На дневном реду сутрашњег Административног одбора Народне скупштине налази се захтев за давање позитивног мишљења Маји Гојковић да, поред функције председнице Народне Скуштине, може обављати и функцију председника Управног одбора Агенције за заштиту од јонизирајућег зрачења и нуклеарну сигурност Србије.
Три су крупна разлога због кога би Административни одбор морао одбити давање позитивног мишљења:
1. Влада РС поставила је Мају Гојковић на ову функцију супротно одредбама Закона о јавним агенцијама
У члану 16. овај Закон јасно прописује да у Управни одбор може бити именовано само лице “које је стручњак у једној или више објасти из делокруга јавне агенције”. Зашто је Влада Републике Србије умислила да је дипломирани правник стручан за област јонизирајућег зрачења и нуклеарну сигурност – остаје апсолутно нејасно.
2. Постављење је такође у супротности са одредбама Одлуке о оснивању Агенције за заштиту од јонизирајућег зрачења и нуклеарну сигурност Србије
У тачки 8. ове Одлуке дефинисано је да Влада РС у управни одбор именује чланове на предлог различитих институција и органа, а потом међу њима бира и именује председника.
На основу података објављених у регистрима Агенције за борбу против корупције види се да је овај Управни одбор од септембра 2016. године радио у крњем саставу, те је уместо предвиђених пет имао само четири члана. Председник Управног одбора је од маја 2013. године био др Владимир Удовичић, научник из Института за физику. Он није дочекао крај свог петогодишњег мандата на тој позицији, већ га крајем маја 2017. године Влада РС разрешава дужности председника, истовремено на његово место постављајући Мају Гојковић, а да је претходно није именовала за члана.
Влада РС је сасвим бахато заобишла прописане процедуре за именовање новог председника. Уместо да прво употпуни крњи састав УО именовањем недостајућег петог члана, па да онда евентуално разматра смену једног и именовање другог председника, Влада РС је кренула у партијско кадровисање по сопственом нахођењу. Др Владимир Удовичић је деградиран с места председника на место пуког члана УО – ваљда зато што је за нуклеарну сигурност Србије боље да овом јавном агенцијом управља правник него физичар.
3. Закон о Агенцији за борбу против корупције забрањује функционерима обављање друге јавне функције
Члан 28. овог Закона носи назив “Забрана вршења друге јавне функције”, а у свом првом ставу јасно каже: “Функционер може да врши само једну јавну функцију”, осим ако је по закону обавезан да врши и другу.
Нажалост, партократија је сама себи у овај закон уградила рупу у ставу 2. који каже: “Изузетно од става 1. овог члана, функционер може да врши другу јавну функцију, на основу сагласности Агенције”.
У пракси се обављање друге јавне функције (па и треће и четврте и пете) од изузетка претворило у апсолутно правило. Формула се заснива на пребацивању одговорности за прављење ових “изузетака”. Да би Агенција за борбу против корупције могла неком функционеру дати сагласност да обавља другу функцију, он мора прибавити позитивно мишљење органа који га је поставио на прву функцију. Из тог разлога овакви захтеви народних посланика завршавају на Административном одбору који је надлежан за давање или недавање позитивног мишљења.
Административни одбор по правилу увек свима даје позитивно мишљење. У претходном сазиву било је 38 оваквих захтева, а у тренутном за сада 15, махом из редова владајуће већине. Позитивно мишљење није ускраћено ниједном. Оно се одобрава по аутоматизму, чим га неко затражи. Када сам у овом сазиву већ приликом првих захтева ове врсте поставила питање зашто је то тако, председавајући је пребацио надлежност за коначну одлуку на Агенцију за борбу против корупције. У Агенцији, пак, несумњиво имају став да, ако неко има позитивно мишљење, они немају основа да сагласност ускрате.
Кроз ту мрежу пребацивања надлежности за “изузетке” који су постали правило, а коју је партократија себи кроз закон исплела, изнова се буџети функционера на власти допуњују џепарцем у виду накнаде за обављање друге функције. У случају Маје Гојковић, тај џепарац ће (сходно подацима из Информатора о раду Агенције на чело чијег управног одбора је именована) износити око 50.000,00 динара месечно, поврх њене плате у Народној скупштини од око 128.000,00 динара.
Висина тог џепарца, међутим, не може да се пореди са ценом коју, као држава и друштво, већ деценијама плаћамо због партократије која на најодговорнија места у држави поставља партијске кадрове уместо стручних и способних људи.
Цена партократије превазилази висину новчаних накнада за дупле функционере.
Ту цену плаћамо будућношћу наше деце.
Немам ни трунку сумње да ће Административни одбор на сутрашној седници, већином гласова владајуће коалиције, Маји Гојковић дати позитивно мишљење да глуми дипломираног физичара. Томе ће, свакако, претходити моје оштро противљење, које ће на нож дочекати чланови из редова глумачке опозиције кроз замену теза и спиновање. То је уобичајена динамика на Одбору кад год су дупле функције на дневном реду.
Биће то 16. позитивно мишљење Административног одбора откада је овај сазив почео са радом, и мој 16. глас против. Мада овим (најчешће усамљеним) гласовом против не могу спречити владајућу већину да адвоката прогласе за физичара, доследном борбом против партократије наставићу да утирем пут за промену ове погубне праксе у неком наредном сазиву који ће ценити стручну способност, а не партијску подобност.
Бранка Стаменковић
народни посланик
члан новобеоградског одбора Доста је било
joj kakve veze ima Maja sa ovim zracanjeima itd. ?
To je neki dan lepo objasnio glumac Cvijanovic.. kad je rekao da se dele sakom i kapom funkcije bez ikakve provere strucnosti i kompetetnosti i onda kad isti ti likovi nekopetentni idu kod lekara, upravo traze onoga najboljeg, najveceg strucnjaka. Kad je njihov zivot u pitanju onda se i sami slazu sto je prirodno da neki posao treba da obavlja onaj koji je najbolji u njemu, ali ipak je polozaj polozaj i velika plata.. pa to isto pravilo ne vazi u njihovom licnom slucaju.. A ova nova funkcija je jos jedan dodatnih ‘legalni’ izvor prihoda za prepostenu Maju.
Katastrofa.
Pozdrav Vama Branka i svim ostalim iz sve sbage (nuklearni pozdrav cak)
Sem zakonskih smetnji koje ste naveli, sem logicne primedbe da se ne moze ozbiljno baviti uz obaveze koje ima Maja.
Mozda dodati da i jedan nezaposleni nuklearni fizicar ili fizucar, sa stazom ili ne ostaje nezaposlen.
Nema potreve priupitati bilo koga koliko dugu i kakvu saradnju ima maja g sa evropskim CERN om, americkim Fermilab om, Ruskom Dubna. Nekoliko Nuklearno istrazivacih centara. Takvo pitanje je razumno, ali bi ga predsednik Adminstrativnog odbora izvitoperio na “preformans”
Pozdrav Vama i svima ostalim iz sve snage od jednog Zike
Molim da na sledecoj skupstinskoj sednici postavite pitanje Predsednici upravnog odbora Agencije za zastitu od jonizujuceg zracenja i nuklearnu sigurnost Ko je bio Anri Bekerel?Sta je to Nuklearna fisija i fuzija?i koliko iznosi radioaktivnost koje sa Sunca dolazi na Zemlju?..svaki srednjoskolacu bilo koje doba dana koji je isao u matematiucku,elekrottehnicku ili masinsku skolu ovo zna…da li ovo zna i gosp. Maja Gojkovic…
Та жена нема појма и не прави разлику између јониз(ира)ујућег и нејониз(ирај)ујућег зрачења! А да не говоримо о јонима, тј.
катјонима и анјонима! Атомима са вишком или мањком електрона… SPDF електронским нивоима….. За јоне је вероватно чула као Јонско море. То што је нуклеарни физичар проф. др. Владимир Удовичић дипломирао, магистрирао и докторирао на Физичком факултету (факултет за физику) и има преко 100 научних и стручних радова, за АВ не значи ништа – важна је партијска књижица ове неСНоСне власти и завршен Правни факултет који нема благе везе са нуклеарном физиком. Намеће се једно питање – да ли би по истој “логици” могао нуклеарни физичар да заступа неког на суду?
И што би рекао Драгољуб Дража Петровић песму Душка Радовића у актуелнм духу – “био једном један АВ, какав АВ – страшан АВ, нарогушен и љут сАВ”!
Mislim da je Branka definitivno zrela za napustanje ,,grupe sa repovima,,….