Industrija Prenosimo

Mercedes nam prodaje šasije starijeg turističkog modela (pismo bivšeg radnika Ikarbusa)

Otišao sam iz Ikarbusa, kao i većina inženjera tog preduzeća, ali sam bio u vreme kad je sklapan takozvani “srpski mercedes”. Kao neko ko je radio u Ikarbusu u vreme izrade “prvog srpskog Mercedesa”, tvrdim da Mercedes ne želi da ulaže u Ikarbus, već da proda svoju samohodnu šasiju.

Ona je stariji model i predviđena je za turističke autobuse. Motor joj se nalazi na sredini, tako da autobus ne može biti niskopodan celom dužinom. Zato je Grad Beograd i morao da promeni svoj standard za autobuse gradskog prevoza.

Istinu govoreći, taj Ikarbusov model autobusa je zaista urađen odlično. U to sam se lično uverio u razgovoru sa ljudima iz Mercedesa od kojih smo dobili pohvale. Dakle, Ikarbus može da pravi autobuse odličnog kvaliteta.

ikarbus1

Pre Mercedesove šasije, Ikarbus je kupovao šasiju od MAN-a (takođe poznatog nemačkog proizvođača kamiona i autobusa) koja odgovara za izradu autobusa GSP-a. Tako da saradnja sa Mercedesom nije ništa novo, samo je iskorišćena za izbornu kampanju.

U proleće 2014, posle izrade prvog autobusa, zaposlenima je plata kasnila i više od šest meseci. Kad bismo rešili da štrajkujemo, iz budžeta je stizao zajam samo da bi radnici ćutali. Svako je dobijao po 20.000 dinara. Uziman je novac poreskih obveznika da se ne bi pročulo da je Ikarbus u raspadu.

Posla nije bilo velikim delom jer je prethodni gradonačelnik Dragan Đilas naručio 200 poljskih autobusa marke “Solaris”. Umesto da se autobusi naruče u Ikarbusu i da se na taj način ulaže u srpsku privredu, Đilas kupuje autobuse u Poljskoj! Autobusi su bili skoro tri puta skuplji od naših.

“Solarisovi” autobusi su istog kvaliteta kao Ikarbusovi ako ne i lošiji. Ikarbus autobusi su novije izrade i opremljeniji. Primera radi, vrata na Solarisu se otvaraju naglo, mogu nekome glavu da razbiju. Ako već nisu .

I za kraj, 90% inženjera je pobeglo iz Ikarbusa glavom bez obzira, između ostalih i ja. Odlazili su u Bosch, Continental, strane firme koje su u potrazi za stručnim ljudima, neki su napustili zemlju. Ja sam se zaposlio u jednoj kanadskoj firmi.

 

Nenad Milinković, bivši radnik Ikarbusa i član pokreta “Dosta je bilo – Saša Radulović”


 

Dosta je bilo

Komentari

Klikni ovde da postaviš komentar

  • Pisem vam svojim obicnim jezikom , onako kako osecam i vidim , potpuno vas podrzavam i iskreno se nadam , da nije sve izgubljeno !!! Tuzno je ovo sve sto nam se desavalo i sto se jos uvek desava . Ko su ljudi koji unistise i jos uvek unistavaju ovako divnu zemlju , miroljubiv narod , potomke pravih rodoljuba i junaka sto nam svojom hrabroscu i zivotima dadose slobodu koju uzivamo ??? Sta se to dogadja sa Srbima ??? I kad pokusam po nekom da ispricam po nesto o ovakvim temama i dogadjajima , koji su jedino svetlo u tami u koju smo zapali , isti me gledaju sa nevericom ili me pak ismejavaju . Iskreno vas podrzavam , zaista je bilo dosta , previse , samo nastavite , srecno , pozdrav iz Valjeva .

    • Mislim da problem i lezi u tome sto su svi ti rodoljubi, jucani i svi ostali koji su imali casti i volje da brane zemlju izginuli. Mi smo na zalost potomci onih drugih…. (Sveti Geogije ubiva azdahu)

  • Ikarbus je ODAVNO pravio autobuse na Mercedesovim šasijama, sa sve Mercedesovim znakom na prednjoj masci – još devedesetih godina, ne sećam se ko beše gradonačelnik, bila je promocija prvog Mercedesa iz Ikarbusa, pred fabrikom se slikali Nemački ambasador, direktori Mercedesa, direktori Ikabrusa, i gradska svita… I to je bio posao decenije, veka, ili kako god – ima slika, može da se proveri u nekoj monografiji Ikarbusa sigurno… Tako da ovo sada zaista nije nešto novo… A kad ima novaca i kad ima ozbiljnog upravljanja zna Ikarbus da napravi sve što treba, brzo bi se uhodao i za mnogo ozbiljnije stvari, al ne dolazi se do toga praznim pričama bez tržišta i bez ozbiljnih ulaganja… Kad je propala privatizacija nekim Rusima, došli naprasno na potpisivanje ugovora o,preuzimanju fabrike neki solidni Italijani koji već proizvode autobuse, najavljeno potpisivanje, skupili se novinari i ostala svita u sali Ikarbusa, seli Italijani za sto i čekali, čekali da se pojavi predstavnik države, čekali pa na kraju otišli, priča se da nisu ispunili uslove Mlađana Dinkića, ma šta to značilo, al niko o ovome nije pisao a može se proveriti… I onda država plaćala iz budžeta socijalni mir, pa sad malo se opet pravi magla, a kad će da prorade sam Bog zna…

  • Nenade, hvala na informacijama i na hrabrosti da napises tekst. Ako svi budemo oavko odlucni da uredimo svoju zemlju pobedicemo.

  • Kad je trulo, ako se ne očisti na vreme, ono i dalje truli – dok se ne pretvori u plodno tle za nešto drugo.
    Nije se vlast promenila ni šetnjama ni jurišom 5.X – jer ljudi nisu ni znali šta žele da menjaju. Oni bi da im neko kaže da će biti bolje, i još ako i bude malo lepše – puna kapa. Zato veruju u kralja, partiju, Boga – uvek u nekog Velikog Brata i Vođu.
    To je kao kad Voja Antonić objasni kako se pisalo “Kremansko proročanstvo”, a neko do tebe kaže – “Ma ipak ima mnogo toga da su pogodili”.
    Zato se ipak divim ljudima kao što je Saša. Đinđić, Voja itd, pa preko Vuka (Karadžića), do nekih davnih plemenitih mudraca.
    Deca treba da beže odavde ako imaju pameti, a ako nemaju – biće im ovde dobro, bar još neko vreme.
    I ta koja odu, imaće verovatno razumne potomke, a ovde će to postajati sve više statistička greška.
    Ne zato što je negde tamo bolje (vidi Ameriku prim.autora), nego što je malo manje banalne gluposti kao – satrimo naše privrednike, povećajmo poreze, zaposlimo naše u državi, a ako ništa ne uspe – pa uvek će ovde da iskrsne neki rat, pa ćemo da se izvučemo.
    Baš ga preterah, ko da će neko da čita… Dosta je bilo.

  • Budimo realni sns kadrovska muckalica i segamegadens direktorcici zaista nemaju blage veze nisacim, ovo im
    je trajalo i sada je kraj, mome komsiji kome prokisnjava krov hoce da zamene postanske sanducice, zaista je vreme
    za smene.