Autorski tekst Politika

Krtica u Vučićevom avionu

Predizborni video Aleksandra Vučića u kome se pilot i kopilot svađaju i šamaraju (sic) zbog puta i smera kojim avion treba da leti, da bi na kraju putnike i avion na kome piše “Srbija 2017” spasio Aleksandar Vučić, pušten je danas na Fejsbuk strani SNS-ovog kandidata za predsednika, ali je očigledno pravljen mnogo ranije i mnogo pre nego što su i Glavni odbor i Predsedništvo te stranke odlučili o tome ko će im biti kandidat.

Ne znamo da li je pravljen i pre razgovora Aleksandra Vučića i Tomislava Nikolića na kome su se dogovarali oko podele vlasti i koji je bio vrlo neobičan jer su, umesto da razgovaraju, jedan drugom na ceduljicama ispisivali ponude, bar ako je verovati Nikoliću (u intervjuu Sputnjiku). Danas znamo da Vučić nije ni nameravao da deli vlast, ni deo vlasti, pa nije čudno što je znatno ranije snimljen predizborni spot kojim se najdirektnije aludira na navodnu štetu i destabilizaciju Srbije u slučaju da neko drugi, umesto Aleksandra Vučića, bude i predsednik Srbije i predsednik Vlade. Najverovatnije je baš i snimljen da bi se emitovao dan nakon konačnog raskida sa “ocem” SNS-a, da bi odradio krizni marketing kod članova SNS-a i kod glasača koji baš ništa ne razumeju i verovatno im “krvari srce” nakon svega što su o “ocu stranke” čuli i videli prethodnih dana (Sorošev plaćenik, nož u leđa, vešanje Vučića, izdaja zemlje…).

U tom spotu Aleksandar Vučić kaže: “Naša zemlja poverena je kao i ovaj avion dvojici ljudi, predsedniku i premijeru i ako ta dva čoveka vode zemlju u različitim pravcima, nećemo moći da očuvamo stabilan kurs koji trenutno imamo”, bla, bla, bla. Pretpostavimo da je spot “uspešan” jer vrlo plastično dočarava u kakvoj bi se životnoj opasnosti našao prosečan glasač SNS-a kad bi Nikolić bio kandidat za predsednika.

Jasno je da je spot snimljen pre 10. februara (Aleksandar Vučić je gostovao 14. februara u Upitniku RTS-a, par sati nakon “jednoglasne” odluke predsedništva SNS) jer je tada nastao kontra-spot Kritične mase i postovan na njihov Fejsbuk profil. Kritična masa je profil na kome se objavljuju provokativni i kritični spotovi protiv Vučića, a sva je prilika da su vezani za kampanju Vuka Jeremića. Ovaj konkretni video, postovan 10. februara, zove se “Vučićeva noćna mora” i u njemu Vučić pilotira u pogrešnom pravcu i pada na Beogradu na vodi, a poruka je “Pomozite Vučiću da više ne bude pilot”. Očito je i da u štabu Aleksandra Vučića imaju “krticu” koja dojavljuje opoziciji vesti iz “srca kampanje”. Izgleda da i tu “krvari” Vučićeva stranka.

Za razliku od videa Kritične mase, Vučićev predizborni spot pravljen je u visokobudžetnoj produkciji, sa mnogo statista kojima je, sudeći po oglasima koji su im procureli na mrežama, plaćano po 15 evra. Vučićev predizborni video je bio veoma skup. Veoma važno pitanje je koliko je koštala produkcija ovog videa i odakle je plaćen. Da li je plaćen iz budžeta Srbije, koliko je plaćeno Er Srbiji za iznajmljivanje aviona, da li je plaćen iz tajnih fondova kojima Aleksandar Vučić očigledno manipuliše godinama? Ima mnogo dokaza o enormnim sumama novca koje je Aleksandar Vučić bacao na, pre svega, ličnu promociju, plaćao poznatim stranim lobističkim agencijama da bi se viđao sa svetskim liderima. Nikada ništa nije priznao, a nezavisna i kontrolna tela koja bi trebalo da ga razotkriju suviše su slaba da bi pratila i tako jasne tragove koje je novac ostavljao za sobom.

Ovog puta Vučić je uhvaćen u očiglednoj laži jer je više puta, u Upitniku, medijima, na konferencijama za novinare i u svom govoru na Glavnom odboru SNS, rekao da ni dinar nije potrošio i da ne vodi kampanju. Istovremeno je oštro kritikovao druge kandidate za predsednika (čudno je što ih naziva DOS-ovim kandidatima jer je mnogo više bivših stranaka DOS-a u koaliciji sa SNS-om) koji troše milione iz nepoznatih izvora.

Evo šta je Vučić izjavio u Upitniku, najmanje četiri dana nakon što je već snimio predizborni spot:

„Ja kampanju ne vodim, ko vodi kampanju od nas, niko, mi nismo ni dinara potrošili, nijednu tribinu nismo održali za kampanju bilo čega. Nigde nisam otišao da se predstavim na bilo koji način. Jel to istina, jeste. Pa što onda pričate o nekakvim kampanjama. Kampanju vode određeni dosovski kandidati, oni vode tu kampanju, nemaju pravo po zakonu da je vode, ljudi ne razumeju dobro, ti ljudi nemaju pravo da troše ovolike pare a niko ih ne pita ni odakle ni kako po zakonu… Namerno neko nije hteo da izabere predsednika Agencije za borbu protiv korupcije da ne bi mogli da ih pitaju, nego smo dobili 4 glasa umesto 5 glasova koliko je trebalo za izbor, zato što bi ih neko pitao odakle vam te pare. A koja vam je to strana ambasada platila da imate toliko para, meni nije, a nekima jesu platili od tih dosovskih kandidata.“

Novinari Insajdera pokušali su da dobiju objašnjenje od funkcionera SNS-a Aleksandra Martinovića u vezi sa predizbornim spotom Aleksandra Vučića za predsedničke izbore.

“Pošto nije odgovarao na telefonske pozive uputili smo mu poruku sa pitanjima kada je nastao spot, da li to znači da je definitivna odluka o Vučićevoj kandidaturi doneta znatno pre sednice Glavnog odbora i koliko je koštao spot, imajući u vidu da je Vučić rekao da Srpska napredna stranka, za razliku od opozicionih kandidata, nije potrošila ni dinar na kampanju.”

Kriju, lažu, ali to nije prvi put.

Kontrolna tela, pre svega budžetska inspekcija ili Državni revizor, nikada nisu ispitali jasne tragove novca. Na primer, trošak od oko 250.000 evra koji se odlio u londonsku lobističku agenciju Bel Potindžer na ličnu promociju Aleksandra Vučića 2013. godine. A imali su dokaze u Registru transparentnosti Evropske unije koji je, kao baza lobističkih firmi koje rade na lobiranju u Briselu, objavio 2014. godine da je Vlada Srbije platila između 200.000 i 250.000 evra Bel Potindžeru za nepoznate usluge. O tome su pisali i malobrojni mediji u Srbiji, ali je kabinet Aleksandra Vučića uporno demantovao.

Niko ne zna koliko je novca građana Srbije potrošio na sopstveni imidž i ishranu sopstvene sujete i ega prethodnih godina, ali sam uverena da će jednog dana biti otkriveno koliko su nas koštali njegovi susreti i učešće u kampanji Hilari Klinton, poseta ekskluzivnim prijemima u Davosu, skupe večere na kojima se slika sa svetskim liderima, lumperajke sa šeikom…

Kad je 2012. krenuo u pohod na mesto gradonačelnika Beograda, Vučić se u javnosti pojavio sa nekadašnjim gradonačelnikom Njujorka Rudolfom Đulijanijem, koga je od tada, kao i sve predsednike i premijere, uporno predstavljao kao „velikog prijatelja”. Novinari su tada pokušavali da otkriju koliko košta dolazak Đulijanija u Beograd i učešće u predizbornoj kampanji Aleksandra Vučića. Posebno ko je platio. Nikada nije do kraja otkriveno, a sam Vučić je tvrdio da je Đulijani to uradio pro bono. Moglo je samo da se nagađa o pravoj ceni, a Obrad Kesić je tada potvrdio srpskim medijima da je Đulijani plaćen, kao i da njegove “posete” ne koštaju manje od 100.000 evra, jer bivši gradonačelnik Njujorka spada među najskuplje lobiste. “New York Public Radio” je za vreme same posete objavio kako je Đulijani „plaćeni savetnik” Aleksandra Vučića. I Vučić i Đulijani su u to vreme najoštrije demantovali da je poseta plaćena, ali se u međuvremenu otkrilo kako je posetu organizovala britanska lobistička firma PLMR i da su joj sponzori SNS-a uplatili pola od 850.00 evra za tu i slučne usluge. U izveštajima koje je SNS predala Agenciji za borbu protiv korupcije taj trošak nije nigde zabeležen. Zanimljivo je da je Đulijani sam najskuplje platio ovo “prijateljstvo” jer je izbrisan iz užeg Trampovog tima nakon što se Vučić pohvalio da će “njegov prijatelj Đulijani” da ugovori sastanak sa Trampom i pre inauguracije 20. januara.

Procenjuje se da je Fondaciji Klinton uplaćeno desetine miliona dolara iz srpskog budžeta za podršku izbornoj kampanji Hilari Klinton u kojoj je “zato što je mnogo pametan” učestvovao Vučić lično. Pojedini mediji u Srbiji su objavili da je četiri miliona dolara preko toga dato namenski za podmićivanje nekog u američkoj administraciji kako bi se Vučić sreo i fotografisao sa tadašnjim predsednikom Barakom Obamom.

Britanska lobi grupa Bel Potindžer, angažovana je najverovatnije samo godinu dana posle PLMR-a. Ova čuvena agencija se od 2011. nalazi pod istragom nevladine organizacije „Biro za istraživačko novinarstvo” iz Londona zato što je, po ceni od 520 miliona dolara, za račun Pentagona proizvodila lažne priloge čije je autorstvo bilo pripisivano islamistima, a koji su zatim postavljani na internet. Bezbednosne službe SAD su potom pratile gledaoce tih sadržaja proglašavajući ih za islamske teroriste. Zahvaljujući ovim montažama, mnoga sela u Iraku su bila osumnjičena kao uporište islamista, a zatim surovo bombardovana. Zanimljivo je da se u medijima kao ličnost koja je posredovala u poslu pominje bivši funkcioner CIA-e Dejvid Petreus, jedan od vlasnika KKR, odnosno televizije N1 (istraživački tekst Adama Karija „US paid for fake A1 Qaeda videos, Bell Pottinger and former CIA chief Petraeus involved”).

Ali da se vratimo na spot od koga smo krenuli. Visokobudžetni video Vučića je, kako su to već otkrili pojedini mediji, plagijat spota koji je ranije objavila slovačka partija SKOK (Slovenská občianska koalícia). SKOK-u je spot radila izraelska firma “Shaviv Strategy and Campaigns” u kojoj je glavni strateg upravo savetnik Aleksandra Vučića Aron Šaviv. Kako piše na sajtu njegove firme on je specijalizovan za političke, predizborne kampanje. Navodi se da radi sa političarima u SAD, EU, Velikoj Britaniji, Srbiji, kao i da radi strategiju Benjaminu Netanjahuu, izraelskom premijeru. Logično je da je isti proizvod prodao dva puta, ali nije logično da građani Srbije ne znaju koliko je i kojim novcem plaćen Aron Šaviv.

Aleksandar Vučić je rascepom stranke izgubio apsolutnu vlast i to će ga verovatno odvesti do gubitka svega jer je sve i stavio na kocku. Tek kad padne s vlasti saznaćemo koliko našeg novca je protraćio na svoju promociju, na kampanju koja nikada ne prestaje. Troškovi koji su poznati su ogromni i nesrazmerno veći u odnosu na sve druge političke stranke i ličnosti u Srbiji, a zakonskim izmenama Aleksandar Vučić omogućio je da se i novac koji nije namenjen za kampanju troši – za kampanju, tačnije za njegovu promociju. Za kraj, preporučujem vam tekst Nemanje Nenadića, programskog direktora Transparentnosti Srbija, koji kaže:

Produbljen je i inače ogroman jaz u mogućnostima za promociju koji postoji između kandidata najvećih parlamentarnih stranaka (u sadašnjoj Srbiji samo jedne) i svih ostalih. Primera radi, na parlamentarnim izborima u aprilu 2016. koalicija oko SNS-a je prijavila korišćenje 351 miliona dinara „sopstvenih sredstava“ (pored 262 miliona dobijenih iz budžeta za kampanju i 150 miliona dinara kredita). To je mahom budžetski novac dobijen za drugu namenu – finansiranje redovnog rada parlamentarnih stranaka. Koliki jaz je stvorila ova izmena Zakona govori podatak da je u prošlogodišnjoj kampanji prema dostavljenim izveštajima svih pet opozicionih lista (uključujući i SRS) koje su prešle cenzus potrošilo manje od 400 miliona dinara.

Draginja Lukin
članica pokreta “Dosta je bilo”, Beograd

Draginja Lukin

Draginja Lukin

Komentari

Klikni ovde da postaviš komentar

  • Pogledao sam spot, izvinjavam se, situacija jeste dramatična, ali – ja sam se dobrano nasmejao – ovako glupim spotom. I ne samo ja, već i društvo koje ga je i pustilo, tokom druženja u kafani… Premijer, a i režiser, nisu, a to je očigledno, gledali niti jednu, inače, atraktivnu emisiju Nacionalne geografije o avionskim nesrećama. Svaki avion se srušio, jer – kopilot nije smeo da protivureči, – kapetanu. Zato, zamolite premijera da pogleda dotične emisija, pre nego što nastavi sa ovako glupim, dečijim, spotom, u kome se u pilotskoj kabini šamaraju ozbiljni i školovani ljudi, poput najobičnijih diletanata, članova Sns. Piloti, koje vredjaju u spotu, ipak su daleko iznad toga.

    • Problem je u tome što spot cilja populaciju koja gleda farmu, parove itd.
      Ja očekujem da se uskoro preruši u poštara, kasira i sl., pa da krene da laže narod kako neće biti plata, penzija, kako će da skoče cene…

    • Postoje dva odgovora na Vaš komentar. Prvi – to je najbolje što umeju (što je malo verovatno). Drugi – ovako zamišljen spot najbolje govori kavom profilu glasača je namenjen. Premijer očigledno računa na glasove pasioniranih gledalaca rijalitija, kojih je po podacima televizija koje ih emituju, nemali broj, kažu oko 1.700.000. Računam da jedino taj profil gledalaca može da proguta taj nedotavni spot.

  • U videu se jasno vidi da je sniman po danu tako da ne stoji ona Vučićeva kako će se predizbornim poslom baviti van radnog vremena.

    • Nećete verovati ali u današnjoj video produkciji moguće je napraviti atmosferu dana čak i noću, uz malu pomoć reflektora 😉 Pozdrav

  • “Opozicionar”: PLATIO PLAGIJAT: Izraelci prodali Vučiću spot koji su već prodali Slovacima. Vučićev predizborni spot očigledno je plagijat, ali pored ukrajinskog, o kome smo već pisali, postoji i veoma sličan spot koji je imala slovenačka partija SKOK (Slovenská občianska koalícia).
    Ha, ha, ha! Što naš narod kaže: Što dikla, navikla…

  • Ako je spot kriticne mase vezan za Vuka Jeremica ili ako ima podatke o Vucicu iz njegovog najblizeg okruzenja onda ovaj spot puno otkriva. Odnosno otkriva da Jeremic ima jake i neoborive dokaze o poreklu novca koji se pljacka iz Srbije ide na Kipar pa u Emirate i onda se ulaze odatle kao strana investicija u Beograd na vodi a sve za racun AV i Mila Djukanovica.Ako bi taj dokaz predstavio u drugom krugu ili finisu prvog kruga onda bi AV stvarno pao na Beogradu na vodi.

  • Spot zasigurno nije kostao puno kolko ce kostati njegovo prikazivanje na TV stanicama. Zar posle helikoptera im pada na pamet da u izbornoj kampanji koriste vazduplohove!?

  • ja sam do poslednjeg sekunda mislila da je neka montaza njuzovaca,i jos sam komentarisala kako su se izvestili…haha…glupo da gluplje biti ne moze,a u duhu parova…poruka je tako plasirana,kao da se obraca debilima,a ne birackom telu..mnoogoo jadnije od Tadica koji je mazio tele…potpuni promasaj…

    • “…glupo da gluplje biti ne moze,a u duhu parova…poruka je tako plasirana,kao da se obraca debilima,a ne birackom telu..” -pa upravo se njima i obraća, jer je gro njegovih glasača iz te kategorije!

  • Pa sad, da su baš potrošili neke velike pare na ovaj spot – nisu. To je dosta sirotinjski uradjeno, ali čak i ovako sirotinjski nije moglo da se završi za dan-dva. Naravno, dobili su džaba avion, statisti, njih pedesetak, su verovatno sedeli u avionu ceo dan i za to dobili sendvič, a ona dva, hm, glumca po karton cigareta i zaposlenje za ženu. Čudo da nisu opet angažovali Buleta Goncića…
    Za one kojima je spot namenjen sasvim je dobar.
    Međutim, ono što je u ovom slučaju najvažnije, to je činjenica da se Vučko ozbiljno sprema za trku, i to već neko vreme. Da bi se ovako nešto snimilo, pa makar i ovako kilavo, treba par nedelja. Puno vremena ode na dorađivanje teksta, dani se izgube na to. Pa ako je neka “krtica” i dojavila da se sprema kampanja, prosto mi je neverovatno da Toma nije bio obavešten pre svih nas. Valjda i on ima neke svoje “krtice”.
    S druge strane, čitava igra sa Tomom je verovatno osmišljena da bi se deo sluđenog naroda emotivno vezao za njega i dao mu svoj glas, sa ciljem da se njih dvojica, Toma i Vučko nekako dokopaju drugog kruga. To je propraćeno pojačanom botovskom aktivnošću koja odavno nije viđena na nekim sajtovime, kao npr. B92. Nekoliko njih piše kako će sada u inat Vučiću da glasa za Tomu, koji je, jelte, uvek bio “za Srbiju”, a Vučko mu sada “čini strašnu nepravdu”, ničim zasluženu. To je očigledan pokušaj, vešto zamaskiran, da se borba za predsedničko mesto redukuje na dva kandidata, gle čuda, iz iste partije! Mislim da bi ovu strategiju trebalo pažljivije pratiti.

    • Ceo štos je da se u prvom krugu ne može očekivati pobednik. U tom slučaju, potrebno je obezbediti da dva kandidata SNS-a prođu u drugi krug. Cela strategija se sada zasniva na tome da Toma dobije više glasova od bilo kojeg opozoicionog kandidata. Da on to stvarno može, ne bi bilo potrebno da se kadiduje Vučić. Izgleda da je procena da u ovakvoj situaciji medijske blokade, mogu da naprave predstavu u medijima, da se ovi izbori vrte oko podrške jednom ili drugom. U tom smislu idu i ankete na televiziji i ljudima se u tom smislu postavlja pitanje, na koje će oni logično na izborima dati odgovor.
      Jedan odgovor na to, bi bio, da se opozicija dogovori oko jednog kandidata, a sa druge strane, prethodni slučajevi takvih udruživanja, su završavani velikim raskolima, pljačkom naroda, tako da ni to nije naročito simpatično glasačima.
      Jedina šansa je da će se sistem što pre urušiti pod teretom objektivnih disporporcija, kad će mo možda ili nestati ili početi sve ispočetka, kao iz pepela.
      Kod nas je glavni problem bolest društva, odumiranje nacionalne elite a sa njima i bazičnog bogatstva znanja.

    • Potpuno ste u pravu. Ja sam pre izvesnog vremena u “Kuriru” napisao da se ovaj dvojac dogovorio i sve izrežirao kako bi homogenizovali biračko telo pa da će jedan da odustane u interesu Srbije. Možda ste u pravu i sa drugom varijantom da se ide u drugi krug sa dva kandidata iz SNS.

    • Ona dva glumca sigurno nisu radila za kikiriki (bar ne Rale Jankovic, sigurno znam). Par nedelja je mnogo za ovakav spot, ali ne verujem da je radjen manje od nedelju dana.

  • A da li ima krtice u “demokratskoj” N1 tv? Zašto se tamo blokiraju svi iole ozbiljni i krajnje upitni komentari prema g.Jankovića, dok tušta i tma komentara protiv Jeremića? O čemu se radi? Zašto im je Janković miljenik? Zašto je intervju Ćosića sa Jeremićem bio onako “grub”, a sa Jankovićem kao da je Ćosić sina stavio naspram sebe? Samo što mu mleko nije podgrejao, pa probao na ruci, da nije vruće. Znamo da je vlasnik N1 apsolutno blizak premijeru i da, zapravo, (periferno, oko nebitnih momenata) balansira, ali baš ovakva igranka… Ldp, tj, Čeda su srazmerno svojoj moći – 85 x više na tv N1 od, recimo, Djb. Vučić – 100 x više od Djb. A komentari, pa i oni su filtrirani, stoprocentno provereno, nemaju presudan uticaj – jer sajt nije tačka 1. U Srbiji, još uvek, to je tek 3.krug informisanja, a trećina stanovništva – internet gotovo uopšte i ne koristi. Biće ovo teeeška borba, teška utakmica za istinsku opoziciju, ali i istinsku spoznaju – ko je čiji igrač.

    • Vucic je sa ovim spotom,mala maca za Jeremiju.Jeremija iskace sa svih strana,ko boxerska rukavica iz kutije,cak ga ima i u muzickim spotovima na youtube.Mnogo!I jos nesto.Jeremic puno fotsira srpstvo i pravoslavlje,kao da hoce da se dokaze velikim Srbinom,zbog svoje druge,bosnjacke,polovine.Zasto?I zasto od sebe pravi novog Kusturicu,ni onaj stari nam se nije dopao?!

    • Zato sto je Jankovic dosao da odgovara na pitanja voditelja, a Jeremic da izrecituje pesmicu koju je spremio!

  • Nele Karajlic bi pozavideo na sarkazmu, infantilnosti, urbanom kontekstu ovog spota, a sve namenjeno ruralnom konzervativnom glasacu…

  • I meni se u prvi mah učinilo da spot aludira na trenutni odnos Vućića i Tome i zaprepastio sam se pri pomisli da smo čitavu nedelju prisustvovali samo njihovoj predstavi i glumi koja je deo iste kampanje osmišljene pre mesec dva. Osetio sam se kao magarac. Međutim, kada bolje razmislimo i vratimo film, setićemo se momenta kada je Vućić naglasio da ne želi predsednika koji će da mu zvoca i da će se povući ukoliko kandidat SNS ne pobedi na izborima. Zbog toga mislim da je mnogo verovatnija prvobitna poruka ovog spota bila da predsednik i premijer moraju da bude iz iste stranke, što on u samom spotu i kaže (da moraju da se slažu). Takođe, na društvenim mrežama je ranije, osim KM spota sa padom aviona, išla i informacija da je snimljeno (bar) 3 verzije spota za varijante da je Toma kandidat, on kandidat i neutralna. Mislim da je ovo neutralna verzija.
    Druga stvar je njegovo svesno laganje i glumatanje na Upitniku kako se ne bavi kampanjom i kako ni dinara nisu potrošili, pa čak i samoinicijativno komentarisanje njegovog novog imidža sa novim cvikerima i kako mu ružno stoje, ali da ih nosi jer sa njima sada mnogo bolje vidi i čita, a u stvari je sada očigledno da je i njih počeo da nosi zbog potreba snimanja ovog spota i nove kamanje.

  • Ljudi ovim i ovakvim tekstovima pocinjete da ličite na njih. Samo primjećujem :)…. Pričajte šta to treba dobro da se uradi u Srbiji, od ovog lošeg nam je svima muka. Dajte nam malo svjetlosti, dosta je bilo tame. Ja inače nisam u zemlji ali pratim šta se dešava. Pozdrav svima!

    • Uvaženi g.Miloradoviću,
      Slažem se s Vašom konstatacijom da nam je “od ovog lošeg svima muka”, ali je zaista NEOPHODNO da građani Srbije što više znaju kako, gde i koliko novca se troši (čitaj: krade) iz državnog budžeta na razne protiv-zakonite radnje…
      Iskreno, živim u nadi da će jednog dana, POŠTENA grupa ljudi koja dođe na vlast, pod hitno preduzeti sve zakonom propisane mere i ZAPLENITI SVU POKRETNU I NEPOKRETNU IMOVINU koju su stotine ljudi stekle zloupotrebivši svoje položaje na najodgovornijim državnim funkcijama!
      Svi u Srbiji odlično znamo koliko je poznatih imena u vrhu države u poslednjih 25-30 godina! Jedan od prvih zakona koji treba da donese novi sastav Skupštine Srbije, trebalo bi da bude ZAKON O POREKLU IMOVINE !!!

    • Moj odgovor se više odnosi na komentar pod pseudonimom fgpm, ali postoji tehnički problem da ga pošaljem. Kratko, pitam se: Ko to može pošteno, u interesu naroda da vodi politiku u Srbiji? Neću da kažem da to može AV, odnosno SNS, već se zaista pitam ko bi to mogao da bude. Iskustvo nam nedvosmisleno, sasvim jasno pokazuje surovu istinu da svi na vlasti rade samo u svom interesu. Narod je samo u priči. Za koga god da glasamo isto nam se piše. Možda je najbolje da ne glasamo, pa da to bude oblik bunta naroda protiv političara koji ga manipulišu i zapostavljaju.

  • Na zvaničnom profilu SNS Srbija osvanuo je novi logo Aleksandra Vučića koji izgleda kao mešavina oznaka za borbu protiv dve najopakije bolesti u svetu. Crvena predstavlja logo organizacije za borbu protiv SIDE, a plava trakica je oznaka za borbu protiv raka debelog creva.

  • U ovom spotu,kapetana glumi tip koji je poznat samo po ulozi Zazinog momka,u seriji SRECNI LJUDI,inace,tada,SPS-ovac,zagrizeni Molosevicevac.Jos jedan dokaz i pokaz da SNS prima sve sa svih strana!

  • Avion u spotu nije ErSrbijin, to se vidi jasno, radio sam u jatu i sada u er srbiji i poznajem svaki avion iz flote. Ne razumem se puno u politiku i ostale podatke ali kada sa sigurnoscu autor izrekne sigurnu laz onda se sa nepoverenjem gleda i na ostale informacije iz teksta.

    • Kadar u kome avion leti kroz oblake je ocigledno kompijuterski generisan tako da taj avion u stvarnosti ne postoji i samim tim ne pripada ni jednoj kompaniji.Jedino ako se misli na untrasnjos aviona.

    • Da, Petar misli na unutrašnjost aviona, i ja potvrđujem tu tvrdnju. Očigledno se ne radi ni o jednom avionu koji je u floti Air Serbia, bez obzira da li je u vlasništvu ili na lizingu.

    • Odlično zapažanje! Da je avion Er Srbijin još bi se mogao iznajmiti za “sitne novce”, koliko je tek koštao ako ga je iznajmio od stranaca?

  • Citiram iz teksta,

    “Vučićev predizborni video je bio veoma skup. Veoma važno pitanje je koliko je koštala produkcija ovog videa i odakle je plaćen.”

    Kako mozete da tvrdite da je produkcija pila skupa a da pritom neznate kolika je cena te produkcije.Sve bi bilo uredu da ste predpostavili cenu videa,a ne da bez ikakvih informacija tvrdite da je produkcija bila skupa.Kako se blize izbori tekstovi vam sve vise podsecaju na Vucicevu propagandu.

    Jedan ovakav video sa komforno moze izraditi za manje od 10.000 eura.Ako smatrate da je to veoma skupo onda neznam stvarno sta da kazem.Treba da imate u vidu da je to predsednicka predizborna kampanja i da je takav trosak sasvim prihvatljiv i neophodan.

    Sto se tice ostatka teksta verujem da je sasvim na mestu i u potpunosti se slazem sa vama.

    Molim vas da prestanete da se bavite neosnovanim spekulacijama i da na osnovu njih pljujete protivnickog kandinata, jer je to upravo ono sto Vucic radi.Imate dovoljno materija za demonstiriranje njegove nesposobnosti i bez izmisljanja cinjenica.Pokazite malo dostojanstva.

    • Dragi Nikola,

      Po kvalitetu izrade spota možeš zaključiti koliko je skup. To ti je kao kada gledaš “blokbaster” filmove i one B kategorije, po prva dva minuta vidiš koji je niskobudžetan. Ovaj nije.Što se tiče dela gde navodiš da je u pitanju kampanja i troškovi neophodni, izgleda da nisi pazio na času, upravo je AV naglašavao da “kampanje nema, da nisu potrošili ni dinar, i da je voditi kampanju pre raspisivanja izbora protivzakonito”.

    • Nije stvar u tome koliko košta izrada video materijala. Vi plaćate ključ u ruke: ideju, izradu, postprodukciju i ime agencije koja stoji iza svega. a ne stoji tek bilo ko. Prema toma ceo projekat je vrlo moguće prilično skup, uz eventualnu ogradu da je dobijen po manjoj ceni jer se radi o trećem derivatu, ideje koja je već rabljena 2 puta. Popust, reko bi se.

  • Drustvo koje “proguta” helikoptersku nesrece, hercegovacku, Acinog brata biznismena, sigurno nece zameriti spot.

    Zar ne bi u kampanji trebalo forsirati pozitivnu kampanju da se mobilisu ljudi koji ne glasaju? Ili ako se vec blati Vucic i vlast da se fokus stavi na krupna dela, kroz citav period vladavine SNS, a to nije malo, punih 5 godina.

    Takodje, mislim da je dijaspora isto velik potencijal, a na nju je za sada slab fokus.

  • Trebalo bi da stoji u uglu ekrana na spotu ” nije preporučljivo za osobe čiji je IQ veći od 90 jer može izazvati fotosenzitivnu epilepsiju”. Šalu na stranu AV se odavno sprema za ulogu predsednika mada mu nije padalo na pamet. Kampanja mu nikad nije ni prestajala samo je imala jače ili slabije faze. Sad će imati prilike da obiđe i sve toalete u školama (što je takođe obećao), u šta ne verujem da će se desiti nikad. Jedino mi nije jasno zašto DJB insistira na jednom predsedničkom kandidatu kad je evidentno da bi izlaznost bila veća sa dva kandidata. Naime dosta ljudi bi odustalo od izlaska ukoliko “njihov” kandidat ne bi učestvovao. A koliko sam upoznat samo velika izlaznost bi sprečila pobedu AV u prvom krugu i dovela do drugog, bar tako kažu analize. Jedno je sigurno. Nisu svi isti i ima za koga da se glasa!

  • Kakva je ovo sramota! Sramota za nas, narod, sramota za državu, sramota za sve sa gramom mozga! Gledajući ovaj spot, doživela sam transfer blama… nije mi ni smešno, jadno je!
    Jadan je i ovaj original, radjen za Ukrajinsku kampanju… ali je pravi primer onoga što se desi kada se “dva čoveka kojima je poverena država” slažu… Ovi “naši” se biju i briga ih za narod, ovi ukrajinski pijanče i orgijaju i briga ih za narod!
    Jedini ispravan način kako treba shvatiti ovaj spot je – ljudi, njih, NJEGA, baš briga za narod, on je zacrtao svoj samopromotivni i samokorisni kurs, i od njega ne odstupa, iako naš vazduPLOhov odavno pada i to u kovitu! Hajde da se ne obaziremo na taj jedan avion, jedan k’o nijedan, nego da mu lepo damo apsolutnu vlast, za kojom teži od pelena, pa da uživamo u hiljadugodišnjem dogadjaju….

  • Kolko je kostalo iznajmljivanje aviona? Jeste stvarno to napisali? Pa samo nas same sabotiramo ovakvim glupim pitanjima a njemu pomazemo. Jasno se vidi da je napravljen amaterski u 3d programu.

  • Ima mnogo komentara u vezi spota i njegove cene. Ja bih, naprotiv uporedio avion sa suštinom države. Nema dva pilota u avionu. Pilot i kopilot imaju stroge instrukcije i odgovornosti o svom radu, tako treba biti i u državi. Svako treba da ima svoje ingerencije i odgovornosti. Predsednik države za svoje, a predsednik vlade za svoje. Da li piloti moraju da budu istomišljenici. Ne. Nemoraju da se vole, ali moraju da poznaju svoj posao i da ga rade odgovorno. Nažalost, dešavaju se avionske nesreće, a uzroci su razni. Obično je sklop više okolnosti. I obično je ljudski faktor u pitanju. Ali najčešće nisu piloti krivi za to, naravno ako rade svoj posao odgovorno. Ceo sistem održavanja aviona je u pitanju. Što bi u državi trebalo da budu zakoni i oni koji ga sprovode. Kada padne avion, analizira se do poslednje sitnice, šta je uzrok. A mi menjamo pilota. E pa kod nas je u pitanju kvalitet sistema i njegovo održavanje. Liberalni kapitalizam nema granica. Nema nacija. Samo profit. A 8 najbogatijih ljudi imaju isto para kao siromašnija polovina sveta. A verovatno prvih 100 ili 1000 ( nije bitno ) poseduju kapital kao ceo ostatak sveta. Tu više nije pitanje postojanja srednje klase, intelekta ili kvaliteta življenja. Svi smo mi u našem avionu socijalni slučajevi. Čak mnogi od nas neznaju zašto u slučaju opasnosti treba prvo staviti masku za kiseonik prvo sebi, pa onda svom detetu. ( Jednostavno je, ako se vi onesvestite, niko više nema da pomogne vašem detetu.) Moramo odmah da pomognemo sami sebi, a samim tim ćemo pomoći i našoj deci. Zakoni, zdravstvo, školstvo i da ne nabrajam, sve zavisi od našeg cilja, od onoga šta stvarno želimo. A pogodiću iz prve da svi žele da žive kvalitetnije. E pa kvalitet je i u mehaničaru koji održava avion, i njegova mala nesmotrenost nas vodi u propast. Zato je bitna kontrola kvaliteta. Kontrola ljudi koji obavljaju neku dužnost u državi, a u naše ime. Znači apsolutna transparentnost i kontrola odgovornosti za sve što se čini. A kada postavljamo ciljeve, moramo znati i put kojim se dostižu ti ciljevi. Nažalost moji mišljenje tu nailazi na veliki otpor prema sadašnjoj politici i sistemu. Niti su političari stručni da nam podare sistem u kojem nema korupcije, i da svaki građanin naše zemlje ima ista prava i mogućnosti da svojim, znanjem, umećem i radom postigne bolji život, niti predlažu da to u njihovo ime neko stručniji od njih uradi. Hoćemo li skočiti, ili sasvim polako ići napred stopu po stopu, zavisi. Ako se skače, može i da se padne. Možda je sigurnije da idemo vozom a ne avionom, a i peške ako treba. Samo da se nesrušimo svi zajedno. A nama na našem avionu skoro ništa nefunkcioniše kako treba. Nemamo rezervne delove, akumulatore, a i piloti su možda voljni da pilotiraju, ali treba da prođu redovnu pilotsku psiho-fizičku kontrolu. ( Nadam se da u toj komisiji ne sede rođaci ili korumpirani lekari.) Odoh ja da se prošetam. Možda bi mogao da se provozam biciklom. Zdravo je, a i može brže da se stigne. Pozdrav svima! Nadam se da svi mi nismo u čamcu koji tone. Onda obično nastane panika. Mnogi se podave bespotrebno. Razmislite bez ostraćenosti i panike šta nam valja činiti. Ako mi neznamo, da se raspitamo ko zna. Ima mnogo ljudi koji znaju, ali ih je naš sistem šutnuo negde. Ja se izvinjavam tim ljudima u moje ime i u ime sistema koji ih je degradirao. Naravno samo za moj deo, koliki mi je učinak u glasanju na izborima, mada sam uvek bio za njih. Srećno svima! I neka više sleti taj avion. Dosta je bilo letenja. Neka im neko pokaže iz kontrole letenja gde je pista. Samo da nema magle.