Саопштењe

Вучићева администрација за малтретирање грађана

Бирократе су измислиле још један, нови папир који траже грађанима на шалтеру пре него што поново затраже крштеницу, држављанство, пребивалиште, венчаницу…папире, документе и податке које имају у базама података и које по закону не смеју да траже.

Имаоци “државног посла” увели су образац на коме пише “иако је орган обавезан да изврши увид, прибави и обради личне податке, изјављујем да ћу сам/а за потребе поступка прибавити”… Тек кад ово потпишете, можете да разговарате са “државним послом”.

Службеници који су посао добили преко партије нису сервис грађана који их плаћају, а нови папир који су измислили најдиректније је изругивање и њихово малтретирање. Тако су изиграли Закон о општем управном поступку који је, у члану 103, прописао да је “орган дужан да по службеној дужности обави увид, прибавља и обрађује податке о чињеницама о којима се води службена евиденција”.

Ако је неко помислио да је Вучићево Министарство за државну управу и локалну самоуправу у претходне четири године испунило неку од многих обећаних реформи, нек здравствену књижицу овери на премијеровој конференцији за новинаре или у тв емисијама у којима су се Вучићеви министри хвалили тиме да ће државни сервис постати заиста сервис грађана. У реалном животу добиће само још један образац више за подношење.

Пре неколико дана социјалне мреже је запљуснула фотографија обавештења са једног шалтера на коме пише “Издавање докумената 10:00-10:10 и 13:00-13:10”. То обавештење је права слика администрације коју је Александар Вучић “оснажио” неспособним партијским кадровима чија је дужност само “прехрањивање” и одржавање гласачке машине СНС.

Партократска држава Александра Вучића унижава и малтретира грађане од шалтера до Савамале, где је суспендовала сва права. Таква држава мора да се ресетује, да се укине партократија, да би грађани могли да добију свој сервис и своју државу. Покрет Доста је било ће радити на томе у Скупштини, али и у свим општинама у којима је после избора добио прилику да ради у корист грађана.

Доста је било

Доста је било

Коментари

Кликни овде да поставиш коментар

  • Malo budite oprezniji kada objavljujete ove tekstove.
    Nisu tačni svi navodi u tekstu. U nekim opštinama stranke potpisuju predmetni obrazac na svoj zahtev, kako bi ishodovali krstenice, drzavljanstvo i dr., kako bi ga brže pribavili. Procedura pribavljanja dokumenata po službenoj dužnosti od drugog državnog ili lokalnog organa traje 15 dana. Mnogi ne mogu da čekaju ovaj rok, pa sami traže dokumentaciju i plaćaju takse. Naravno da ni ovo nije sjajno, ali očigledno mnogo toga nije uradjeno pre donošenja zakona od strane ministarstva, kako bi sve to mnogo bolje funkcionisalo. Trebalo je napraviti jedinstvenu evidenciju i da se dokumenta pribavljaju elektronskim putem i slično.
    Sada su mnogi službenici stavljeni u nezgodan položaj, jer treba objasniti strankama, da baš nije sve tako kako se na televiziji objavljuje, a svi znamo da mnogo toga u upravi ne funkcioniše.
    Neću da branima administraciju, naprotiv, ali treba biti objektivan i imati meru i prave činjenice kada se neki tekst piše.
    Pozdrav.

    • Pre svega, zbog cega to procedura traje 15 dana ? Koliko je to vremena potrebno da se bilo koji podatak izvuce i odstampa iz elektronske baze ? Naravno, vecini gradjana je to predugacko vreme, pa ga prekrate tako sto plate takse. To je sjajan nacin da se popunjava budzet, bez ikakvih dodatnih troskova i napora. Ko bi umeo da mi objasni kako se to uplacivanjem takse ubrzava dobijanje dokumenta? Intenzivira se napor sluzbenika? Povecava broj angazovanih na izradi dokumenta? Koriste neki skuplji softveri u tu svrhu? To me podseca na cekanje na bolnickim salterima da vam zakazu kad da dodjete da zakazete pregled. Jer su lekarima svi termini popunjeni. ALi, ako platite, moze i odmah.

    • Bez namere da branim administraciju u globalu (katastrofalna je) u ovom slucaju nazalost jeste brze da gradjanin sam izvadi uverenje/izvod nego da to ide po sluzbenoj duznosti. Razlog je jednostavan. Ako ide po sluzbenoj duznosti to ide ovako:

      – Radnik A koji je primio neki zahtev od gradjanina pise sluzbeni zahtev Ministarstvu B i zavodi ga / predaje na kraju radnog vremena.
      – Radnik B u pisarnici Ministarstva B taj zahteva dobija u najboljem slucaju sutradan ujutru. Zavodi ga i iz pisarnice prosledjuje nadleznoj sluzbi.
      – Radnik C u nadleznoj sluzbi taj zahtev stavlja na “gomilu” (ako postoji 30 saltera koji primaju razne zahteve za koje je neophodan izvod/uverenje – postoji nekoliko maticara koji ih izdaju na nivou jedne opstine). Ako uzmemo da je radnik C maksimalno azuran (sto je apsolutna laz ali ajde … ) i odmah po prijemu zahteva sa pisarnice obradi zahtev i odstampa uverenje to se na kraju radnog vremena sprema za slanje.
      – Radnik D na pisarnici sluzbe koja je poslala zahtev zavodi odgovor i uverenje sutra dan i prosledjuje sluzbi koja ga je zahtevala.
      – Radnik A dobija svoje uverenje 3 radna dana nakon slanja zahteva. Kako mi ne zivimo u idealnom svetu a i uzimajuci u obzir opravdane razloge (1 maticar na 10-15 radnika na salterima) doslo se do roka od 15 dana (sto je 11 radnih dana).

      Gradjanin kome je neophodan izvod moze da ga dobije istog dana, vrati se i preda ga na salteru na kojem mogu da mu izdaju dokument po koji je dosao. Ne moze radnik sa saltera da stampa uverenja/izvode po svom nahodjenju niti moze da “proseta” bez ikakvih procedura i sluzbenog traga. Dakle umesto sto su napravili sistem u kome se sluzbe dopisuju po nekoliko puta bolje bi bilo da su napravili jedinstvenu evidenciju i da na osnovu JMBG svakog gradjanina, svaki radnik na terminalu (salteru) moze da VIDI (ne da odstampa!) da li odredjeni gradjanin ispunjava uslove ili ne.

      U prevodu – pokusali su preko kolena da rese problem i slomilo se zaposlenima na salterima koji ne mogu po Zakonu da nabave te dokumente u roku od ODMAH.

    • Evo i obrnutog primera: Pre dva meseca podneo sam zahtev za odobrenje izvođenja radova na izgradnji bunara prema članu 145 Zakona o izgradnji. To se sada radi isključivo elektronski i prilozi se daju elektronski overeni. Među tim dokumentima priložio sam sveže izvađeni izvod iz lista nepokretnosti (koji je elektronski overen). Iako je zakonski rok za rešavanje 5 dana, oni nisu prijavili nikakvu nekompletnost zahteva, ali su mi posle mesec dana poslali uplatnicu za troškove vađenja tog istog izvoda, budući da su oni to isto – sada po službenoj dužnosti – tražili od katastra. Dakle, platio sam i “na mostu i na ćupriji”, a oni su sebi pribavili “opravdanje” da su nešto radili…

    • Izvini Zarko a kako to da dryava od same sebe ne moze da dobavi potreban dokument za 15 sekundi vec to traje 15 dana? Koji je izgovor vodje i drzavnih organa za to? Da nisu gradjani nametnuli zastarele sisteme ili ih jos vise ostarili? Zar gradjani treba da poboljsaju stanje i organizaciju medju partokratskim namirenim kadrovima?

    • Ono sto niko nije rekao je da osim nekoliko opstina u bgu, druge opstine nemaju opremu-program za umrezavanje sistema, pa se dokumentacija koju gradjani traze nabavlja telefonski, pa postom, verovali ili ne!! Naravno, vlasti odgovara da prosipa lazne dobre vesti i obecanja, kao i da zloupotrebljava neinformisanost gradjana, jer kako drugacije nahuskati narod i stvoriti atmosferu za otpustanja.

    • Poštovani,
      Zakon je utvrdio da građanin odmah dobija tražena dokumenta jer živimo u 21. veku i imamo i mi i javna administracija kompjutere. akoliko javna administracija ima sve to potrebno je nekoliko sekundi da dobije tražene podatke. Ukoliko to nije slučaj onda javna administracija uludo troši narodni novac koji joj je dat da tu mogućnost pribavi. Nije građanin dužan da dva puta plaća istu uslugu.
      Pošto je Kori Udovički, bivša ministraka, proglasila da je sve to obavljeno a činjenice pokazuju da to nije istina posledice treba da snosi ona i partija koja ju je postavila na to odgovorno mesto.
      Građanin kome se traži dodatno plaćanje je zato opravdano revoltiran i nikako nesme da bude blagonaklonm prema takvom zanemarivanju dužnosti javnih službenika

  • Da li ovo ima nekakve veze sa onim što je pre desetak dana javno izjavila ministarka g.Kori Udovički? Koliko me sećanje služi, rečeno je da će prilikom vađenja dokumentacije u bilo kojoj opštinskoj upravi, biti potrebna samo važeća lična karta…

  • Javna/drzavna uprava je “nagojena” nestrucnim osobljem koje svoj sluzbenicki polozaj/radno mesto dozivljava kao privilegiju, i iz te cinjenice crpe autoritet koji nije opravdan efikasnim i pravilnim radom u interesu korisnika…, primer: sluzbenica na upravnim poslovima izdavanja putnih isprava u predmetu izdavanje putne isprave za maloletno dete od roditelja koji je podnosilac zahteva zatrazila je licnu kartu roditelja koji je odsutan, iako je uz zahtev prilozena uredno overena u sudu saglasnost odsutnog roditelja kako propisuje zakon; primer: sluzbenica u sudu ne overava izjavu stranke koja se legitimise vozackom dozvolom kao dokumentom s fotografijom ciji obrazac sadrzi biometrijske podatke licnosti imaoca i koji je izdao nadlezni organ u okviru svojih ovlascenja, nego od stranke trazi licnu kartu sto je suprotno zakonu; primer: sudija presudjuje o krivici i izrice uciniocu kaznu zatvora kao glavnu kaznu, a propusta suprotno zakonu da izrekne uciniocu novcanu kaznu kao sporednu kaznu u istom predmetu za isto delo, jer zamenik javnog tuzioca nije suprotno zakonu predlozio izricanje obe kazne, sto je opet suprotno zakonu…, ali to vise nije za ovu raspravu.

  • Pa naravno,danas Vučko izjavi da je otpušteno 14.000 iz javnog sektora(ono što su tražili MMF).To nije bilo otpuštanje,već su ljudi otišli u penziju.Kao i sve pre njih i ova vlada ne sme da dira u zmijsko gnezdo javnog sektora,ne sme da otpušta parazite,koji se tu zaposliše preko partija ili roditelja.Samo ne preko svojeg obrazovanja,stručnosti,sposobnosti.U javnom sektoru rade najgori!U ovom sistemu,državna svojina je i dalje privilegovana,pa o kakvoj tržišnoj ekonomiji se naklapa?Trla baba lan…

  • Meni se sve čini da se sav napor koji je vlast ovde uložila svodi na izdavanje zapovesti da tako mora da se radi, a pri tom su birokratiju ostavili bez spremnih resursa. Pa najsrećniji bi bili upravo ti za šalterima da sve mogu da odrade klikom na dugme. Dakle šta god i kako god uradi ova vlast, ništa nije onako kako kažu, i uvek neko nevin nastrada.

    • Oni se bave sluzbenicima,Mihajloviceva otvara neku kancelariju za prodaju avio karata pred kamerama.Vucic odrzi presicu,oko 14 casova seo u drzavni avion i pravac Swica,onda ga tanjugovci slikaju u Swici sa nekim sluzbenikom.Izbore i ne treba odrzavati,imamo Vucica sa starletama i kamermanima.
      Malinarima prete u crnim dzipovima,mali procenat bakra u rudi,valja se preorjentisati na finalne proizvode.
      Led unistijo useve,nema novca za protivgradne rakete.
      Sasa ne mora da se plasi Kineza,odustace oni sami kad vide sa kim imaju posla.
      Ovih pedesetak opozicijonara kostaju oko 50 000 evra mesecno da sede kuci i twituju.

  • Buduci da zivim u inostranstvu mogu da uporedim nacin na koji funkcionise sluzba izdavanja razlicitih dokumenata u Kanadi i Srbiji.
    U MUP Vidikovac postoji uredjaj za izdavanje papirica sa rednim brojem koji, naravno, nije ukljucen u struju. Ljudi se maltretiraju da po dva sata stoje u redu kako ne bi izgubili mesto. Posebno mi je bilo zao starijih sugradjana koji nisu mogli da sednu i cekaju da im izadje njihov redni broj. Druga stvar koja mi uzasno smeta je sto dokumenta moraju licno i da se predaju i podignu. U Kanadi se dokumenta licno predaju ali se zato postom salju na kucnu adresu kada se proces izdavanja zavrsi. Jos jednu stavar koju bih zeleo da spomenem je da se pregled kod lekara zakazuje telefonom. U najkracem, vreme gradjana Kanade se postuje i sve se cini da se vreme provedeno po cekaonicama svede na minimum. U Srbiji se drzavna administracija urotila protiv svojih gradjana i cini sve da im zivot sto vise oteza.

  • Da li ste se pitali zasto gradjani Beograda svoje ispravne BusPlus kartice posle 3 godine trebaju da zamene novim karticama? Znaci, kartice koje su ispravne gradjani trebaju da odloze/bace i da kupe nove kartice. Kome je to u interesu sasvim je jasno. Gradjanima Beograda svakako nije.

  • Polako sa kritikama, pre dva dana sam napisao email i poslao na zvanicnu adresu pokreta. U emailu sam objasnio da je po mom misljenju zakon o Opstem upravnom postupku dobar i trazio da ga javno podrzite.
    Zasto ovaj tekst nije potpisan? Ko ga je napisao, a ko odobrio?
    Iz prilozenog dokumenta Obrazac 3 se jasno vidi da postoje dve opcije:
    I – Saglasan sam da umesto mene pribave dokumenta
    II – Sam cu pribaviti dokumenta

    Da li ja citam nesto pogresno? Molim za objasnjenje.

    Mozemo da polemisemo o brzini obrade zahteva i taksama, ali ovo je odlicna stvar.

    I na kraju, zasto je tesko pohvaliti dobar zakon ili postupak vlasti? Nije valjda da bas nista ne valja ili je najlakse samo kritikovati. Zasto ne postoji ni jedan pohvalni tekst? Treba biti iskren i pohvaliti ovaj zakon, cak i ako ga je pisao Vucic.

    • Образац 3 није формулар на основу кога се странка опредељује да ли хоће сама да прикупља документа или не већ је у питању изјава. Дакле нема избора да ли ово или оно, овом изјавом странка на себе преузима да сама прикуља документа. То што је на обрасцу заокружено је само ради лакшег сналажења, то није формулар где се било шта бира.

      Зашто смо све ово написали, па очигледно зато што власт доноси законе само про форме, као некаква представа за народ, да би се хвалили, док се на све могуће начине труде да све остане исто. Ко је имао посла са државном управом, зна да за 4 године власти Александра Вучића не постоји ни најмањи напредак.

      Текст се води под категоријом “саопштења”, то пише прес служба покрета и сматра се званичним ставом покрета.

    • Ja nisam napisao da je Obrazac 3 formular. Obrazac 3 je izjava koja se sastoji iz dva dela. Prvi deo popunjavate ako ste saglasni da drzavna administracija prikupi dokumntaciju, a drugi deo ako vi pribavljate dokumentaciju umesto njih. Naravno postoji i opsti deo u kome potvrdjujete da ste upoznati sa odredbama zakona o upravnom postupku. Pogledajte obrazac malo bolje, molim vas.

      Da li je vas neko naterao da zaokruzite stavku broj II u kome ste se obavezali da prikupite dokumentaciju ili je ova opcija vec bila zaokruzena?

      Svaki cinovnik slepo prati propise, prilagodjava ih sebi i ne treba ocekivati da oni budu nosioci promena. Prva stvar je doneti zakon. Mislim da je ovaj zakon veliki napredak, jer ga nisu uspeli da donesu od 2000. godine, a vrlo je prost i ocigledan. Mislim da ovo treba da podrzite u protivnom navedite mi sa kojom se odredbom zakona ne slazete. Druga stvar treba omoguciti da se zakon sprovede u praksi, a to se radi kroz edukaciju i kontrolu. Ovaj deo ne mogu da komentarisem i moguce je da ovaj tekst objasnjava losu primenu zakona.

      Prvo pitanje: Vlast donosi zakone pro forme. Ovo je vasa konstatacija. Da li je zvanicni stav pokreta da je ovaj zakon dobar ili los? Molim vas za obrazlozenje vaseg stava?

      Drugo pitanje: Ko je imao posla sa drzavnom upravom, zna da za cetri godine vlast Aleksandra Vucica ne postoji ni najmanji napredak. Ovo je vasa konstatacija. Na osnovu cega vi merite napredak? Da li hocete da kazete da je napredak od 2000. do 2012. godine bio brzi? Zasto onda do danas nismo imali ovaj zakon?

      Trece pitanje: Koji je vas predlog ovog zakona? Sta bi ste vi uradili da bolje sprovedete zakon u praksi?

      Cetvrto pitanje: Ako uvidite da ste napravili gresku i da je Obrazac 3 izjava kojom potvrdjujete da ste saglasni da se dokumenta pribave umesto vas ili niste saglasni da se to uradi u vase ime, vec cete to uraditi sami. Da li mozemo da ocekujemo velikim crvenim slovima preko naslova teksta priznanje greske i izvinjenje?

      Cekam vas odgovor.

    • Закони који се не примењују нису од користи, кад будемо видели суштински напредак наравно да ћемо писати о томе. За сад га нисмо видели. Шта би ми урадили имате у програму покрета који можете видети на нашем сајту као и бројним текстовима и видео материјалу.

    • Dobro, shvatio sam vas stav. Posto odgovore na moja pitanja niste poslali ja zakljucujem sledece:

      1. Zakon je dobar, ali se ne primenjuje ili se ne primenjuje dovoljno dobro
      2. Pokret ce podrzati dobre zakone samo ako je primena zakona dobra
      3. Pokret nema nacin da meri primenu Zakona o opstem upravnom postupku, ali ce kritikovati svaki primer lose primene tog zakona
      4. Pokret ima ideje kako napraviti bolji zakon I obezbedi bolju primenu zakona
      5. Clanovi pokreta mogu da ocekuju generalne odgovore na konkretna pitanja

      Posledja konstatacija mi je potpuno neprihvatljiva I neocekivana, ali dobro. Nadam se da sam uspeo barem malo da vam skrenem paznju I mozda promenim ugao gledanja na neke stvari.

      Znam da ste potpuno usresredjeni na kritikovanje vlasti I to sa pravom, ali podrskom dobrih zakona/postupaka bez obzira ko ih donosi/sprovodi nisu dokaz saradje sa vlascu, nego pridrzavanje principa.

      Hajde da budemo bolji!

  • U Novom Sadu praktično ne postoji zakazivanje preko interneta i SMS, a zbog trgovine brojevima i ovo je ukinuto tako da je potrebno doći između 6-7 h i čekati red, pa onda doći ponovo u toku dana. Kažu da je to sad zbog godišnjih odmora, starih ličnih karata… I tako ja odem da čekam red u 6,00, a ispred mene deda došao da čeka red za unukov pasoš i pita me da li će mu trebati državljanstvo i druga dokumenta. Ja mu kažem, kad je na televiziji bilo da neće, onda znajte da će trebati. Naravno, iza mene stariji sugrađanin ubeđen da će sve biti kao na TV. Kad smo došli na red, priupita deda policajca šta će mu trebati od dokumenata, a policajac odgovara da ne treba ništa, ali to traje 20-25 dana, a ako donese sam biće pasoš za 5 dana. Naravno, da se neće čekati da pasoš bude dva dana pred put gotov, nego čovek kreće sam po šalterima i opet prazna TV obećanja o uređenom sistemu i servisiranju građana padaju na trošak građana. Naravno, postoji uvek tvrdnja da treba to blagovremeno uraditi, ali ljudi su u poslednjem momentu odlučili da će skupiti pare za more, a pasoši za dvoje dece oko 8.000… Dok se sve to iskalkuliše dočeka se da je hitno.

    • A ja pasos u Danskoj vadim za 55 minuta. Od momenta izlaska iz kuce i povratka, sa voznjom, kratkom setnjom do opstine, i obavljanja svih formalnosti, proslo 55 minuta. Naravno, nisam bio na salteru, jer salteri u Danskoj ne postoje. Sednete za sto, rasporedjeni kao u kaficu, predate stari pasos i novu sliku koju vam nakon skeniranja vrate (dakle, to su bukvalno svi “dokumenti” koji vam trebaju), ponude vam privremeni dokument za putovanje, – ukoliko ste nameravali da u tom vremenu cekanja putujete, i obaveste vas da ce vam poslati pasos postom, do deset radnih dana. Naravno, uvek je krace. Provucete Dankort (lokalna kartica za placanje) i to je to.
      Da napomenem da sam novi danski pasos platio 2 puta jeftinije (skoro 20 godina kasnije) nego nekada pasos SRJ u Ambasadi SRJ (ili kako se vec zvala tadasnja drzava) u Kopenhagenu. Secam se oko 1.200 dkk, tadasnjih vise od 300 DM. Godina 1994 ili tako. Zato ga vise i nemam, niti cu ga ikada imati. Zbog svega toga se prosto divim Radulovicu i svima koji su mogli da napuste tu barustinu i zive kao ljudi, a koji su se vratili, ili ostali. Uvek sam bio protiv defetizma, ali zaista ne vidim nacin na koji bi se Srbija izdigla iz fekalnog “blata” u kojem pliva od postanka. Pogled na skupstinske “rasprave”, gde sede zaista najgori, najgluplji, najbezobrazniji, najbahatiji, najneobrazovaniji…jednom recju lopovska banda (mislim na poziciju), me samo jos vise ucvrscuje u odluci da je Srbija izgubljena, mislim na mogucnost zivota u njoj.

      Danska borba protiv korupcije nije novijeg datuma, poceci su bili sredinom devetnaestog veka (ako zanemarim neke renije pokusaje, nekoliko vekova pre toga). Dakle, proceduralno gledano, Srbija bi tek za 150 godina mogla da pobedi tu neman. Pod uslovom da od pocetka postoji iskrena volja da se to ucini. I, ukoliko se uporedo menja i poznati srpski mentalitet, sto je tezi deo posla.

    • Dragane,

      Ja sam u Novom Sadu vadio dokumenta – zenina licna karta i pasos za sina. Ceka se ujutro, ali kada dodjes na red dogovoris se za tacno vreme kada mogu da vas prime. Dogovorio u 11:15, dosao u 11:15. Do 11:30 bilo sve gotovo. Dokumenta podigao za 15 dana. Nije trebalo nista od dokumenata, samo placene takse. Kamo srece da je ovako efikasno i u banci u kojoj sam, a gde se stalno nerviram sto je red i na bankomatu…

    • Kako ste cekali 15 dana, kada je pocela nova procedura da vazi 08. juna, a Vi komentar pisete 22. juna?

  • Evo kako su meni objasnili pre 5 dana kada sam otisla da za decu izvadim pasose, po novoj proceduri- sistem: sluzbe izmedju sebe zavrsavaju stvari. Kada sam pre odlaska da predam zahtev za izradu pasosa pitala u novosadskom mup-u koliko traje izrada pasosa ako nije hitno- sluzbenik (koji izdaje gotove pasose) mi je rekao ovako: ako sami pribavite izvode iz mkr i drzavljanstvo – 10 dana, a ako to nabavlja mup, onda 30 dana. Odem da predam zahtev. Do mora u Grckoj 34 dana. Sluzbenica mi kaze nema teorije da pasosi budu gotovi za more. Na moje MOLIM?!? ona kaze ovako: jeste, izrada traje 30 dana, ALI tih 30 dana pocinje da se broji od dana kada maticar ispostavi dokumenta mup-u. E tu je kvaka-mup ima 15 dana da taj zahtev uputi maticaru, od dana kada vi dodjete i podnesete zahtev. A onda maticar ima 15 dana, da trazenu dokumentaciju isporuci mup-u. U ciframa, to zvuci ovako: od trenutka kada dodjete i podnesete zahtev- posle 2-30 dana ce poceti da tece 30 dana tokom kojih mup mora da vam izradi pasos, dakle 32-60 dana od trenutka kada dodjete, pasos ce biti izradjen. U praksi, blizu je 60 dana. Ako vam se ne zuri, ok. Ali, ako vas zeznu, kao mene i kazu 30 dana, e onda cete otici i platiti maticaru da vam izda potrebne dokumente, iako je prosao famozni 08. jun. Lazljivci, mutivode i hohstapleri!