Beograd Saobraćaj Saopštenje

Beogradu su potrebni kružni tokovi

Sekretarijat za saobraćaj Beograda raspisao je tender za izradu Studije opravdanosti izgradnje kružnih tokova na 133 postojećih raskrsnica sa predlogom lokacija i idejnih rešenja. Studija se odnosi na neke velike raskrsnice, poput Terazija i Prizrenske ili Terazija i Trga Nikole Pašića, potom Vase Čarapića i Francuske, raskrsnice kod Vukovog spomenika, Pravnog fakulteta i Beograđanke (Kralja Milana i Kneza Miloša). Za razliku od “projekata” kao što su Beograd na vodi, Bus Plus fijasko, muzička fontana na Slaviji ili jarboli u najavi, koji su primeri korupcije, ovo je prva odluka beogradskih vlasti koja barem gleda u pravom pravcu.

Pored navednih lokacija, i Novi Beograd, Zemun, Zrenjaninski, Pančevački i Obrenovački put i mnoge druge saobraćajnice bi značajno poboljšale protočnost uvođenjem kružnih tokova. Sve veće saobraćajne gužve i neprohodne ulice,  nedostatak parking mesta i javnih garaža, mali broj vozila u GSP-u, nedovoljna pokrivenost rubnih naselja, život u Beogradu čine sve težim. Kružni tokovi su u poređenju sa semaforima mnogo bolje rešenje koje povećava protočnost saobraćaja, štedi gorivo i manje zagađuju okolinu i time pomažu unapređenju urbanistički zapuštenom dvomilionskomj gradu koji tapka u mestu već više decenija

U našem planu u 20 tačaka za Beograd pod brojem 14 stoji zacrtano – rešiti akutne saobraćajne probleme. Program, u krupnim crtama, nalaže da se obnovi saobraćajna infrastruktura, otvori javna debata o metrou, završi zaobilaznica oko Beograda, planiraju i izgrade mostovi, kao i dugoročno rešavanje problem parkiranja u Beogradu.

Grad Beograd je uvek bio veći i dugovečniji od svih vlasti. Zato briga o njemu i planiranje života u njemu ne sme nikada da bude određena kratkoročnim političkim ciljem jedne partije i ideologije. Kružni tokovi su nepohodni Beogradu. Kada dobije poverenje građana Beograda, Dosta je bilo će, bez korupcije, burazerskih tendera i nekvalitetnih radova, potpuno transparentno realizovati projekat uvođenja kružnih tokova na sve raskrsnice u Beogradu gde struka pokaže da je to moguće i opravdano.

Beogradski odbor “Dosta je bilo”

Dosta je bilo

Komentar

Klikni ovde da postaviš komentar

  • Odluka o kružnim tokovima je prava. Sumnjam u njenu realizaciju, ali ovakve odluke i ne bi trebale da budu političke već urbanističke. Kružni tokovi su veoma potrebni od velikih do malih. Mnogi smatraju kružnim tokovima samo one ogromne na Novom Beogradu i Slaviji, a ustvari kružni tokovi su odlični i u manjim ulicama. Kako to izgleda može se videti u mnogim gradovima Evrope, a prvo mi pada na pamet Oslo. U Oslu imate neverovatan broj kružnih tokova i uglavnom su svi sa do dve trake (jedna za desno i pravo, druga za levo i nazad). Funkcioniše besprekorno i nisam mogao da se načudim kada sam video jednostavno rešenje koje eliminiše semafore i beskonačne gužve. Nadam se da ova odluka neće ostati samo jedno predizborno obećanje i nadam se da nova vlast ko god to bio makar ovo sprovede u delo jer bi uticalo na kvalitet života u svim segmentima.