Војводина Државна управа Саопштењe Финансије

РИНГИШПИЛ

Устаљена пракса непоштовања законских одредаба у поступку доношења одлуке о буџету Града је, модерним речником речено, TRADEMARK новосадског напредњачког режима и његових сателита.

Од 2019. године, када је измењен закон о локалној самоуправи и предвиђена обавеза спровођења јавне расправе у поступку доношења одлуке о буџету,у делу буџета који се односи на планирање инвестиција, власт ни један једини пут није поступила у складу са законом.

Од тада, усвојене су три одлуке о буџету, као и неколико одлука о изменама и допунама одлуке о буџету (ребаланс).

Такође, све до усвајања одлуке о буџету Града за 2021 годину, у потпуности је кршен буџетски календар (део Закона о буџетском систему) којим су дефинисани рокови за припрему и усвајање буџета. У децембру 2020. године Скупштина града је, први пут после ко зна колико времена, усвојила одлуку о буџету у законском року…

Да ли је могуће да нико у градској власти није, од 2019. године до данас, ПРОЧИТАО Закон о локалној самоуправи?

Или је, што је вероватније а самим ти и погубније по грађане, свесно одлучено да се Закон не поштује?

Ко је, именом и презименом, одлучио да се парцијално поштује буџетски календар?

Када ће се Новосађани питати о расподели новца из свог буџета?

Шта мотивише градску власт да грађане, у поступку доношења најважније одлуке у календарској години, доводи пред свршен чин?

Извршни орган градске власти је био у обавези да Скупштини Града до 01.11. достави предлог одлуке о буџету.

Надлежни орган Града, у овом случају Градско веће, је у обавези да на интернет презентацији Града или на други примерен начин обавести јавност да је отпочет рад на припреми одлуке о буџету.

Јавна расправа мора да траје најмање 15 дана и грађани морају добити информацију о садржају и резултатима јавне расправе

Новац из буџета припада искључиво грађанима, не градској власти! Грађани имају право да буду информисани и упитани по питању сваког трошења и инвестирања јавног новца а режим има обавезу, како законску тако и моралну, да грађанима обезбеди коришћење наведеног права.

То право грађанима даје Устав Републике Србије и то право нико грађанима не може ускратити, ограничити, суспендовати и слично…

Важно је нагласити да готово све локалне самоуправе у Србији потују цитиране законске одредбе. Тиме овај, можемо га без претеривања назвати случај, добија на још већој тежини јер се од Новосађана, очигледно, нешто из године у годину крије!

Такође, важно је не заборавити да Нови Сад има убедљиво највиши буџет по глави становника у Србији, што значи да су Новосађани изузетно савесно у испуњавању својих обавеза према Граду, и то би морао бити разлог више за власт да и она поступа савесно и одговорно,али…

Покрет „Доста је било“ на ову појаву указује сваки пут када се одлука о буџету усваја или мења. И нећемо одустати док градску власт не „приведемо к познанију права“

 

Покрет „Доста је било“

Градски одбор Нови Сад