Autorski tekst Beograd Energetika Urbanizam

Neodgovorni stanari ili ozbiljni kriminal?

Počela je grejna sezona. U jednoj od najlepših zgrada u ulici Vojvode Stepe br. 355 joj se ne raduju. U dva ulaza na toj adresi, na radost svih, rodilo se neubičajeno puno beba za srpske prilike. Zbog korumpiranog sistema u kome živimo, a u kojem se lako uvezuju političari i tzv. biznismeni koji ne prezaju od ničega, ovim bebama se ne piše dobro. Ovde ne postoje institucije koje mogu da ih zaštite.

Pre četiri godine, negde u ovo vreme, u novu zgradu useljeni su prvi stanari. Prilikom kupovine stana investitor “BSIG” im je obećao grejanje na sistem “Beogradskih elektrana”. Kada je počela sezona, radijatori gotovo da nisu ni grejali, a ljudi su se smrzavali. Onda je stiglo novo iznenađenje, prvi računi za grejanje od “Infostana” od 15 do 30 hiljada dinara u proseku. Za smrzavanje.

“Infostan” je prigovore stanara odbijao upućujući ih na “Brunatu”, firmu koja je vršila obračun po ugrađenim meračima. “Brunata” je upućivala na firmu koja im dostavlja podatke – “Eko grejanje”, a njihov jedini zaposleni, direktor, sekretarica i ložač, PR i sve ostalo što treba da ima jedna firma, Željko Rstić, poznat javnosti kao zvezda “žute štampe”, upućuje na investitora koji nije postavio dovoljno radijatora.

Na sastanku kod investitora postaje jasno da je:

– Investitor u projekat, na osnovu koga je dobio dozvolu za gradnju, ucrtao priključak na “Beogradske elektrane” ali je zbog cene priključka odustao od tog projekta i zbog toga nije dobio upotrebnu dozvolu, nego je ušao u proces legalizacije;

– Da je sklopio ugovor sa firmom “Eko grejanje” koju je osnovao izvesni gospodin Janković koji je bio direktor “Infostana”, ali koji u momentu sklapanja ugovora sa investitorom više nije njen vlasnik nego je to gospođa Hercog. Gospođa Hercog je bila samo jedan u nizu vlasnika te firme i to samo 13 dana po podacima APR i to jedan u nizu od pet vlasnika koji su se promenili za samo dve godine.

– Na kraju se pojavljuje pomenuti biznismen Željko Rstić, kao jedini predstavnik te firme, koji u neformalnom razgovoru na tvrdnje sudskog veštaka da obavlja posao nelegalno i bez ijedne od neophodnih dozvola državnih organa, bahato odgovara: “Uvek se nađe neko ko će nešto da našvrlja”.

Nakon toga predsednik Skupštine stanara piše dopis u Dansku u sedište kompanije “Brunata” i ukazuje im da su mogući učesnik kriminalnih radnji. Nakon toga “Infostan” istog dana dobija informaciju da “Brunata” izlazi iz posla. “Infostan” ne odustaje od naplate, ali obaveštavaju stanare da nemaju ugovor u kome mogu da vrše prinudnu naplatu preko izvršitelja. Razdvajaju račune za tzv. grejanje od ostalih stavki, ali i dalje šalju račune.

Predsednik Skupštine stanara šalje dopise “Infostanu” u kojima im predočava moguće krivične prijave zbog neovlašćene naplate nečega što ne postoji. Tek sa promenom rukovodstva u “Infostanu” šalju dopis stanarima da odustaju od dalje naplate i izvinjavaju im se za neprijatnosti. Fiktivni dug koji je bio evidentiran kod njih, a koji pojedini stanari nisu hteli da plate jer nema pravnog osnova za to, ostao je nenaplaćen jer nikada nikoga nisu utužili.

Tada iz firme “Eko grejanje” počinju da štampaju račune i da ubacuju ljudima u sanduče. Sve je više onih koji shvataju besmisao takve usluge i takve naplate. Firma koja gasi grejanje u devet kada elektrane greju celu noć zbog hladnoće, kojoj neprijavljeni radnik ode za Badnje veče kući da peče prase i zaguši kotlarnicu pa uzrokuje dim u obe zgrade, i dalje, pored informisanja nadležnih državnih organa, nesmetano posluje.

Stanari konačno početkom ove godine donose odluku o priključenju “Beogradskim elektranama” i stupaju u kontakt sa njihovim predstavnikom prodaje. Umesto da kao servis građana Beograda urade sve u toku prethodnog leta i omoguće ljudima da koriste jedan javni servis u svom gradu, dotični gospodin Goran Smiljanić vodi uzaludne razgovore sa njima koji samo imaju za posledicu da je nova grejna sezona u 92 stana puna malih beba počela sa hladnim radijatorima. Takođe, državnim organima ne pada na pamet da se time pozabave iako je jasno da je u pitanju niz krivičnih dela, počev od izazivanja opšte opasnosti po zdravlje i bezbednost ljudi, pa na dalje.

Da li stanari ta dva ulaza treba da izvedu svoju decu noću da spavaju pod novogodišnjom rasvetom, jer će im pod sijalicama sigurno biti toplije nego u njihovim stanovima? A možda gospodin Goran Aleksić, generalni direktor “Beogradskih elektrana”, ipak reaguje na hitan apel za pomoć koji mu je juče upućen. Da li će ovaj tekst možda pročitati neko iz Javnog tužilaštva ili UBPOK-a?

Miodrag Bolta

Dosta je bilo Voždovac

 

Dosta je bilo

Komentari

Klikni ovde da postaviš komentar

  • Moram da priznam da je tekst malo nejasno napisan. Kao prvo nije jasno kako neka druga firma moze da gasi grejanje kad je to u nadleznosti JKP Beo Eelektrana? Drugo, koliko sam shvatio zgrade nemaju prikljucak na daljinsko grejanje kod JKP tako da i ne mogu da ocekuju da im radijatori budu topli! Zasto nemaju pa verovatno da investitor nije platio participaciju i tek kada je plati onda mogu ocekivati da budu prikljuceni! Tu im niko iz JKP Beo elektrana ne moze pomoci jer je to odluka grada i postoji jos poodavno! Ovo pisem jer je slicna situacija u mojoj zgradi barem u delu grejanja a sto se tica racuna koje dobijaju za grejanje koje nemaju to moraju da vide kakve je ugovore potpisivao njihov investitor sa drugim firmama i sigurno da to ne placaju! Bez namere da bilo koga opravdavam ili branim (i sami nemamo grejanje vec 4 godine) ne vidim kakav je problem u JKP Beo elektrane i kakve oni veze imaju sa nepostojanjem grejanja u tim zgradama?!

    • Poštovani Grđanine. Ako pažljivo pročitate tekst doći ćete do toga da nisu JKP BG elektrane napravile problem ovim ljudima ali su mogle i trebale da im pomognu da ga reše. Oni su javno preduzeće a to znači servis svih građana koji ima obavezu da u ovakvim slučajevima postupa u interesu građana jer zbog toga i postoje. Umesto toga njihov direktor prodaje je vodio beskrajne razgovore sa predstavnicima ova dva ulaza, bez ikakvog pismenog traga o istim, umesto da je uradio sve da im pomogne da reše problem. Čovek se u razgovorima postavljao kao vlasnik privatne firme koja ima pravo da odlučuje sa kim će i pod kojim uslovima da posluje, u razgovorima menjao nekoliko puta uslove itd…..to ne sme da radi jedan službenik javnog preduzeća makar se funkcija tog službenika zvala i Direktor marketinga. Takođe, Generelani direktor je istoga dana dobio informacije o hitnosti problema i osam dana je prošlo a on nije našao za shodno da stanarima uputi ma kakav odgovor a kamoli rešenje. tako neodgovorni ljudi ne mogu da vode tako ozbiljna javna preduzeća u jednom velegradu jer ne razumeju osnovnu funkciju istih. Nadam se da Vam je sada sve malo jasnije. S poštovanjem, autor teksta.

    • Poštovani Milane. Prvo da nešto raščistimo a to je uredba grada o načinu priključenja na sistem daljinskog grejanja postoji i ona je obavezujuća kako za JKP tako i za nas stanare. Po njoj tek nakon uplate participacije i izrade priključka prema uslovima dobijenim od JKP možete dobiti grejanje. Ako to nije ispunjeno ne vidim kako im JKP može pomoći. Ponavljam da sam i ja i stanari u mojoj zgradi u istom ili sličnom položaju i da smo uspeli tek ove godine (a posle skoro 5 godina naganjnanja i pregovaranja) da se dogovorimo i da skupimo sredstva za priključak koji naš investitor takođe nije platio ni završio.
      E sada pitanje je da li je ta uredba grada u redu ili nije? Ja lično mislim da je uredba loša i da je participacija previsoka i da ne dozvoljava nikakve olakšice (smanjenja ili plaćanja na rate ili slično) u stvari teoretski i dozvoljava ali u praksi je to jako teško izvodljivo! Koja je to logika da se ne dozvoli da ko hoće da se priključi da može i da plati sam priključak u više rata zajedno sa cenom grejanja? To bi bilo dobro za sve kako za JKP, jer bi dobila nove korisnike i više para, tako i za nas građane jer bi imali grejanje i normalan život u hladnim mesecima. Svakako da je neophodno i revidovati i cene svega toga koje su bezobrazno visoke tako da je daljinsko grejanje danas jedno od najskupljih vrsta grejanja!
      Kažete da su iz JKP trebali da im izađu u susret i reše njihov problem, u redu ali zašto onda ne bi i nama isto tako rešili, i mi smo zgrada sa više stanova kao i sa malom decom i bebama u njoj! Ne može se taj problem rešavati ad-hoc nego treba naći sistemsko rešenje za sve! Ne ulazim šta su im direktori iz JKP govorili, jer to ne znam niti sam prisustvovao tim razgovorima da bih moga da sudim. Na razgovorima na kojima sam ja bio (u vezi naše zgrade) ljudi su bili veoma uljudni i izneli su nam šta nam je činiti i tek kada sve to završimo i platimo možemo dobiti grejanje!
      Ovo sve pišem jer sam mišljenja da ceo taj sistem treba iz osnova promeniti i dovesti u red a jedini način je da se identifikuje gde je problem i da se on reši. Pozdrav.

  • Ovo je cist KRIMINAL.
    Ocigledno je dobro organizovana grupa na svim nivoima sve osmislila i izvrsila smisljenu prevaru za otimanje novca gradjanima.
    GDE JE GRADONACELNIK sa strucnim sluzbama da se sve ispita, a da POLICIJA malo proceslja sve redom.
    DOLZIMO DA SVE OCISTIMO OD KRIMINALA.
    DO POBEDE.
    Jevrem