Na četvrtoj sednici Skupštine opštine Ruma nastavljena je dosadašnja praksa po kojoj odbornici vladajuće većine usvajaju sve predloge koje im vlast prosledi, bez ikakvog kritičkog razmišljanja ili učestvovanja u diskusiji. Vladajuću većinu u rumskoj skupštini čine SNS, SPS, SRS, LSV, Zelena stranka i Jedinstvena ruska stranka. Još jedna loša praksa je nastavljena, a to je dostavljanje materijala za sednicu u roku manjem od 7 dana, sa pozivanjem na član poslovnika koji to dozvoljava u slučaju da postoje opravdani razlozi za hitnost. Nemoguće je da je baš na svim sednicama do sada postojala hitnost, pogotovo kad se uzme u obzir da je vremenski razmak između ove i prethodne sednice bio 2 meseca. Kasnim dostavljanjem materijala ne ostavlja se dovoljno vremena odbornicima da se pripreme za sednicu i rade posao za koji su ih izabrali građani koji takođe, finansiraju rad skupštine svojim poreskim izdvajanjima. Bez obzira na sve, naši odbornici su uspeli da se pripreme za sednicu i aktivno su učestvovali u njoj, žrtvujući u tom procesu svoje lične i poslovne obaveze.
Na početku sednice, naš odbornik Boris Šikić, je reklamirao povredu poslovnika zbog toga što mu nije odgovoreno na odborničko pitanje u propisanom roku. Tražio je odgovor na pitanje koje mere se sprovode u našoj opštini na suzbijanju korovske biljke, ambrozije. Po nama, vrlo važno pitanje budući da je svaki peti stanovnik Srbije alergičan na polen ove biljke. Ova povreda poslovnika je apsolutno neosporiva i predstavlja loš presedan po kojem izabrani predstavnici naroda ne moraju da dobiju odgovore od javnih preduzeća i ustanova ili organa opštine, iako je to njihovo zakonsko pravo propisano poslovnikom. Na žalost, skupštinska glasačka mašina je izglasala da povrede poslovnika nije bilo, bez ikakvog objašnjenja predsednika skupštine. Jedini koji je pored naših odbornika glasao da je do povrede poslovnika došlo je odbornik Demokratske stranke.
Jedna od primedbi koju smo izneli na sednici odnosi se na Odluku o otuđenju i davanju u zakup građevinskog zemljišta, tačnije na deo gde se navodi da investitori koji kupuju veće površine od 20 hektara i plaćaju jednokratno, imaju pravo na popust od 30 posto. Po našem mišljenju u odluci moraju jasno biti navedeni konkretni uslovi kada neko može dobiti popust, a kada ne. Takođe, zakonska obaveza je da ukoliko se građevinsko zemljište otuđuje po ceni manjoj od tržišne, mora postojati prethodna saglasnost Vlade Srbije (Zakon o planiranju i izgradnji, član 99. stav 10). Ovo je moralo jasno da stoji u predlogu odluke, jer pravna regulativa mora biti precizna i nedvosmislena. Vrlo je važno i zbog potencijalnih investitora, da osećaju pravnu sigurnost kada žele da ulažu u našu opštinu.
Primedbu smo imali i na novčane sume koje je JP “Vodovod” odredilo za nabavku programa za praćenje javnih nabavki, od 490 hiljada dinara, i za opremanje bunara na Fišerovom salašu od 3 i po miliona dinara. Mišljenja smo da su ove cifre previsoke i da u slučaju da kriterijumi tendera ne budu objektivni, može doći do zaključivanja štetnih ugovora.
Kod tačke dnevnog reda gde se glasalo za imenovanje direktora JP “Vodovod” za naredne četiri godine, izrazili smo negodovanje jer nam nije bila dostavljena radna biografija kandidata za tu funkciju, takođe ni njegovo pismo o namerama i predloženi četvorogodišnji plan poslovanja. Takođe, komisija koja je sprovodila konkurs za izbor direktora nije u svom sastavu imala nijednog stručnjaka iz oblasti vodosnabdevanja stanovništva, što po nama nije dobra praksa. Smatramo da proces nije bio dovoljno transparentan, kako u ovom slučaju, tako i u mnogim drugim slučajevima imenovanja funkcionera.
U odeljku za odbornička pitanja, naš odbornik Boris Šikić je postavio pitanje načelniku opštinske uprave, koliko je ljudi zaposleno u opštini od izbora 24. aprila na određeno ili neodređeno vreme ? Načelnik je odgovorio da je broj zaposlenih smanjen u odnosu na 2013. godinu kada je on došao na ovu funkciju i izneo podatak o broju novozaposlenih od izbora do današnjeg dana. Po podacima koje možemo pronaći na zvaničnoj prezentaciji rumske opštine, trenutni broj zaposlenih na neodređeno vreme je 133, a na određeno je zaposleno 33 lica. Smatramo da je ovo i dalje previše za opštinu naše veličine, i da bi do optimalnog broja došli jasnom i transparentnom sistematizacijom radnih mesta i praćenjem radnog učinka zaposlenih.
Pokret “Dosta je bilo” – opštinski odbor Ruma
Komentariši