Industrija Saopštenje

Vučićevi „Potemkinovi mercedesi“

Nemački automobilski gigant „Mercedes“ nije u Srbiju uložio ni evro, a slikanje premijera Srbije i gradonačelnika Beograda s deset „Ikarbusovih“ autobusa na „Mercedesovim“ šasijama ima jedan jedini cilj – ličnu promociju.

Pokret „Dosta je bilo – Saša Radulović“ upozorava javnost da vlast na ovaj način obmanjuje građane, stvara privid „velikih investicija“ i u tu svrhu koristi zvučno ime nemačke kompanije. A istina je miljama daleko od ove ulepšane slike stvarnosti.

ikarbus1

Kao što je Saša Radulović pre više od godinu dana  rekao – svedočeći iz prve ruke o razgovoru s nemačkom delegacijom u svojstvu tadašnjeg ministra privrede – „Mercedes“ nikada nije ni imao nameru da investira u Srbiju. Ono što je „Mercedes“ privuklo je javno iskazana potreba Grada Beograda da kupi nove autobuse.

Kako su „Mercedesovi“ autobusi preskupi i ne mogu da prođu javni tender, ideja je bila da „Mercedes“ „Ikarbusu“ proda svoje šasije starije generacije, sa sve motorom i prenosom, da „Ikarbus“ nadogradi šasiju i da takav autobus proda gradu Beogradu. „Mercedes“ bi izvršio kontrolu kvaliteta i autobus bi dobio „Mercedesov“ znak.

I to je ono što se dogodilo: „Ikarbus“ je sklopio deset autobusa na nemačkim šasijama i prodao ih Gradu Beogradu. Grad Beograd je promenio Pravilnik kako bi ovi delimično niskopodni autobusi za prigradski prevoz bili prihvaćeni za gradski. To su činjenice. Ostalo su Potemkinova sela Aleksandra Vučića.

A šta je trebalo uraditi? Uvesti red u “Ikarbus”. Napraviti analizu i odgovoriti na neka važna pitanja: Da li grad Beograd treba da kupuje ove autobuse? Da li je upravo ova šasija najbolja za grad Beograd, ili su nam možda potrebni niskopodni autobusi? Da li postoji potencijal baš za ove autobuse na svetskom tržištu? Bez ikakve analize  Vučić je tada tvrdio  da, maltene cela Jugositočna i Istočna Evropa već stoje u redu i nestrpljivo čekaju „srpski mercedes“, a danas je tržište ograničio na Beograd, Niš i Novi Sad.

Pokret „Dosta je bilo – Saša Radulović“ poziva premijera i gradsku vlast da prestanu da se bave samopromocijom na račun poreskih obveznika i da pokažu ugovor s „Mercedesom“ iz kojeg će se jasno videti o kakvom je poslu reč.

POGLEDAJTE:

 


 

Dosta je bilo

Dosta je bilo

Komentari

Klikni ovde da postaviš komentar

  • Pitanje: Kako Mercedes dozvoljava ovakvo bahacenje sa njegovim ugledom ako nije investirao u ove autobuse, vec samo prodao? Zasto se ne cuju izjave iz Mercedesa kojima naglasavaju sta su zapravo uradili u Ikarbusu povodom ovih autrobusa? Da li mislite da je moguce da Mercedes zapravo kupi deo Ikarbusa, tj investira u Ikarbus (na pravi nacin), ako se kompanije ocisti i profesionalizuje, na nacin koji vi predlazete?

    Inace, cak i kao simpatizer ovog pokreta, moram reci da je stavljanje novih autobusa na ulice dobrodoslo, mada ne znam da li je i kako moguce da se niskopodni autobusi stave na ostecene ulice Beograda.

    • Mercedes je prodao sasiju, pogonski i prenosni agregat, a posto je izvrsena kontrola dozvolio je stavljanje znaka. Svojevremeno je FAP radio slicne stvari i stavljao na kamione znak Mercedesa. Mercedesu kao prodavcu nije u interesu da daje izjave koje ce biti suprotne recima premijera jer time gubi kupca.

      Mercedes se povukao iz Srbije, StarImport je Svajcarska firma koja prodaje Mercedesove proizvode u Srbiji. Ocigledno da ovim potezom Mercedes jasno kaze Srbija me interesuje iskljucivo kao kupac.

  • Mala ispravka.
    U tekstu se pominje “zvučno ime ugledne bavarske kompanije”.
    Firma Mercedes ima sedište u gradu Štutgartu (Stuttgart) u pokrajini Baden-Virtemberg (Baden-Württemberg), a ne u Bavarskoj.

  • Ovo Mercedesu ne narusava ugled ni najmanje,secate se kada je italijanski Fijat ustupio Zastavi model Fijat punto koji je vec bio zastareo,ali je mogao da se prodaje pod nazivom Zastava 10,doduse samo na ovim prostorima,i susedskim zemljama.Mercedes je ovde svoj autobus prilagodio ovom trzisistu i prodavace se isljucivo ovde.Ako su te sasije zastarele verovatno su im ostale na lageru pa da ih nebi pretapali ili bacali u staro gvozdje oni ce ih prodati nama po nesto nizoj ceni.Ti autobusi nece videti ni evropsko ni americko trziste pa samim tim nece ni narusavati ugled Mercedesa. .

  • Odlican tekst, hvala na njemu, sve standard i klasika av. Jedino mali lapsuz u textu mercedes nije bavarska kompanija, bmw je bavarska kompanija (Bayerische Motoren Werke) sa sedistem u Muenchenu-u. Mercedes je kod Svaba u Stuttgart pokrajna BadenWuttenberg i oni su ti sto im zovemo Svabe. U poverenju pricaju ko Leskovcani sve reci zavrsavaju na – le :))

    Pozzz iz Stuttgarta

  • Krađa na svakom koraku…
    Ali ovi samo to i znaju… Jer da imaju škole i znajnja sigurno se ne bi ovako ponašali…
    A svaka šuša i đubre ume da bude lopov i prevarant… Gadni su!

  • Davne 1998 godine NEOBUS N.Sad je na ovakvim sasijama izradio 10 turistickih autobusa za STUP Vrsac,Becejprevoz,Topolaprevoz,Lutriju Vojvodine,Pegaz Ivanjica a IKARBUS 2 komada, ne znam ko je kupac. Svi autobusi su dobili znak Mercedesa koji je odobrio licno Martin As iz Mercedesa zakacio ih pred TV kamerama na sajmu automobila u BG i isti su servisirani redovno u Mercedes Benz Jugoslavija-.Cudi me sto svemocni premijer ,tada ministar informisanja nije ispratio taj uspeh , tada jos Jugoslovenske autoindustrije. Ali nije on kriv on se hvata kao S.. na buckalo na gluposti koje mu ni krivom ni duznom serviraju beskrajno glupi mediski magovi ,takozvani saradnici za medije.Toliko o znanju kabineta predsednika vlade koji o necemu sto je radjeno jos pre 18 godina pricaju kao o velikom dostignucu . G.din Vucic treba da odmah najuri te neznalice iz svoje medijske ekipe koji ga promocijom ovog posla samo dovode do toga da se ljudi ismejavaju sa njim ,nije on duzan kao pravnik da to zna . Takodje treba da mu kazu da JGSP Novi Sad kupuje Ikarbusove autobuse ali sa MAN agregatima kojih ima preko 80 u voznom parku i da je u toj firmi ostalo jos malo pravih strucnjaka koji znaju da bi prelazak na mercedesove agregate samo ubogaljio firmu koja je na VOLVO,MAN disel i IVEKO gasnim motorima. Nije Vucic kriv sto mu tu firmu vode strucnjaci pretrcali iz G17 kojima je maksimum bio trgovina kradenim odelima iz Italije pa ni neznaju da ga obaveste da kupuju IKARBUS sa MAN agregatima.Svaki novi tip u voznom parku zahteva enormne troskove za obuku radnika i zalihe neophodnih rezervnih delova. Molim vlast da se ne petlja u privredu i proizvodnju ili ako vec to zeli nek napusti budzetske plate i predje u privatni srektor pa pokaze sta zna