Ауторски текст Београд

Велике манипулације малог бизнисмена

У дневној штампи, од 24. фебруара, засигурно сте прочитали да се аутобуска станица Ласта сели на Нови Београд у блок 42 и да су радови на рушењу постојећих објеката почели.

Сво ово рушење и селење се обавља ради историјског пројекта Београд на води који ће, да подсетим, бити завршен тек за 30 година. Пошто је до сада ископан само темељ за једну од многобројних ”кула”, природно је да се крене у даље рашчишћавање теренa. Не могу одговорно да тврдим јесу ли се или нису многобројни купци станова из земље и иностранства толико одушевили ископаним темељем, па је градска власт одлучила да настави са рушењем објеката у циљу привлачења инвеститора. Једино у шта сам сигуран је, да у Поморављу наш народ каже ”Не скидај гаће док Мораву не видиш”.

Фридман Милтон каже ”Не постоји бесплатан ручак”, зато хајде да видимо одакле се ово селење финансира јер на крају то неко мора да плати. Као и све друге ”историјске” пројекте по свему судећу платиће грађани Србије, а не инвеститор.

Кренимо редом. Дневне новине Блиц су 12.12. 2013. годинe, а ТВ Б92 08.01. 2014. године пренели саопштење Александра Вучића у коме стоји да ће инвеститор Мухамед ал Абар уложити 3,1 милијарду долара у пројекат Београд на води, а да је задатак Србије само да очисти терен.

Међутим, именовани инвеститор до данас није уложио најављени нам износ од 3,1 милијарду долара, док Србија и Град Београд о свом трошку финансирају рашчишћавање терена. Према потписаном уговору о пројекту Београд на води инвеститор, Мухамед ал Абар, се обавезује да укупно уложи до 150 милиона евра, од који је до данас уплатио свега 22 хиљаде евра, и обезбеди зајам у износу од 150 милиона евра (тачка 10.2.2. уговора).

belgrade-tours

Каса Града је у дефициту, усвојен буџет за 2016. годину предвиђа дефицит од 3,88 милијарди динара, односно 32,3 милиона евра. У републичкој каси је предвиђен дефицит за 2016. годину од 121,8 милијарду динара, односно 1,01 милијарду евра. Како су очигледно и градска и републичка каса празне, једини начин да се најављено селење финансира је уз помоћ нових кредита. Нови кредит као и све предходне отплаћиваће порески обвезници Србије.

На званичној интернет страници Града Београда, 23.02.2016. године објављен је текст под називом” Синиша Мали: Подршка ЕБРД-а за пројекте на које се деценијама чекало”. Читав текст би имао неког смисла када би се ЕБРД бавио пружањем подршке, али ЕБРД је банка која даје кредите. Значи, у Лондону је градоначелник преговарао о новом задуживању Града из кога ће се финансирати рашчишћавање терена за потребе инвеститора. Непознат остаје, износ и каматна стопа по којој ће нас градоначелник додатно задужити.

Нови кредитни аранжман са ЕБРД-ом би економски био оправдан под условом да је инвеститор, Мухамед ал Абар, уплатио 150 милиона евра према потписаном уговору и да Град Београд и Република Србија нису већ довољно задужени – презадужени.

Бесмислено и неодговорно је Град и државу увлачити у нове дугове, када је известан неповољан исход пројекта. Подсећам да је висина јавног дуга разлог зашто су пензије и плате у јавном сектору смањене, уз оправдање да би Србија банкротирала.

Према званичним подацима Министарства финансија, на дан 31.12.2015. године јавни дуг Србије је износио 24,8 милијарде евра, од тог износа на Град Београд одлази 410,09 милиона евра. Очигледно је да градска и републичка власт ову чињеницу занемарују, нити размишљају из којих прихода ће се ти дугови враћати. Са учешћем од 75,5% јавног дуга у БДП, по свему судећи Влада нас води у дужничку кризу каква је виђена у Грчкој.

За крај, најављена инвестиција се од 3,1 милијарду долара истопила на свега 150 милиона евра, док градска власт увлаћи читаву државу у нове дугове зарад финансирања контраверзног пројекта. Једино је извесно да ће грађани Србије скупо плаћати јефтина обећања и изигравања бизнисмена.

мр Александар Глумац,

члан покрета Доста је било, Врачар

Доста је било

Коментар

Кликни овде да поставиш коментар

  • Valja napomenuti da je ugovorom investitor oslobođen doprinosa za gradjevinsko zemljište koji upravo služi za uređenje infrastrukture i koji je svako ko je pribavljao krov nad glavom platio. Red veličine 200€ po m2 i plaća se pre početka radova. Za obećane milione kvadrata to su stotine miliona €.