У претходне три године Град Ниш је аеродрому Константин Велики доделио субвенције од 275.411.230 динара. У истом периоду држава је дала далеко мањи износ средстава и то углавном у виду донација половне опреме у укупној вредности од 5.663.267 динара.
Подсећамо, председник Александар Вучић и министарка Зорана Михајловић тврде да је држава помагала овај аеродром, инвестирала и давала новац и да то намерава да ради и даље. Како је рекао Вучић, Влада је у претходне три године уложила преко 3,5 милиона евра да би Ниш функционисао.
Међутим, подаци које је Аеродром доставио одборницима Доста је било у Нишу показују супротно. Нишки аеродром добио је прошле године од Аеродрома Београд донацију у виду метал детекторских врата и два рендгенска уређаја, од којих је један на граници прописног стандарда. Такође, од београдског аеродрома су на реверс у Ниш стигли возило за мерење клизавости и два система за детекцију трагова експлозива. Више донација у виду опреме је било и 2016, 2015. и 2012.
Што се тиче новца, Директорат Цивилног ваздухопловства је прошле године донирао 10 милиона динара за извођење радова и куповину опреме, и ту је крај што се тиче помоћи државе у претходне три године.
Град Ниш је, у склопу посебног програма помоћи за период 2015-2017 исплатио нишком аеродрому 275,4 милиона динара од чега 88,5 милиона динара за опрему, 20 милиона за комуналне трошкове и 153 милиона динара за зараде запослених на аеродрому Константин Велики.
Неоснованим тврдњама да је држава и досад улагала у нишки аеродром, Вучић и министарка Михајловић желе да убеде јавност да им је то намера и након што држава преузме аеродром од Града Ниша. Али, не само што није досад улагала, већ то вероватно не би радила ни убудуће јер је позадина преузимања аеродрома гушење конкуренције и оснаживање монопола аеродрома Никола Тесла у Београду кога је недавно кроз концесију на 25 година преузела француска фирма Ванси.
Влада Србије дакле жели да преузме управљање нишким аеродромом како би на силу обезбедила путнике београдском аеродрому чије су услуге далеко скупље него у Нишу и зауставила развој нишког аеродрома кроз који је, захваљујући лоу кост летовима, прошле године прошло више од 300.000 путника.
Влада Србије и даље крије уговор о концесији тако да никоме није познато које је обавезе на себе преузела, али председник Вучић је сам рекао да се држава обавезала да број путника на нишком и другим мањим аеродромима не прелази милион путника.
ДЈБ у Нишу затражио је да се организује референдум на којем би се сви грађани Ниша изјаснили да ли подржавају уступање нишког аеродрома Републици Србији без накнаде.
Повезани текстови:
ДЈБ Ниш тражи да се Нишлије на референдуму изјасне о преузимању аеродрома Константин Велики
(Видео) СНС Ниш оптужује ДЈБ за пословање нишког аеродрома
У прилогу: Одговор на одборничку иницијативу
ODGOVOR NA ODBORNIČKU INICIJATIVU - OPREMA ODGOVOR NA ODBORNICKU INICIJ ATIVU - FINANSIJSKA POMOĆ
Sve je 100% tačno što pišete u navedenom tekstu, t,j. svakom je jasno ko misli svojoj glavom, ako je ima.
Međutim postavlja se pitanje koja je vlast sedi tamo u Nišu u gradskoj skupštini, neko ju je valjda izglasao, nisu ti poslanici sleteli s Marsa, zar ne ? Valjda će se boriti za interese građana Niša, jer oni su njihovi predstavnici ?
Šta sada, “kuku lele, ‘ajmo na ulice”.
Pa što ljudi niste mislili na vreme kada ste glasali tamo, pa nisu mogli toliku većinu da obezbede krađom, eto vam “informer” eto vam “Pink” pa se i dalje kljukajte njima.
“Vox Populi, Vox Dei”, davno su rekli stari latini, kraj priče.
Zvuči beznadežno, ali je stvarno tako, valjda će se jednog dana ovaj narod probuditi iz letargije, kome, ili kako god hoćete, videćemo, ko izdrži pričaće.
Ipak pozdrav svim glasačima DJB.