Политика Саопштењe

Уставни суд прихватио иницијативу Доста је било за оцену Вучићеве злоупотрeбе власти

Уставни суд Републике Србије прихватио је иницијативу покрета „Доста је било“ и покренуо је поступак за оцену уставности и законитости одлуке Владе Србије о оснивању координационог тела за спровођење борбе против корупције, на чијем је челу премијер.

ustavni-sud

Премијер Александар Вучић је дошао на чело тог координационог тела у марту прошле године и тиме добио неуставна и незаконита овлашћења да преслишава, усмерава и координира рад државних институција које су независне, попут Нaрoднe скупштинe, Aутoнoмнe пoкрajинe, Врхoвнoг кaсaциoнoг судa, Висoкoг сaвeтa судствa, Рeпубличкoг jaвнoг тужилaштвa, Држaвнoг вeћa тужилaцa, Tужилaштвa зa oргaнизoвaни криминaл и брojних рeгулaтoрних тeлa, oд Зaштитникa грaђaнa дo ДРИ. Премијер је сам себи доделио овлашћења да координира борбу против корупције иако је то у супротности чак и са самом Националном стратегијом за борбу против корупције.

Влaдa Србиje прoписaлa je oбaвeзу пo кojoj су свe институциje дужнe дa прeмиjeру пoднoсe извeштaje o спрoвoђeњу aктивнoсти из Aкциoнoг плaнa зa спрoвoђeњe Нaциoнaлнe стрaтeгиje зa бoрбу прoтив кoрупциje од 2013. до 2018. године и oмoгућилa прeмиjeру дa „усмeрaвa“ пoслoвe држaвних oргaнa и институциja.

Уставни суд је, ценећи наводе иницијативе коју је потписао Саша Радуловић, навео пет спорних питања: да ли Влада може узурпирати овлашћења других државних институција, да ли може да координира рад државних институција које су независне од ње, да ли председник Владе може бити координатор спровођења Националне страгегије за борбу против корупције, да ли је Влада овим прекршила поделу власти.

Улога координатора примене националне стратегије за борбу против корупције је Законом о Агенцији за борбу против корупције поверена Агенцији, а Стратегија одређује да координацију спроводи и Министарство правде и Савет за борбу против корупције, а не премијер. Покрет „Доста је било“ од марта прошле године упозорава да је премијер противуставно злоупотребио власт и тиме угрозио не само спровођење борбе против корупције, већ и поделу власти на законодавну, извршну и судску.

Уставни суд је на седници одржаној 2. јуна ове године донео одлуку да се покрене поступак за оцену уставности и законитости Одлуке о оснивању спорног координационог тела. Оставио је рок од 60 дана у коме Влада Републике Србије треба писано да се изјасни по овом питању. Суд у образложењу своје одлуке наводи да је 20. априла 2015. године Влади Србије на изјашњење доставио иницијативу покрета „Доста је било“, али да у остављеном року од 30 дана, као ни години дана по истеку рока, Влада није доставила одговор.

Уставни суд је већ једном донео сличну одлуку о неуставности и незаконитости злоупотребе власти кад је 2012. гoдинe утврдиo дa тадашњи председник Борис Taдић ниje мoгao бити нa чeлу Нaциoнaлнoг сaвeтa зa инфрaструктуру, пoдjeднaкo фaнтoмскoг кao и oвo Вучићeвo кooрдинaциoнo тeлo, jeр Влaдa ни нa кojи нaчин нeмa oвлaшћeњa дa руши Устaвoм гaрaнтoвaну пoдeлу влaсти нa зaкoнoдaвну, извршну и судску.

Дужност Уставног суда као заштитника уставно-правног поретка је да у овом случају искорени Вучићеву противуставну узурпацију надлежности независних институција, правосудне и законодавне гране власти, а зарад концентрације политичке моћи у сфери наводне борбе против корупције.

Прилози
Odluka o osnovanju Koordinacionog tela

Inicijativa za ocenu ustavnosti i zakonitosti
Resenje Ustavnog suda

Повезани текст
Вучић противуставно на челу координационог тела за борбу против корупције

ДЈБ Млади

Коментари

Кликни овде да поставиш коментар

  • Već donošenjem odluke da pokrene postupak ocene ustavnosti VS potvrđuje da zahtev DJB nije bio puki politikantski potez!
    Kakvo će biti rešenje, pa najmanje neustavnost postupka “najboljeg u novijoj srpskoj istoriji”, studenta pravnog fakulteta. Drugačije ne može da bude, po meni iako nisam iz te struke! E dali će US ikad doneti takvu ili neku drugu presudu ostaje da vidimo. Mož čak da se proglasi “nenadležnim” kao što je to učinio kada su “ološi” pokrali penzionere. Živi bili p………!

  • Тај исти суд је донео одлуку да је у реду (по уставу) смањити плате И ПЕНЗИЈЕ.
    Па је л’ тај суд у реду или није.
    Чини ми се да је позибање на одлуке Уставног суда смешно, баш као и претње премијеру тим истим Уставним судом.

  • Bravo DJB!

    Problem treba uvek iznova aktualizovati, jer u zemlji ne postoji tradicija i sve st o značaju demokratske kontrole i podele vlasti. Svaki vrh vlasti pokušava na sve načine da obuhavti u jednoj ličnosti kontrolu svih državnih oragana, a ujedno izuzeme najvažnije kontrolne poluge koji su po ustavu dužni da obavljaju istu. Puč protiv ustava je započeo Boris Tadić i čak dao zakonsku osnovu kontrole nad svim državnim organima i službama, uključujući i tužilaštvo i ostale nezavisne kontrolne državne organe kao poverenika za informacije ili ombudsmana. Članom 13 Zakona o osnovama uređenja službi bezbednosti, Savet za nac. bezbednost odnosno Biro za koordinaciju imaju pravo davanja dorektiva izvršavanja odluka svim ostalim državnim organima i službama. Ovaj član je ne samo protivustavan, već je namenski upotrebljen upravo u prikrivanju protivpravnih radnji, kriminalnih radnji i sa ciljem jačanja moći iza navedenih organa.

    Napomena, niti ustav niti neki drugi opšti zakonski akt definiše funkciju, način rada niti SNBa, niti Biroa za koordinaciju, već je ovo sve učinjeno prostom odlukom vlade Vladimira Cvetkovića maja 2007 pored parlamenta i bilo kakvih pitanja o sadržajima promena koje su dolazile prostom odlukom vlade. Niko da je postavio pitanje ustavnosti ove odluke i kasnijeg zakonskog rešenja. Ne zato što navedene funkcije i organi nius potrebni, već zato što oni dozvoljavaju “na zakonskoj osnovi” donošenje protivustavnih olduka ili prisvajanje vlasti bez kontrole ustavom propisanih organa, skupštine, tužilaštva, organa istrage, poverenika itd…

    Ovako izglda nepoštovanje ustavnih i zakonskih organičenja od 2007/09 godien do danas. Absolutna institucionalna ćutnja na sadržaje najteže povree ne sammo ustava, zakona i principa istinitosti zaštićenih osnovnih prava, već i protivno opštem i nedeljivom, bilo čijem javnom interesu:

    https://viktorkossudba.wordpress.com/dopis-savetu-za-nacionalnu-bezbednost-birou-za-koordinaciju-r-srbije-i-clanovima-istih-drzavnih-organa-obaveza-kontrolne-funkcije/

  • Pokret pravilno radi,ali bojim se da i to ne prodje bez odluke kao i sve drugo,a osim toga zalosno je da uglavnom nema podrsku od onih koji su najvise osteceni.Plasim se da sud ne reaguje kao za “helikopter”.”Sava Malu” i sve ostalo, anarod kao da je sprican i nista ne reaguje,Ne znam sta jos treba da se dogodi pa da reaguemo i avno kazemo da Vucic treba da ode er unistava Srbiu i narod,kad to shvati bice kasno.

    Sasa se bori i os neke stranke,ali ne mogu sami.Kako se moglo dogoditi da edan covek sve uzme u ruke ,kao da smo u robovlasnistvu,

    • U mnogočemu je AV poseban. Ko je od nas rešen da knjigu pročita 100 puta da bi je shvatio, ko može da ne piša 14 sati ili da čita ekspoze 6 sati pa da ga obrazlaže dva puta duže? Sve su to činjenice koje mu daju za pravo da bude na čelu ovakve Srpske skalamerije kakvom su je napravili njegovi podanici. Plašim se da mu ne padne na pamet da će neko prvorodjeno dete da vikne “Car je go!!” pa da krene….

  • DJB dobro radi. Polje političkih, socijalno-ekonomskih i ekoloških mera na kojima se promene moraju desito je veliko. Samo tako možemo doći do novog društvenog sistema koji će zadovoljiti potrebe i interese građana.
    I rad Ustavnog suda spada u jedno takvo polje interesovanja. Dosadašnja brojna kršenja, zanemarivanja i omalovažavanja ustavnih načela od strane moćnih pojedinaca treba privesti kraju. To je put da se pravi nosilac suvereniteta – građanin ponovo izbori za svoj status.

  • Ustavni sud je doneo presudu da vojnim penzionerima pripada povećanje penzije,kao i ostalim penzionerima,za 11,06%,ali je ta odluka ostala mrtvo slovo na papiru,koju ne poštuje RFPIO,a što je još gore,tu odluku ne poštuju ni niži sudovi,a koji su dužni da je sprovode.Jasno je kakva će odluka biti,pa i ako bude pozitivna,kako će se realizovati.

  • А када ће (ЗА)УСТАВНИ СУД да разматра иницијативу за оцену уставности Закона о раду. Донет 2014. а сада смо на измаку 2016.године. Да ли су нам прекршена уставна права стављањем у неравноправан положај када је, на пример у питању обрачун минулог рад. Не зову га у правосудним круговима без разлога Зауставни суд Србије.