Autorski tekst Beograd Građevina Finansije

Barajevo-asfalt od 14 miliona…

Barajevo, postaje već tužno da se moji tekstovi bave samo negativnim stvarima, jeftinim kopijama, ali ova naša prigradska realnost me jednostavno tera na to da podelim sa vama još jedan biser Barajevske ekonomije i svesti.

Pošto smo videli da bez problema možemo da kopiramo Beograd na vodi, doduše bez vode, sada sam video da možemo da kopiramo i most, imamo čak i reku, široku nekih pola metra. Verovatno se zapitate koja je sličnost sa starijim bratom Beogradom? Naravno da pogađamo redom, slična je cena. Listam ja tako opštinski budžet, naiđem na stavku ” Most na barajevskoj reci”, što bi naši drugari iz ”Alan Ford-a” rekli- cijena, prava sitnica. Most nas koštao preko 14 miliona dinara. Nešto ja računam, ima možda 14 metara, milion dinara po metru, presabiram, pa i nije skupo. Međutim kao i svaki dođoš nemam predstavu da je most ustvari sagrađen još za vreme onih mrskih ”Žutih”.

Elem, pošto se dotičem satire u svakom tekstu koji objavim, pošto živimo u ovom tužnom i satiričnom vremenu, malo da stavimo šalu na stranu, pa da vidimo o čemu se tu zapravo radi.

Platili smo ASFALTIRANJE 14 metara mosta preko 14 MILIONA dinara. Da stavimo na stranu što je most kao most promašena investicija jer se nalazi u delu Barajeva gde nema nikakve frekvencije ljudi, zapitam se da li je moguće da je neko uspeo da smisli da asfaltiranje preko mosta koji je greškom čak izdignut plati preko 14 miliona dinara? Da li je moguće da smo postali tolike ovce da samo bespomoćno blejimo dok nam serviraju priče da treba da nas je sramota koliko nam je dobro? Da li je moguće da metar kvadratni asfaltiranja plaćamo preko 100 000,00 dinara? Nije zlatan verujte mi, na slikama možete videti običan mostić preko rečice na periferiji grada.

Izgleda da se vraćamo onim starim floskulama, dobrodošli u Srbiju, zemlju gde je sve moguće, gde je moguće da imamo sada Predsednika, juče Premijera, sutra možda i Patrijarha, sve u jedan. Gde jedan čovek može sve, a mi ostali da tapšemo, plaćamo mostove, fontane i ostalo. Malo me podseti na Saparmurata Nijazova, ako neko ne zna ko je on, slobodno neka pretraži na internetu, ali opet razlika što je Saparmurat Nijazov pravio statue od zlata, a mi ih plaćamo kao da su od zlata, a od čega su, čekamo da nam neko kaže, pošto očigledno ne mislimo biše svojim glavama.

Dosta je bilo.

Autor: Damir Tolja

DJB Barajevo

Oznake

DJB Barajevo

Komentari

Klikni ovde da postaviš komentar

  • Nije 14 kvadratnih metara nego 14 dužnih metara. Edit računicu. Nemam pojma koliko košta promena asfalta u toj dužini…autoput je 5’6 meleona evra po kilometru puta ovo je pet puta niža cena 😀 nema velikih mašina jbg al to je što je. Ako građevinci iz vaših redova kažu da je cena previsoka važi, opet satira bi morala da bude uporediva sa stvarnim činjenicama iz sličnih javnih nabavki u drugim mestima, ili preciznim cenama koštanja da bi bila prava satira.

    • Postovani, u pitanju jeste 14 duznih metara, koji su kostali 14 miliona dinara, a cena po kvadratu je izvedena okvirnom racunicom da je sirina mosta 6-7m, puta 15ak metara duzine, dolazimo do racunice od 14 000 000 za manje od 140 kvadrata, tj onih 100 000 dinara po kvadratu. Cena autoputa naprotiv nije veca od milion eura po kilometru na normalnom terenu, ne racunamo mostove, tunele i sl…ali auto put je gradjevina koja nije uporediva sa 10cm debljine asfalta preko mostica koji ne trpi nikakvo opterecenje. Ako zelite matematicki precizno, cena 1 tone asfalta je oko 6000 dinara, a pokriva 8m2 sloj debljine 10cm, formula je 1cm debljina, 1 m2 potrosnja oko 12,5kg, sto na 10cm debljine donosi potrosnju oko 125kg asfalta po m2, a sa 1 tonom mozemo pokriti 8 m2. Poenta celog teksta je bila da ovo asfaltiranje ne moze da kosta vise od 10ak hiljada eura, a ne famoznih 120 000. A naravno uvid u racunicu nemamo, tj. nema ga niko, stoji samo kao stavka u trosku budzeta nase opstine.