Ауторски текст Политика

Кртица у Вучићевом авиону

Предизборни видео Александра Вучића у коме се пилот и копилот свађају и шамарају (sic) због пута и смера којим авион треба да лети, да би на крају путнике и авион на коме пише “Србија 2017” спасио Александар Вучић, пуштен је данас на Фејсбук страни СНС-овог кандидата за председника, али је очигледно прављен много раније и много пре него што су и Главни одбор и Председништво те странке одлучили о томе ко ће им бити кандидат.

Не знамо да ли је прављен и пре разговора Александра Вучића и Томислава Николића на коме су се договарали око поделе власти и који је био врло необичан јер су, уместо да разговарају, један другом на цедуљицама исписивали понуде, бар ако је веровати Николићу (у интервјуу Спутњику). Данас знамо да Вучић није ни намеравао да дели власт, ни део власти, па није чудно што је знатно раније снимљен предизборни спот којим се најдиректније алудира на наводну штету и дестабилизацију Србије у случају да неко други, уместо Александра Вучића, буде и председник Србије и председник Владе. Највероватније је баш и снимљен да би се емитовао дан након коначног раскида са “оцем” СНС-а, да би одрадио кризни маркетинг код чланова СНС-а и код гласача који баш ништа не разумеју и вероватно им “крвари срце” након свега што су о “оцу странке” чули и видели претходних дана (Сорошев плаћеник, нож у леђа, вешање Вучића, издаја земље…).

У том споту Александар Вучић каже: “Наша земља поверена је као и овај авион двојици људи, председнику и премијеру и ако та два човека воде земљу у различитим правцима, нећемо моћи да очувамо стабилан курс који тренутно имамо”, бла, бла, бла. Претпоставимо да је спот “успешан” јер врло пластично дочарава у каквој би се животној опасности нашао просечан гласач СНС-а кад би Николић био кандидат за председника.

Јасно је да је спот снимљен пре 10. фебруара (Александар Вучић је гостовао 14. фебруара у Упитнику РТС-а, пар сати након “једногласне” одлуке председништва СНС) јер је тада настао контра-спот Критичне масе и постован на њихов Фејсбук профил. Критична маса је профил на коме се објављују провокативни и критични спотови против Вучића, а сва је прилика да су везани за кампању Вука Јеремића. Овај конкретни видео, постован 10. фебруара, зове се “Вучићева ноћна мора” и у њему Вучић пилотира у погрешном правцу и пада на Београду на води, а порука је “Помозите Вучићу да више не буде пилот”. Очито је и да у штабу Александра Вучића имају “кртицу” која дојављује опозицији вести из “срца кампање”. Изгледа да и ту “крвари” Вучићева странка.

За разлику од видеа Критичне масе, Вучићев предизборни спот прављен је у високобуџетној продукцији, са много статиста којима је, судећи по огласима који су им процурели на мрежама, плаћано по 15 евра. Вучићев предизборни видео је био веома скуп. Веома важно питање је колико је коштала продукција овог видеа и одакле је плаћен. Да ли је плаћен из буџета Србије, колико је плаћено Ер Србији за изнајмљивање авиона, да ли је плаћен из тајних фондова којима Александар Вучић очигледно манипулише годинама? Има много доказа о енормним сумама новца које је Александар Вучић бацао на, пре свега, личну промоцију, плаћао познатим страним лобистичким агенцијама да би се виђао са светским лидерима. Никада ништа није признао, а независна и контролна тела која би требало да га разоткрију сувише су слаба да би пратила и тако јасне трагове које је новац остављао за собом.

Овог пута Вучић је ухваћен у очигледној лажи јер је више пута, у Упитнику, медијима, на конференцијама за новинаре и у свом говору на Главном одбору СНС, рекао да ни динар није потрошио и да не води кампању. Истовремено је оштро критиковао друге кандидате за председника (чудно је што их назива ДОС-овим кандидатима јер је много више бивших странака ДОС-а у коалицији са СНС-ом) који троше милионе из непознатих извора.

Ево шта је Вучић изјавио у Упитнику, најмање четири дана након што је већ снимио предизборни спот:

„Ја кампању не водим, ко води кампању од нас, нико, ми нисмо ни динара потрошили, ниједну трибину нисмо одржали за кампању било чега. Нигде нисам отишао да се представим на било који начин. Јел то истина, јесте. Па што онда причате о некаквим кампањама. Кампању воде одређени досовски кандидати, они воде ту кампању, немају право по закону да је воде, људи не разумеју добро, ти људи немају право да троше оволике паре а нико их не пита ни одакле ни како по закону… Намерно неко није хтео да изабере председника Агенције за борбу против корупције да не би могли да их питају, него смо добили 4 гласа уместо 5 гласова колико је требало за избор, зато што би их неко питао одакле вам те паре. А која вам је то страна амбасада платила да имате толико пара, мени није, а некима јесу платили од тих досовских кандидата.“

Новинари Инсајдера покушали су да добију објашњење од функционера СНС-а Александра Мартиновића у вези са предизборним спотом Александра Вучића за председничке изборе.

“Пошто није одговарао на телефонске позиве упутили смо му поруку са питањима када је настао спот, да ли то значи да је дефинитивна одлука о Вучићевој кандидатури донета знатно пре седнице Главног одбора и колико је коштао спот, имајући у виду да је Вучић рекао да Српска напредна странка, за разлику од опозиционих кандидата, није потрошила ни динар на кампању.”

Крију, лажу, али то није први пут.

Контролна тела, пре свега буџетска инспекција или Државни ревизор, никада нису испитали јасне трагове новца. На пример, трошак од око 250.000 евра који се одлио у лондонску лобистичку агенцију Бел Потинџер на личну промоцију Александра Вучића 2013. године. А имали су доказе у Регистру транспарентности Европске уније који је, као база лобистичких фирми које раде на лобирању у Бриселу, објавио 2014. године да је Влада Србије платила између 200.000 и 250.000 евра Бел Потинџеру за непознате услуге. О томе су писали и малобројни медији у Србији, али је кабинет Александра Вучића упорно демантовао.

Нико не зна колико је новца грађана Србије потрошио на сопствени имиџ и исхрану сопствене сујете и ега претходних година, али сам уверена да ће једног дана бити откривено колико су нас коштали његови сусрети и учешће у кампањи Хилари Клинтон, посета ексклузивним пријемима у Давосу, скупе вечере на којима се слика са светским лидерима, лумперајке са шеиком…

Кад је 2012. кренуо у поход на место градоначелника Београда, Вучић се у јавности појавио са некадашњим градоначелником Њујорка Рудолфом Ђулијанијем, кога је од тада, као и све председнике и премијере, упорно представљао као „великог пријатеља”. Новинари су тада покушавали да открију колико кошта долазак Ђулијанија у Београд и учешће у предизборној кампањи Александра Вучића. Посебно ко је платио. Никада није до краја откривено, а сам Вучић је тврдио да је Ђулијани то урадио про боно. Могло је само да се нагађа о правој цени, а Обрад Кесић је тада потврдио српским медијима да је Ђулијани плаћен, као и да његове “посете” не коштају мање од 100.000 евра, јер бивши градоначелник Њујорка спада међу најскупље лобисте. “New York Public Radio” је за време саме посете објавио како је Ђулијани „плаћени саветник” Александра Вучића. И Вучић и Ђулијани су у то време најоштрије демантовали да је посета плаћена, али се у међувремену открило како је посету организовала британска лобистичка фирма PLMR и да су јој спонзори СНС-а уплатили пола од 850.00 евра за ту и случне услуге. У извештајима које је СНС предала Агенцији за борбу против корупције тај трошак није нигде забележен. Занимљиво је да је Ђулијани сам најскупље платио ово “пријатељство” јер је избрисан из ужег Трамповог тима након што се Вучић похвалио да ће “његов пријатељ Ђулијани” да уговори састанак са Трампом и пре инаугурације 20. јануара.

Процењује се да је Фондацији Клинтон уплаћено десетине милиона долара из српског буџета за подршку изборној кампањи Хилари Клинтон у којој је “зато што је много паметан” учествовао Вучић лично. Поједини медији у Србији су објавили да је четири милиона долара преко тога дато наменски за подмићивање неког у америчкој администрацији како би се Вучић срео и фотографисао са тадашњим председником Бараком Обамом.

Британска лоби група Бел Потинџер, ангажована је највероватније само годину дана после PLMR-а. Ова чувена агенција се од 2011. налази под истрагом невладине организације „Биро за истраживачко новинарство” из Лондона зато што је, по цени од 520 милиона долара, за рачун Пентагона производила лажне прилоге чије је ауторство било приписивано исламистима, а који су затим постављани на интернет. Безбедносне службе САД су потом пратиле гледаоце тих садржаја проглашавајући их за исламске терористе. Захваљујући овим монтажама, многа села у Ираку су била осумњичена као упориште исламиста, а затим сурово бомбардована. Занимљиво је да се у медијима као личност која је посредовала у послу помиње бивши функционер ЦИА-е Дејвид Петреус, један од власника ККР, односно телевизије Н1 (истраживачки текст Адама Карија „US paid for fake A1 Qaeda videos, Bell Pottinger and former CIA chief Petraeus involved”).

Али да се вратимо на спот од кога смо кренули. Високобуџетни видео Вучића је, како су то већ открили поједини медији, плагијат спота који је раније објавила словачка партија СКОК (Slovenská občianska koalícia). СКОК-у је спот радила израелска фирма “Shaviv Strategy and Campaigns” у којој је главни стратег управо саветник Александра Вучића Арон Шавив. Како пише на сајту његове фирме он је специјализован за политичке, предизборне кампање. Наводи се да ради са политичарима у САД, ЕУ, Великој Британији, Србији, као и да ради стратегију Бењамину Нетањахуу, израелском премијеру. Логично је да је исти производ продао два пута, али није логично да грађани Србије не знају колико је и којим новцем плаћен Арон Шавив.

Александар Вучић је расцепом странке изгубио апсолутну власт и то ће га вероватно одвести до губитка свега јер је све и ставио на коцку. Тек кад падне с власти сазнаћемо колико нашег новца је протраћио на своју промоцију, на кампању која никада не престаје. Трошкови који су познати су огромни и несразмерно већи у односу на све друге политичке странке и личности у Србији, а законским изменама Александар Вучић омогућио је да се и новац који није намењен за кампању троши – за кампању, тачније за његову промоцију. За крај, препоручујем вам текст Немање Ненадића, програмског директора Транспарентности Србија, који каже:

Продубљен је и иначе огроман јаз у могућностима за промоцију који постоји између кандидата највећих парламентарних странака (у садашњој Србији само једне) и свих осталих. Примера ради, на парламентарним изборима у априлу 2016. коалиција око СНС-а је пријавила коришћење 351 милиона динара „сопствених средстава“ (поред 262 милиона добијених из буџета за кампању и 150 милиона динара кредита). То је махом буџетски новац добијен за другу намену – финансирање редовног рада парламентарних странака. Колики јаз је створила ова измена Закона говори податак да је у прошлогодишњој кампањи према достављеним извештајима свих пет опозиционих листа (укључујући и СРС) које су прешле цензус потрошило мање од 400 милиона динара.

Драгиња Лукин
чланица покрета “Доста је било”, Београд

Дрaгињa Лукин

Коментари

Кликни овде да поставиш коментар

  • Pogledao sam spot, izvinjavam se, situacija jeste dramatična, ali – ja sam se dobrano nasmejao – ovako glupim spotom. I ne samo ja, već i društvo koje ga je i pustilo, tokom druženja u kafani… Premijer, a i režiser, nisu, a to je očigledno, gledali niti jednu, inače, atraktivnu emisiju Nacionalne geografije o avionskim nesrećama. Svaki avion se srušio, jer – kopilot nije smeo da protivureči, – kapetanu. Zato, zamolite premijera da pogleda dotične emisija, pre nego što nastavi sa ovako glupim, dečijim, spotom, u kome se u pilotskoj kabini šamaraju ozbiljni i školovani ljudi, poput najobičnijih diletanata, članova Sns. Piloti, koje vredjaju u spotu, ipak su daleko iznad toga.

    • Problem je u tome što spot cilja populaciju koja gleda farmu, parove itd.
      Ja očekujem da se uskoro preruši u poštara, kasira i sl., pa da krene da laže narod kako neće biti plata, penzija, kako će da skoče cene…

    • Postoje dva odgovora na Vaš komentar. Prvi – to je najbolje što umeju (što je malo verovatno). Drugi – ovako zamišljen spot najbolje govori kavom profilu glasača je namenjen. Premijer očigledno računa na glasove pasioniranih gledalaca rijalitija, kojih je po podacima televizija koje ih emituju, nemali broj, kažu oko 1.700.000. Računam da jedino taj profil gledalaca može da proguta taj nedotavni spot.

    • Nećete verovati ali u današnjoj video produkciji moguće je napraviti atmosferu dana čak i noću, uz malu pomoć reflektora 😉 Pozdrav

  • “Opozicionar”: PLATIO PLAGIJAT: Izraelci prodali Vučiću spot koji su već prodali Slovacima. Vučićev predizborni spot očigledno je plagijat, ali pored ukrajinskog, o kome smo već pisali, postoji i veoma sličan spot koji je imala slovenačka partija SKOK (Slovenská občianska koalícia).
    Ha, ha, ha! Što naš narod kaže: Što dikla, navikla…

  • Ako je spot kriticne mase vezan za Vuka Jeremica ili ako ima podatke o Vucicu iz njegovog najblizeg okruzenja onda ovaj spot puno otkriva. Odnosno otkriva da Jeremic ima jake i neoborive dokaze o poreklu novca koji se pljacka iz Srbije ide na Kipar pa u Emirate i onda se ulaze odatle kao strana investicija u Beograd na vodi a sve za racun AV i Mila Djukanovica.Ako bi taj dokaz predstavio u drugom krugu ili finisu prvog kruga onda bi AV stvarno pao na Beogradu na vodi.

  • ja sam do poslednjeg sekunda mislila da je neka montaza njuzovaca,i jos sam komentarisala kako su se izvestili…haha…glupo da gluplje biti ne moze,a u duhu parova…poruka je tako plasirana,kao da se obraca debilima,a ne birackom telu..mnoogoo jadnije od Tadica koji je mazio tele…potpuni promasaj…

    • “…glupo da gluplje biti ne moze,a u duhu parova…poruka je tako plasirana,kao da se obraca debilima,a ne birackom telu..” -pa upravo se njima i obraća, jer je gro njegovih glasača iz te kategorije!

  • Pa sad, da su baš potrošili neke velike pare na ovaj spot – nisu. To je dosta sirotinjski uradjeno, ali čak i ovako sirotinjski nije moglo da se završi za dan-dva. Naravno, dobili su džaba avion, statisti, njih pedesetak, su verovatno sedeli u avionu ceo dan i za to dobili sendvič, a ona dva, hm, glumca po karton cigareta i zaposlenje za ženu. Čudo da nisu opet angažovali Buleta Goncića…
    Za one kojima je spot namenjen sasvim je dobar.
    Međutim, ono što je u ovom slučaju najvažnije, to je činjenica da se Vučko ozbiljno sprema za trku, i to već neko vreme. Da bi se ovako nešto snimilo, pa makar i ovako kilavo, treba par nedelja. Puno vremena ode na dorađivanje teksta, dani se izgube na to. Pa ako je neka “krtica” i dojavila da se sprema kampanja, prosto mi je neverovatno da Toma nije bio obavešten pre svih nas. Valjda i on ima neke svoje “krtice”.
    S druge strane, čitava igra sa Tomom je verovatno osmišljena da bi se deo sluđenog naroda emotivno vezao za njega i dao mu svoj glas, sa ciljem da se njih dvojica, Toma i Vučko nekako dokopaju drugog kruga. To je propraćeno pojačanom botovskom aktivnošću koja odavno nije viđena na nekim sajtovime, kao npr. B92. Nekoliko njih piše kako će sada u inat Vučiću da glasa za Tomu, koji je, jelte, uvek bio “za Srbiju”, a Vučko mu sada “čini strašnu nepravdu”, ničim zasluženu. To je očigledan pokušaj, vešto zamaskiran, da se borba za predsedničko mesto redukuje na dva kandidata, gle čuda, iz iste partije! Mislim da bi ovu strategiju trebalo pažljivije pratiti.

    • Ceo štos je da se u prvom krugu ne može očekivati pobednik. U tom slučaju, potrebno je obezbediti da dva kandidata SNS-a prođu u drugi krug. Cela strategija se sada zasniva na tome da Toma dobije više glasova od bilo kojeg opozoicionog kandidata. Da on to stvarno može, ne bi bilo potrebno da se kadiduje Vučić. Izgleda da je procena da u ovakvoj situaciji medijske blokade, mogu da naprave predstavu u medijima, da se ovi izbori vrte oko podrške jednom ili drugom. U tom smislu idu i ankete na televiziji i ljudima se u tom smislu postavlja pitanje, na koje će oni logično na izborima dati odgovor.
      Jedan odgovor na to, bi bio, da se opozicija dogovori oko jednog kandidata, a sa druge strane, prethodni slučajevi takvih udruživanja, su završavani velikim raskolima, pljačkom naroda, tako da ni to nije naročito simpatično glasačima.
      Jedina šansa je da će se sistem što pre urušiti pod teretom objektivnih disporporcija, kad će mo možda ili nestati ili početi sve ispočetka, kao iz pepela.
      Kod nas je glavni problem bolest društva, odumiranje nacionalne elite a sa njima i bazičnog bogatstva znanja.

    • Потпуно сте у праву. Ја сам пре извесног времена у “Куриру” написао да се овај двојац договорио и све изрежирао како би хомогенизовали бирачко тело па да ће један да одустане у интересу Србије. Можда сте у праву и са другом варијантом да се иде у други круг са два кандидата из СНС.

    • Ona dva glumca sigurno nisu radila za kikiriki (bar ne Rale Jankovic, sigurno znam). Par nedelja je mnogo za ovakav spot, ali ne verujem da je radjen manje od nedelju dana.

  • A da li ima krtice u “demokratskoj” N1 tv? Zašto se tamo blokiraju svi iole ozbiljni i krajnje upitni komentari prema g.Jankovića, dok tušta i tma komentara protiv Jeremića? O čemu se radi? Zašto im je Janković miljenik? Zašto je intervju Ćosića sa Jeremićem bio onako “grub”, a sa Jankovićem kao da je Ćosić sina stavio naspram sebe? Samo što mu mleko nije podgrejao, pa probao na ruci, da nije vruće. Znamo da je vlasnik N1 apsolutno blizak premijeru i da, zapravo, (periferno, oko nebitnih momenata) balansira, ali baš ovakva igranka… Ldp, tj, Čeda su srazmerno svojoj moći – 85 x više na tv N1 od, recimo, Djb. Vučić – 100 x više od Djb. A komentari, pa i oni su filtrirani, stoprocentno provereno, nemaju presudan uticaj – jer sajt nije tačka 1. U Srbiji, još uvek, to je tek 3.krug informisanja, a trećina stanovništva – internet gotovo uopšte i ne koristi. Biće ovo teeeška borba, teška utakmica za istinsku opoziciju, ali i istinsku spoznaju – ko je čiji igrač.

    • Vucic je sa ovim spotom,mala maca za Jeremiju.Jeremija iskace sa svih strana,ko boxerska rukavica iz kutije,cak ga ima i u muzickim spotovima na youtube.Mnogo!I jos nesto.Jeremic puno fotsira srpstvo i pravoslavlje,kao da hoce da se dokaze velikim Srbinom,zbog svoje druge,bosnjacke,polovine.Zasto?I zasto od sebe pravi novog Kusturicu,ni onaj stari nam se nije dopao?!

  • I meni se u prvi mah učinilo da spot aludira na trenutni odnos Vućića i Tome i zaprepastio sam se pri pomisli da smo čitavu nedelju prisustvovali samo njihovoj predstavi i glumi koja je deo iste kampanje osmišljene pre mesec dva. Osetio sam se kao magarac. Međutim, kada bolje razmislimo i vratimo film, setićemo se momenta kada je Vućić naglasio da ne želi predsednika koji će da mu zvoca i da će se povući ukoliko kandidat SNS ne pobedi na izborima. Zbog toga mislim da je mnogo verovatnija prvobitna poruka ovog spota bila da predsednik i premijer moraju da bude iz iste stranke, što on u samom spotu i kaže (da moraju da se slažu). Takođe, na društvenim mrežama je ranije, osim KM spota sa padom aviona, išla i informacija da je snimljeno (bar) 3 verzije spota za varijante da je Toma kandidat, on kandidat i neutralna. Mislim da je ovo neutralna verzija.
    Druga stvar je njegovo svesno laganje i glumatanje na Upitniku kako se ne bavi kampanjom i kako ni dinara nisu potrošili, pa čak i samoinicijativno komentarisanje njegovog novog imidža sa novim cvikerima i kako mu ružno stoje, ali da ih nosi jer sa njima sada mnogo bolje vidi i čita, a u stvari je sada očigledno da je i njih počeo da nosi zbog potreba snimanja ovog spota i nove kamanje.

  • Ljudi ovim i ovakvim tekstovima pocinjete da ličite na njih. Samo primjećujem :)…. Pričajte šta to treba dobro da se uradi u Srbiji, od ovog lošeg nam je svima muka. Dajte nam malo svjetlosti, dosta je bilo tame. Ja inače nisam u zemlji ali pratim šta se dešava. Pozdrav svima!

    • Uvaženi g.Miloradoviću,
      Slažem se s Vašom konstatacijom da nam je “od ovog lošeg svima muka”, ali je zaista NEOPHODNO da građani Srbije što više znaju kako, gde i koliko novca se troši (čitaj: krade) iz državnog budžeta na razne protiv-zakonite radnje…
      Iskreno, živim u nadi da će jednog dana, POŠTENA grupa ljudi koja dođe na vlast, pod hitno preduzeti sve zakonom propisane mere i ZAPLENITI SVU POKRETNU I NEPOKRETNU IMOVINU koju su stotine ljudi stekle zloupotrebivši svoje položaje na najodgovornijim državnim funkcijama!
      Svi u Srbiji odlično znamo koliko je poznatih imena u vrhu države u poslednjih 25-30 godina! Jedan od prvih zakona koji treba da donese novi sastav Skupštine Srbije, trebalo bi da bude ZAKON O POREKLU IMOVINE !!!

    • Moj odgovor se više odnosi na komentar pod pseudonimom fgpm, ali postoji tehnički problem da ga pošaljem. Kratko, pitam se: Ko to može pošteno, u interesu naroda da vodi politiku u Srbiji? Neću da kažem da to može AV, odnosno SNS, već se zaista pitam ko bi to mogao da bude. Iskustvo nam nedvosmisleno, sasvim jasno pokazuje surovu istinu da svi na vlasti rade samo u svom interesu. Narod je samo u priči. Za koga god da glasamo isto nam se piše. Možda je najbolje da ne glasamo, pa da to bude oblik bunta naroda protiv političara koji ga manipulišu i zapostavljaju.

  • Na zvaničnom profilu SNS Srbija osvanuo je novi logo Aleksandra Vučića koji izgleda kao mešavina oznaka za borbu protiv dve najopakije bolesti u svetu. Crvena predstavlja logo organizacije za borbu protiv SIDE, a plava trakica je oznaka za borbu protiv raka debelog creva.

  • U ovom spotu,kapetana glumi tip koji je poznat samo po ulozi Zazinog momka,u seriji SRECNI LJUDI,inace,tada,SPS-ovac,zagrizeni Molosevicevac.Jos jedan dokaz i pokaz da SNS prima sve sa svih strana!

  • Avion u spotu nije ErSrbijin, to se vidi jasno, radio sam u jatu i sada u er srbiji i poznajem svaki avion iz flote. Ne razumem se puno u politiku i ostale podatke ali kada sa sigurnoscu autor izrekne sigurnu laz onda se sa nepoverenjem gleda i na ostale informacije iz teksta.

    • Kadar u kome avion leti kroz oblake je ocigledno kompijuterski generisan tako da taj avion u stvarnosti ne postoji i samim tim ne pripada ni jednoj kompaniji.Jedino ako se misli na untrasnjos aviona.

    • Da, Petar misli na unutrašnjost aviona, i ja potvrđujem tu tvrdnju. Očigledno se ne radi ni o jednom avionu koji je u floti Air Serbia, bez obzira da li je u vlasništvu ili na lizingu.

    • Одлично запажање! Да је авион Ер Србијин још би се могао изнајмити за “ситне новце”, колико је тек коштао ако га је изнајмио од странаца?

  • Citiram iz teksta,

    “Vučićev predizborni video je bio veoma skup. Veoma važno pitanje je koliko je koštala produkcija ovog videa i odakle je plaćen.”

    Kako mozete da tvrdite da je produkcija pila skupa a da pritom neznate kolika je cena te produkcije.Sve bi bilo uredu da ste predpostavili cenu videa,a ne da bez ikakvih informacija tvrdite da je produkcija bila skupa.Kako se blize izbori tekstovi vam sve vise podsecaju na Vucicevu propagandu.

    Jedan ovakav video sa komforno moze izraditi za manje od 10.000 eura.Ako smatrate da je to veoma skupo onda neznam stvarno sta da kazem.Treba da imate u vidu da je to predsednicka predizborna kampanja i da je takav trosak sasvim prihvatljiv i neophodan.

    Sto se tice ostatka teksta verujem da je sasvim na mestu i u potpunosti se slazem sa vama.

    Molim vas da prestanete da se bavite neosnovanim spekulacijama i da na osnovu njih pljujete protivnickog kandinata, jer je to upravo ono sto Vucic radi.Imate dovoljno materija za demonstiriranje njegove nesposobnosti i bez izmisljanja cinjenica.Pokazite malo dostojanstva.

    • Драги Никола,

      По квалитету израде спота можеш закључити колико је скуп. То ти је као када гледаш “блокбастер” филмове и оне Б категорије, по прва два минута видиш који је нискобуџетан. Овај није.Што се тиче дела где наводиш да је у питању кампања и трошкови неопходни, изгледа да ниси пазио на часу, управо је АВ наглашавао да “кампање нема, да нису потрошили ни динар, и да је водити кампању пре расписивања избора противзаконито”.

    • Није ствар у томе колико кошта израда видео материјала. Ви плаћате кључ у руке: идеју, израду, постпродукцију и име агенције која стоји иза свега. а не стоји тек било ко. Према тома цео пројекат је врло могуће прилично скуп, уз евентуалну ограду да је добијен по мањој цени јер се ради о трећем деривату, идеје која је већ рабљена 2 пута. Попуст, реко би се.

  • Drustvo koje “proguta” helikoptersku nesrece, hercegovacku, Acinog brata biznismena, sigurno nece zameriti spot.

    Zar ne bi u kampanji trebalo forsirati pozitivnu kampanju da se mobilisu ljudi koji ne glasaju? Ili ako se vec blati Vucic i vlast da se fokus stavi na krupna dela, kroz citav period vladavine SNS, a to nije malo, punih 5 godina.

    Takodje, mislim da je dijaspora isto velik potencijal, a na nju je za sada slab fokus.

  • Trebalo bi da stoji u uglu ekrana na spotu ” nije preporučljivo za osobe čiji je IQ veći od 90 jer može izazvati fotosenzitivnu epilepsiju”. Šalu na stranu AV se odavno sprema za ulogu predsednika mada mu nije padalo na pamet. Kampanja mu nikad nije ni prestajala samo je imala jače ili slabije faze. Sad će imati prilike da obiđe i sve toalete u školama (što je takođe obećao), u šta ne verujem da će se desiti nikad. Jedino mi nije jasno zašto DJB insistira na jednom predsedničkom kandidatu kad je evidentno da bi izlaznost bila veća sa dva kandidata. Naime dosta ljudi bi odustalo od izlaska ukoliko “njihov” kandidat ne bi učestvovao. A koliko sam upoznat samo velika izlaznost bi sprečila pobedu AV u prvom krugu i dovela do drugog, bar tako kažu analize. Jedno je sigurno. Nisu svi isti i ima za koga da se glasa!

  • Kakva je ovo sramota! Sramota za nas, narod, sramota za državu, sramota za sve sa gramom mozga! Gledajući ovaj spot, doživela sam transfer blama… nije mi ni smešno, jadno je!
    Jadan je i ovaj original, radjen za Ukrajinsku kampanju… ali je pravi primer onoga što se desi kada se “dva čoveka kojima je poverena država” slažu… Ovi “naši” se biju i briga ih za narod, ovi ukrajinski pijanče i orgijaju i briga ih za narod!
    Jedini ispravan način kako treba shvatiti ovaj spot je – ljudi, njih, NJEGA, baš briga za narod, on je zacrtao svoj samopromotivni i samokorisni kurs, i od njega ne odstupa, iako naš vazduPLOhov odavno pada i to u kovitu! Hajde da se ne obaziremo na taj jedan avion, jedan k’o nijedan, nego da mu lepo damo apsolutnu vlast, za kojom teži od pelena, pa da uživamo u hiljadugodišnjem dogadjaju….

  • Kolko je kostalo iznajmljivanje aviona? Jeste stvarno to napisali? Pa samo nas same sabotiramo ovakvim glupim pitanjima a njemu pomazemo. Jasno se vidi da je napravljen amaterski u 3d programu.

  • Има много коментара у вези спота и његове цене. Ја бих, напротив упоредио авион са суштином државе. Нема два пилота у авиону. Пилот и копилот имају строге инструкције и одговорности о свом раду, тако треба бити и у држави. Свако треба да има своје ингеренције и одговорности. Председник државе за своје, а председник владе за своје. Да ли пилоти морају да буду истомишљеници. Не. Неморају да се воле, али морају да познају свој посао и да га раде одговорно. Нажалост, дешавају се авионске несреће, а узроци су разни. Обично је склоп више околности. И обично је људски фактор у питању. Али најчешће нису пилоти криви за то, наравно ако раде свој посао одговорно. Цео систем одржавања авиона је у питању. Што би у држави требало да буду закони и они који га спроводе. Када падне авион, анализира се до последње ситнице, шта је узрок. А ми мењамо пилота. Е па код нас је у питању квалитет система и његово одржавање. Либерални капитализам нема граница. Нема нација. Само профит. А 8 најбогатијих људи имају исто пара као сиромашнија половина света. А вероватно првих 100 или 1000 ( није битно ) поседују капитал као цео остатак света. Ту више није питање постојања средње класе, интелекта или квалитета живљења. Сви смо ми у нашем авиону социјални случајеви. Чак многи од нас незнају зашто у случају опасности треба прво ставити маску за кисеоник прво себи, па онда свом детету. ( Једноставно је, ако се ви онесвестите, нико више нема да помогне вашем детету.) Морамо одмах да помогнемо сами себи, а самим тим ћемо помоћи и нашој деци. Закони, здравство, школство и да не набрајам, све зависи од нашег циља, од онога шта стварно желимо. А погодићу из прве да сви желе да живе квалитетније. Е па квалитет је и у механичару који одржава авион, и његова мала несмотреност нас води у пропаст. Зато је битна контрола квалитета. Контрола људи који обављају неку дужност у држави, а у наше име. Значи апсолутна транспарентност и контрола одговорности за све што се чини. А када постављамо циљеве, морамо знати и пут којим се достижу ти циљеви. Нажалост моји мишљење ту наилази на велики отпор према садашњој политици и систему. Нити су политичари стручни да нам подаре систем у којем нема корупције, и да сваки грађанин наше земље има иста права и могућности да својим, знањем, умећем и радом постигне бољи живот, нити предлажу да то у њихово име неко стручнији од њих уради. Хоћемо ли скочити, или сасвим полако ићи напред стопу по стопу, зависи. Ако се скаче, може и да се падне. Можда је сигурније да идемо возом а не авионом, а и пешке ако треба. Само да се несрушимо сви заједно. А нама на нашем авиону скоро ништа нефункционише како треба. Немамо резервне делове, акумулаторе, а и пилоти су можда вољни да пилотирају, али треба да прођу редовну пилотску психо-физичку контролу. ( Надам се да у тој комисији не седе рођаци или корумпирани лекари.) Одох ја да се прошетам. Можда би могао да се провозам бициклом. Здраво је, а и може брже да се стигне. Поздрав свима! Надам се да сви ми нисмо у чамцу који тоне. Онда обично настане паника. Многи се подаве беспотребно. Размислите без остраћености и панике шта нам ваља чинити. Ако ми незнамо, да се распитамо ко зна. Има много људи који знају, али их је наш систем шутнуо негде. Ја се извињавам тим људима у моје име и у име система који их је деградирао. Наравно само за мој део, колики ми је учинак у гласању на изборима, мада сам увек био за њих. Срећно свима! И нека више слети тај авион. Доста је било летења. Нека им неко покаже из контроле летења где је писта. Само да нема магле.