Политика Саопштењe

СНС нас је питао, па да одговоримо

Потпредседник СНС-а Миленко Јованов је у писаној изјави достављеној јуче медијима позвао “председника ДЈБ Сашу Радуловића да објасни грађанима који је тачно члан Устава Србије прекршио председник Србије и СНС-а Александар Вучић”. Јуче је Саша Радуловић на седници Одбора за финансије поновио да председник Србије и СНС-а, баш као и Борис Тадић, крши Устав и поново га позвао да следи пример Томислава Николића и поднесе оставку на место председника СНС-а.

Захваљујемо се СНС-у на њиховом питању и са задовољством им дајемо овај одговор, мада су га већ могли прочитати у сваком од наших досадашњих саопштења на ову тему.

Председник Србије и СНС-а крши чланове 6, 111. и 115. Устава Републике Србије. Функција, посао и приватни интерес Александра Вучића као председника СНС-а је у сукобу интереса са јавном функцијом председника Републике Србије. Као председник СНС-а, он не може ни да испуњава своју обавезу из члана 111. Устава, изражава државно јединство Републике Србије и буде председник свих грађана.

Очигледно, Доста је било је својим захтевом да председник Србије поднесе оставку на место председника своје странке погодио право у мету. У свом уобичајеном маниру, потпредседник СНС-а написао је писмо пуно увреда и лажи, али је самим његовим писањем потврдио да чак и владајућа странка зна да својим поступцима њихов председник крши Устав Републике Србије и да то грађани виде. На увреде се нећемо обазирати јер то није наш ниво. Прилажемо их уз ово саопштење како би грађани могли да га прочитају.

Као државотворна странка која своју политику базира на поштовању Устава, закона, поделе власти и владавине права, Доста је било неће одустати од свог захтева. Захтевамо да председник Републике одмах поднесе оставку на место председника СНС-а.

Прилози:
Говор Саше Радуловића у Скупштини

Саопштење СНС-а

Релевантни чланови Устава Републике Србије

Забрана сукоба интереса
Члан 6.
Нико не може вршити државну или јавну функцију која је у сукобу са његовим другим функцијама, пословима или приватним интересима.
Постојање сукоба интереса и одговорност при његовом решавању одређују се Уставом и законом.

Положај председника Републике
Члан 111.
Председник Републике изражава државно јединство Републике Србије.

Неспојивост функција
Члан 115.
Председник Републике не може обављати другу јавну функцију или професионалну делатност.

 

Повезани текстови:

Председник Србије одмах да поднесе оставку на место председника СНС-а
Захтевамо да председник Републике поднесе оставку на место председника СНС
Иницијатива за промену Устава председника који крши Устав

Доста је било

Доста је било

Коментари

Кликни овде да поставиш коментар

  • Sale, postoji očigledno razlog zašto Vučić ne podnosi tu ostavku. Umesto što insistiraš na legalizmu, možda bi bilo pametnije da odigraš tu njegovu igru i time ga pritisneš. Ovde je očigledno u pitanju njegov strah i sad će naravno da se razbesni jer oni sve nas uhode odavno. Ako podnese tu ostavku ispustiće konce u stranci, odnsono kao što Toma ne može da se vrati na njeno čelo ovaj bi došao u problem i da ostane član. S druge strane ako on nije predsednik stranke stranka će verovatno krenuti da se raspada, odnosno ljudi neće verovati u njenog novog predsednika. Verovali bi ako bi to bio stari predsednik Toma, ali ovaj bi radio protiv Vučića.
    S obzirom da imamo neki oblik diktature, onda ti je lukavije da ideš prema diktatoru nego što pokušavaš da mu zađeš sa leđa. Suoči Vučića sa njegovim strahom.
    Ako se vratimo na legalizam i on te recimo posluša. Šta smo dobili? On zvanično nije na toj funkciji ali je i dalje obavlja jer tamo nema dovoljno stručne osobe koja ga može zameniti ni po njegovom ni po našem viđenju. Nije ni na funkciji premijera pa i tu funkciju obavlja i to nam je svima jasno.
    Pre ćeš ga pobediti ako ga suočiš sa njegovim strahom i ako ga javno po tom pitanju prozivaš.
    Ujedno i da ti objasnim razliku između Belog i ostalih po pitanju Vučića. Nama Vučić ne smeta, on je cool lik, nemamo mi ništa protiv njega lično, možda je i dobro što je u fazonu diktatora jer zamisli kada bi on pustio one njegove podanike da sami o bilo čemu odlučuju na šta bi to ličilo. Ovako stvar bar ima svoj oblik. Nama smeta SISTEM koji je stvorio Vučića, Dačića i sve ostale političare tog kova. Politika mora da bude u senci, a ne u prvom planu. U prvom planu moraju biti dobrobit društva, dela i ljudi. Zato mi i ne pokušavamo da srušimo Vučića ili da srušimo vlast, sistem već samo radimo na tome da zamenimo taj sistem, da ga pošaljemo u istoriju i uvedemo novi. Vučić je nebitan lik u svemu tome jer mi ćemo svoje postići i on tome nije prepreka niti može biti. Njegovo vreme polako prolazi. Što više ide ka ratnohuškačkoj politici (imenovanje Vulina na mesto ministra odbrane) to je sve slabiji i bliži svom političkom kraju. Živeće i radiće posle u našem sistemu pa će naučiti kako to treba da izgleda i funkcioniše. Nije kriv Vučić što je takav kakav jeste već je kriv sistem koji ga je stvorio i taj sistem moramo zameniti.

    • Poštovani Igore,
      lepo ste pisali; no, međutim, nije istina da je a.v. (ne mogu da mu pišem ime) nebitan lik … Bernard Šo kaže: “Politika nije prljava kurva sama po sebi; Loši karakteri, loši ljudi prljaju svaku politiku i svaki posao”;
      Dakle, dobrog čoveka položaj ne može da iskvari.
      Postoji niz primera …

  • ali, hm… predsednik stranke nije profesionalna delatnost, a nije ni javna funkcija (po Zakonu o javnim funkcijama). jedino član 111. ima (malo) neke veze, a 6-ti, eto on nema neke svoje poslove ni firme, živi eto, od plate predsedničke i to je to.

    • Upravo je član 6 najbitniji. Kaže da je funkcija predsednika nespojiva sa “другим функцијама, пословима или приватним интересима”. Očigledno da je predsednik stranke druga funkcija i posao. Generalno, i bez ustava je sasvim logično da ne treba da bude predsednik stranke. Jer, predsednik je predsednik svih građana i mora da zastupa sve građane. Sa druge strane, predsednik stranke zastupa samo svoju politiku i to protiv opozicije. I sad ti imaš predsednika koji je predsednik svih građana (pa čak i opozicije) i istovremeno radi funkciju sa kojom treba da zastupa interese samo svoje stranke (i protiv opozicije). Definitivno sukob interesa.

    • slažem se, ali bi ja onda ceo ovaj “odgovor SNS-u” upavo tako i formulisao, uz dalju napomenu o potrebi izmene Zakona o javnim funkcijama.

  • Pa i u Članu 9. Zakona o predsedniku Republike piše isto, citiram:

    Nespojivost funkcija i sukob interesa

    Član 9

    Predsednik Republike ne može vršiti drugu javnu funkciju ili profesionalnu delatnost.
    Predsednik Republike dužan je da se u svemu povinuje propisima kojima se uređuje sukob interesa pri vršenju javnih funkcija.

  • mislim da tu nedostaje još nešto : Vučič obavlja tri javne funkcije (što je nespojivo sa 112. čl. Ustava) : on je i član i skretar Saveta za nacionalnu Bezbednost. Sekretar predsedava i rukovidi Birou za nacionalnu bezbednost (znači, Sekretar obavlja dve funkcije).
    Sekratara bira Predsednik (što je izmenio SNS 2012., nekad je to bio šef kabineta).
    U sadašnjosti, Predsednik imenuje samog sebe na dužnost “glavnog bezbednjaka”.
    Ima li većeg primera nespojivosti funkcija? Ima li tu prostora za tužbu ?
    Da bi ovo što se sada radi, bilo legalno, morali bi da izmene zakon tako da Predsedik Republike istovremeno bude Sekretar saveta za nacionalnu bezbednost.