Покрет „Доста је било – Саша Радуловић“ подржава протест адвоката и њихове захтеве везане за Закон о јавном бележништву и смену министра правде.
Након катастрофалне реформе правосуђа коју је спровео Борис Тадић, напредњаци се труде да у потпуности докусуре систем. Стварање монопола, одузимање надлежности адвокатима и предаја у искључиву надлежност нотара, вишеструко скупље овере и избор нотара под сумњивим околностима показују и бахатост и алавост и неспособност власти.
93 нотара, махом партијски постављена, сада треба по вишеструко вишим ценама да раде посао који је раније радило 8500 адвоката у Србији. Таква монополизација је полигон за корупцију. Она већ доноси велику неефикасност и застоје и наноси огромну штету грађанима Србије. Листе чекања за сачињавање обичних уговора за продају непкретности чине да се овер чека месецима. Користећи параван нотарских исправа и тобожње одговорности нотара, цене овере обичних уговора који се тичу имовине се одређују зависно од вредности имовине. Ово представља идеалан полигон за узимање рекета и проширење партијске паразитске власти на још један сектор друштва.
Скандалозне изјаве министра правде о “штрајку адвоката” и “уставности” Упутства о поступању адвоката током трајања протеста којима показује да не познаје основне законе из своје области, само осликавају ниво дилетантизма у овој Влади. Због потпуне неспособности и незнања које је показао, министар мора да сноси одговорност и поднесе оставку или буде смењен.
У праву сте као и обично што се тиче корупције и партијског полигона за финансирање странке, преко “нотара”…Оставка министра Сељаковића је веома разумна мера након паралисања правног система Србије… Подршка адвокатима до Победе.
Zahavljujemo na podršci. Ovako pravilno reaguje samo odlučan i nekorumpiarni sloj u našoj zemlji, kojih je na žalost sve manje.
Ono što posebno izaziva zabrinutost su MEDIJI !!! Gde su slobodni mediji ? I Ni jedna iole gledanija TV kuća ne saopštava istinu, ili potpuni demant ministrovih iskarikiranih primera , tobože, boljih rešenja stupanjem na snagu spornih zakona.
I najgore od svega, NEMAMO OPOZICIJU, jer oni koji su navodna opzicija, toliko su se već iskompromitovali da ih niko ne doživljava kao rešenje i konkurentnu opoziciju.
Neravnoteža političke vlasti i opozicjije = moguća autokratija; ravnoteža i balans= demokratija i napredak; – sve ovo pa makar ko bio na vlasti ili u opoziciji! Nebitno koje su stranke u pitanju .
Mi ipak nismo političari !
Verujem da razumem problematiku vezanu za rad notara i štrajk advokata, te vam stim u vezi šaljem svoje mišljenje u skraćenoj verziji, jer mi se cini da stav koji ste izneli ne oslikava u najboljoj meri situaciji u kojoj se pravosudje nalazi.
Kao i obično u životu i izmene Zakona o javnim beližnicima, Zakona o vanparničnom postupku i Zakona o prometu nepokeretnosti sadrze i pozitivne promene kao i, naravno, negativne.Što se pozitivnih efekata tiče naveo bi da:
-Notari overaju ispravu, a ne potpis, što je do sada činio sud.Sud se do sada nije bavio suštinom ugovora koji je overavao, dok je notar obavezan da proverava niz odredbi u ugovoru pod pretnjom novčanih i drugih sankcija!Kao najgrublji primer se može navesti da smo do 2011. godine imali veliki broj nekretnina koje su prodavala lica koja nisu vlasnici…
-Postoje svugde u svetu.Srbija je jedna od poslednjih zemalja u kojoj se uvodi institucija javnog beležnika.Prvi nacrt zakona urađen je 2002. za vreme vlade Zorana Đinđića, a početak primene je bio predviđen za kraj 2003. godine.
-Smanjuje broj zaposlenih u Javnoj upravi.I ako na njega država ostavruje veliki uticaj prilkom izbora, ipak se radi o licima koji platu ne primaju iz budžeta i koji u svoj kancelariji ne zapošljavaju ljude po partijskoj pripadnosti već bi trebalo da budu tu zbog toga što su sposobni, vredni i mogu da donesu profit!
-Uslovi za izbor su znatno stroziji, nego za izbor sudija.Tačno je da je politika odigrala veliku ulogu u izboru onih koji su ispunili uslove za izbor, ali su uslovi znatno strožiji i teže ih je ispuniti nego uslove za izbor sudija.Danas je u Srbij moguće izabrati svakoga koje je 3 godine radio u pravnoj struci posle posloženog pravosudnog ispita za sudiju Osnovnog suda, 5 – Višeg, 7 apelacionog …Da li mislite da prilkom takvog izbora politika igra manju ulogu?Kada na sve to dodate da se u ovom trenutku od projekta Pravosudne akademije u velikoj meri odustalo, može se zaključiti da je pri izboru notara napravljen pomak, koliko se to u našoj zemlji može očekivati…
Što se negativnih strana tiče istakao bih da:
-Troškovi overe su višestruko povećani.Overa ugovora o poklonu nepokretnosti je koštala 1.900,00 dinara, dok danas u sudu košta od 9.000,00 dinara od 15.000,00 dinara…
-Trenutno je praktično nemoguće overiti ugovor. U opštinama gde postoje notari overe se danas zakazuju i za 6 meseci , a onde gde to obavljaju sudovi za 3 meseca…
-Nije pripremljen teren za primenu zakona.Rasprava o zakonu je počela 29.08.2014. zakon je izglasan 31.08.2014. godine, a sa primenom je početo 01.09.2014. godine.Mislim da nema svrhe da to komentarisem.
Što se tiče 2. zahteva advokata, a vezan je za povećanje poreskih obaveza, uveren sam da trenutni sistem obračunavanja poreza nije adekvatan i da treba izvršiti određene izmene, naravno, ne samo da bi se povećao porez i prihod koji država ostvaruje, što je ovom prilikom osnovni cilj…
Ukoliko vas interesuje šire obrazloženje, imate moje moje podatke za kontakt.Pozdrav
Verujem da razumem problematiku vezanu za rad notara i štrajk advokata, te vam stim u vezi šaljem svoje mišljenje u skraćenoj verziji, jer mi se cini da stav koji ste izneli ne oslikava u najboljoj meri situaciji u kojoj se pravosudje nalazi.
Kao i obično u životu i izmene Zakona o javnim beližnicima, Zakona o vanparničnom postupku i Zakona o prometu nepokretnosti sadrze i pozitivne promene kao i, naravno, negativne.Što se pozitivnih efekata tiče naveo bi da:
-Notari overaju ispravu, a ne potpis, što je do sada činio sud.Sud se do sada nije bavio suštinom ugovora koji je overavao, dok je notar obavezan da proverava niz odredbi u ugovoru pod pretnjom novčanih i drugih sankcija!Kao najgrublji primer se može navesti da smo do 2011. godine imali veliki broj nekretnina koje su prodavala lica koja nisu vlasnici…
-Postoje svugde u svetu.Srbija je jedna od poslednjih zemalja u kojoj se uvodi institucija javnog beležnika.Prvi nacrt zakona urađen je 2002. za vreme vlade Zorana Đinđića, a početak primene je bio predviđen za kraj 2003. godine.
-Smanjuje broj zaposlenih u Javnoj upravi.I ako na njega država ostavruje veliki uticaj prilkom izbora, ipak se radi o licima koji platu ne primaju iz budžeta i koji u svoj kancelariji ne zapošljavaju ljude po partijskoj pripadnosti već bi trebalo da budu tu zbog toga što su sposobni, vredni i mogu da donesu profit!
-Uslovi za izbor su znatno stroziji, nego za izbor sudija.Tačno je da je politika odigrala veliku ulogu u izboru onih koji su ispunili uslove za izbor, ali su uslovi znatno strožiji i teže ih je ispuniti nego uslove za izbor sudija.Danas je u Srbij moguće izabrati svakoga koje je 3 godine radio u pravnoj struci posle posloženog pravosudnog ispita za sudiju Osnovnog suda, 5 – Višeg, 7 apelacionog …Da li mislite da prilkom takvog izbora politika igra manju ulogu?Kada na sve to dodate da se u ovom trenutku od projekta Pravosudne akademije u velikoj meri odustalo, može se zaključiti da je pri izboru notara napravljen pomak, koliko se to u našoj zemlji može očekivati…
Što se negativnih strana tiče istakao bih da:
-Troškovi overe su višestruko povećani.Overa ugovora o poklonu nepokretnosti je koštala 1.900,00 dinara, dok danas u sudu košta od 9.000,00 dinara od 15.000,00 dinara…
-Trenutno je praktično nemoguće overiti ugovor. U opštinama gde postoje notari overe se danas zakazuju i za 6 meseci , a onde gde to obavljaju sudovi za 3 meseca…
-Nije pripremljen teren za primenu zakona.Rasprava o zakonu je počela 29.08.2014. zakon je izglasan 31.08.2014. godine, a sa primenom je početo 01.09.2014. godine.Mislim da nema svrhe da to komentarisem.
Što se tiče 2. zahteva advokata, a vezan je za povećanje poreskih obaveza, uveren sam da trenutni sistem obračunavanja poreza nije adekvatan i da treba izvršiti određene izmene, naravno, ne samo da bi se povećao porez i prihod koji država ostvaruje, što je ovom prilikom osnovni cilj…
yahvaljujem na podr[ci