Војводина Саопштењe

Бечеј: Ретроспектива рада одбора покрета Доста је било у 2016. години

Драги суграђани,

Прошло је осам месеци од уласка одборника Покрета „Доста је било” у општински парламент. Текст који следи јесте својеврсна ретроспектива нашег рада. Препуштамо вама да процените да ли смо се држали принципа и обећања на основу којих сте нам указали поверење на претходним изборима.

Продаја “ПИК-а Бечеј” по мери купца, уз разне малверзације, довела је до бројке од више стотина отпуштених који нису имали никаква права на отпремнине нити било какав социјални програм. Да би спречили да незадовољство толиког броја људи угрози политичке и личне интересе, осмишљен је начин да се поверљивим документима, ван очију јавности, без икакве законске основе, притом уз прописивање дискриминаторних услова, помогне одређеном броју угрожених, иако је на исти начин без посла и помоћи остало на стотине радника других предузећа која су доживела исту судбину. Наши одборници својим уздржаним ставом приликом гласања покушали су да укажу на нетранспарентност и незаконитост овакве одлуке, свесни да ће се све незаконито донете одлуке, пре или касније, морати да буду поништене.

Указали смо и на невероватну праксу гласања у локалној скупштини где је једина опција да се гласа ЗА понуђеног кандидата. Да бисмо указали да је дата пракса у потпуности супротна једном демократском друштву решили смо да своје гласачке листиће задржимо и не дозволимо да се нашим гласовима, а самим тим ни гласовима грађана које у скупштини представљамо, манипулише.

У више наврата гласно смо се бунили против праксе да се дефицит у пословању предузећа чији је суоснивач или оснивач Општина Бечеј, као што су “Линк-ФТО”, “Потисје” , “Топлана” и друга, покрива из буџета, што је постала својеврсна пракса, па уместо да та предузећа буду профитабилна и свом оснивачу уплаћују део добити, они се на оснивача ослањају за покривање губитка.

По питању ДОО и ЈП, чији је суоснивач, односно оснивач Општина Бечеј, скоро на свакој седници смо се борили да укажемо да је тумачење Закона о максималном броју запослених које се у малтене свим општинским ЈП и ДОО примењује, а од стране владајуће коалиције аминује, у потпуности у супротности са одлукама Владе о штедњи на свим нивоима. Изгледа да је само одборницима ДЈБ апсурдно да једно предузеће од 3 стално запослена има право на још 10 запослених на одређено, као и предузеће од рецимо 99 стално запослених, јер и једно и друго спада у групу предузећа до 100 запослених за стално. Кога брига за математику, 10% од 3 је 10, а исто тако 10% од 99 је 10, наравно, кад имате већину која ће за то да дигне руку без размишљања.

У више наврата скретали смо пажњу јавности на крајње недомаћинско и неодговорно пословање како јавних предузећа тако и неких јавних установа у нашој општини и отворено позивали на одговорност директора који се, као и сви чланови у разним одборима истих, предлажу и бирају без јасних критеријума, осим оног о одговарајућој партијској књижици. Кад већ председник општине не жели да позива директоре на одговорност, ми смо ту дужност преузели на себе у интересу наших суграђана.

Једна од тачака нашег програма, на којој смо од првог дана у скупштини инсистирали, било је и укидање ЈП “Дирекција”. То се на крају и десило, само што је намерним одуговлачењем и чекањем последњег тренутка да се одлука донесе пропуштена прилика да се у буџету значајна сума новца уштеди онако како смо ми предвиђали да је све урађено благовремено.

Из седнице у седницу настојали смо да натерамо владајућу коалицију да уведе обавезне контролне механизме – интерну ревизију, систем ФУК као и институцију омбудсмана, за коју се у буџету редовно издвајају средства, а омбудсмана и даље нема.

Инсистирали смо на контроли финансијских извештаја до детаља и у више наврата скретали пажњу на бројне математичке нетачности истих и нецелисходно трошење средстава како у Општини тако и у ЈП. Наше указивање на ненаменско трошење тзв. наменских средстава из буџета је у више наврата изазивало врло бурне реакције на седницама.

Директно смо се бавили и очувањем здравља наших грађана и очувањем средине у којој живимо. Писали смо о катастрофалном стању Великог бачког канала, муља који је годину дана тровао део града без икакве реакције надлежних. Да бисмо им скренули пажњу, пријавили смо случај Одсеку за заштиту животне средине и здравље људи, који се парадоксално прогласио ненадлежним, а Комунална инспекција којој је пријава прослеђена наводно није ни знала за постојање муља, који је у међувремену неким чудом нестао.

Као опозиција у Скупштини у више наврата смо успели да спречимо доношење одлука којима би била нанета штета нашој општини. Доношење брзоплетих и непромишљених одлука, као што је Одлука о измени намене парцеле тј. “острва” између две преводнице, је одлика садашње власти. У конкретном случају, ми смо својим ангажовањем скренули пажњу јавности и самим тим ставили власт у позицију да мора да сачека одлуку суда да би даље могла да било шта уради. Исто тако, натерали смо предлагаче да са дневног реда повуку одлуку о давању бенефиција будућим инвеститорима јер је иста у себи садржала многобројне одредбе које би својом применом нанеле потенцијално огромну штету буџету општине.

У међувремену, стигли су одговори на иницијативе раније поднете Уставном суду о противзаконитости Одлуке о трошковима репрезентације у општини, јер је неко решио да је боље да је објаве на огласној табли уместо у Службеном листу како закон налаже, а онда такву нестручност општинских служби наградио повећањем коефицијената зарада појединих запослених у општинској управи, што је Уставни суд након поднете иницијативе за оцену уставности такође прогласио неуставним и противзаконитим, као и одлуку и трошковима за мобилне телефоне локалних функционера. Кад већ власт покушава да своје трошкове и зараде потпуно нетранспаренто и незаконито свали на терет грађана, ми смо преузели на себе да њихове малверзације о којима је мишљење дао и Уставни суд Републике Србије, стављамо на увид јавности.

Настављајући ову праксу поднели смо још шест различитих иницијатива Уставном суду везаних управо за најпроблематичније Одлуке које су захваљујући стандардном и уиграном систему дизања руке без размишљања изгласане. Одлуку Уставног суда за сваку од иницијатива изнећемо на увид јавности.

Једном недељно у почетку, а са доласком зимских дана, једном месечно, имамо дан творених врата према грађанима који на тај начин имају могућност да скрену пажњу власти на своје проблеме. Тако смо успели да путем одборничких питања подсетимо власт на обећања која су дали Удружењу бубрежних болесника на хемодијализи општине Бечеј о оснивању дијализног центра у нашој општини, а које се из године у годину, од избора до избора, вади из неке фиоке, а након избора поново у исту фиоку враћа.

Прозивали су нас да смо зелени, да смо неспремни… Оно што многима на власти вероватно није јасно јесте да ми нећемо да будемо ничија “омиљена опозиција” и да је једино мишљење о нашем раду до којег нам је стало мишљење наших гласача од којих смо добили мандате, али и свих осталих грађана наше општине.

Покрет Доста је било

Одбор у Бечеју

ДЈБ Војводина

ДЈБ Војводина

Коментари

Кликни овде да поставиш коментар

  • Mesna zajednica u Bačkom Petrovom Selu morala je, u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, zbog neophodnih dodatnih radova, da pokrene još jedan postupak javne nabavke koji se tiče druge faze sanaciji kapele na pravoslavnom groblju.

    U pitanju je pregovarački postupak bez objavljivanja poziva za podnošenje ponuda, koji je opravdan samo: u slučaju dodatnih usluga ili radova koji nisu bili uključeni u prvobitni projekat ili u prvobitan ugovor o javnoj nabavci, a koji su zbog nepredvidljivih okolnosti postali neophodni za izvršenje ugovora o javnoj nabavci, pod uslovom da se ugovor zaključi sa prvobitnim dobavljačem, da ukupna vrednost svih dodatnih usluga ili radova (nepredviđeni radovi) nije veća od 15 odsto od ukupne vrednosti prvobitno zaključenog ugovora da od zaključenja prvobitnog ugovora nije proteklo više od tri godine i da se takve dodatne usluge ili radovi ne mogu razdvojiti, u tehničkom ili ekonomskom pogledu, od prvobitnog ugovora o javnoj nabavci, a da se pri tome ne prouzrokuju nesrazmerno velike tehničke teškoće ili nesrazmerno veliki troškovi za naručioca.

    Mišljenje Uprave pozitivno

    -U obrazloženju zahteva broj 398-4/2016 od 24.10.2016. godine, naručilac
    navodi da je, nakon sprovedenog otvorenog postupka javne nabavke, zaključio ugovor sa navedenom gupom ponuđača, te da je u toku izvođenja radova i nakon pregleda postojećeg krovnog pokrivača ustanovljeno da razmak letava nije odgovarajući za postavljeni crep, tako da je došlo do prokišnjavanja oko 60 odsto do 70 odsto krovne površine. Stoga se javila potreba za saniranjem nastalog problema tako što bi se izveli radovi na skidanju postojećeg crepa, demontaži postojećih slemenjaka i letava i ponovnom pokrivanju postojećim crepom, i izvođenjem nepredviđenih radova u iznosu od 15 odsto od ukupne vrednosti prvobitno zaključenog ugovora. U prilogu zahteva naručilac je dostavio Ugovor o javnoj nabavci radova druge faze na sanaciji kapele na pravoslavnom groblju u Bačkom Petrovom Selu, broj 398-2/2016, zaključenog dana 02.08.2016. godine sa grupom ponuđača koju čine privredno društvo Pro Casa d.o.o. iz Zrenjanina, SZR Daniel iz Ečke i privredno društvo DOO Pro Elektro iz Zrenjanina. Pored toga, priložen je i izveštaj nadzornog organa od 28.9.2016.godine, navodi se, između ostalog, u mišljenju Uprave za javne nabavke.

    Drugim rečima, mesnoj zajednici je dozvoljeno da zaključi još jedan ugovor sa firmom koja je i do sada radila posao, zbog nepredviđenih troškova.