Ауторски текст Државна управа

Нова ставка за CV: Управник тунела Шарани

“Прогутали” смо управнике зграда. “Прогутали” смо чуваре контејнера, фонтану, јарболе и тетку из Канаде. Прогутали смо 24 стана у Бугарској, хапшења новинара, шарене лаже о корупцији, Динкићу и Карићу… и тако редом.

Сваког чуда три дана доста, а чуда у Србији има на претек.

По сличном шаблону и добро утабаној пракси добићемо и управнике тунела.

Надлежно министарство Владе Србије донело је Нацрт закона о путевима који  прописује да ће сваки тунел дужи од 500 метара имати свог чувара, а начин управљања тунелом прописује Министарство саобраћаја. Управник тунела даље треба да именује саветника за безбедност у тунелима, што значи да ће бити отворено више радних места по једном тунелу. А како тунел ‘’ради’’ 24 сата дневно, за сваку смену морају да имају другог запосленог.

Осим начина избора запослених, тајновит је и начин финансирања, јер у образложењу Нацрта закона пише да за његово спровођење није неопходно издвојити додатна средства из буџета.

Управнике зграда лиценцирала је Привредна комора, парадржавна институција са измишљеним пословима, десна рука сваке власти и још један канал за упошљавање страначки кадрова.

Стручњаке за тунеле ће ангажовати други управљач, Јавно предузеће Путеви Србије.

Изгледа да не постоји глупост коју ова власт неће покушати да спроведу у дело. Може им се, имају финансијску надмоћ, уцењивачки капацитет и послушну већину у Парламенту, а мислећи  људи су толико огуглали на све што се дешава да им се реакција сведе на осуду, подсмех, иронију и пошалице на рачун још једног скандала који ће за пар дана постати passe.

А онда закон уђе у процедуру, скупштинска већина га усвоји на звонце, смести страначке кадрове на своја нова радна места и сви срећни и задовољни. Трпе грађани који живе у медијском мраку и летаргији, који немају партијску књижицу и верују да постоји неки други пут до успеха и пристојног живота. Сви они, ако знају шта се дешава, посустали су и говоре како су сви исти.

Ни претходна власт није била мање довитљива у измишљању радних места и  удомљавању својих кадрова. Деценију уназад оснивају се разне агенције, управе, савети, фондови. Неки од њих се баве идентичним послом, а сви заједно паразитирају на леђима грађана.

Влада као орган извршне власти претворила се у “Агенцију за незбринуте страначке кадрове”. У Народну скупштину по хитном поступку гура законе који предвиђају нова радна места, без икакве реалне потребе за истим.

Бивша власт се својевремено постарала да о регионалном развоју брине чак пет институција, па су тако основали Министарство за регионални развој, Националну агенцију за регионални развој, Савет за регионални и равномерни развој, Канцеларију за одрживи развој економски неразвијених подручја и Локалне канцеларије за регионални развој.

Није им било доста па су се сетили да у надлежност Министарства за животну средину сместе и  Агенцију за заштиту животне средине, Фонд за заштиту животне средине, Завод за заштиту природе, Управу за заштиту биља… Затим смо пре шест година добили и Агенцију за истраживање поморских несрећа, чији је примарни задатак утврђивање узрока поморских незгода. И тако редом.

Какав је радни учинак ових тела? Да ли су и чиме унапредили област којом се баве? Колики је буџетски издатак за сваког од њих, за све плате запослених? Да ли подносе извештај о свом раду и коме?

Премијерка је недавно изјавила да ће поштовати Одлуку о забрани запошљавања у јавном сектору. Затим је додала да ни забрана запошљавања не значи апсолутну забрану запошљавања  свуда, већ да морате стратешки да размишљате о томе и да мислите на потребе грађана. Стратешки је важно имати чувара тунела? Да, то ће свима да олакша живот.

У ишчекивању новог закона који предвиђа Дирекцију за свемирска путовања.

Биљана Марковић

Председница Форума младих ДЈБ
Доста је било Звездара

Nacrt zakona o putevima 17.8.

Biljana Markovic

Коментари

Кликни овде да поставиш коментар

  • vidim da ste sa Zvezdare. Koji je komentar za +10.000 novih biraca u spisku sto je Jankovic objavio? Radi li DJB nekakave provere, analize? Dolazi li DJB sutra na protest? I to su neke aktuelne teme a kod vas nema nista o tome.

    • Naravno da proveravamo, poslali smo zahteve za info od javnog značaja pa čekamo odgovor. Lično mislim da od te vrste ”migracije” glasača nema ništa. Opozicioni birači u Beogradu su u većini, sve ostalo je pokušaj obeshrabrivanja i podrivanje apstinencije. No, svakako treba biti oprezan.
      Podržavamo svaki protest protiv ove vlasti, bez obzira ko ih organizuje i pozivamo sve da dođu.

  • Sve što je napisano u ovom tekstu je apsolutna istina. Za mene koji redovno pratim DJB objave ovo je samo jedna u nizu fenomenalnih stvari koje ova stranka čini da bi probudila svest glasača koji su se izgleda potpuno uspavali i koje ništa ne zanima u životu pa čak ni njihova vlastita sudbina i sudbina njihovih potomaka. Ili se bar tako čini a tome svakako doprinosi totalni medijski mrak jer prava istina ne može da dođe do prosečnog građanina već samo ona spinovana od strane Vučića i njegove bulumente i poslušnih i pokornih medija.

  • Da li ste Vi, koji pišete ovakve gluposti, ikada videli bilo šta od opreme tunela i znate kako funkcioniše? Da se razumemo, partijski apsolutno neopredeljena, u ovoj državi koja je dno dna, ali kao diplomirani inženjer saobraćaja imam apsolutno pravo da vam postavim ovo pitanje, zbog izmišljotina koje pišete tek da bi “nešto napisali”, bez ikakvog predznanja.

    • Niste razumeli, niko ne spori da je kontrola bezbednosti tunela ozbiljna, stručna stvar. Ovde se radi o dupliranju, tripliranju kapaciteta i izmišljanju tople vode. Pročitajte deo koji se odnosi konkretno na tunele, prepun je gluposti. Osim prepisivanja već postojećih elaborata i izveštaja saobraćajne policije, upravnik će da radi…šta? I neki upravnik koji nije stručan će da angažuje savetnika za bezbednost koji će da, pazite sad: “učestvuje u definisanju bezbedonosnih zahteva prilikom projektovanja, izgradnje, rekonstrukcije i održavanja tunela.” Ovo je genijalno, izgleda da ćemo da imamo upravnike tunela i savetnike za bezbednost tunela i za još neizgrađene tunele. Što se mene tiče, ovaj ceo tekst DJB pogađa pravo u metu.