Ауторски текст Војводина Саобраћај

Сремска Митровица: Платили смо изградњу, а не користимо бициклистичке стазе

Сремска Митровица је град у којем је прилично заступљена вожња бициклом. Вероватно због тога што се ради о јефтином превозу, на улицама се може срести много учесника у саобраћају на два точка. У томе и видимо проблем. Улице су тесне за сва возила.

Sremska Mitrovica - saobraćaj u centru

Градска администрација до сада није успела да препозна бициклисте као угрожене учеснике у саобраћају и покуша да их заштити. Због ранијих удеса у којима су учесници или узрочници били бициклисти, а делом и немара истих јер су возили бициклове по ноћи без икаквих обележја и светала, полиција је пооштрила контроле за такве бициклисте и повећала број изречених казни за бициклисте који нису прописно обележени. Казна за вожњу неосветљеног бицикла је 3.000 динара. Схватање је свакако да треба сами да се пазе и у саобраћају се понашају прописно, али то није све што може да се учини по том питању. Проблем немају само бициклисти, на великим мукама су и особе у инвалидским колицима.

Zabrana proslaska biciklom

Стазе за бициклисте су такође један од начина да се заштите бициклисти, међутим ту је власт оманула. Претходна администрација је изгледа једним оком и обратила пазњу на тај проблем па је приликом реконструкције центра направила две траке за бициклисте, што је у суштини коректно с’ обзиром да се реконструкција радила и из средстава самодоприноса грађана. Међутим није се добро боја ни осусила на новим стазама за бициклисте убрзо је уследила забрана проласка бициклистима и тај део је прогласен за песацку зону како би се помогло оближњим кафеџијама да повећају своје баште. Скоро је урађена и реконструкција још једне улице где су за право чудо са обе стране улице направили стазе за бициклисте. Али опет чудо није дуго потрајало, јер су убрзо оближње радње постављале своје табле или бицикларнице које су блокирале пролаз бициклистима. Својевремено чланови удружења љубитеља бициклова су подносили жалбу на сличан проблем и апеловали на власти да се позабаве тиме. Међутим, све је то довело до једног „демократског“ гласања на сајту града. Представљено је пар великих пројеката за изградњу за које су грађани гласали. Концепт гласања је ок и супер је да се тако несто види у пракси једног града, али то није и изговор за аутоматско искљуцење других пројеката. Пројекат изградње бициклистичких стаза је отпао. Не бих правио компарацију са неким европским градовима, чисто зато сто нисмо на истом нивоу (стандарду) али свакако је за критику несагледавање шире слике. Неким људима је у интересу да се крећу бициклима, неки возе бицикл рекреативно, неки зато што уживају у томе, други опет из здравствених разлога, а има и оних који пролазе кроз наш град туристички, или га на овакав начин упознају.

Blokiran prolaz biciklistima

Сви смо сведоци да многи бициклисти из разних европских градова прелазе пола Европе на бициклима на којима су бисаге са стварима. Пуно ђака до школе стиже бициклом, а чине то и радници који раде у индустријској зони. Треба дати више простора бициклистима и правити стазе које између осталог могу безбедно да користе и суграђани који за своје кретање користе колица. Не бих да помињем неке крупне залогаје који би били хит, као што је стаза за бициклисте до Фруске Горе. Тренутно стање за то не задовољава ни минималне услове. С’ обзиром да нико не обраћа пажњу на такве ствари ипак не треба слегати раменима него се активирати како би решили проблем.

Одбор и чланство покрета Доста је било из Сремске Митровице ће се залагати за поштовање права свих грађана, тражити већу транспарентност у трошењу јавног новца на инфраструктурне пројекте. Борићемо се да нас воде само најбољи међу нама, а да кадрови буду бирани на јавним конкурсима на основу својих квалитета, искуства и плана рада уместо по досадашњим буразерским страначким принципима. Почећемо баш од истраживања утрошка средстава за изградњу бициклистичких стаза. Предаћемо захтев за достаљање информација од јавног значаја путем којег ћемо захтевати да нам град достави извештај о износима новца уложеног у изградњу бициклистичких стаза, укупној дужини ових стаза на територији града, као и разлозима њиховог држања ван употребе. Политика покрета Доста је било се заснива на увођењу реда и мерењу резултата рада јавних службеника. Неупотребљавање изграђених бициклистичких стаза је резултат нерада и немара неког од њих. Уведимо ред.

Милан Јовановић
Информатичар
Члан одбора “Доста је било”
Сремска Митровица