Индустрија Преносимо

Мерцедес нам продаје шасије старијег туристичког модела (писмо бившег радника Икарбуса)

Отишао сам из Икарбуса, као и већина инжењера тог предузећа, али сам био у време кад је склапан такозвани “српски мерцедес”. Као неко ко је радио у Икарбусу у време израде “првог српског Мерцедеса”, тврдим да Мерцедес не жели да улаже у Икарбус, већ да прода своју самоходну шасију.

Она је старији модел и предвиђена је за туристичке аутобусе. Мотор јој се налази на средини, тако да аутобус не може бити нископодан целом дужином. Зато је Град Београд и морао да промени свој стандард за аутобусе градског превоза.

Истину говорећи, тај Икарбусов модел аутобуса је заиста урађен одлично. У то сам се лично уверио у разговору са људима из Мерцедеса од којих смо добили похвале. Дакле, Икарбус може да прави аутобусе одличног квалитета.

ikarbus1

Пре Мерцедесове шасије, Икарбус је куповао шасију од МАН-а (такође познатог немачког произвођача камиона и аутобуса) која одговара за израду аутобуса ГСП-а. Тако да сарадња са Мерцедесом није ништа ново, само је искоришћена за изборну кампању.

У пролеће 2014, после израде првог аутобуса, запосленима је плата каснила и више од шест месеци. Кад бисмо решили да штрајкујемо, из буџета је стизао зајам само да би радници ћутали. Свако је добијао по 20.000 динара. Узиман је новац пореских обвезника да се не би прочуло да је Икарбус у распаду.

Посла није било великим делом јер је претходни градоначелник Драган Ђилас наручио 200 пољских аутобуса марке “Соларис”. Уместо да се аутобуси наруче у Икарбусу и да се на тај начин улаже у српску привреду, Ђилас купује аутобусе у Пољској! Аутобуси су били скоро три пута скупљи од наших.

“Соларисови” аутобуси су истог квалитета као Икарбусови ако не и лошији. Икарбус аутобуси су новије израде и опремљенији. Примера ради, врата на Соларису се отварају нагло, могу некоме главу да разбију. Ако већ нису .

И за крај, 90% инжењера је побегло из Икарбуса главом без обзира, између осталих и ја. Одлазили су у Bosch, Continental, стране фирме које су у потрази за стручним људима, неки су напустили земљу. Ја сам се запослио у једној канадској фирми.

 

Ненад Милинковић, бивши радник Икарбуса и члан покрета “Доста је било – Саша Радуловић”


 

Доста је било

Коментари

Кликни овде да поставиш коментар

  • Pisem vam svojim obicnim jezikom , onako kako osecam i vidim , potpuno vas podrzavam i iskreno se nadam , da nije sve izgubljeno !!! Tuzno je ovo sve sto nam se desavalo i sto se jos uvek desava . Ko su ljudi koji unistise i jos uvek unistavaju ovako divnu zemlju , miroljubiv narod , potomke pravih rodoljuba i junaka sto nam svojom hrabroscu i zivotima dadose slobodu koju uzivamo ??? Sta se to dogadja sa Srbima ??? I kad pokusam po nekom da ispricam po nesto o ovakvim temama i dogadjajima , koji su jedino svetlo u tami u koju smo zapali , isti me gledaju sa nevericom ili me pak ismejavaju . Iskreno vas podrzavam , zaista je bilo dosta , previse , samo nastavite , srecno , pozdrav iz Valjeva .

    • Mislim da problem i lezi u tome sto su svi ti rodoljubi, jucani i svi ostali koji su imali casti i volje da brane zemlju izginuli. Mi smo na zalost potomci onih drugih…. (Sveti Geogije ubiva azdahu)

  • Ikarbus je ODAVNO pravio autobuse na Mercedesovim šasijama, sa sve Mercedesovim znakom na prednjoj masci – još devedesetih godina, ne sećam se ko beše gradonačelnik, bila je promocija prvog Mercedesa iz Ikarbusa, pred fabrikom se slikali Nemački ambasador, direktori Mercedesa, direktori Ikabrusa, i gradska svita… I to je bio posao decenije, veka, ili kako god – ima slika, može da se proveri u nekoj monografiji Ikarbusa sigurno… Tako da ovo sada zaista nije nešto novo… A kad ima novaca i kad ima ozbiljnog upravljanja zna Ikarbus da napravi sve što treba, brzo bi se uhodao i za mnogo ozbiljnije stvari, al ne dolazi se do toga praznim pričama bez tržišta i bez ozbiljnih ulaganja… Kad je propala privatizacija nekim Rusima, došli naprasno na potpisivanje ugovora o,preuzimanju fabrike neki solidni Italijani koji već proizvode autobuse, najavljeno potpisivanje, skupili se novinari i ostala svita u sali Ikarbusa, seli Italijani za sto i čekali, čekali da se pojavi predstavnik države, čekali pa na kraju otišli, priča se da nisu ispunili uslove Mlađana Dinkića, ma šta to značilo, al niko o ovome nije pisao a može se proveriti… I onda država plaćala iz budžeta socijalni mir, pa sad malo se opet pravi magla, a kad će da prorade sam Bog zna…

  • Kad je trulo, ako se ne očisti na vreme, ono i dalje truli – dok se ne pretvori u plodno tle za nešto drugo.
    Nije se vlast promenila ni šetnjama ni jurišom 5.X – jer ljudi nisu ni znali šta žele da menjaju. Oni bi da im neko kaže da će biti bolje, i još ako i bude malo lepše – puna kapa. Zato veruju u kralja, partiju, Boga – uvek u nekog Velikog Brata i Vođu.
    To je kao kad Voja Antonić objasni kako se pisalo “Kremansko proročanstvo”, a neko do tebe kaže – “Ma ipak ima mnogo toga da su pogodili”.
    Zato se ipak divim ljudima kao što je Saša. Đinđić, Voja itd, pa preko Vuka (Karadžića), do nekih davnih plemenitih mudraca.
    Deca treba da beže odavde ako imaju pameti, a ako nemaju – biće im ovde dobro, bar još neko vreme.
    I ta koja odu, imaće verovatno razumne potomke, a ovde će to postajati sve više statistička greška.
    Ne zato što je negde tamo bolje (vidi Ameriku prim.autora), nego što je malo manje banalne gluposti kao – satrimo naše privrednike, povećajmo poreze, zaposlimo naše u državi, a ako ništa ne uspe – pa uvek će ovde da iskrsne neki rat, pa ćemo da se izvučemo.
    Baš ga preterah, ko da će neko da čita… Dosta je bilo.

  • Budimo realni sns kadrovska muckalica i segamegadens direktorcici zaista nemaju blage veze nisacim, ovo im
    je trajalo i sada je kraj, mome komsiji kome prokisnjava krov hoce da zamene postanske sanducice, zaista je vreme
    za smene.