Немачки аутомобилски гигант „Мерцедес“ није у Србију уложио ни евро, а сликање премијера Србије и градоначелника Београда с десет „Икарбусових“ аутобуса на „Мерцедесовим“ шасијама има један једини циљ – личну промоцију.
Покрет „Доста је било – Саша Радуловић“ упозорава јавност да власт на овај начин обмањује грађане, ствара привид „великих инвестиција“ и у ту сврху користи звучно име немачке компаније. А истина је миљама далеко од ове улепшане слике стварности.
Као што је Саша Радуловић пре више од годину дана рекао – сведочећи из прве руке о разговору с немачком делегацијом у својству тадашњег министра привреде – „Мерцедес“ никада није ни имао намеру да инвестира у Србију. Оно што је „Мерцедес“ привукло је јавно исказана потреба Града Београда да купи нове аутобусе.
Како су „Мерцедесови“ аутобуси прескупи и не могу да прођу јавни тендер, идеја је била да „Мерцедес“ „Икарбусу“ прода своје шасије старије генерације, са све мотором и преносом, да „Икарбус“ надогради шасију и да такав аутобус прода граду Београду. „Мерцедес“ би извршио контролу квалитета и аутобус би добио „Мерцедесов“ знак.
И то је оно што се догодило: „Икарбус“ је склопио десет аутобуса на немачким шасијама и продао их Граду Београду. Град Београд је променио Правилник како би ови делимично нископодни аутобуси за приградски превоз били прихваћени за градски. То су чињенице. Остало су Потемкинова села Александра Вучића.
А шта је требало урадити? Увести ред у “Икарбус”. Направити анализу и одговорити на нека важна питања: Да ли град Београд треба да купује ове аутобусе? Да ли је управо ова шасија најбоља за град Београд, или су нам можда потребни нископодни аутобуси? Да ли постоји потенцијал баш за ове аутобусе на светском тржишту? Без икакве анализе Вучић је тада тврдио да, малтене цела Југоситочна и Источна Европа већ стоје у реду и нестрпљиво чекају „српски мерцедес“, а данас је тржиште ограничио на Београд, Ниш и Нови Сад.
Покрет „Доста је било – Саша Радуловић“ позива премијера и градску власт да престану да се баве самопромоцијом на рачун пореских обвезника и да покажу уговор с „Мерцедесом“ из којег ће се јасно видети о каквом је послу реч.
ПОГЛЕДАЈТЕ:
Pitanje: Kako Mercedes dozvoljava ovakvo bahacenje sa njegovim ugledom ako nije investirao u ove autobuse, vec samo prodao? Zasto se ne cuju izjave iz Mercedesa kojima naglasavaju sta su zapravo uradili u Ikarbusu povodom ovih autrobusa? Da li mislite da je moguce da Mercedes zapravo kupi deo Ikarbusa, tj investira u Ikarbus (na pravi nacin), ako se kompanije ocisti i profesionalizuje, na nacin koji vi predlazete?
Inace, cak i kao simpatizer ovog pokreta, moram reci da je stavljanje novih autobusa na ulice dobrodoslo, mada ne znam da li je i kako moguce da se niskopodni autobusi stave na ostecene ulice Beograda.
Mercedes je prodao sasiju, pogonski i prenosni agregat, a posto je izvrsena kontrola dozvolio je stavljanje znaka. Svojevremeno je FAP radio slicne stvari i stavljao na kamione znak Mercedesa. Mercedesu kao prodavcu nije u interesu da daje izjave koje ce biti suprotne recima premijera jer time gubi kupca.
Mercedes se povukao iz Srbije, StarImport je Svajcarska firma koja prodaje Mercedesove proizvode u Srbiji. Ocigledno da ovim potezom Mercedes jasno kaze Srbija me interesuje iskljucivo kao kupac.
Zašto bi nagađali kad imamo ugovor u kome sve lepo piše. Što se ugovor krije?
Mala ispravka.
U tekstu se pominje “zvučno ime ugledne bavarske kompanije”.
Firma Mercedes ima sedište u gradu Štutgartu (Stuttgart) u pokrajini Baden-Virtemberg (Baden-Württemberg), a ne u Bavarskoj.
Nenad je u pravu, mada jeste sitnica u pitanju.
Ovo Mercedesu ne narusava ugled ni najmanje,secate se kada je italijanski Fijat ustupio Zastavi model Fijat punto koji je vec bio zastareo,ali je mogao da se prodaje pod nazivom Zastava 10,doduse samo na ovim prostorima,i susedskim zemljama.Mercedes je ovde svoj autobus prilagodio ovom trzisistu i prodavace se isljucivo ovde.Ako su te sasije zastarele verovatno su im ostale na lageru pa da ih nebi pretapali ili bacali u staro gvozdje oni ce ih prodati nama po nesto nizoj ceni.Ti autobusi nece videti ni evropsko ni americko trziste pa samim tim nece ni narusavati ugled Mercedesa. .
Odlican tekst, hvala na njemu, sve standard i klasika av. Jedino mali lapsuz u textu mercedes nije bavarska kompanija, bmw je bavarska kompanija (Bayerische Motoren Werke) sa sedistem u Muenchenu-u. Mercedes je kod Svaba u Stuttgart pokrajna BadenWuttenberg i oni su ti sto im zovemo Svabe. U poverenju pricaju ko Leskovcani sve reci zavrsavaju na – le :))
Pozzz iz Stuttgarta
Krađa na svakom koraku…
Ali ovi samo to i znaju… Jer da imaju škole i znajnja sigurno se ne bi ovako ponašali…
A svaka šuša i đubre ume da bude lopov i prevarant… Gadni su!
Koliko su kostali motori ? Koliko su kostali menjaci ? Koliko su kostale sasije ? Racune na sunce !
Davne 1998 godine NEOBUS N.Sad je na ovakvim sasijama izradio 10 turistickih autobusa za STUP Vrsac,Becejprevoz,Topolaprevoz,Lutriju Vojvodine,Pegaz Ivanjica a IKARBUS 2 komada, ne znam ko je kupac. Svi autobusi su dobili znak Mercedesa koji je odobrio licno Martin As iz Mercedesa zakacio ih pred TV kamerama na sajmu automobila u BG i isti su servisirani redovno u Mercedes Benz Jugoslavija-.Cudi me sto svemocni premijer ,tada ministar informisanja nije ispratio taj uspeh , tada jos Jugoslovenske autoindustrije. Ali nije on kriv on se hvata kao S.. na buckalo na gluposti koje mu ni krivom ni duznom serviraju beskrajno glupi mediski magovi ,takozvani saradnici za medije.Toliko o znanju kabineta predsednika vlade koji o necemu sto je radjeno jos pre 18 godina pricaju kao o velikom dostignucu . G.din Vucic treba da odmah najuri te neznalice iz svoje medijske ekipe koji ga promocijom ovog posla samo dovode do toga da se ljudi ismejavaju sa njim ,nije on duzan kao pravnik da to zna . Takodje treba da mu kazu da JGSP Novi Sad kupuje Ikarbusove autobuse ali sa MAN agregatima kojih ima preko 80 u voznom parku i da je u toj firmi ostalo jos malo pravih strucnjaka koji znaju da bi prelazak na mercedesove agregate samo ubogaljio firmu koja je na VOLVO,MAN disel i IVEKO gasnim motorima. Nije Vucic kriv sto mu tu firmu vode strucnjaci pretrcali iz G17 kojima je maksimum bio trgovina kradenim odelima iz Italije pa ni neznaju da ga obaveste da kupuju IKARBUS sa MAN agregatima.Svaki novi tip u voznom parku zahteva enormne troskove za obuku radnika i zalihe neophodnih rezervnih delova. Molim vlast da se ne petlja u privredu i proizvodnju ili ako vec to zeli nek napusti budzetske plate i predje u privatni srektor pa pokaze sta zna