Ауторски текст Београд Коментар Саобраћај

Мост на операционом столу

Стари мост, између Бранковог и Газеле, који неки зову и „гвоздени“ или “немачки“, јер су га саградили Немци, на темељима ранијег, који је на почетку рата био срушен. Много година био је само помоћна, споредна веза између старог и новог дела Београда. Али, нагли раст града уз леву обалу Саве и десну Дунава, учинили су да, сем аутомобилског саобраћаја, постане и трамвајски мост, када је и овај вид превоза дошао у до Блока 45 ( чувени наслов у новинама „Трамвајем у 21. век“!). На све то надовезао се и интензиван аутобуски саобраћај.
Данас је то , како се каже, „жила куцавица“ између старог и новог дела града, највише баш захваљујући врло интензивном градском превозу, јер преко њега свакодневно пролази велики број аутомобила и трамваја и аутобуса. Чини се да аутобуси најбрже и највише оштећују коловоз.

Тренутно, ако идете аутомобилом, можете да бирате: или да возите по трамвајским шинама,уништавате гуме а чувате амортизере или да возите коловозом , чувате гуме и уништавате амортизере. Бирајте.

А што се аутобуса тиче, немају избор па једном гумом возе на трамвајској шини,а другом ван ње на огољеној подлози, јер је асфалт готово потпуно уништен од хиљада аутогума које ту пролазе 24 часа, тако да се види метална основа .Све ово догађа се када је интензитет саобраћаја на „гвозденом“ додатно појачан због реновирања ограде за пешаке на Бранковом мосту.

Ово не би било ништа неуобичајено, јер се коловози троше, али није нормално да се дозволи да се овако прометан мост толико упропасти. Ради се о свега пар стотина метара, колико је мост дуг. Но, оно што је још битније, јесте да свака нова подлога, до сада постављена, траје врло кратко. Наиме, сваких пар месеци, после обнављања, као код пацијента чија операција није успела, „гвоздени“ је опет на „оперционом столу“, јер се коловоз распадне. Ово је нарочито видљиво после зимског посипања сољу и када путари крећу из почетка.
Да ли је могуће да, у време када се у свету праве материјали отпорни и на разорне земљотресе, нису у стању да направи десетак сантиметара дебеле подлоге која ће да траје бар једну целу годину, поштеди све гумене четвороточкаше и повећа безбедност на мосту?

Предраг Жикић
Координатор ОО Савски венац

О аутору

Коментариши

Кликни овде да поставиш коментар