Саобраћај Саопштењe

Транспорт опасне робе без надзора због кардиналних грешака у закону

Србија од 1. јануара неће имати ниједан закон којим се регулише транспорт и надзор над транспортом опасне робе у ваздушном саобраћају. Због аљкаво и неодговорно писаног Нацрта закона о транспорту опасне робе, ни транспорт радиоактивних материјала неће бити контролисан на законски начин, јер је Влада заборавила да у новом закону одреди надлежну институцију или орган који ће надзирати примену међународних прописа и самог закона приликом транспорта радиоактивних материјала било којим путем, копном или ваздухом.

nuklearni-objekti-srbije

Министарки саобраћаја Зорани Михајловић су у Скупштини Србије предочене мане новог закона. Упозорили смо да су због немара, брзине или нестручног писања важног закона направљене кардиналне грешке које могу имати озбиљне последице, укључујући злоупотребе рупа у закону. Уместо да прихвати примедбе и поправи Нацрт закона о транспорту опасне робе, министарка је немушто одговорила и оглушила се о предлог.

Нацрт закон о транспорту опасне робе регулише само превоз копненим путевима, али су у њега погрешно, а намерно, убачене две одредбе важне за транспорт ваздушним саобрћајем. Под паролом: ако прође, прође. Зашто се Влада одлучила на овај правни нонсенс? Прво, због новог закона од 1. јануара престаће да важи Закон о транспорту опасног терета у коме је регулисан и транспорт ваздушним путем. Друго, зато што није благовремено изменила Закон о ваздушном саобраћају и у њега унела одредбе о транспорту опасне робе које сада не постоје. Свесна тога да неће имати регулисан транспорт опасне робе ваздужним путем, Влада је одлучила да двема штурим одредбама намерно грешећи, уреди ово ваздушно питање у копненом закону.

Ово је пример неодговорног и некомпетентног писања закона, који се наврат нанос тобоже усклађују са европским законодавством а да се притом не води рачуна о реалним потребама Србије, као ни о безбедности грађана. У нормалној, уређеној земљи, не би смело да се догоди да се у један закон убацују одредбе које би требало да буду убачене у други закон. Покрет Доста је било никада неће овако нешто радити кад дође на власт. Још има шанси да се ситуација са аљкавим законом поправи уколико скупштинска већина почне да се понаша одговорно, закаже надлежни одбор у Скупштини и усвоји потребне амандмане. Посланици Доста је било ће им радо у томе помоћи.

Погледајте обраћање Јасмине Николић у Скупштини:

 

ДЈБ Млади

ДЈБ Млади

Коментари

Кликни овде да поставиш коментар

  • “Покрет Доста је било никада неће овако нешто радити кад дође на власт.”
    Не само да не смете исто радити као што сада чини СНС, већ ћете се морати вратити на ове лоше законе и исправити их. То је морална обавеза свих нас, а ту мислим на вас који ћете одлучивати о томе и на нас који ћемо гласати за ДЈБ.
    Са таквом надом у ДЈБ – храбро напред!

    • Слажем се. Ја се ево већ седми дан питам:
      – како је могуће да се у Закону о копненом транспорту утврђује надлежност за ваздушни?
      – како је могуће да једна одредба буде довољна да надомести цео закон који престаје да важи 1. јануара 2017, а заједно с њим и Управа за транспорт опасног терета.
      – како је смело да дође до тога да Србија од 1. јануара 2017. остане без Закона који регулише транспорт опасне робе у вздушном сааобраћају? Односно, одакле идеја да је једна одредба у закону о транспорту опасне робе КОПНОМ која констатује де је надлежан Директорат за инспекцијски надзор у вздушном саобраћају довољна да регулише транспорт опасне робе ваздухом. Једна одредба.
      – дакле, нема више Закона, нема Управе за транспорт опасног терета, надлежност за инспекцијски надзор транспорта опасног терета је у НЕОДГОВАРАЈУЋЕМ закону пренета на Директорат за цивилно ваздухопловство! Ком је иначе, мимо свих правила, припао укупан инспекцијски надзор за ваздушни саобраћај. Министарство нема никакву ндлежност над инспекцијским надзором. Шта нам ово говори?

  • Jel ste sigurni da je to slučajno? Zbog jednog takvog “slučajnog” lošeg zakona smo mi u Beloj Crkvi trovani otpadom da bi drugi mlatili pare. Ni Dosta je bilo ni bilo ko drugi neće uspeti da ispravi štetu koja je dosad napravljena. Teorijski je nemoguće da promenite hiljade zakona, sve uz poštovanje svih rokova, rasprave itd. Zar moram da pomenem da će opstrukcija skupštine da bude maksimalna? Trebalo bi vam Šesnaest mandata za to. Možda samo neki paket od hiljadu novih zakona na referendum. Ali pitanje je dal bi tako nešto prošlo na izborima… Ne verujem, antikorupcijski paket bi okupio sve stranke protiv njega, izuzev DJB i možda Dveri. Prošli referendum je jedva prošao iako su ga sve stranke podržale.