Politika Saobraćaj Saopštenje Skupština

Amandmani DJB na zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima

Vladajuća većina danas glasa o usvajanju više zakona, među kojima su i Zakon o nacionalnom DNK registru i zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima, o kojima opozicija nije mogla da govori jer je vladajuća većina potrošila vreme za raspravu.

Naime, poslanici SNS-a su ponovo podneli 300 istovetnih besmislenih amandmana na početne članove predloga zakona o strancima, koji je bio prvi na dnevnom redu, i tako pojeli svih 10 sati za raspravu.

DJB poslanik Dušan Pavlović podneo je 39 amandmana na Predlog zakona o izmenama i dopunama zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, ali građani nisu čuli ništa o tome jer nije bilo vremena da ih obrazlaže.

Neki od amandmana predlažu:

Utvrđivanje odgovornosti preduzeća koja održavaju puteve, za saobraćajne nesreće i štetu koja nastane usled neodgovornog održavanja puteva.

Utvrđivanje krivične odgovornosti javnog preduzeća koje ima monopol na održavanje puteva.

Časovi vožnje u licenciranim auto-školama nisu obavezni.

Svi građani mogu direktno pristupiti polaganju ispita ukoliko to žele.

Ovaj amandman podnosi se da bi se garantovala sloboda građana koji žele da sam odluče kako će savladati obuku iz vožnje.

Praktični ispit snima se video-audio kamerom. Video-audio snimak polaganja teorijskog i praktičnog ispita izdaje se kandidatu na njegov zahtev. Amandaman garantuje slobodu svakog građanina na pristup podacima koji se njega lično tiču.

Tržište preduzeća za tehnički pregled vozila je slobodno. Svako ko zadovolji uslove propisane zakonom može obavljati tehnički pregled vozila. Licencirane auto-mehaničarske radnje mogu zatražiti ovlašćenje za obavljanje tehničkih pregleda. Ovaj amandman garantuje ustavno pravo na privrednu delatnost.

Poslanik Pavlović podneo je i nekoliko amandmana koji uređuju rad Agencije za bezbednost saobraćaja:

Agencija nije profitno telo i cena njenih usluga može odražavati samo cenu koštanja usluge koju pruža.

Agencija treba da objavljuje mesečno izvršnje budžeta odnosno pregled svih prihoda i rashoda na internet-prezentaciji. Ugovori sa trećim licima se skeniraju i postavljaju na internet prezentaciji.

Ovaj amandman podnosi se da bi se i u Agenciji uveo princip potpune transparentnosti rada i finansiranja. Takođe, amandmanom se uređuje izbor direktora agencije kojim se sprečava stranačko zapošljavanje u Agenciji.

Podnet je i amandman koji propisuje da je Vlada dužna da podnese izveštaj koji obuhvata analizu saobraćajnih nezgoda u svetlu primene pslednjih izmena zakonskih odredbi, da bi javnost znala da li je primena zakona delotvorna.

Ukoliko Vlada ne podnese izveštaj Skupštini u roku, premijer i ministar saobraćaja kažnjavaju se sa 200.000 dinara, koje moraju da plate sa sopstvenog računa, o čemu potvrdom obaveštavaju Narodnu skupštinu.

Predloženim amandmanom na član 51. Predloga zakona mlađi ljudi se stimulišu da polažu ranije vozački ispit. Drugo, dozvoljena brzina kojom mogu da voze postavlja se na nivo koji važi sa sve ostale vozače. Smanjenje brzine za 10% i više može značajno da ometa i uspori saobraćaj.

Amandmanom na član 23. propisuje se da u biciklističkoj ulici nije dozvoljeno preticanje bicikla motornim vozilom, niti vožnja brzinom većom od 30 kilometara na sat. Biciklističke ulice se uvode sa ciljem da se poveća bezbednost biciklista, podstakne veće korišćenje bicikla i umiri motorni saobraćaj.

Dosta je bilo

Komentar

Klikni ovde da postaviš komentar

  • Svi ovi amandmani imaju smisla u jednom nirmalnom drustvu. S obzirom da je kod nas kvazi parlamentarizam onda imamo ovakve komične pozorišne predstave SNS. Šta više reći?