Saobraćaj Saopštenje

Transport opasne robe bez nadzora zbog kardinalnih grešaka u zakonu

Srbija od 1. januara neće imati nijedan zakon kojim se reguliše transport i nadzor nad transportom opasne robe u vazdušnom saobraćaju. Zbog aljkavo i neodgovorno pisanog Nacrta zakona o transportu opasne robe, ni transport radioaktivnih materijala neće biti kontrolisan na zakonski način, jer je Vlada zaboravila da u novom zakonu odredi nadležnu instituciju ili organ koji će nadzirati primenu međunarodnih propisa i samog zakona prilikom transporta radioaktivnih materijala bilo kojim putem, kopnom ili vazduhom.

nuklearni-objekti-srbije

Ministarki saobraćaja Zorani Mihajlović su u Skupštini Srbije predočene mane novog zakona. Upozorili smo da su zbog nemara, brzine ili nestručnog pisanja važnog zakona napravljene kardinalne greške koje mogu imati ozbiljne posledice, uključujući zloupotrebe rupa u zakonu. Umesto da prihvati primedbe i popravi Nacrt zakona o transportu opasne robe, ministarka je nemušto odgovorila i oglušila se o predlog.

Nacrt zakon o transportu opasne robe reguliše samo prevoz kopnenim putevima, ali su u njega pogrešno, a namerno, ubačene dve odredbe važne za transport vazdušnim saobrćajem. Pod parolom: ako prođe, prođe. Zašto se Vlada odlučila na ovaj pravni nonsens? Prvo, zbog novog zakona od 1. januara prestaće da važi Zakon o transportu opasnog tereta u kome je regulisan i transport vazdušnim putem. Drugo, zato što nije blagovremeno izmenila Zakon o vazdušnom saobraćaju i u njega unela odredbe o transportu opasne robe koje sada ne postoje. Svesna toga da neće imati regulisan transport opasne robe vazdužnim putem, Vlada je odlučila da dvema šturim odredbama namerno grešeći, uredi ovo vazdušno pitanje u kopnenom zakonu.

Ovo je primer neodgovornog i nekompetentnog pisanja zakona, koji se navrat nanos tobože usklađuju sa evropskim zakonodavstvom a da se pritom ne vodi računa o realnim potrebama Srbije, kao ni o bezbednosti građana. U normalnoj, uređenoj zemlji, ne bi smelo da se dogodi da se u jedan zakon ubacuju odredbe koje bi trebalo da budu ubačene u drugi zakon. Pokret Dosta je bilo nikada neće ovako nešto raditi kad dođe na vlast. Još ima šansi da se situacija sa aljkavim zakonom popravi ukoliko skupštinska većina počne da se ponaša odgovorno, zakaže nadležni odbor u Skupštini i usvoji potrebne amandmane. Poslanici Dosta je bilo će im rado u tome pomoći.

Pogledajte obraćanje Jasmine Nikolić u Skupštini:

 

DJB Mladi

Komentari

Klikni ovde da postaviš komentar

  • “Pokret Dosta je bilo nikada neće ovako nešto raditi kad dođe na vlast.”
    Ne samo da ne smete isto raditi kao što sada čini SNS, već ćete se morati vratiti na ove loše zakone i ispraviti ih. To je moralna obaveza svih nas, a tu mislim na vas koji ćete odlučivati o tome i na nas koji ćemo glasati za DJB.
    Sa takvom nadom u DJB – hrabro napred!

    • Slažem se. Ja se evo već sedmi dan pitam:
      – kako je moguće da se u Zakonu o kopnenom transportu utvrđuje nadležnost za vazdušni?
      – kako je moguće da jedna odredba bude dovoljna da nadomesti ceo zakon koji prestaje da važi 1. januara 2017, a zajedno s njim i Uprava za transport opasnog tereta.
      – kako je smelo da dođe do toga da Srbija od 1. januara 2017. ostane bez Zakona koji reguliše transport opasne robe u vzdušnom saaobraćaju? Odnosno, odakle ideja da je jedna odredba u zakonu o transportu opasne robe KOPNOM koja konstatuje de je nadležan Direktorat za inspekcijski nadzor u vzdušnom saobraćaju dovoljna da reguliše transport opasne robe vazduhom. Jedna odredba.
      – dakle, nema više Zakona, nema Uprave za transport opasnog tereta, nadležnost za inspekcijski nadzor transporta opasnog tereta je u NEODGOVARAJUĆEM zakonu preneta na Direktorat za civilno vazduhoplovstvo! Kom je inače, mimo svih pravila, pripao ukupan inspekcijski nadzor za vazdušni saobraćaj. Ministarstvo nema nikakvu ndležnost nad inspekcijskim nadzorom. Šta nam ovo govori?

  • Jel ste sigurni da je to slučajno? Zbog jednog takvog “slučajnog” lošeg zakona smo mi u Beloj Crkvi trovani otpadom da bi drugi mlatili pare. Ni Dosta je bilo ni bilo ko drugi neće uspeti da ispravi štetu koja je dosad napravljena. Teorijski je nemoguće da promenite hiljade zakona, sve uz poštovanje svih rokova, rasprave itd. Zar moram da pomenem da će opstrukcija skupštine da bude maksimalna? Trebalo bi vam Šesnaest mandata za to. Možda samo neki paket od hiljadu novih zakona na referendum. Ali pitanje je dal bi tako nešto prošlo na izborima… Ne verujem, antikorupcijski paket bi okupio sve stranke protiv njega, izuzev DJB i možda Dveri. Prošli referendum je jedva prošao iako su ga sve stranke podržale.