Саопштењe

Расписан јавни конкурс за лого “Доста је било”

Покрет “Доста је било” расписао је јуче јавни конкурс за редизајн свог логотипа. Конкурс је објављен на сајту Geelancer.com који је највећа регионална дизајнерска заједница и онлајн сервис за дизајн. Желимо да се у редизајн визуелног идентитета укључе професионалци без обзира на то да ли су чланови покрета, студенти и сви људи који имају склоности ка дизајну. Једна од најважнијих вредности за које се залажемо је отвореност и зато и у редизајн логотипа идемо на овај веома отворен начин.

konkurs-logo

Покрет у јануару прераста у странку. Прешли смо границе и могућности које нам даје организовање у форми покрета, са којим смо освојили више од 6% на републичким изборима у априлу 2016, а више од 10% у Београду. Подршку покрету смо већ дуплирали. Наш циљ је странка која ће на следећим изборима освојити много више. Заједно са тим иде и редизајнирање логотипа, чија основна порука мора да остане иста – промена партократског система, укидање корупције, тајних уговора, партијског запошљавања, привилегија за одабране, урушавање институција и медијске цензуре против којих се покрет бори.

Конкурс ће бити отворен до 20. децембра. Комисија која ће бити састављена од представника покрета, признатих дизајнера и карикатуриста, а изабраће најбоље решење од 10 финалиста који ће своја решења јавно представити крајем децембра у Београду.

Линк ка конкурсу: bit.ly/djbkonkurs

ДЈБ Млади

ДЈБ Млади

Коментари

Кликни овде да поставиш коментар

  • dobro ideja i ovo je veoma znacajno da imate neki bas upecatljiv logo koji privlaci paznju,ja bih mozda i boju promenio da li da bude zelena ili neka druga,mene ovo podseca na narandzastu revoluciju u ukrajini bese

    • Da li ima veci znacaj to sto vec svi znaju DJB po narandzastoj boji ili to sto nekog mozda podseca na nesto drugo sto je takodje narandzasto, pa zato promeniti? Mozda nekome izgleda da je graficka komunikacija nesto ukrasno i zabavno, ali je zapravo sasvim funkcionalno a moze da bude i fatalno ako ne uspe da se obrati svojoj ciljnoj grupi ili ne uspe da na _precizan_ nacin iskomunicira svoju poruku.

      Upalo mi je u oci kako DJB kada su iz protesta napustali salu skupstine prolaskom pored sns-a, izostavljaju da jasno i glasno kazu da to rade iz protesta prema ugnjetavanju, ali onda su to ipak artikulisali posle dan-dva. Meni i njima se podrazumevalo da je to iz protesta, ali nadam se da su naucili da podrazumevanog nema – i da ako sami ne objasne svoje poteze neko ce ih zlonamerno tumaciti umesto njih.

      Da se vratim na logo 🙂 Sad na sajtu citam obrazlozenja dizajnera uz radove, tamo gde ih ima (usput primecujem nick-ove tipa “nisam_dizajner”, obecava).. to su pretezno tlapnje za koje se ucesnici konkursa nadaju da ce u vama-klijentu napraviti neki odjek i stvoriti vezu, da se to poklapa sa onim sto mislite i bla bla bla i da uzmu taj kesh na kraju. Mene stvarno malo smara sto vam je ova strelica kao reload dugme u Firefoxu koje gledam svaki dan, ali nije mi nepodnosljivo..
      Problem s ovim konkursima, pored vec navedenih u prethodnom komentu, je sto se “dizajner” po pravilu orijentise tako da zadovolji klijentov licni (i nebitan za posao) ukus, a ne da mu resi problem vizuelnog prenosenja poruke, ne da se klijent i on zajedno orijentisu da zadovolje/angazuju svoju ciljnu grupu/ljude kojima se obracaju. Pitanja boje su toliko subjektivna i svi imaju misljenje – ali ljudi – u grafickom komuniciranju boje imaju svoja _znacenja_ i tu licni ukus nema sta da trazi. Zatim, to da sva komunikacija klijenta i kreativca bude preko polunemustih komenta na sajtu je velika prepreka i gubitak dragocenih informacija. I ja imam klijente sa kojima radim sve preko maila, ali to su ljudi koje poznajem, pa i tada, mora da se konferensuje s vremena na vreme.

      Mozda mracim, ali za sada stvari stoje tako, iz samo moje licne i relativno profesionalne perspektive, da je najbolje ne dirati nista. Znam i da je kasno, ali ovaj konkurs bi bio pristojan i profesionalan i ne bi izgubio na publicitetu da je:

      – javan i otvoren za sve (zbog politike, inace bi trebalo da bude otvoren samo za profesionalce), ali sa anonimnim ucesnicima do proglasenja pobednika
      – malo bolje placen
      – sa poimence poznatim clanovima zirija
      – ne na portalu koji promovise obaranje cena rada, amaterizam u ovoj profesiji i atmosferu sve-je-dozvoljeno kompeticije gde svako krade od svakoga, a ne kolaboracije kako to svi ti sajtovi predstavljaju

      Ona prezentacija 10 u najuzem izboru je ok, ali da li to znaci da ce 9 ljudi svojim parama da plati eventualnu stampu resenja i svoj dolazak na tu prezentaciju i nece imati nikakvu nadoknadu, pored vec ulozenog besplatnog rada? Pokusavam sebi da objasnim satisfakciju bivanja recimo, sedmi na konkursu od 250 eura za prvu i jedinu nagradu..jedino da mi je to prvi logo u zivotu pa i da se poradujem honorable mention-u.
      Opet, zbog medijske pomrcine razumem da koristite sve kanale za publicitet i zato vas podrzavam. Pozdrav!

    • Qq, imaj milosti, ubi nas dužinom komentara. Verujem da si poentu mogao da izneseš malo sažetije. Slažem se da klijenti sve hoće džabe, da postoji navala amatera, da se sam profesionalni rad obezvređuje ali to je generalno problem u svim delatnostima a ne samo u dizajnu. Pojavom interneta, to se sve povećalo i moraš da prihvatiš kao takvo. Ako si u svom poslu prihvatio sve pozitivne strane interneta onda moraš i te negativne. Dakle nema kukanja, situacija je kakva jeste, kvalitet će uvek naći put do zarade, prosto zagreješ stolicu i izdvojiš se. Nema druge. Od kukanja nema vajde.

    • Qq, vi kažete: – javan i otvoren za sve (zbog politike, inace bi trebalo da bude otvoren samo za profesionalce)… ja se nadam da nije politika DJB-a da svi treba da se oprobaju, pa i amateri, u svim poslovima, naprotiv, politika DJB-a je, ili bi makar trebalo da bude, da stručni ljudi rade stručne poslove. Meni bi se kosa digla na glavi kada bi recimo bio raspisan konkurs na kom bi svi bili pozvani da učestvuju, pa i amateri, kad je reč o mom poslu (koji nema veze sa dizajnom), jer znam da samo stručna osoba može da ga obavi. Ali… s druge strane… pošto znam da bi ga ja sigurno najbolje obavila jer sam među najstručnijima za svoj posao, ne bih se mnogo sekirala. I zato, ako mislite da ste dobri u ovom poslu, prionite na posao, vaš logo će verovatno biti najbolji.

    • @Ana

      Qq, vi kažete: – javan i otvoren za sve (zbog politike, inace bi trebalo da bude otvoren samo za profesionalce)…

      Lose sroceno, umesto “zbog politike” verovatno je trebalo da napisem “zbog publiciteta” (imajuci u vidu nemogucnost komunikacije sa ljudima kroz medije, pa kao – progledati kroz prste zbog toga). Ali definitivno imas poentu ovde: politika DJB-a bi trebalo da bude da strucni rade strucne poslove. Ova akcija sa konkursom je u koliziji sa tim (kad sam procitala “i svi koji imaju sklonosti ka dizajnu” nije mi bilo dobro).
      Glupo je da ja govorim da li sam dobra u svom poslu, moji klijenti misle da jesam i to me usrecuje.
      Problem sa ovim je sto stvar nije egzaktna (sto je mozda slucaj sa vasom profesijom), ima tu mnogo svidjanja i nesvidjanja i x drugih _potpuno_ nebitnih impresija koje odlucuju. Radovi i ocene su javni pre pre kraja konkursa, ne znam ko je u ziriju i zato ne mogu da ucestvujem, a i izbegavam da radim za klijente sa kojima ne mogu da razgovaram 1:1. Na kraju, ne radi se o mom licnom ucescu ili neucescu, nego o principima. Pozdrav!

  • Pozdrav i nadam se da cete objaviti moj komentar. Vas sam glasac i podrzavam vas ali:

    Moram da vam kazem da me razocarava sto ste se odlucili za najgoru vrstu “spec worka”, onog gde ucesnici konkursa vide radove svih drugih ucesnika i ocene klijenta 🙁 To je arena amatera gde cete dobiti gomilu smeca i prvih lopti kao vecinski sadrzaj (to vam se vec desava koliko mogu da vidim na tom sajtu). Ono sto se vasem ziriju dopadne i date mu dobre ocene ostali ce besomucno plagirati i doradjivati i na kraju cete moguce nagraditi nekog ko i nije autor originalnog koncepta – ovo je jedna od skoro obaveznih karakteristika arene amatera u kojoj se vide radovi i ocene. Klijenta bas briga ko je sta napravio, on trazi najvise sto moze da dobije za svoje pare. Mnogi graficki dizajneri ovo znaju jer su u tome bili ali im je neprijatno da priznaju u kojim su sve ponizenjima boravili u toj areni.
    Drugo, zasto imate samo jednu (vrlo skromnu) nagradu? Da li mislite da dizajneri (ili “dizajneri”) zato sto vole svoj posao, vole da ga rade i besplatno? Ako vec pravite javni konkurs, trebalo je da napravite normalan konkurs a ne javnu arenu amatera. Mozete reci pa nemamo vise para, ali za ovo morate naci pare (ne mnogo vece od onih koje nudite, ali ipak nesto realnije) jer je to nesto sto treba da vam sluzi u godinama koje dolaze i nesto sto radi za vas _svake sekunde_ vaseg postojanja. Treba se odricati na drugom mestu, na ovome ne. Vi jako lepo umete da objasnite ovo na primeru budzeta i na sta se trose pare.
    Vi trazite i:
    – press wall,
    – izlog prostorija,
    – vizit karta,
    – memorandum,
    – fascikla,
    – koverta

    Za 250eur. Ovo nije konkurs za logo nego za korporativni identitet bez ukljucene knjige standarda. Koliko je ovo npr sati rada? Bice placeno manje od fizickog radnika/nosaca po satu. Recimo meni za ovo sve treba najmanje nedelju dana punog radnog vremena (u tom vremenu je i konkretan rad i research i komunikacija sa klijentom) za iole prihvatljiv rezutat, a obrazovani sam graficki dizajner koji aktivno radi skoro 20 godina. Posle te nedelje ide vreme konsultacija i novih iteracija koje traju jos najmanje dve nedelje. U svem tom vremenu dizajner telefonira, placa prevoz, probne otiske, jede, treba da uplati penziono ako ne misli da radi bas do sudnjeg dana, da amortizuje opremu, softver itd. Pa racunajte. Ne pokusavam sebe da predstavim kao neki etalon, raspitajte se. Na ideju se moze doci za 2 minuta, ali se ona ne razvija/primenjuje/rafinira za 2 minuta. A da kazete – pa taj dizajner ce biti (potencijalno) poznat po radu za nas – to je, od kad je grafickog dizajna, osnovni princip varanja ljudi da bi besplatno radili. Pogledajte preporucene cene ULUPUDS-a za sve ove graficke usluge.

    Zasto niste objavili imena clanova zirija? Sta ce karikaturisti u ziriju za konkurs ove vrste? Jedno od pravila mog profesora grafickog dizajna (Univerzitet u Beogradu) – ako konkurs nema imenom i prezimenom identifikovane clanove zirija gde je velika vecina zirija iz struke, ne ucestvuj. Drugo pravilo – ako konkurs nije anoniman – ne ucestvuj.
    Dobar dizajner zna bolje od vas sta vam treba kad mu kazete svoj cilj, a dolazenje do kog je vizuelni identitet samo jedan deo. Dobar dizajner zna da li je nesto izvodljivo ili ne u raznim primenama i kako da nesto privede uspesnoj primeni. Dobar dizajner zna koja boja izaziva koje emocije, koja tipografija vas cini pristupacnim a koja ekskluzivnim, kakvu direkciju moraju da imaju fotografije da bi prenele vasu poruku itd itd. Nije nuklearna fizika i nije nesto sto neko ne moze i sam da nauci kroz posveceno vreme i rad, ali u ovakvim formama nevoljnog udruzivanja radi besplatnog rada (u kratkom roku) toga po pravilu nema.

    Na kraju – moje skromno misljenje o vasem aktuelnom imenu i grafickom predstavljanju. U vremenu do sada ljudi su vec naucili da prepoznaju vas vizuelni jezik. Logo i identitet je funkcija – i ako funkcionise, ostavi ga da funkcionise. I sajt i sve drugo sto imate je dosta konzistentno. Ne znam koliko je opravdano obrazlozenje da eto pokret raste u stranku pa logo isto treba da “poraste” u nesto sledece. Odrzanje identiteta a ne promena je odraz snage, trajanja i napredovanja. Vizuelne promene su (sto smo videli kod mnogih velikih brendova) nekada _veoma_ opasne. Vi ni inicijalni logo nemate dovoljno dugo da biste ga sada redizajnirali. Da li imate tehnickih problema sa logom, nesto zbog cega apsolutno morate da ga prilagodite nekoj potrebi? Ponekad je odluka da se ne menja nista prava i najteza odluka (takvu je jednom u istoriji doneo Sony, posle mnogo potrosenih para). Treba razmisliti i ne srljati. Licno mislim da je veci problem u imenu, za koje ne znam da li je dugorocno bas najbolja ideja za ime politicke partije, ali i ono je vec ukorenjeno (teskim radom) tako da bi i ta promena verovatno bila cist gubitak u ovom trenutku.

    Iako bi mi bila cast da budem dizajner necega/bilo cega za pokret koji podrzavam (cak i besplatno ako je takva situacija, sto je losa praksa, jer abolira od odgovornosti), na ovakvom konkursu necu moci da ucestvujem. Pogledajte malo sta globalno profesionalne graficke/kreativne zajednice kazu o pojmu i praksi “work on spec” i nemojte ga ponovo podrzavati. Lepo je iz perspektive klijenta imati armiju koja radi za vas dzabe, unosi promene koje trazite i posao ima sve karakteristike placenog a nije – ali nije posteno. Shvatam da je i ovaj konkurs jedan od vidova vase samopromocije ali mislim da je ovaj nacin rada _duboko_ pogresan. Svako bi voleo da zove majstora da mu uradi ogradu od kovanog gvozdja oko kuce, da pogleda da li mu se slaze sa kucom i po potrebi kaze – cupaj, ne odgovara mi i ne placam nista. Probajte da porucite ogradu pod tim uslovima i vidite sta ce majstor da vam kaze. Oduzih. Sve napisano je najboljoj nameri informisanja i nije mi namera da umanjim vase napore na bilo kom planu. Hvala i podrska u daljem radu!

    • Majstore, zao ti sto ne mozes da uzmes 1000 evra za redizajn ovog logoa ili si se malo umorio? Slazem se sa tobom da je ono tamo gomila amatera, ali ako si tako dobar, izdvojices se. Sedi i radi umesto sto pises.

    • Postovana koleginice “qq”,
      Svaka cast i svaka Vam je rec na mestu. Mozda bih samo postavio jedno sustinsko pitanje DJB-u (pre izrade bilo kakvog znamenja): da li ce biti naziv te nase stranke “Dosta je bilo” i kad dodje na vlast cemu se nadamo vec na prolece? Bilo bi to jako nezgodno i kontraproduktivno. Takav naziv jedino prilici opozicionoj stranci, a ne vladajucoj. A i pitanje imena sefa stranke na logou, sta ako neki kongres stranke smeni Radulovica? Ukoliko se to zadrzi na samom logou mislim da ce to odbiti mnoge glasace iz raznih razloga. Tako se radi samo prilikom izborne kampanje.
      Sto se tice samog “otvorenog konkursa” mogu recu da je to smesno i diletantski i nijedan profesionalac tako nece ucestvovati vec samo amateri. Sta sad to znaci, jel’ to treba da se “lajkuje” pa koji logo ima najvise “lajkova” taj je i najbolji. Pa tako mogu da se biraju narodni poslanici ( a videli ste u Skupstini i kakvi), a ne da se odlucuje o strucnim pitanjima iz marketinga.

    • Još jednom, i od mene, hvala qq na jasnim objašnjenjima. Takođe potpisujem svaki tvoj komentar. Bilo bi dobro da DJB iz ove priče nauči nešto.

    • Veoma mi je drago da je neko od kolega dizajnera napisao ovakav komentar i pozdravljam ga. Po meni je visina NAGRADE, bestidno niska. Da se razumemo, ne govorim o visini HONORARA koji biste nekome dali povervši mu posao redizajna. I to bi bilo malo, ali bi bar bilo pristojnije. Ovo je NAGRADA koja treba da stimuliše nekoga da radi sa potencijalnim rizikom da ne bude uopšte plaćen. Na ovaj način se direktno degradira cena dizajnerskog rada i svodi na nivo tehničkog operatera. Dizajn nije samo puka estetika kako to neki priučeni dizajneri misle, dizajn je pre svega uspostavljanje vizuelne komunikacije između ciljne grupe i same forme koju logotip nosi, i kao takav predstavlja intelektualnu uslugu jer podrazumeva upotrebu različitih vrsta znanja u ovoj oblasti rada, poznavanje psihologije, sociologije, istorije, kulture i sl, pored samog znanja rada na računaru. Znate, za posao dizajna ljudi studiraju i završavaju fakultete, isto kao i za sve ostale grane privrede. Na ovaj način Dosta je bilo je se narugao svim fakultetski obrazovanim dizajnerima i omalovažio našu struku, navodeći eksplicitno koliko je vrednuje. Istovremeno su sebe pozicionirali i prikazali kao amatere, kojima nije bitno ko će im raditi redizajn već koliko to košta, sa idejom da treba da košta bestidno malo. To nije ona budućnost koju nam obećavate i za koju se zalažete. To je nešto što već imamo i sa dosadašnjom i sa sadašnjom vlašću. Oni su devalvirali cenu intelektualnog rada i od nas napravili jeftinu radnu snagu, a vi ste to samo potvrdili, želeći da se okoristite za sebe. Ni po čemu se ne razlikujete od njih, ne zavaravajte nas više nekim obećanjima.

    • ALO ljudi!! Sta vi ovde pisete, pisete, pisete, pisete…Toliko ste napljuvali ovaj konkurs ko da je ko zna sta. Jedina greska je sto su radovi vidljivi, zbog onih koji vole da “doradjuju tudje”. DJB i GeeLancer su objasnili sto je to tako i tacka. Geelancer se oglasio da ce pratiti one koji kopiraju i eliminisati ih. Znaci, odgovornost za originalnost preuzima Geelancer. Sada je na vama da li hocete i da li ste sposobni da napravite redizajn. Za kraj, nije ni bitno ko ce pobediti na tom konkursu koliko je bitno da DJB osvoji sto vise glasova i skine ove monstrume sa vlasti. DJB DO POBEDE!

    • Ana”Meni je ovaj važeći logo bio super.”
      Pa, nije bas super, ali je sasvim korektan i mislim da ga ne treba menjati bar ne ovako. I dalje sam misljenja da je u logou dovoljan samo naziv DOSTA JE BILO bez imena sefa stranke ma ko on bio, necemo kult licnosti vec kult principa stranke. U svemu podrzavam kolegenicu “qq” (cak joj se i divim), a i “marko” je dobro pojasnio neke stvari neupucenima. Preporucio bih im (qq, marko) da se previse ne iscrpljuju dokazivanjima neupucenima jer to nema svrhe, pogotovo ako je rukovodstvo DJB-a odlucilo da rade to sto su naumili i kako su naumili, a mi koji se nesto razumemo u tu materiju mozemo samo da zalimo.
      Pozdrav od starijeg kolege.

  • Na Geelanceru su najbolji regionalni dizajneri i sasvim je normalno da će tamo da dobiju dizajn. Sigurno neće da angažuju jednog dizajnera, da mu plate i da ne budu zadovoljni. Jedva čekam da vidim novi logo. Sve najbolje.

    • @Milica Na Geelanceru nazalost nisu najbolji regionalni dizajneri, kvalitet moze da se utvrdi letimicnim pogledom i na ovaj konkurs. Mozda uleti nesto da valja od nekog dobrog zato sto je konkurencija nikakva, lako je odskociti i logo ce na kraju videti mnogo ljudi, dakle zbog publiciteta. Nadam se da ce se to desiti. Nigde ne kazem da treba angazovati jednu osobu, samo napraviti konkurs kako treba.

      @Zivorad Nema sta da mi bude zao, imam svoje poslove i klijente i bez konkursa. A rekoh pod kojim uslovima je korektno praviti javni kokurs, a to nisu ovi uslovi. Jesu mi poruke bile dugacke, ali u njima argumentujem zasto je ovo los pristup, pa ti ako hoces citaj i daj suvisli kontraargument a ne da mi pricas kako mi je do para i kako me mrzi da radim. Btw, ja sam zensko.

      @Sale Uz duzno postovanje, ako ti je dugacko, ne moras da citas. Moguce je krace, ali mi treba vise vremena za edit, koje nemam. Ja ovo i ne pisem tebi, nego ljudima iz DJB. Ne kukam nad zlehudom sudbinom, pisala sam zasto ovo smatram pogresnim, to sto postoji ne znaci da je u redu i protiv toga se bori tako sto u tome ne ucestvujes i pokusas i druge da obavestis da to ne cine. Eto ja to tako radim. Nisam neki ostareli lik koji place sto je sve drugacije nego kad smo bili mladi, na kraju sve ovo sa spec work-om postoji vec dugo. Na ovo ne zagrevam stolicu, nego radim ono sto odgovara mojim radnim standardima, a DJB-u pisem jer ih podrzavam i zelim im uspeh.

      Logo je vec prepoznatljiv i za sada je bolji (i znak i tipografija) od SVIH 10-minute dizajnova poslatih na konkurs.

  • Generalno se slažem sa @qq – da ne ponavljam opet sve što je napisano.

    Po kakvoj odluci je izabran Geelancer? I zašto bi bilo koji dizajner plaćao članarinu na geelanceru samo da bi imao priliku da postavi svoje rešenje. Čak, bez uplate Geelancer članarine nije moguće ni videti ni pročitati koji su uslovi konkursa, ne znamo ni ZAŠTO se logo menja. Ne znamo ni šta je željeni cilj novog logotipa. Da li je postojeći logo dobar ili loš, to je d(r)uga priča – lično mislim da je (tek dovoljno) OK, i grafički/tehniči je kompaktan, logo je već PREPOZNATLJIV.

    Umesto što ovde provodimo vreme da pišemo o svemu ovome, mislim da je DJB mogao da objavi samo jednostavan poziv da dizajneri pošalju svoj postojeći portfolio, i samo sa odabranim dizajnerima da organizuje neku skajp konferenciju, raspravu, da li/zašto/kako menjati logo. Garantujem da bi mnogi od tih dizajnera pristali da to urade za iste pare ili džabe.

    Ne zoveš Useina Bolta da trči seosku trku u Prčerevcu, gde je nagrada kilo čvaraka (ja bih lično trčao za tu nagradu!) i pri tom očekuješ da on sam plati put za “privilegiju” da učestvuje. Ali, ako ga pozoveš da poseti recimo dom za nezbrinutu decu, da svojom veličinom i ostvarenošću da neki podstrek i tračk nade toj deci – onda je cena/vrednost toga nemerljiva, i ne bi iznenadilo ako on plati put iz svog džepa i još im možda sazida novo krilo zgrade.

    • Auf, nisam znala da postoji crowdsourcing na kom se placa za ucesce. Nazovimo to mikro-subvencija 😉 Recimo, Milica dole u komentarima je klasicni Geelancerov astroturfer, glumi posmatraca koji nam predstavlja kao nesto opstepoznato tvrdnju da su tamo “najbolji regionalni dizajneri”. A za njih (skoro) niko cuo – 242 pratioca na twitteru. Geelancer uopste nije zajednica, ne vidim da imaju ikakav forum, da se pomazu i dele resurse, i ne treba da ih tako predstavljate.
      Najveca i najstarija dizajn zajednica je dizajnzona.com sa oko 43K clanova. Ono sto je elitesecurity za sve ostalo :), to je zona za dizajn, ilustraciju, advertajzing, 3d, video, foto, saradnju, trazenje posla itd. Ovo nije reklama jer oni ne prodaju nista, samo sam clan kome smeta da se neko predstavlja titulom koja mu ne pripada. Resursa (znanja, kontakata, inspiracije) ko blata i to sve besplatno – to bi bio opis onlajn zajednice, a ono je udruzeni besplatni rad na proizvodima komercijalne namene ali zajednistva tu nema, naprotiv.

      Bole je u pravu – najvece je pitanje zasto se dogadja ova promena. Jedino sto pretpostavljam je upoznavanje jos malo sire publike sa postojanjem i radom DJB. I jer su ih ovi iz Geelancera nagovorili da im treba novi logo 😉

      Ovo je dobra prilika da se razmisli koje su aktivnosti DJB koje ce im povecati vidljivost na nacin koji ce zaista dosegnuti gradjane. Mozda je ovo naiva ali: da sam DJB, probala bih da zamislim sta mogu da uradim za svoju zemlju/gradjane a sto najgledaniji mediji nece moci da ignorisu i morace o tome da izveste u pozitivnom svetlu. Pismo Radulovica EU o vlasnistvu u Trepci je ta dobra vrsta stvari – patriotizam/borba za svoje, a bez patetike. E tako nesto, samo jos vece.

      Hvala svima koji su odvojili vreme da posalju podrsku za neka gledista iz mojih (svakako predugih) komentara, pozdrav!

  • …pokusao sam na Geelancer-u da ucestvujem na konkursu gde sam imao nalog jos od osnivanja i da moj rad objavim kao CC0 – Creative Commons tako da ostali ucesnici mogu slobodno koristiti, remiksovati, unapredjivati njegove elemente i ideje i sve to zarad traganja za najboljim vizuelnim resenjem u duhu saradnje – malo je reci da je to bio “disruptive” pristup za ovaj portal – jedini komentar na to je “Growth comes from remixing” zarad tehnoloske kulture nije lose procitati ponesto od: Eduardo Navas; Paul Romer; Brian Arthur; Kevin Kelly…

    p.s. podrzavam DJB ali sam odlucio da odustanem od konkursa i zatrazio da mi obrisu nalog sa GL portala iz razloga retrogradnih pravila & cenzure takodje tehnicki nije moguce samostalno ugasiti nalog 😉