Енергетика Саопштењe

Поткрадање и малтретирање грађана рачунима за струју

За поткрадање грађана превисоким децембарским рачунима за струју извињење је, парадоксално, добио председник Владе, а грађанима је ЕПС испоручио “упутство” за малтретирање са дугачким списком непотребних ствари које треба да ураде да би добили назад свој новац. Недопустиво је да држава која треба да буде сервис, додатно малтретира и понижава покрадене грађане да стоје у редовима пред шалтерима у неизвесности да ће бити правично обештећени. Председник Владе узима преко својих неспособних директора јавних предузећа бескаматни кредит за своју кампању и још нас понижава неприхватљивим захтевима.

Из муцајућих изјава директора ЕПС-а Милорада Грчића није јасно ни када али ни да ли ће грађани заиста бити обештећени. Уместо испразних политичких парола из ЕПС-а хоћемо да чујемо како ће и да ли ће правилно бити обрачунат утрошак енергије за децембар, посебно јер је пропуштен тренутак кад је бројило требало очитати, због чега су неким грађанима обрачунати киловати из црвене тарифе у коју нису ни ушли? Корисницима мора бити омогућено и да остваре право на смањење целокупног износа за плаћање у року јер је због грешке ЕПС-а и неисправних рачуна пропуштен уобичајени рок. Од кад тече рок од 8 дана кад покрадени грађани могу да поднесу жалбу, да ли је то од тренутка кад се Вучић огласио или од кад су грађанима стигли рачуни, јер ако је ово друго, тај рок је одавно прошао?

Недопустиво је да се од грађана који за сада нису добили уверљиве аргументе да ће бити обештећени тражи да сами сликају своја бројила и доносе слике приликом рекламације. Ово је посебан безобразлук према потрошачима. Шта је са најугроженијим делом становништва, старима и болеснима, које су и највише погодили превисоки рачуни за струју? Како ће они да се изборе за своје право? Ко може да верује да ће наредни рачун бити исправан.

Није први пут да се ово догађа са рачунима за струју и свакако немамо ни један разлог да верујемо да ће неспособна партократија престати да нас малтретира. У Нишу су грађани добили превелике рачуне за грејање. Шта је следеће, вода? Ударци на буџет грађана постали су редовна појава јер се држава не понаша као наш сервис него као паразит који на сваком кораку гледа да нам завуче руку у џеп.

За скандал са дуплираним рачунима за струју на децембарским рачунима одговорни су Вучићеви пословни партнери и фирме блиске СНС-у. На челу ЕПС-а је неспособан Вучићев директор, некадашњи власник печењаре у Обреновцу, а посао очитавања бројила који је урађен пљачкашки и непрофесионално одрадиле су фирме које је ЕПС прошлог лета ангажовао и које су партијски повезане са врхом власти. Да ствар буде још гора, тај посао раде по четири пута већим ценама од реалних, што је такође пљачка грађана. Да би Вучићеви пословни партнери добили овај посао, незапослени студенти који су то раније радили морали су да остану без посла. Истраживање новинарске мреже Бирн показује да је на врло сумњивом тендеру ЕПС-а за посао очитавања струјомера, по условима који су елиминисали све друге понуђаче, победио конзорцијум састављен од фирми блиских власти.

Покрет Доста је било захтева да се сви грађани, без обзира на рекламације, правично обештете, а да најодговорнији, директор ЕПС-а буде смењен због скандалозних грешака и неспособности. Захтевамо да комисије за јавне набавке и заштиту конкуренције провере тендер на коме је ЕПС доделио посао очитавања струјомера и да се утврди да ли је намештен. Будући да је дошло до скандалозних рачуна, захтевамо да се под хитно раскине тендер са конзорцијумом који је направио хаос, оштетио и узнемирио грађане.

ДЈБ Млади

Коментари

Кликни овде да поставиш коментар

  • Lepo rečeno ali znamo da od toga nema ništa.Ovaj dotični vlasnik pečenjare ne ispunjava uslove ni da bude direktor kao 80-90% njih što u republičkim što u opštinskim preduzećima.Tome jedino možemo stati na put na sledećim izborima i da nesposobne i korumpiranje podguzne muve zajedno sa vodjom kriminalnog klana pošaljemo u političku istoriju.Jedan opšti haos vlada Srbijom!Mi više nemamo ni direktora ni članove Agencije za borbu protiv korupcije!Bez obzira kako se oni sada biraju i to što odabir direktora i članova mora biti nezavisan od države mi ni takvu Agenciju sada nemamo.A ovo što se dešava sa strujom je skandalozno i nije prvi put tako da najmanje što mogu da urade jeste da građanima sami vrate pare a da ostavku podnesu i taj što drži pečenjaru i ne ispunjava uslove da bude direktor tako i ovaj što ga je postavio veliki vođa prodanih i nesposobnih ljudi bez obraza koji opustišiše Srbiju zarad ličnog interesa!

  • Nije o struji reč, ali je to možda početak novog skandala nazadnjaka. U ranim jutarnjim satima stojim na železničkoj stanici i slušam razgovor radnika železnice. Pričaju da su po novom redu vožnje ukinute neke, do sada redovne linije, (-Loznica – Šabac..Ruma npr.). za rad toga da bi se otvorile nove autobuske linije (tri puta skuplje) jer su vlasnici avtobusa novi nazadnjački tajkuni, pa pominju “onaj ušati iz Rume” (Martinović) i još neke. Ne znam da li da verujem, pa ako imate nekog iz struke za železnicu bilo bi dobro da se to ispita.

  • Ova zemlja 20 godina ne može da sredi daljinsko očitavanje brojila i da isključuje kao što internet, mobilna i fiksna telefonija čim ne platiš račun odmah isključenje. A ne da pušta da se dugovi gomilaju i da šalje ljude ni krive ni dužne da se brane od nasrtljivih neplatiša. Očitavanje tačno u minut i nema prelaska u crvenu zonu. Sve je jasno. Ali kad živimo u lopovskoj državi bolje i ne može biti. Kao da smo u africi a ne u evropi.

  • sistem programa za obračun potrošnje električne energije je veoma jednostavan sistem.
    Normalno bi bilo ,da sistem analitičar-projektant ovakvog sistema predvidi
    i nekoliko programa logičke kontrole ulaznih podataka za strujomere
    pre nego oni uđu u obračun potrošnje električne energije.
    Npr. jedan takav program bi trebalo da uporedi da li je očitano stanje veće npr. za 20% od mesečnog proseka
    ili veće od prethodnog meseca.
    Takav program bi trebao da napravi listu izuzetaka za šefa očitavanja strujomera sa adresama,
    da šef pošalje odmah ekipu na teren da ponovo očita strujomer.
    Za sva brojila koja udovolje kontroli radi se obračun,
    a za ove druge strujomere posle očitavanja sledi ponovna kontrola podataka pre nego uđu u obračun.
    *
    Ali ovaj sadašnji sistem to nema ili ga je napravila čuvena firma ….
    u EPS-u je nekada bilo mnogo dobrih sistem analitičara, kojih sada nema

  • Moj decembarski racun bio je 100% uvecan.Po br kw u nizoj tarifi zakljucila sam da nesto nije u redu ( isto su mogli da zakljuce i u rač. centru?!..) a proverom svog brojila to se potvrdilo.Pre 10 dana sam podnela reklamaciju i zahtev za promenu brojila ali, niko se jos time nije pozabavio.E, jako me interesuje kako cu biti obestecena tj u kom odnosu ce one silne skupe kilovate prevesti u jeftine….Zna se ko ce ostati ” kracih rukava”

  • Živim u Norveskoj i ovde ti lično svakog meseca pogledaš svoje brojilo i upises cifru na svom nalogu na netu. Ako ne očitas poslednjeg dana u mesecu ili prvog računar sam sračuna potrošnju za dane koji nisu ocitani na osnovu tvoje prosečne potrošnje. Nema tarifa tako da ako se i pretplatis ili platiš manje svakako nivelises sledeći mesec. Kontrole brojila se rade iskljucivo kada računar upali lampicu u centrali da možda ima nešto nejasno oko potrošnje (tipa namerno prijavljuješ manju potrošnju i to se ne slaže sa redovnim stanjem i prosekom). Brojilo vezano na ime pa ne možeš biti podstanar i pobeći jer kada novi preuzme brojilo od tebe njemu se računa od dana kada se prijavio i cifra koju je prijavio. Gazda miran jer tebe koji si pobegao će da jure za račun, a novi podstanar nastavlja normalno da troši struju na svoje ime. Prijava preko neta, odjava preko neta, plaćanje preko neta. Nikakve gluposti oko šaltera, prijava, odjava, lošeg očitavanja i sličnog. Da ne pričam sto je cena struje rame uz cenu struje u Srbiji samo sto ovde račun ima tačno dve stavke ili tri zavisno od isporucioca struje i veoma su jasne pa ne čitaš o nekim angažovanim snagama, gubicima i drugim stavkama koje samo zbunjuju i uvecavaju račun. Grejes se na struju zimi kao čovek i potrosis 15ak hiljada dinara na standard koji je nekih 10 do 15 puta bolji. Da ima sposobne vlasti koja misli na narod bilo bi to moguće i u Srbiji, a ovako deri narod dokle možeš!

    • Evo kako EPS potrošačima krade novac, a sve je tačno u decembarskomm računu! Međutim kada je očitavan novembar /nije sve ni očitano/ upisano je manje kilovata nego što je na brojilu, npr za, 50,100, 200, 300,400. Ti kolovati su uvećali decembarski račun. Zbog toga ste ušli u crvenu zonu, platilili te kilovate po višoj ceni kao i više za angažovanu snagu. To seradi već više godina.