Autorski tekst Istočna Srbija Politika

Skup marketing, jeftina politika

   Da li smo izgubili poverenje u političare ili smo samo konfuzni? Ako smo konfuzni, zašto smo takvi? Preovladavajući stav građana Srbije, danas je izjava da su apolitični, čime se brane od lične odgovornosti, angažovanja, inicijative koja bi dovela do promena, a kojima navodno misaoni deo stanovništva teži.          

Prosečan građanin želi bolji standard, želi da radi i bude adekvatno nagrađen za svoj rad, da institucije funkcionišu, jer su one tu da rešavaju svakodnevna pitanja, probleme i potrebe građana za koje oni, naravno, nisu stručni, te se oslanjaju na njih. Dakle, svi želimo isto bez obzira na pripadnost nekoj stranci, verska opredeljenja, nacionalnu pripadnost. Upravo zbog svega toga teško je odgovoriti na pitanje zbog čega je prisutna vrlo izražena apolitičnost većeg dela građanstva. Ne postoji svest o tome da naša nezainteresovanost upravo vodi do negativnih društvenih posledica i do biranja jednih te istih ljudi za državni aparat. Najveću ulogu u ovakvom stanju igra, na žalost, marketing i propaganda. Svakodnevno smo zasuti marketinškim porukama koje nam daju uputstva za naš život na raznim poljima. Od lepote, preko zdravlja, lajf-kouč uputstava za bolji način života do održavanja domaćinstva itd… U toj poplavi važno mesto je zauzeo politički marketing. Svedoci smo velikog utrkivanja među političkim strankama. Sve je poen više; otkrivanje korupcijskih afera, seks afera, međusobna optuživanja za privredni kriminal, buduće izdajstvo Kosova I Metohije, bojkot podele, a pojedini teže da steknu poene ističući važnost porodice. Tema svakog društva trebalo bi da jeste porodica. Kako će odlučiti koga da zaokruži u tom političkom previranju prosečan građanin Srbije, ako ključnu ulogu igra marketing koji je danonoćno prisutan? Marketing koji na ovaj ili onaj način, svesno ili nesvesno navodi građanina na još podela i rasipanja potencijala našeg društva?

Srbija, kao zemlja, ima resurse; prirodne, ljudske, normativne(ustav, zakoni). To je podloga za jaku državu što je osnov sveukupnog razvoja, a i ispunjenja osnovnih zahteva građana za boljim standardom, a samim tim i ostvarenja i ostalih vrednosti(kulturnih, sportskih…).

I na kraju, vraćamo se na isto pitanje:,,Da li će nam marketing oblikovati način razmišljanja ili ćemo bar pokušati da se opredelimo za ozbiljnu politiku i prava rešenja?”

Ozbiljnu politiku čine ozbiljni političari koji iznad svega ističu zakon, zakon jednak za sve građane. Opcije koje se godinama  zalažu za isti, koje nisu spremne da „zajašu“ svaki novi marketinški talas da bi se lakše i brze približile građanima. Ozbiljne političare interesuju potrebe građana koje nisu prolaznog karaktera, već svakodnevne i stalne.Transparentnost rada državnog aparata na svim nivoima je fraza koju svi ističu kao deo svog programa, jer svakom građaninu je potrebna dostupnost institucija i mogućnost da dobije odgovor na svoje pitanje. Međutim, mnogi su bili u prilici da je sprovedu pa ipak nisu. Besplatno obrazovanje uključuje i cene udžbenika, i prevoz i obrok, te vraćanje sporta  u škole(besplatno kao nekada), razne sekcije kao prilika za mlade da se izraze i kulturno izgrađuju. Podrška porodici nije nešto na šta bilo koja stranka ima prava da izdvoji kao posebnost svog programa. Međutim način na koji bi to sprovela jeste. Nedostatak osnovnih uslova i u opštem haosu, poplavi reklama za stvaranje potrošačkog društva nema zdrave porodice. Za ozbiljnog političara ništa nije tema kojom se ne bavi uopšte, bilo da je asfalt, kanalizacija, pošumljavanje, radna mesta, obrazovanje, potrebe zdravstva i policije, razvoj naših malih i srednjih preduzeća…To je sve nerazdvojivo od institucija, ali vođenih rukom prave struke, a ne političkih funckionera. To iskreno želi samo jedna opcija i svi građani naše zemlje.

Niko za sebe ne može reći da je apolitičan, jer to ne postoji. Politika je skup pravila koja nam uređuju život. Želim promene sa onima koji se ne menjaju. Zato biram DJB.

Biljana Birač-Jović, DJB Požarevac

Oznake

O autoru

Vladan Aćimović

Komentariši

Klikni ovde da postaviš komentar