Autorski tekst Vojvodina Saobraćaj

Sremska Mitrovica: Platili smo izgradnju, a ne koristimo biciklističke staze

Sremska Mitrovica je grad u kojem je prilično zastupljena vožnja biciklom. Verovatno zbog toga što se radi o jeftinom prevozu, na ulicama se može sresti mnogo učesnika u saobraćaju na dva točka. U tome i vidimo problem. Ulice su tesne za sva vozila.

Sremska Mitrovica - saobraćaj u centru

Gradska administracija do sada nije uspela da prepozna bicikliste kao ugrožene učesnike u saobraćaju i pokuša da ih zaštiti. Zbog ranijih udesa u kojima su učesnici ili uzročnici bili biciklisti, a delom i nemara istih jer su vozili biciklove po noći bez ikakvih obeležja i svetala, policija je pooštrila kontrole za takve bicikliste i povećala broj izrečenih kazni za bicikliste koji nisu propisno obeleženi. Kazna za vožnju neosvetljenog bicikla je 3.000 dinara. Shvatanje je svakako da treba sami da se paze i u saobraćaju se ponašaju propisno, ali to nije sve što može da se učini po tom pitanju. Problem nemaju samo biciklisti, na velikim mukama su i osobe u invalidskim kolicima.

Zabrana proslaska biciklom

Staze za bicikliste su takođe jedan od načina da se zaštite biciklisti, međutim tu je vlast omanula. Prethodna administracija je izgleda jednim okom i obratila paznju na taj problem pa je prilikom rekonstrukcije centra napravila dve trake za bicikliste, što je u suštini korektno s’ obzirom da se rekonstrukcija radila i iz sredstava samodoprinosa građana. Međutim nije se dobro boja ni osusila na novim stazama za bicikliste ubrzo je usledila zabrana prolaska biciklistima i taj deo je proglasen za pesacku zonu kako bi se pomoglo obližnjim kafedžijama da povećaju svoje bašte. Skoro je urađena i rekonstrukcija još jedne ulice gde su za pravo čudo sa obe strane ulice napravili staze za bicikliste. Ali opet čudo nije dugo potrajalo, jer su ubrzo obližnje radnje postavljale svoje table ili biciklarnice koje su blokirale prolaz biciklistima. Svojevremeno članovi udruženja ljubitelja biciklova su podnosili žalbu na sličan problem i apelovali na vlasti da se pozabave time. Međutim, sve je to dovelo do jednog „demokratskog“ glasanja na sajtu grada. Predstavljeno je par velikih projekata za izgradnju za koje su građani glasali. Koncept glasanja je ok i super je da se tako nesto vidi u praksi jednog grada, ali to nije i izgovor za automatsko iskljucenje drugih projekata. Projekat izgradnje biciklističkih staza je otpao. Ne bih pravio komparaciju sa nekim evropskim gradovima, čisto zato sto nismo na istom nivou (standardu) ali svakako je za kritiku nesagledavanje šire slike. Nekim ljudima je u interesu da se kreću biciklima, neki voze bicikl rekreativno, neki zato što uživaju u tome, drugi opet iz zdravstvenih razloga, a ima i onih koji prolaze kroz naš grad turistički, ili ga na ovakav način upoznaju.

Blokiran prolaz biciklistima

Svi smo svedoci da mnogi biciklisti iz raznih evropskih gradova prelaze pola Evrope na biciklima na kojima su bisage sa stvarima. Puno đaka do škole stiže biciklom, a čine to i radnici koji rade u industrijskoj zoni. Treba dati više prostora biciklistima i praviti staze koje između ostalog mogu bezbedno da koriste i sugrađani koji za svoje kretanje koriste kolica. Ne bih da pominjem neke krupne zalogaje koji bi bili hit, kao što je staza za bicikliste do Fruske Gore. Trenutno stanje za to ne zadovoljava ni minimalne uslove. S’ obzirom da niko ne obraća pažnju na takve stvari ipak ne treba slegati ramenima nego se aktivirati kako bi rešili problem.

Odbor i članstvo pokreta Dosta je bilo iz Sremske Mitrovice će se zalagati za poštovanje prava svih građana, tražiti veću transparentnost u trošenju javnog novca na infrastrukturne projekte. Borićemo se da nas vode samo najbolji među nama, a da kadrovi budu birani na javnim konkursima na osnovu svojih kvaliteta, iskustva i plana rada umesto po dosadašnjim burazerskim stranačkim principima. Počećemo baš od istraživanja utroška sredstava za izgradnju biciklističkih staza. Predaćemo zahtev za dostaljanje informacija od javnog značaja putem kojeg ćemo zahtevati da nam grad dostavi izveštaj o iznosima novca uloženog u izgradnju biciklističkih staza, ukupnoj dužini ovih staza na teritoriji grada, kao i razlozima njihovog držanja van upotrebe. Politika pokreta Dosta je bilo se zasniva na uvođenju reda i merenju rezultata rada javnih službenika. Neupotrebljavanje izgrađenih biciklističkih staza je rezultat nerada i nemara nekog od njih. Uvedimo red.

Milan Jovanović
Informatičar
Član odbora “Dosta je bilo”
Sremska Mitrovica

DJB Vojvodina

Komentariši

Klikni ovde da postaviš komentar