Образовање Саопштењe

Влада Републике Србије забранила предавање Саше Радуловића

Предавања Саше Радуловића о покретању бизниса »из гараже« и могућностима и преспективама за развој стартапова, увек су привлачила велику пажњу студената у Србији. Нема много предавача, вероватно ниједан поред Радуловића, који са искуством успешног бизнисмена у Америци и Канади, са искуством покретања IT компанија у Силиконској долини, држи стручна и високо мотивациона предавања о томе.

sasa-studenti-nis

За Радуловићева предавања увек се тражи место више. Она су потпуно бесплатна и отворена јер може да дође ко год је заинтересован да чује причу о покретању  IT приватног бизниса, о томе како је Радуловић своју прву фирму покренуо у гаражи, а финансирао уз помоћ Venture Capital фондова. Радуловић се залаже за оснивање Venture Capital фондова у Србији и региону, који би били ослонац стартаповима.

Због свега овога студенти са Економског факултета замолили су Радуловића да дође на Златибор, где се од 10. до 13. марта одржавао регионални привредни сусрет студената економије. Радуловић је радо прихватио и требало је да у петак одржи предавање о Venture Capital фондовима.

Министарство просвете, један од спонзора студентских сусрета и власник хотела на Златибору у коме се сусрет одвија, забранило је предавање Саше Радуловића. Партијски чиновници министарства су студенте подвргли, како су нам се пожалили, претњама, уценама и притиску. Запретили су да ће отказати цео скуп на Златибору уколико Радуловић одржи предавање. Студенти су морали да одустану од предавања о стаpтаповима.

Партократија која је засела у министартва, партијски чиновници који злоупотребљавају школске клупе у свакој кампањи, способна је само да уништава, забрањује, отежава студирање, да се бави рекетирањем ученика и студената кроз, често бесмислене и непотребне уџбенике, уништава већ годинама просвету у Србији.

sasa-studenti-nis2

Покрет Доста је било се снажно залаже за модернизацију школских програма, за нови приступ предавањима, за стално образовање наставног кадра. Имамо конкретне програме како да образовање заиста постане доступно и бесплатно за све. Залажемо се за програме помоћи и стипендије студентима.

О цензурисању предавања и предавача не можемо ни да се изјашњавамо. То је пракса која припада диктаторским системима, а ми се залажемо за демократско, отворено друштво слободних људи. Оштро осуђујемо цензуру Министарства просвете.

ДЈБ Младеновац

ДЈБ Младеновац

Коментари

Кликни овде да поставиш коментар

  • Steta je to sto se desilo. Bilo bi lepo cuti kako su ti isti studenti toliko pobesneli da su organizovali proteste ispred ministarstva prosvete na primer, zvali novinare spremne da izvestavaju itd. i nisu se smirili dok nisu napravili haos. Nazalost, mladu ljudi se cesto probude tek kada iz Srbije odu. U njoj uglavnom fizicki, duhovno i psiholoski tavore. “Oni” znaju da bi Radulovic mogao da utice na mlade ljude da glasaju za njega. Prosto mi se gade. Zivim u Belgiji i verovatno se nikada vise necu vratiti u Srbiju. Secam se kada sam zavrsila fakultet sa prosekom preko 9.5…nigde nije bilo posla za mene. Za to vreme, ljudi slicni tim “donosiocima odluka” u Ministarstvu prosvete zaposljavali su osrednje studente kao asistente na Fakultetu…buduce “akademike”… Kolega je prokomentarisao: “Ma hajde, zar ne bi i ti da odlucujes zaposlila od sestre malog pre nego sposobnog, vrednog i ambicioznog?” Odgovorih: “Ne bih.” I istina je, ne bih. U tome i jeste bio problem. Ljudi poput mene ne mogu da zive u Srbiji, poludeli bi. Ja za malo jesam. Srecom odoh. Ali na glasanje cu izaci i glasacu za Radulovica.

  • Ne znam sta vam je ovde cudno. Ministar Verbic je najposlusniji ministar u citavoj Vladi. Unistio je naucnike kao da je neprijatelj ovog resora a ne kao da treba da ga podrzava i poboljsava. Pitajte ih samo sta misle o njemu. A covek ocekuje novi mandat u ministarstvu, rekao je to nekoliko puta.

  • ovo nije iznenadjenje, profil su segamegadens direktorcici i bitangice koji takoreci nemaju blage veze sa poslom a nastali na privatnim fakultetima gde se uci da je dug najbolji drug, gazda sa kumovima i bugarskim biznismenom shinishovim nas zaduzio za predhodne 4 godine preko 11 milijarde dolara dok penzosi jedu leba na recku, 179 preduzeca u restruktuiranju sa preko 50000 radnika kadar sa privatnih fakulteta nema znanja da uredi, niti im pada na pamet usta sam gotovo potpuno ubedjen, informer optuzuje za propast privrede dorektorku zavoda za intelektualnu svojinu i najuri je ko psa i postavi svoje ljude koje nagradi putovanjem u pariz iako niko ni da bekne stranu rec primer parazita i partokratije, korupcija je evidentna, trgovina interesima svakodnevna,iskustvo studenta sa kraljevackog ili kragujevackog fakulteta koji je snimio primanje mita profesora je svakodnevnica poput pijace kao slika i prilika nase prosvete, inace mislim da su svi profesori sa tog pravnog fakulteta nagradjeni a taj student je nagrabusio, dno dna, mislim da sasa ne bi trebalo mnogo da ocajava zbog ovoga, cak sta vise dobro je sto se ovo i desilo.

  • Činjenica da neko iz Ministarstva ili Vlade zabranjuje ili sprečava predavanje je poražavajuća. Međutim predavanje je bilo predviđeno za studente ekonomskog fakulteta? O pokretanju biznisa iz garaže? Pokretanju čega? Banke, trgovine? Čini se da ekonomisti možda i nisu baš najpozvaniji za to.
    Oni koji bi mogli imati ideju i kojima takvo predavanje bi moglo koristiti nisu na ekonomsskom već na elektrotehnici, mašinstvu, tehnologiji, hemiji, fizici, biologiji, poljoprivrednom, stomatologiji, medicini, farmaciji…E vidite to su ti koji odlaze. Cele generacije takvih mladih, sposobnih i ambicioznih ljudi odlaze.
    Budimo iskreni DJB danas nema tu moć da danas stvori uslove da naša deca više ne odlaze. Zato se i okupljamo oko tih 20 tačaka. Vučić i bulumenta svakako neće učiniti ništa da našoj deci stvori uslove. To ćemo morati sami.
    Zato treba izaći na izbore i zaokružiti DJB.
    Rasteretivši privredu DJB ne samo da će stvoriti mogućnosti o kojima je Radulović želeo da govori već će sačuvati ovo šake jada od privrede i radnih mesta koja još postoje a koja se tope svakoga dana.
    Iz svega rečenog sledi da je glasanje za DJB možda zaista poslednja šansa za naše generacije da spasu što se spasti da.

    • Ekonomisti mozda i nisu baš najpozvaniji za sta?
      Izvinjavam se ali dali ista znate o Venture Capital industriji. Izgleda da neznate bas mnogo.
      Venture Capital fondovi nisu samo za IT i tehnologiju. Ekonomisti treba da razvijaju i svoj biznis i veoma se ulkapaju u pricu.
      Pogledaj te malo i sve ce vam biti jasno: “Venture Capital fondovi – predavanje Saše Radulovća – Elektronski fakultet Niš 2016” https://www.youtube.com/watch?v=PpDW-WJqEkA

    • Bez ekonomista nema startapa. Posebno njima je važno da valjano prouče, sagledaju taj koncept privredjivanja. Ko će da nas savetuje i vodi, ako neće oni. To je zanimljivo čak i studentima filozofije, zato što svako sa svog stanovišta sagledava procese i time na svoj način daje doprinos.

    • Ne bih se slozio da takvo predavanje nije za ekonomiste, inace ne bi bilo prdo ekonomskih master programa u celom svetu o preduzetnistvu. Ekonomistu su podjedkano bitni kao studenti sa “elektrotehnici, mašinstvu, tehnologiji, hemiji, fizici, biologiji, poljoprivrednom, stomatologiji, medicini, farmaciji.”. Dok ce masinac da se fokusira na pravljenje masine i inovacije tj fokusira se na tehnicki deo, ekonomista ce da se fokusira na biznis stranu..timski rad je kljucan..
      Nakon sto se sprovede plan od 20 tacaka DJB ce “imati moc” da zaustavi odlazak mladih tj stvorice se povoljnija klima koja moze da pruzi mladima sansu i time umanji njihov odlazak

  • Zasto studenti nisu protestvovali, zasto nisu trazili po svaku cenu da se odrzi predavanje, makar na “poljancetu” pored hotela?
    To je moj prvi utisak kada sam procitao ovaj terkst. Jasna je bahatost i bezobrazluk ministarstva prosvete, ali trebalo je da se studenti samoorganizuju i pokazu revolt, da ne odustanu tek tako. Ti studenti su, verovatno rodjeni 90.-tih, kada su se desavale one studentske demonstracije na platou ispred “Moskve”( kojima sam slicajno prisustvovao, jer sam u ono vreme bio student u BG-u.), pa su mogli da se ugledaju na onu generaciju i bar “malo” se suprodstave.
    Kada sam procitao tekst to mi je bio glavni utisak, mozda gresim, izvinjavam se!

    • Studenti su u istom stanju kao i društvo u celini, apatija i uverenje da su svi isti i da se ništa ne može promeniti. Moramo mi, pristojni građani svih generacija da ustanemo u odbranu naše zemlje, jer nema ko drugi! Ne ide se meni u politiku, ali ne mogu da gledam kako nam sve propada i ne želim da se radujem tome da moje dete za koju godinu ode iz zemlje!
      NE ZNAM DA LI ĆEMO USPETI, ALI ZNAM DA MORAMO POKUŠATI!

  • Kada sam pre dve godine pisao Ministarstvu prosvete o svom projektu “Učenja na daljinu”, nisam dobio nikakav odgovor. Čudio sam se tome jer nisam tražio ništa, samo sam postavio pitanja tipa:

    – da li mogu koristiti svoje elektronske lekcije i testove pri zvaničnom ocenjivanju učenika…
    – da li ih mogu koristiti kao pripreme u nastavnom procesu i da li će se to zvanično priznati……. i sl.

    Nakon toga sam se obratio na više od 70 adresa raznih agencija, zavoda, regulatornih tela itd……. i ponovo mi niko nije odgovorio.

    Neverovatno je da sam se obratio i pokretu Dosta je billo zatraživši malu pomoć oko promocije i ponovo ništa, nema nikakvog odgovora…………

    Iskreno ne razumem zašto se bunite, zabranom predavanja ste dobili neverovatan publicitet. Mogao se je neko dosetiti da studentima zabrani dolazak na predavanja (što u sistemu u kome živimo ne bi bilo neizvodljivo), to bi bilo mnogo gore po vas, ili da vam sruši sajt na kome su objavljeni snimci ranijih predavanja……………

    U jednom svom eseju sam opisao fenomen totalne kontrole medija koji je u Srbiji uspostavljen pre desetak godina a koji je danas doveden do savršenstva………… Nešto slično se dešava i na vašem sajtu….. Potpuno sam siguran da kada bi Saša Radulović zamenio Aleksandra Vučića nekim čudom – ništa se promenilo ne bi…………

    • U Hrvatskoj se zvanični udžbenici za osnovnu školu prodaju u elektronskom obliku. Da, interaktivni su, imaju naravno, vežbanke, linkove za dalju literaturu, multimedijalni, jeftini, rade na tabletima, PC, Linuxu. Najbolji hrvatski spikeri i ilustratori su učestvovali u izradi, a njihovo Ministarstvo je u to uložilo otprilike kao mi u AirSerbiju. Izvođač je firma iz Indije, na svojoj platformi koja je onako, dosta solidna. Sve u svemu izgleda, a relno i jeste fenomenalno.
      Ne verujem da bi Pokret trebao da promoviše Vaš privatni projekat, prosto je to prevelik zalogaj čak i za neku ozbiljnu firmu. U startu je potrebno izdvojiti bar 20 mil.eura uz ozbiljan rad MInistarstva i par godina razvijanja, testiranja i sl. čak i da samo nekoga kopirate. Makedonija je nešto malo počela, a i to ne izgleda uopšte loše.

    • Ne radi se o tome, nisam osmislio ništa revolucionarno. Radi se o elektronskim lekcijama u programskoj platformi “moodle”. Nije bio potreban niti jedan jedini dinar. U oblasti računovodstva moji radovi su bili prvi u Srbiji i mislim da su predstavljali osveženje u odnosu na dosadne klasične udžbenike jer su imali multimedijalne prezentacije, interaktivne testove i sl….. Želeo sam ih učiniti dostupnima učenicima i studentima……… Inače, objavljeni su okviru sajta koji mi je služio za testiranje i istraživanje tržišta i koji je imao zadatak da pripremi teren za jedan ozbiljniji sajt.

      U suštini nema veze što mi nisu ništa pomogli i da jesu ništa se suštinski ne bi promenilo, samo mi je krivo kada se neko predstavlja inovatorom, reformatorom a to nije……… Npr: Tražio sam mišljenje Saše Radulovića o mojim radovima ali je on ćutao kao zaliven, ne razumem zašto mi nikada nije odgovorio.

      Samo da dodam da od Ministarstva prosvete ništa nisam ni očekivao, pisao sam na one silne adrese čisto da vidim kakva će biti njihova reakcija, ali su oni ćutali kao zaliveni i potpuno me ignorisali……….

    • Ne znam da li g.Saša ima neka razmišljanja na tu temu, možda to i nije važno. LMS sistema u svetu ima oko 350 manje ili više znanih, svrstanih u oko 25 kategorija u skladu sa namenom i sl. U srbiji ima oko 250 akreditovanih visokoškolskih ustanova. Oko 50-tak koristi e-learning i to oko 90% baš Moodle.
      Niko to ne zabranjuje, služe kao dopuna obrazovnom procesu, zavise od volje direktora, dekana i sl.. Kao pripremu u nastavnom procesu ih za-sigurno možete koristiti, nema zakona protiv toga, dok poštujete autorska prava, a da bi bili zvanično priznati, moraju biti uvršteni u Statut škole, i kao takvi, akreditovani od Ministarstva, što je malo teže kod nas, ali, ne zbog Ministarstva, pošto sam video da se neke škole reklamiraju na osnovu toga, što bi trebalo automatski da znači, da su u tom smislu akreditovane.
      Auto -škole, na primer, imaju isključivo elektronsko polaganje ispita.
      U svemu mi se čini da je glavni problem u samom Vašem kolektivu, Direktoru, Dekanu pre svega, nego do Ministarstva, jer oni evidentno danas akredituju bilo šta što na latinskom zvuči pametno. Vaš đaci sigurno cene Vaš rad, ali za napredak je potrebno da animirate Vaše kolege, izmenite svoj Statut, kad već država Srbija trenutno nema znanja ni sluha da to pokrene na najvišem nivou kao druge uređene države.

  • U Bojniku gde direktor ide po svoje mišljenje u opštinu, a za svaku pa čak i najbanalniju sitnicu pita načelnicu Prosvetne uprave šta da uradi ili ne uradi……………… promeniti statut škole i akreditovati “elektronske lekcije računovodstva”……………… Dajte, molim Vas……… Pa ni Saša Radulović nije želeo da se izjasni o njima……..

    Razgovarao sam sa direktorom o tome i on je bio izričit: “Načelnica je naredila da pripreme moraju biti na papiru i tačka”. Takođe, razgovarao sam i sa kolegama ali niko nije zainteresovan time da se bavi. Jednostavno svi to smatraju zamlaćivanjem……. Zašto bi neko uopšte nešto radio kada ne postoji nikakva šansa da Vam iko u Srbiji to prizna. Zar je plata od 40.000.din motivacija da se radi prekovremeno………

    Doduše sada smo promenili direktora……… Pa ko zna……. Možda će ovaj imati više sluha. U međuvremenu sam ugasio sajt, a novi ozbiljniji projekat pripremam kroz godinu dana i tada ću ponovo uvesti elektronsko učenje na daljinu……..

    Što se tiče drugih škola i njihovih radova u oblasti elektronskog učenja, ja ih nisam video………… Sve što je urađeno čak i nakon 5 godina od objavljivanja mog sajta je urađeno čisto formalno, čisto da se kaže da su uveli elektronsko učenje. Nema ni jednog ozbiljnog projekta u Srbiji na tu temu u osnovnom ili srednjem obrazovanju.