Autorski tekst Mediji

Kidnapovanje REM-a

U danu (sreda 04. maj) dok je Aleksandar Vučić neuspešno pokušavao da kidnapuje glasove građana i namakne sebi još 7 poslanika u Skupštini, Željko Mitrović i TV Pink uspešno su kidnapovali REM. TV Pink je tog dana objavila saopštenje sa sednice Regulatornog tela za medije (REM) koja će se održati tek četiri sata kasnije.

Događaj je potpuno neverovatan i poslednja rečenica zaslužuje prevod. Dakle, razumnije glasi ovako: Pink je na svojoj sednici doneo odluku REM-a o kažnjavanju tv N1 i sve to objavio na nacionalnoj frekvenciji. Dogodilo nam se kidnapovanje REM-a bezmalo u direktnom tv prenosu. Na kraju je i REM, javno obeščašćen, usvojio „svoju“ odluku donetu na tv Pink, na sednici, sa četiri sata zakašnjenja.

REM nikakad nije uspeo da stane na noge. Često je klečao, najčešće puzao pred vlastima i brukao svaku pomisao na nezavisnog kontrolora elektronskih medija. Uzmimo za primer samo REM-ovu izgubljenu bitku (ako je bitke ikakve i bilo) da se rijaliti programi proteraju u termine posle 23 sata. Dakle, niko nije očekivao od REM-a nikakvu pomoć u uljuđavanju i uređenju predizborne kampanje, ali direktan prenos kidnapovanja regulatornog tela je jedna sasvim nova kategorija. Treba je uzeti u obzir u daljoj borbi za slobodne medije i nezavisne institucije.

Šta se dogodilo: u sredu u 9.06 sati Pink je emitovao saopštenje REM-a u kome se kaže da je televizija N1 prekršila predizbornu tišinu uoči izbora 4. maja i to gostovanjem Dragoljuba Žarkovića, glavnog urednika nedeljnika „Vreme” u emisiji Presing koju je vodio Jugoslav Ćosić. Žarković je, između ostalog, govorio o svojoj knjizi „Napredna knjiga“, ocenio da je uspon Aleksandra Vučića završen. Ono što je najviše pogodilo srpskog apsolutistu je, međutim, jedna anegdota koju je Žarković ispričao. U pitanju je istaknuta epizoda u istoriji medijskog beščašća kad kao po komandi ni jedan medij nije objavio ni slovce ni sličicu sa druge ženidbe Aleksandra Vučića, iako su svi imali spremne i priče i sličice. Ta vest nije bila ni najmanje značajna sama po sebi, značajan je trenutak kada su simultano svi mediji klekli pred gospodarom i njegovom zabranom.

 

Ubrzo nakon što je Žarković podsetio na taj trenutak stiglo je napadačko saopštenje SNS, napisano u standardnom maniru zamene teza i brutalnih optužbi, u kome je tv N1 okrivljena da je prekršila predizbornu tišinu i da na „besprizorni način vređa inteligenciju građana Srbije”.

Kao u obrnutom filmu, usledilo je saopštenje REM-a sa televizije Pink, a tek četiri sata nakon toga održana je i sednica REM-a na kojoj je usvojeno, zašto ne reći direktno, saopštenje tv Pink, odnosno Aleksandra Vučića. Scenario kidnapovanja nije zgoreg dopuniti i podsećanjem da se REM nije oglasio povodom gostovanja novinara i političkog analitičara Željka Cvijanovića u jutarnjem programu na TV Pink u sredu 4. maja, kojim je prekršena predizborna ćutnja.

Podsetimo se da bi REM trebalo da bude samostalno i nezavisno telo koje vrši javna ovlašćenja u oblasti pružanja medijskih usluga, kao i unapređenja kvaliteta i raznovrsnosti usluga elektronskih medija. REM treba i mora da je funkcionalno i nezavisno od državnih organa i organizacija, a odgovorno je Narodnoj skupštini.

Obratili smo se REM-u s pitanjima kako je moguće da usvajaju odluke koje je prethodno donela TV Pink. Nismo dobili odgovor, bar ne odgovor koji ne vređa inteligenciju. Jer, nakon višesatnog čekanja na odgovor i našeg upornog kontaktiranja telefonom, stigla nam je sledeća poruka na mejl:
“U vezi sa pitanjima koje ste nam dostavili obeveštavamo Vas da Savet Regulatornog tela za elektronske medije  po utvrđenom dnevnom redu, donosi odluke na zakazanim redovnim, vanrednim i sednicama po hitnom postupku. Odluke se objavjaljuju na sajtu REM-a.“

Željko Mitrović i tv Pink brutalno zloupotrebljavaju nacionalnu frekvenciju služeći Aleksandru Vučiću i njegovoj apsolutističkoj ulozi razbijača svih državnih institucija, posebno nezavisnih, regulatornih tela. Dovoljno je pogledati broj predizbornih sekundi posvećenih Vučiću na Pinku koji je veći od svih sabranih sekundi posvećenim svim ostalim političarima. Prema rezultatima koje je objavio BIRODI u periodu od 25.03 do 21.04 Aleksandru Vučiću je na Pinku dato 7.627 sekundi, a recimo Saši Raduloviću 134 sekunde. Regulatorno telo za elektronske medije ni na koji način nije intervenisalo tokom predizborne kampanje zbog ovako flagrantnog kršenja svih pravila o predstavljanju političkih opcija.

Finiš ovih izbora je simbolička pobeda pokreta Dosta je bilo i uspeh da i pored svih neregularnosti i nelegitimnosti celog izbornog procesa u Skupštinu ulazi osnažena opozicija i da je Aleksandar Vučić znatno slabiji nego pre. Ali s druge strane, zahvaljujući brutalnom kidnapovanju REM-a očigledno je da ulazimo i u postizbornih period brutalno zamračenih nacionalnih tv ekrana.

Dr Ana Stevanović, članica Pokreta “Dosta je bilo – Novi Beograd“

Dr Ana Stevanović

Dr Ana Stevanović

Maturirala u Petoj beogradskoj gimnaziji. Diplomirala 2008. godine menadžment i produkciju u pozorištu, radiju i kulturi na Fakultetu dramskih umetnosti, u Beogradu. Doktorirala na temi psihologije menadžmenta i liderstva, organizacionih inovacija ustanova kulture i psihologije kreativnosti na istom fakultetu.

Od 2004. godine aktivno učestvuje u organizaciji istaknutih kulturnih događaja, a ponajviše se bavila komunikacionim strategijama i odnosima s javnošću sarađujući sa najvećim filmskim festivalima u zemlji. Kao jedan od najboljih studenata bila je stipendista Ministarstva prosvete i nauke RS, Skupšine Grada Beograda, Republičkog zavoda za razvoj naučnog i umetničkog podmlatka, Eurobanke EFG i Vlade Republike Grčke na Aristotelovom Univerzitetu u Solunu.

Objavila oko petnaest naučnih radova u domaćim i međunarodnim naučnim časopisima u kojima je istraživala teme poput medijske cenzure i etike medija, psihologije liderstva i komunikacionih strategija. Preko 13 godina u oblasti kulture i umetnosti na poziciji menadžer za komunikacije.

Komentari

Klikni ovde da postaviš komentar

  • I ne samo zamene teza. Već mesec dana primećujem da se vlastodršci koriste terminologijom DJB. Valjda misle da time neprijatelja tuku njegovim oružjem. A stoji im jadno, i pristojnog samo ražesti, jer kaljaju, kad oni izgovaraju to samo zato što vide da to „pali.“ Ne, ne pali. Jer, nije u pitanju samo šta se kaže, već i ko to kaže. Užasno je sve u zemlji uništeno, i DJB će imati s toliko toga da se uhvati u koštac, da ja kažem, da ako samo i nekoliko stvari dovedu u red, svaka im čast.

    • „Ovozemljak“, potpuno se slazem sa vasim komentarom,bukvalno od reci do reci

  • Raščlanio bih celu situaciju na dve stvari. Prvo je pitanje da li su TV N1 odnosno TV Pink prekršili predizbornu tišinu. Drugo je pitanje da li su TV Pink i REM zloupotrebljeni (za ovo mislim da ne postoji nikakva sumnja). Dakle, ne bih voleo da se potencijalni prekršaji „naših“ (u ovom slučaju TV N1) brane time što SNS zloupotrebljava TV Pink i REM. Autorski tekst se bavi samo drugom stvari koja je nesumnjivo mnogo bitnija.

    • U toku predizborne tišine je zabranjena stranačka propaganda. Dragoljub Žarković nije funkcioner neke stranke, niti se bavio stranačkom propagandom (gledao sam emisiju), prema tome nema nikakvog osnova da se N1 optuži za kršenje predizborne tišine. Samo je iznervirao Vučića pošto je pričao o onome o čemu Vučić ne voli da se priča.

    • Slažem se. To je isto kao kada Vučić kao premijer otvori fabriku ili kada je Dačić svojevremno hapsio teroriste u predizbornoj tišini.

  • Draga Ana! Na sceni je brutalna sila i samovolja, nefunkcionisanje sistema, na svim nivoima.Postoji Antikoruptivna agencija Domagoj Margetic- Dr Darko Trifunovic.Dovoljno je samo pogledati sta oni rade i kakve dokaze imaju , pa ce vam, sve biti jasno.Radi se o dobro organizvanoj grupi koja zlopupotrebljava sve institucije sistema i koji se moraju demaskirati i ukloniti.Oni zamantravaju Srbiju decenijama, imaju ogroman novac, i pod plastom öcuvanja nezavosnosti Srbije“a posebno im je na ruku islo bombardovanje NATO-a da se opravdaju, drze se cvrsto, kupuju vile, glisere, besne automlobile, ogroman novac.Potrebno je sve to istraziti i pokazati glasacima Srbije.Dosta je bilo.Komendija je zavrsena,samoici u narod sa dokazima i osvestiti ga.Naravno da ovo se citaju o da ce smisliti da to onemoguce, ali je narod jaci osd te organozovane grupe.SAMO CINJENICAMA NARODU KOJI IH JE GLASAO. ZIVEO NAROD!!!

  • ANKETNI odbor ( novog saziva) br 2 (prvi za izbornu pljačku) , sa temom – sloboda, ali i zloupotreba medija (sa nacionalnom, dakle, „našom“ zajedničkom frekvencijom) je put ka okončanju apsolutizma u medijskoj sferi. I JAVNI prenos rada anketnog odbora. Poput onog radikalskog, na čelu baš sa g.dinom Vučićem, koji je u direktnom tv prenosu lično ispitivao, u onom ranijem sazivu, upravo kao opozicionar te na njegov opozicioni zahtev Ds-u, aktere oko „strujne mafije“ (koliko se sećamo, Hamović i ekipa). Analogno tome, nadamo se da neće imati ništa protiv ovakvog anketnog odbora. Što se tv Pink tiče, Boris Tadić je nedavno izjavio da g.din Dačić svojim potpuno podatnim i podaničkim odnosom prema g.dinu Vučiću – čuva svoju slobodu. On zasigurno zna nešto što gradjani, u ovom trenutku, ne znaju. Da li postoji analogija i u podatnom odnosu ove tv kuće ili barem osnivača, poput ovog sa Dačičem o kojoj govori Boris Tadić, ostaje da se vidi. Upošte uzev, raspolaganje „poreskom“ kontrolnom silom, može medijske vlasnike dovesti u auto-podanički odnos. Umetnički nazvano – autocenzura. A mozda ima pocinjenih i težih dela… Ko to zna.

  • Navedeno stanje u medijima je samo najvidljivije od svih nepočinstava režima koga su izbarali onih 3 miliona građana koji nisu glasali.
    Pre sat vremena (na Đurđevdan) su me zaustavili saobraćajni policajci i kaznili za navodno prekoračenje brzine.
    Za mesto zasede su izabrali Novi Beograd, valjda za kaznu građanima, koji u ovoj opštini nisu većinski glasali za „Gospodara“.
    I sami policajci su bili frustrirani i rekli su da oni ne smeju da pričaju, ali da se slažu sa onim što sam im rekao da su ih pred izbore povukli,
    a sada, posle izbora, poslali na ulice da „harače“ građane.
    Kažu da „mafija ne ubija na Uskrs“. Ovima ni Uskrs ni Đurđevdan nisu sveti.
    Toliko o državi u kojoj živimo i Gospodaru „kome služimo“.
    Svi za Vođu, Vođa za sebe!

  • Samo ispravite početak članka, pominje se RIK umesto REMa.

    Žalim za vremenom kada nisam znao značenje ijedne od ovih skraćenica

  • Nadam se da niste zaboravili kako je premijer dobio onu sedmicu na „LOTO“ -u ;), a kamo li sta sve radi sa informacijama. I kamo lepe srece da su samo RTS i Pink u pitanju. Studio B je postao neglediv. B92, cini mi se ponekad dopusti malo istine ili humora, i to je to. Da li neko od vas zna nacin ili vidi neko resenje za oslobadjanje medija? Kako?(upomoc!)

  • Da li ima smisla kukati za urušavanjem bilo koje institucije ove kvazidržave? Ima li? Čini se da Dejan ima pravo kada spominje demontažu države. Možda bi to bilo najbolje rešenje! Ova „država“ našim novcem otvara robovska radna mesta za očajne ljude koji ako ih gazda otpusti neće moći ni hleb da daju deci. Ova „država“ je terala desetine hiljada rezervista u raove kojih nije bilo. Ova „država“ je oterala stotine hiljada obrazovanih mladih ljudi u egzil. Ova „država“ nije htela da plaća deci lečenje. Ova „država“ je otela penzionerima koru hleba iz usta. Ova država je toliko opteretila privredu da ona lipsava pred našim očima. Ova „država“ guli kožu sa leđa porezima. Ova država je rasprodala resurse koji pripadaju građanima, ova „država“ našim parama plaća strane investitore a ne domaće, ova država je zaposlila botove, ova država nas je povela u rat protiv celog sveta, ova država je smislila partokratiju, u ovoj državi se čeka 6 meseci na pregled, u ovoj državi su kriminalci pred kamerama a pošteni ljudi u kazamatu, u ovoj državi ministar a da ne trebne savetuje: „kome se ne sviđa marš napolje“…Gde je tome kraj? Zašto da jadikujem za nekim REMom ili RIKom?

  • Zato je gospodar izjavio da su mu predizborne ćutnje glupe i da bi ih zabranio. Onda, valjda, nema smisla napadati ga.

  • „Željko Mitrović i tv Pink brutalno zloupotrebljavaju nacionalnu frekvenciju služeći Aleksandru Vučiću i njegovoj apsolutističkoj ulozi razbijača svih državnih institucija..“
    Da li je ovo slucajnost ali imam osecaj kao da sam u Milovoj Crnoj Gori. Jos vise sam ubedjen da nesto nije uredu jer glavnog antisrpskog manipulanta koji je izdao sve srpske interese Mila u CG sluze i podrzavaju Pink i Informer koji su sa ostrascenoscu na isti nacin blatili crnogorsku opoziciju kao i ovu nasu. I sada se namece jedno pitanje…Za koga radis Vucicu? Srbija pobedjuje!? Ko koga laze?

  • navijam za onu vlast koja će ovog zavisnika od koksa željka mitrovića koji je 20 godina trovao ovaj narod svojim televizijama da smesti u ćumez sa bukagijama i zatvoriti sve njegove televizije naročito one sa nacionalnom frekvencijom.

    • „Oprem dobro“, i ja navijam! Dakle, dosta je bilo i ovakvog Rema, a vala dosta je bilo i Zeljka Mitrovica!
      Koja gnjida!

  • Tv Pink je svakom novom paši ljubio skute pa nije nikakvo čudo ono što radi. Kada „gospodara Vučića“ zameni neko drugi eto njih na poklonjenje. Problem je RTS, javni servis, koji se uvek pretvarao u glasilo vladajuće garniture.Taj PROBLEM TREBA REŠITI.