Energetika Saopštenje

Potkradanje i maltretiranje građana računima za struju

Za potkradanje građana previsokim decembarskim računima za struju izvinjenje je, paradoksalno, dobio predsednik Vlade, a građanima je EPS isporučio “uputstvo” za maltretiranje sa dugačkim spiskom nepotrebnih stvari koje treba da urade da bi dobili nazad svoj novac. Nedopustivo je da država koja treba da bude servis, dodatno maltretira i ponižava pokradene građane da stoje u redovima pred šalterima u neizvesnosti da će biti pravično obeštećeni. Predsednik Vlade uzima preko svojih nesposobnih direktora javnih preduzeća beskamatni kredit za svoju kampanju i još nas ponižava neprihvatljivim zahtevima.

Iz mucajućih izjava direktora EPS-a Milorada Grčića nije jasno ni kada ali ni da li će građani zaista biti obeštećeni. Umesto ispraznih političkih parola iz EPS-a hoćemo da čujemo kako će i da li će pravilno biti obračunat utrošak energije za decembar, posebno jer je propušten trenutak kad je brojilo trebalo očitati, zbog čega su nekim građanima obračunati kilovati iz crvene tarife u koju nisu ni ušli? Korisnicima mora biti omogućeno i da ostvare pravo na smanjenje celokupnog iznosa za plaćanje u roku jer je zbog greške EPS-a i neispravnih računa propušten uobičajeni rok. Od kad teče rok od 8 dana kad pokradeni građani mogu da podnesu žalbu, da li je to od trenutka kad se Vučić oglasio ili od kad su građanima stigli računi, jer ako je ovo drugo, taj rok je odavno prošao?

Nedopustivo je da se od građana koji za sada nisu dobili uverljive argumente da će biti obeštećeni traži da sami slikaju svoja brojila i donose slike prilikom reklamacije. Ovo je poseban bezobrazluk prema potrošačima. Šta je sa najugroženijim delom stanovništva, starima i bolesnima, koje su i najviše pogodili previsoki računi za struju? Kako će oni da se izbore za svoje pravo? Ko može da veruje da će naredni račun biti ispravan.

Nije prvi put da se ovo događa sa računima za struju i svakako nemamo ni jedan razlog da verujemo da će nesposobna partokratija prestati da nas maltretira. U Nišu su građani dobili prevelike račune za grejanje. Šta je sledeće, voda? Udarci na budžet građana postali su redovna pojava jer se država ne ponaša kao naš servis nego kao parazit koji na svakom koraku gleda da nam zavuče ruku u džep.

Za skandal sa dupliranim računima za struju na decembarskim računima odgovorni su Vučićevi poslovni partneri i firme bliske SNS-u. Na čelu EPS-a je nesposoban Vučićev direktor, nekadašnji vlasnik pečenjare u Obrenovcu, a posao očitavanja brojila koji je urađen pljačkaški i neprofesionalno odradile su firme koje je EPS prošlog leta angažovao i koje su partijski povezane sa vrhom vlasti. Da stvar bude još gora, taj posao rade po četiri puta većim cenama od realnih, što je takođe pljačka građana. Da bi Vučićevi poslovni partneri dobili ovaj posao, nezaposleni studenti koji su to ranije radili morali su da ostanu bez posla. Istraživanje novinarske mreže Birn pokazuje da je na vrlo sumnjivom tenderu EPS-a za posao očitavanja strujomera, po uslovima koji su eliminisali sve druge ponuđače, pobedio konzorcijum sastavljen od firmi bliskih vlasti.

Pokret Dosta je bilo zahteva da se svi građani, bez obzira na reklamacije, pravično obeštete, a da najodgovorniji, direktor EPS-a bude smenjen zbog skandaloznih grešaka i nesposobnosti. Zahtevamo da komisije za javne nabavke i zaštitu konkurencije provere tender na kome je EPS dodelio posao očitavanja strujomera i da se utvrdi da li je namešten. Budući da je došlo do skandaloznih računa, zahtevamo da se pod hitno raskine tender sa konzorcijumom koji je napravio haos, oštetio i uznemirio građane.

DJB Mladi

DJB Mladi

Komentari

Klikni ovde da postaviš komentar

  • Lepo rečeno ali znamo da od toga nema ništa.Ovaj dotični vlasnik pečenjare ne ispunjava uslove ni da bude direktor kao 80-90% njih što u republičkim što u opštinskim preduzećima.Tome jedino možemo stati na put na sledećim izborima i da nesposobne i korumpiranje podguzne muve zajedno sa vodjom kriminalnog klana pošaljemo u političku istoriju.Jedan opšti haos vlada Srbijom!Mi više nemamo ni direktora ni članove Agencije za borbu protiv korupcije!Bez obzira kako se oni sada biraju i to što odabir direktora i članova mora biti nezavisan od države mi ni takvu Agenciju sada nemamo.A ovo što se dešava sa strujom je skandalozno i nije prvi put tako da najmanje što mogu da urade jeste da građanima sami vrate pare a da ostavku podnesu i taj što drži pečenjaru i ne ispunjava uslove da bude direktor tako i ovaj što ga je postavio veliki vođa prodanih i nesposobnih ljudi bez obraza koji opustišiše Srbiju zarad ličnog interesa!

  • Nekada je ovaj narod svetu podario Teslu. Danas je Teslin narod izabrao one koji ni strujomer ne umeju da očitaju! Kupujte diplome i dalje!

  • Nije o struji reč, ali je to možda početak novog skandala nazadnjaka. U ranim jutarnjim satima stojim na železničkoj stanici i slušam razgovor radnika železnice. Pričaju da su po novom redu vožnje ukinute neke, do sada redovne linije, (-Loznica – Šabac..Ruma npr.). za rad toga da bi se otvorile nove autobuske linije (tri puta skuplje) jer su vlasnici avtobusa novi nazadnjački tajkuni, pa pominju “onaj ušati iz Rume” (Martinović) i još neke. Ne znam da li da verujem, pa ako imate nekog iz struke za železnicu bilo bi dobro da se to ispita.

  • Ova zemlja 20 godina ne može da sredi daljinsko očitavanje brojila i da isključuje kao što internet, mobilna i fiksna telefonija čim ne platiš račun odmah isključenje. A ne da pušta da se dugovi gomilaju i da šalje ljude ni krive ni dužne da se brane od nasrtljivih neplatiša. Očitavanje tačno u minut i nema prelaska u crvenu zonu. Sve je jasno. Ali kad živimo u lopovskoj državi bolje i ne može biti. Kao da smo u africi a ne u evropi.

  • sistem programa za obračun potrošnje električne energije je veoma jednostavan sistem.
    Normalno bi bilo ,da sistem analitičar-projektant ovakvog sistema predvidi
    i nekoliko programa logičke kontrole ulaznih podataka za strujomere
    pre nego oni uđu u obračun potrošnje električne energije.
    Npr. jedan takav program bi trebalo da uporedi da li je očitano stanje veće npr. za 20% od mesečnog proseka
    ili veće od prethodnog meseca.
    Takav program bi trebao da napravi listu izuzetaka za šefa očitavanja strujomera sa adresama,
    da šef pošalje odmah ekipu na teren da ponovo očita strujomer.
    Za sva brojila koja udovolje kontroli radi se obračun,
    a za ove druge strujomere posle očitavanja sledi ponovna kontrola podataka pre nego uđu u obračun.
    *
    Ali ovaj sadašnji sistem to nema ili ga je napravila čuvena firma ….
    u EPS-u je nekada bilo mnogo dobrih sistem analitičara, kojih sada nema

  • Moj decembarski racun bio je 100% uvecan.Po br kw u nizoj tarifi zakljucila sam da nesto nije u redu ( isto su mogli da zakljuce i u rač. centru?!..) a proverom svog brojila to se potvrdilo.Pre 10 dana sam podnela reklamaciju i zahtev za promenu brojila ali, niko se jos time nije pozabavio.E, jako me interesuje kako cu biti obestecena tj u kom odnosu ce one silne skupe kilovate prevesti u jeftine….Zna se ko ce ostati ” kracih rukava”

  • Živim u Norveskoj i ovde ti lično svakog meseca pogledaš svoje brojilo i upises cifru na svom nalogu na netu. Ako ne očitas poslednjeg dana u mesecu ili prvog računar sam sračuna potrošnju za dane koji nisu ocitani na osnovu tvoje prosečne potrošnje. Nema tarifa tako da ako se i pretplatis ili platiš manje svakako nivelises sledeći mesec. Kontrole brojila se rade iskljucivo kada računar upali lampicu u centrali da možda ima nešto nejasno oko potrošnje (tipa namerno prijavljuješ manju potrošnju i to se ne slaže sa redovnim stanjem i prosekom). Brojilo vezano na ime pa ne možeš biti podstanar i pobeći jer kada novi preuzme brojilo od tebe njemu se računa od dana kada se prijavio i cifra koju je prijavio. Gazda miran jer tebe koji si pobegao će da jure za račun, a novi podstanar nastavlja normalno da troši struju na svoje ime. Prijava preko neta, odjava preko neta, plaćanje preko neta. Nikakve gluposti oko šaltera, prijava, odjava, lošeg očitavanja i sličnog. Da ne pričam sto je cena struje rame uz cenu struje u Srbiji samo sto ovde račun ima tačno dve stavke ili tri zavisno od isporucioca struje i veoma su jasne pa ne čitaš o nekim angažovanim snagama, gubicima i drugim stavkama koje samo zbunjuju i uvecavaju račun. Grejes se na struju zimi kao čovek i potrosis 15ak hiljada dinara na standard koji je nekih 10 do 15 puta bolji. Da ima sposobne vlasti koja misli na narod bilo bi to moguće i u Srbiji, a ovako deri narod dokle možeš!

    • Evo kako EPS potrošačima krade novac, a sve je tačno u decembarskomm računu! Međutim kada je očitavan novembar /nije sve ni očitano/ upisano je manje kilovata nego što je na brojilu, npr za, 50,100, 200, 300,400. Ti kolovati su uvećali decembarski račun. Zbog toga ste ušli u crvenu zonu, platilili te kilovate po višoj ceni kao i više za angažovanu snagu. To seradi već više godina.