Ауторски текст Београд Енергетика Урбанизам

Неодговорни станари или озбиљни криминал?

Почела је грејна сезона. У једној од најлепших зграда у улици Војводе Степе бр. 355 јој се не радују. У два улаза на тој адреси, на радост свих, родило се неубичајено пуно беба за српске прилике. Због корумпираног система у коме живимо, а у којем се лако увезују политичари и тзв. бизнисмени који не презају од ничега, овим бебама се не пише добро. Овде не постоје институције које могу да их заштите.

Пре четири године, негде у ово време, у нову зграду усељени су први станари. Приликом куповине стана инвеститор “БСИГ” им је обећао грејање на систем “Београдских електрана”. Када је почела сезона, радијатори готово да нису ни грејали, а људи су се смрзавали. Онда је стигло ново изненађење, први рачуни за грејање од “Инфостана” од 15 до 30 хиљада динара у просеку. За смрзавање.

“Инфостан” је приговоре станара одбијао упућујући их на “Брунату”, фирму која је вршила обрачун по уграђеним мерачима. “Бруната” је упућивала на фирму која им доставља податке – “Еко грејање”, а њихов једини запослени, директор, секретарица и ложач, ПР и све остало што треба да има једна фирма, Жељко Рстић, познат јавности као звезда “жуте штампе”, упућује на инвеститора који није поставио довољно радијатора.

На састанку код инвеститора постаје јасно да је:

– Инвеститор у пројекат, на основу кога је добио дозволу за градњу, уцртао прикључак на “Београдске електране” али је због цене прикључка одустао од тог пројекта и због тога није добио употребну дозволу, него је ушао у процес легализације;

– Да је склопио уговор са фирмом “Еко грејање” коју је основао извесни господин Јанковић који је био директор “Инфостана”, али који у моменту склапања уговора са инвеститором више није њен власник него је то госпођа Херцог. Госпођа Херцог је била само један у низу власника те фирме и то само 13 дана по подацима АПР и то један у низу од пет власника који су се променили за само две године.

– На крају се појављује поменути бизнисмен Жељко Рстић, као једини представник те фирме, који у неформалном разговору на тврдње судског вештака да обавља посао нелегално и без иједне од неопходних дозвола државних органа, бахато одговара: “Увек се нађе неко ко ће нешто да нашврља”.

Након тога председник Скупштине станара пише допис у Данску у седиште компаније “Бруната” и указује им да су могући учесник криминалних радњи. Након тога “Инфостан” истог дана добија информацију да “Бруната” излази из посла. “Инфостан” не одустаје од наплате, али обавештавају станаре да немају уговор у коме могу да врше принудну наплату преко извршитеља. Раздвајају рачуне за тзв. грејање од осталих ставки, али и даље шаљу рачуне.

Председник Скупштине станара шаље дописе “Инфостану” у којима им предочава могуће кривичне пријаве због неовлашћене наплате нечега што не постоји. Тек са променом руководства у “Инфостану” шаљу допис станарима да одустају од даље наплате и извињавају им се за непријатности. Фиктивни дуг који је био евидентиран код њих, а који поједини станари нису хтели да плате јер нема правног основа за то, остао је ненаплаћен јер никада никога нису утужили.

Тада из фирме “Еко грејање” почињу да штампају рачуне и да убацују људима у сандуче. Све је више оних који схватају бесмисао такве услуге и такве наплате. Фирма која гаси грејање у девет када електране греју целу ноћ због хладноће, којој непријављени радник оде за Бадње вече кући да пече прасе и загуши котларницу па узрокује дим у обе зграде, и даље, поред информисања надлежних државних органа, несметано послује.

Станари коначно почетком ове године доносе одлуку о прикључењу “Београдским електранама” и ступају у контакт са њиховим представником продаје. Уместо да као сервис грађана Београда ураде све у току претходног лета и омогуће људима да користе један јавни сервис у свом граду, дотични господин Горан Смиљанић води узалудне разговоре са њима који само имају за последицу да је нова грејна сезона у 92 стана пуна малих беба почела са хладним радијаторима. Такође, државним органима не пада на памет да се тиме позабаве иако је јасно да је у питању низ кривичних дела, почев од изазивања опште опасности по здравље и безбедност људи, па на даље.

Да ли станари та два улаза треба да изведу своју децу ноћу да спавају под новогодишњом расветом, јер ће им под сијалицама сигурно бити топлије него у њиховим становима? А можда господин Горан Алексић, генерални директор “Београдских електрана”, ипак реагује на хитан апел за помоћ који му је јуче упућен. Да ли ће овај текст можда прочитати неко из Јавног тужилаштва или УБПОК-а?

Миодраг Болта

Доста је било Вождовац

 

Доста је било

Коментари

Кликни овде да поставиш коментар

  • Moram da priznam da je tekst malo nejasno napisan. Kao prvo nije jasno kako neka druga firma moze da gasi grejanje kad je to u nadleznosti JKP Beo Eelektrana? Drugo, koliko sam shvatio zgrade nemaju prikljucak na daljinsko grejanje kod JKP tako da i ne mogu da ocekuju da im radijatori budu topli! Zasto nemaju pa verovatno da investitor nije platio participaciju i tek kada je plati onda mogu ocekivati da budu prikljuceni! Tu im niko iz JKP Beo elektrana ne moze pomoci jer je to odluka grada i postoji jos poodavno! Ovo pisem jer je slicna situacija u mojoj zgradi barem u delu grejanja a sto se tica racuna koje dobijaju za grejanje koje nemaju to moraju da vide kakve je ugovore potpisivao njihov investitor sa drugim firmama i sigurno da to ne placaju! Bez namere da bilo koga opravdavam ili branim (i sami nemamo grejanje vec 4 godine) ne vidim kakav je problem u JKP Beo elektrane i kakve oni veze imaju sa nepostojanjem grejanja u tim zgradama?!

    • Poštovani Grđanine. Ako pažljivo pročitate tekst doći ćete do toga da nisu JKP BG elektrane napravile problem ovim ljudima ali su mogle i trebale da im pomognu da ga reše. Oni su javno preduzeće a to znači servis svih građana koji ima obavezu da u ovakvim slučajevima postupa u interesu građana jer zbog toga i postoje. Umesto toga njihov direktor prodaje je vodio beskrajne razgovore sa predstavnicima ova dva ulaza, bez ikakvog pismenog traga o istim, umesto da je uradio sve da im pomogne da reše problem. Čovek se u razgovorima postavljao kao vlasnik privatne firme koja ima pravo da odlučuje sa kim će i pod kojim uslovima da posluje, u razgovorima menjao nekoliko puta uslove itd…..to ne sme da radi jedan službenik javnog preduzeća makar se funkcija tog službenika zvala i Direktor marketinga. Takođe, Generelani direktor je istoga dana dobio informacije o hitnosti problema i osam dana je prošlo a on nije našao za shodno da stanarima uputi ma kakav odgovor a kamoli rešenje. tako neodgovorni ljudi ne mogu da vode tako ozbiljna javna preduzeća u jednom velegradu jer ne razumeju osnovnu funkciju istih. Nadam se da Vam je sada sve malo jasnije. S poštovanjem, autor teksta.

    • Poštovani Milane. Prvo da nešto raščistimo a to je uredba grada o načinu priključenja na sistem daljinskog grejanja postoji i ona je obavezujuća kako za JKP tako i za nas stanare. Po njoj tek nakon uplate participacije i izrade priključka prema uslovima dobijenim od JKP možete dobiti grejanje. Ako to nije ispunjeno ne vidim kako im JKP može pomoći. Ponavljam da sam i ja i stanari u mojoj zgradi u istom ili sličnom položaju i da smo uspeli tek ove godine (a posle skoro 5 godina naganjnanja i pregovaranja) da se dogovorimo i da skupimo sredstva za priključak koji naš investitor takođe nije platio ni završio.
      E sada pitanje je da li je ta uredba grada u redu ili nije? Ja lično mislim da je uredba loša i da je participacija previsoka i da ne dozvoljava nikakve olakšice (smanjenja ili plaćanja na rate ili slično) u stvari teoretski i dozvoljava ali u praksi je to jako teško izvodljivo! Koja je to logika da se ne dozvoli da ko hoće da se priključi da može i da plati sam priključak u više rata zajedno sa cenom grejanja? To bi bilo dobro za sve kako za JKP, jer bi dobila nove korisnike i više para, tako i za nas građane jer bi imali grejanje i normalan život u hladnim mesecima. Svakako da je neophodno i revidovati i cene svega toga koje su bezobrazno visoke tako da je daljinsko grejanje danas jedno od najskupljih vrsta grejanja!
      Kažete da su iz JKP trebali da im izađu u susret i reše njihov problem, u redu ali zašto onda ne bi i nama isto tako rešili, i mi smo zgrada sa više stanova kao i sa malom decom i bebama u njoj! Ne može se taj problem rešavati ad-hoc nego treba naći sistemsko rešenje za sve! Ne ulazim šta su im direktori iz JKP govorili, jer to ne znam niti sam prisustvovao tim razgovorima da bih moga da sudim. Na razgovorima na kojima sam ja bio (u vezi naše zgrade) ljudi su bili veoma uljudni i izneli su nam šta nam je činiti i tek kada sve to završimo i platimo možemo dobiti grejanje!
      Ovo sve pišem jer sam mišljenja da ceo taj sistem treba iz osnova promeniti i dovesti u red a jedini način je da se identifikuje gde je problem i da se on reši. Pozdrav.

  • Ovo je cist KRIMINAL.
    Ocigledno je dobro organizovana grupa na svim nivoima sve osmislila i izvrsila smisljenu prevaru za otimanje novca gradjanima.
    GDE JE GRADONACELNIK sa strucnim sluzbama da se sve ispita, a da POLICIJA malo proceslja sve redom.
    DOLZIMO DA SVE OCISTIMO OD KRIMINALA.
    DO POBEDE.
    Jevrem