom pogledu je opet “manje stetan” bus. Ako se gleda ka nekim evropskim pravilima i ciljevima to je jedan veliki aspekt. Svaka eu-zemlja potpisala je ugovor da se trudi da smanji co2-iznos. Nisu zabranjeni kombi prevozi u stranim zemljama ali ih skoro niko ne koristi sem hotela za prevoz gostiju. zagadjujemo svoju zemlju, cak se trudimo da je jos vise zagadimo- sramota..

    • Ovde se govori o budućem Zakonu o saobraćaju, a ne o Zakonu o zaštiti životne sredine. Neka se u Zakonu o zaštiti životne sredine propiše kakve standarde kombiji i autobusi moraju da zadovoljavaju, nemam nikakav problem sa tim. Ali, ovde se radi o tome da neko iz vrha vlasti želi da eliminiše male prevoznike sa tržišta i ostavi samo velika preduzeća u igri. Zašto? Pa lakše im je da kontrolišu i reketiraju jedno do dva predeuzeća u gradu kojima dozvole monopol, nego da imaju desetine malih prevoznika koji će se takmičiti i biti nezavisni od ucena gradskih moćnika.

    • Kombi prevoz ako ne racunamo linijski taksi je pristupacan građanima zbog cene ali ujedno steti registrovanim prevoznicima i prazni republicki budzet, drugi primer je da je mnogo skuplji od autobuskog prevoza, navescu vam primer povratna autobuska karta Beograd Ljubljana kosta 63 evra dok prevoz kombijem kosta u jednom pravcu 50 evra, i polovina od tih prevoznika voze na crno, sto se tice da je kombi prevoz dozvoljen u evropskim zemljama , mozda jeste dozvoljen ali kombi prevoza nema osim ugostitelja koji koriste kombije za prevoz svojih gostiju

  • A kako bi pokret resio pitanje nelegalnog drunskog prevoza tzv “kombicima” gde vlasnici ne placaju pdv na prodate karte za razliku od autobuskih stanica i legalnog autobuskog saobracaja?

    • Ne mora Pokret da Vam daje odgovor, dao sam predlog u odgovoru Pavlu, na nacin, kako je to reseno u Makedoniji (pretpostavljam daleko bolje u jos uređenijim drzavama). Sramotno je da su u Makedoniji mnogi od ovih problema rešeni pre dosta godina, Poznajem dosta dobro situaciju u Makedoniji, jer cesto idem sluzbeno, pa razgovaram sa njihovim privrednicima. Da li je normalno da su kod nas porezi i doprinosi ukupno oko 65%, dok su u Makedoniji oko 36%. Da li je normalno da je u Makednoji porez na dobit 10%, a kod nas 15%? Da li je normalno da je kod njih PDV 18%, a kod nas 20%? Da li je normalno da je kod nas cena dizela 1,13 evra, a u Makedoniji 0,86 evra? Ako mi ne verujete evo maloprodajnog cenovnika MAKPETROL https://www.makpetrol.com.mk/ceni_mk.asp
      U Makedoniji odavno postoji elektronska uprava, elektronska aukcija (Javne nabavke), jednosalterski sistem (sve u vezi gradjevinskih dozvola resavate na jednom mestu). I oni kukaju o korupciji, ali smo po tom pitanju svetlosnim godinama ispred. Svega sto se dotakao SNS je upropastio i ekstremno zaduzio ovu drzavu. O korupciji na izgradnji autoputa, nije tema ovog komentara

  • Definitivno, Srbija je zemlja razočarenja. Taman kad se pojavi i tračak nade da je moguće da budućnost može da bude bolja od sadašnjosti, racionalnim sagledavanjem se zaključi da je sve “jedno te isto”. Nove stranke ili nazovi “novi pokreti” prave svoju infrastrukturu članstva od ljudi koji komentarišu određene pojave u društvu bez suštinskog upuštanja u sadržaj iste. ( Verovatno su članovi zbog toga sto se “svi razumeju u sve” ).S takvima se nemoze nigde. Suština kombi prevoza ( koji se “guši” i “zabranjuje” ) je u tome sto se ovakav prevoz vrsi na divlje, ili na crno ako je to shvatljivije.Niko od takvih prevoznika državi ne plaća nista na ime poreza i doprinosa.. U kojoj normalnoj državi je to moguće. A mi se zalažemo za normalnu drzavu . Zar ne? Drugi razlogi zbog čega ova vozila ne mogu da vrse javni prevoz su nedostatask tahografa koji beleži i čuva određene podatke kao sto su prekoračenje brzine, trajanje radnog vremena vozača, odmori vazača i dr. Kod ovakvog prevoza nezne se da li su vozači prošli redovne sistematske lekarske preglede.Putnici nisu osiguranu za slučaj bilo kakvih nezgoda. Legalni prevoznici plaćaju poreze i doprinose, vozači imaju lekarska uverenja, vozila poseduju tahografe,i putnici imaju osiguranje za slučaj bilo kakvih nezgoda. Za šta se zalažemo.Za prvo ili drugo ?

    • Postovani Pavle, u tekstu je vrlo ispravno napisano da kombi prevoz postoji svuda u svetu. Da li je problem tahograf, sto ste Vi napisali? Pa naravno da nije, jer kombi vozilo, ukoliko vrši prevoz putnika mora obavezno da koristi tahograf. Da li se moze naplacivati PDV? Pa naravno da može, ukoliko se kombi prevozniku nametne obaveza da ima fiskalnu kasu, koja stampa kartu. Kao recimo u Makedoniji. Kada uđete u taksi vozilo, nakon zavrđene vožnje, taksista vam odstampa fiskalni racun, na kojem je jasno ispisano, koliki je iznos PDV-a. U Makedoniji je taksi vozilo, ukoliko ste samostalni vozac, odnosno njegov vlasnik, osnivac drustva sa ogranicenom odgovornosti, koje ima jedno zaposleno lice, tzv dooel. Onda Vi, kao taksi vozac uredno placate poreze i doprinose. Sve legalno, drzava nije ni najmanje oštećena. Zasto se kod nas ukida kombi prevoz? Da ne ulazim u teorije zavere, ali je potpuno jasno da se u ovoj zemlji potpuno guši privatno preduzetništvo. Ili se nepotrebno jačaju veliki autprevoznic, i dovodi jedna grupa ljud (u ovom slucaju kombi prevoznic) u status “socijalnog slučaja”. Ili je reč o neznaju, pa je sad najlakse, kada ne znamo da uredimo oblast i ubiramo porez, da se jedna delatnost (kombi prevoz) sistemski unisti. Takođe i da određena grupa korisnika usluga, a to je stanovnistvo ubuduće nepotrebno siromaši, jer će plaćati skuplju i manje adekvatnu uslugu- Svugde, gde ima mnogo regulative i zabrana dolazi do slabljenja drzave i bogaćenja pojedinaca.

    • Pun mi je k…. dusebriznika poput tebe,sto znaju sta je bolje za mene i za nas.Demokratija je pravo na odluku da se vozim cime hocu i da se lecim i letujem gde hocu.Za svoje pare imam pravo da biram.Daj ostavite malo i onim sitnim obicnim ljudima da jedu.Gde je Lidl u Srbiji.Nema ga jer je ovo Superhik drzava.Krade od sirotinje i daje bogatima.Zaudarate.

    • Nije tacno, ovaj Zakon je donet za vreme SNS-a, Crno na belo. Zakon o prevozu putnika u drumskom saobraćaju“ objavljen je u Službenom glasniku, br. 68/2015, od 04.08. 2015. godine, čije je stupanje na snagu propisano za 12.08. 2015. godine, ali je početak primene odložen za 18 meseci od dana stupanja na snagu, tj. za 12. februar 2017. godine

  • Ova vlast je apsolutno nesposobna da sprovede bilo kakvu odluku koju donese sto jasno demonstrira godinama unazad. Obicno zanemarivanje I ne osvrtanje na ovakve antigradjanske odluke bez trunke nervoze je najbolji nacin ophodjenja prema ovom problemu. Verujem da ce nesto tako I da se desi medju nasim kombi prevoznicima sto je svakako pokazatelj gradjanske hrabrosti I odlucnosti da se konacno udje u obracun sa protiv ustavnim I protiv gradjanskim odlukama ovog gibanicarskog rezima. Gradjani uvek imaju pravo da bojkotuju odluke vlasti sto je ujedno I jedini neoborivi mehanizam koji mirnim putem moze da obori rezim ako se primeni u sto vecem broju.