Saopštenje

Partijski paraziti otpuštaju, umesto da budu otpušteni

U dosadašnjoj navodnoj racionalizaciji javnog sektora otpušteni su, prema pisanju medija, ljudi iz zaštićenih socijalnih kategorija, bez stranačkih knjižica, sa radnih mesta koja su potrebna za rad institucija. Pokret oštro protestuje protiv otpuštanja radnika bez jasne sistematizacije radnih mesta i merenja njihovog radnog učinka.

partijsko-zaposljavanje

Iz države se godišnje na prekobrojne nesposobne partijske činovnike potroši preko milijarde evra, a Vučićeva Vlada nije ni pokušala da napravi sistematizaciju radnih mesta u državnom aparatu, javnoj upravi i javnim preduzećima. Na subvencije se godišnje baca još milijarda. Na pokrivanje gubitaka samo šest najvećih državnih preduzeća (Srbijagas, EPS, Železnice, Železara, Petrohemija i Er Srbija) godišnje Vlada baca još jednu milijardu evra jer su oni i dalje uporište stranačkog zapošljavanja i finansiranja Vučićevih prijatelja i stranačke vojske.  To su tri milijarde na godišnjem nivou. Sa druge strane, Vučić je od penzionera oteo 210 miliona evra i to predstavlja kao spas.

Nesposobna Vlada štedi na neophodnim investicijama u infrastrukturu i na otimanju penzija i plata, s jedne strane, a razbacuje novac na koruptivne subvencije, garancije za kredite gubitaša pod partijskom upravom kao što je Srbijagas i RTB Bor, na tajne ugovore sa stranim menadžerima kao u Železari Smederevo ili Er Srbiji.

Vlada Aleksandra Vučića nije sprovela nikakve reforme do sada i zato se javni dug i njegovo učešće u nacionalnom dohotku vrtoglavo povećava. Za tri i po godine koliko je na vlasti, Vučić je povećao javni dug za 9 milijardi evra, sa 15,5 na preko 24,5 milijardi. Tadić je pre njega za svoje 4 godine javni dug povećao za 8 milijardi evra, sa 7,5 na 15,5.

U Srbiji je potrebno uvesti red, pre svega putem potpune transparentnosti, otpuštanja kancelarijskih partijskih viškova, profesionalizacije javnih preduzeća i državne uprave, ukidanja tajnih ugovora i koruptivnih subvencija, uvođenje sistema univerzalne socijalne zaštite i smanjenja nerazumnih poreza.

Pokret “Dosta je bilo” zahteva od Vlade da prestane da licitira sa brojevima prekobrojnih i da uradi i javno objavi sistematizacije radnih mesta za ceo prošireni javni sektor koji broji preko 700.000 zaposlenih. Te sistematizacije će nam i pokazati da nemamo viška lekara, prosvetnih radnika, radnika u komunalnim preduzećima ili policajaca, već partijskih kadrova po kancelarijama, sa kupljenim diplomama.

Komentari

Klikni ovde da postaviš komentar

  • Ili smanjiti broj radnih sati da bi svi trenutno zaposleni imali radno mesto i izasli na izbore bez straha. 7 zaposlenih po 8 sati dnevno uradi isto sto i 8 zaposlenih po 7 sati dnevno…

    • Kakva je to onda efikasnost? Ovime se apsolutno nista ne menja u principu jer i sada imamo 3 osobe koje rade posao (ili se samo pojavljuju u firmi, a uzimaju 40-50-60 hiljada mesecno) koji moze i treba da radi 1 osoba; negde cak nijedna osoba (izmisljena radna mesta).

      Javni sektor ne moze da bude izvor socijalne pomoci u smislu da zaposljava vise ljudi nego sto je neophodno. Drzava treba da izdvaja za socijalnu pomoc putem drugih kanala.

  • segamegadens direktorcici i bitangice sa diplomama privatnih fakulteta imaju neprimereno velike koeficijente pri obracunu licnog dohotka, po meni bi to takodje trebalo korigovati

  • U javnom sektoru, u sistematizacijama radnih mesta nedostaju samo fotografije. Naime, sistematizacije se prave tako da se miljenici postave na određena radna mesta koja imaju visoke koeficijente. Uslovi za ta radna mesta u sistematizacijama, nisu uslovi koji bi bili potrebni, već oni koji ti isti miljenici imaju. Tako, na prvi pogled, svi oni ispunjavaju uslove, a niko ne vodi računa da to budu realni uslovi, niti postoji ikakva kontrola. Direktori rade šta hoće…

  • Imam jedan predlog za svaku vlast. Naime, pre neku godinu se špekulisalo o broju falsifikovanih diploma. Čak je, činimi se, formiran neko telo koje sa bavi time. Špekulisaolo se tada da su čak 10% diploma falsifikati. Mislim da je preterivanje, ali da ih ima, ima.

    Predlog je, ukoliko to već nije rađeno ili deo uobičajene procedure, da se provere SVI zaposleni u državnom sektoru, tako što će se za sve tražiti službena potvrda o diplomiranju od visokoškolske ustanove gde su diplomirali. Direktno pribavlja državni organ od visokoškolske ustanove. Isto i za ostale stepene SS. Neka bude rezultat i manji od 1% falsifikata, ali je sigurno je da nema dileme da licima sa flasifikovanom diplomom treba uručiti otkaz ugovora o radu, bez prava otpremnine.

  • Sistematizacija u zdravstvenim ustanovama predstavlja verifikaciju zatecenog postojeceg stanja bez uvazavanja normativa i mera izvrsenja.Nema viska lekara i tehnicara ali nisu rasporedjeni ravnomerno.Nije jasno kako ce se resavati pitanje nedostatka strucnog kadra lekara i tehnicara u pojedinim organizacionim jedinicama kao i problem viska pojedinih strucnih kadrova u odredjenim organizacionim jedinicama u zdravstvenoj ustanovi.Takodje limitiran je maksimalni dozvoljeni broj zaposlenih u zdravstvenoj ustanovi a ne moze da se limitira broj pacijenata sto prakticno znaci da se normati i ne uvazavaju i da se opterecenje zaposlenih povecava.Kadrovski plan se ne pravi prema potrebama stanovnistva i pokazatelja o broju i vrsti obolelih vec prema raspolozivim materijalnim sredstvima.Pacijenti i lekari precutno se guraju u privatni sektor koji se u ovim uslovima namece kao resenje .