Državna uprava Komentar Mediji

Kako partokratija kupuje medije

Ko god pročita izveštaj Saveta za borbu protiv korupcije shvatiće zašto pokret „Dosta je bilo“ stalno insistira na POTPUNOJ transparentnosti rada državnih institucija, javnih i državnih preduzeća.
Transparentnost je jedini način da se uspostavi kontrola trošenja javnog novca i spreči zloupotreba. Jedini način da pravi mediji, a ne papagajski megafoni, dobiju novac za marketing koji je potreban i svrsishodan.
money-1050161_1280
Evo primera iz novog Izveštaja Saveta za borbu protiv korupcije o uticaju na medije preko marketinga:

Vulin novac ministarstva dao „Pečatu“ koji je uređivao

Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja sprovelo je 2014. godine postupak javne nabavke male vrednosti u kome su učestvovala tri ponuđača. Nakon sprovedenog postupka sa firmom Watchout doo iz Beograda zaključen je ugovor u vrednosti od 2,2 miliona dinara sa PDV čiji je predmet usluga propagandne aktivnosti povodom obeležavanja značajnih datuma, odnosno insertovanje ilustrovanog materijala u formi publikacije u vezi za sledećim temama: Sarajevski atentat, početak Prvog svetskog rata, Cerska bitka, Bitka na Gučevu, Bitka na Čačkovom kamenu, i Kolubarska bitka. Ministarstvo je u tenderskoj dokumentaciji predvidelo da će se insertovanje izvršiti „uz dnevni list koji ima nacionalnu pokrivenost i obrađuje ozbiljne teme, u tiražu od najmanje 60.000 primera, uz izdanje od 27.6.2014. (petak) za celu teritoriju države“. Insertovanje je izvršeno uz nedeljnike NIN i Pečat, a ne uz dnevni list kako je bilo predviđeno tenderskom dokumentacijom.

Inače, ministar Aleksandar Vulin je bio urednik u listu Pečat do 2012. godine kada je imenovan na funkciju u Vladi Republike Srbije.

 

URS i SPS delili državni novac među stranačkim aktivistima

Nacionalna služba za zapošljavanje (NSZ) ugovorila je marta 2012. godine usluge

„izrade TV materijala za potrebe NSZ“ sa firmom Infobiro doo iz Beograda, po ceni od 3,5 miliona dinara sa PDV-om. Zaključivanju ugovora prethodio je postupak javne nabavke male vrednosti u kome je NSZ dostavila pozive za učešće u javnoj nabavci sledećim ponuđačima: Agencija Placebo Filed, Frame TV Production doo, i Infobiro doo iz Beograda. Vlasnik Agencije Placebo Filed iz Beograda je Marko Kovačević, koji u svojoj biografiji navodi da je režirao političke kampanje G17 i URS i da profesionalno učestvuje u svim izbornim kampanjama od 2004 Firma Frame TV Production doo pružalac je usluga u većem broju državnih institucija kojima rukovode funkcioneri političke stranke G17 plus, odnosno URS, a vlasnici tog preduzeća, Mile Balać i Bojan Trajković, u periodu sprovođenja javne nabavke, bili su i suvlasnici firme Infobiro doo. Iz ovoga proizlazi da je reč o povezanim pravnim licima, a ne o stvarnim „konkurentima“.

Takođe, učesnici javne nabavke, Placebo Filed i Frame TV Production doo, nisu dostavili kompletne i ispravne tenderske ponude (fali više od 10 ispravnih dokumenata), te je izabrana ponuda firme Infobiro doo. U momentu potpisivanja ugovora, direktor NSZ je bio Dejan Jovanović, iz URS-a, a predsednica komisije za sprovođenje javne nabavke bila je Ivana Grbić.

JP Putevi Srbije ugovorilo je aprila 2012. godine   sa preduzećem Watchout doo uslugu snimanja „dokumentarnog filma o modernizovanim naplatnim stanicama i rehabilitovanim mostovima“ po ceni od 2,4 miliona dinara sa PDV. U postupku javne nabavke male vrednosti, pored izabranog ponuđača, učestvovale su i firme Media plus doo i Futura house doo iz Beograda. Obe ponude su odbijene kao neprihvatljive, jer premašuju iznos procenjene vrednosti javne nabavke i to ponuda Media plus doo za 650.000 dinara bez PDV-a, a ponuda Futura house doo za 400.000 dinara bez PDV-a. Učesnicima u postuku je pre sačinjavanja ponuda bilo poznato da će njihove ponude, u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, biti diskvalifikovane ukoliko premaše procenjenu vrednost nabavke. Procenjena vrednost predmetne nabavke je bila 2,1 milion dinara, koliko je bez PDV-a i ponudilo preduzeće Watchout doo. Indikativno je i to da je firma Media plus doo takođe, sa neispravnom ponudom, bila „konkurent“ firmi Watchout doo i u javnoj nabavci 2011. godine kod Agencije za bezbednost saobraćaja.

Inače, predsednik UO JP Putevi Srbije u periodu dodele spornog uovora bio je Zoran Lilić, a direktor preduzeća Zoran Drobnjak, kadrovi SPS, dok je firma Watchout doo radila izbornu kampanju za SPS   i donirala novčana sredstva toj stranci.

 

Minstarstvo trgovine plaćalo ličnu promociju funkcionera u Kuriru

Ministarstvo spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija zaključilo je 2014. godine ugovor o promovisanju projekta i aktivnosti u oblasti trgovine sa Adria media Serbia doo, izdavačem dnevnog lista Kurir, čija je vrednost 2 miliona dinara. Praktično je reč o usluzi izrade i publikovanja PR tekstova na temu digitalizacije u štampanom i elektronskom izdanju lista Kurir, koji uglavnom sadrže izjave i fotografije državne sekretarke Tatjane Matić i ministra Rasima Ljajića. U okviru navedenog ugovora, u listu Kurir, dana 30.6.2014, objavljen je intervju sa državnom sekretarkom Tatjanom Matić sa naslovom „Dobićemo digitalni signal do juna 2015. godine“, koji je fakturisan po ceni od 73.800 dinara na teret budžeta resornog ministarstva.

Drugi intervju sa Tatjanom Matić sa naslovom „Digitalizacija kao investicija u razvoj“ objavljen je u Kuriru, dana 10.10.2014, i fakturisan kao PR tekst po ceni od   94.440 dinara. Sadržaj objavljenih tekstova koji su priloženi uz izveštaje i fakture preduzeća Adria media Serbia doo potvrđuju da su putem teme digitalizacije značajnu ličnu promociju u Kuriru obezbedili i funkcioneri resornog ministarstva.

DJB Mladi

DJB Mladi

1
Ostavite komentar

avatar
2500
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
0 Comment authors
EPS-ov marketing je prikrivena pljačka | Dosta je bilo Recent comment authors
najnoviji najstariji
trackback
EPS-ov marketing je prikrivena pljačka | Dosta je bilo

[…] Kako partokratija kupuje medije […]