Autorski tekst Vojvodina Saobraćaj

Makadamom do Evropske prestonice kulture

Nejasno je ko u Gradskoj upravi za građevinsko zemljište i investicije ili pak u Gradskom veću, kreira program održavanja objekata putne privrede. Nejasno je, takođe, na osnovu kojih parametara se program kreira i šta je to što daje prednost jednoj ulici u odnosu na drugu, kada je sanacija u pitanju. Da li je to stanje kolovoza, stepen frekventnosti ulice ili nešto treće? Ovo bi svakako bilo korisno znati.

Građani Novog Sada vrlo dobro vide i sami da je stanje najvećeg broja ulica u gradu izuzetno loše, može se reći i katastrofalno. Svaka veća saobraćajnica u gradu je prepuna rupa i neravnina na putu, nastalih usled kočenja autobusa i kamiona. Krene li se Futoškim putem od grada ka Veterniku, nailazi se na kolovoz sličniji makadamu nego asfaltnom putu, a isti slučaj je i u Hajduk Veljkovoj ulici, Vojvođanskoj, Bulevaru Kneza Miloša, okolini Kvantaške pijace, kao i u najstarijem delu Grada-Almaškom kraju, te na svim većim raskrsnicama i čvorištima.

Kako je moguće da ovi lokaliteti nisu obuhvaćeni programom i tokom 2017. godine i dovedeni u prihvatljivo stanje? Da li su kreatori programa smatrali da ima prioritetnijih lokacija od nabrojanih, kojima svakodnevno prolazi na hiljade vozila?

Nedostatak sredstava svakako ne može biti opravdanje, jer smo u Izveštaju izvršenja Budžeta za 2017. godinu videli da se suficit u gradskoj kasi meri milijardama. Jasno je da Grad ima sredstava da sanira apsolutno svaki metar kolovoza kom je sanacija neophodna. Svakako je nepotrebno naglašavati važnost kvaliteta puteva za bezbednost saobraćaja.

Vrlo je slična situacija i sa biciklističkim stazama, naročito onim duž velikih saobraćajnica, kao što je Futoški put.

Očigledno je da razlozi za ovakvo stanje objekata putne privrede leže u nezainteresovanosti i nedostatku kompetencija onih koji odlučuju. Ovo je sve samo posledica nepisanog pravila da je u javnim preduzećima partijska knjižica ulaznica tamo gde ulaznica mora biti samo i jedino stručnost i rad.

U slučaju nastajanja štete na vozilima zbog neadekvatnog stanja kolovoza, vlasnik oštećenog vozila ima pravo da naknadu štete naplati od JKP nadležnog za održavanje puta. JKP takve troškove zatim prevaljuje na Budžet grada, što dalje znači da na kraju sve to plaćaju građani, odnosno svi mi!

Istovremeno, zbunjujuće deluju podaci koji se odnose na održavanje puteva u zimskim uslovima. Konkretno, radi se o utrošku industrijske soli u 2017. godini. Ako se uporede podaci iz materijala sa istim izveštajem za 2016. godinu, evidentno je da je u 2017. godini utrošeno 2.900 tona soli više u odnosu na 2016. godinu. Lager je uvećan za 1.000 tona, ali se ne vidi gde je ta razlika od 1.900 tona soli? Smatramo da ovo pitanje traži ozbiljan odgovor, jer je tržišna vrednost količine soli, čija nam je sudbina nepoznata, preko 30.000.000 dinara.

Iako je u Izveštaju navedeno da je realizacija programa približna planiranom, kao i da je fizički obim posla koji je urađen veći nego 2016. godine, Izveštaj ne može dobiti prelaznu ocenu, jer ne odražava realno stanje naših gradskih saobraćajnica. Ovo je stav opozicionih odbornika i Odborničke grupa DJB. Međutim, zahvaljujući glasačkoj nadmoći pozicije, Izveštaj je usvojen, a građani Novog Sada će i dalje morati da se voze „makadamom“ u „Evropskoj prestonici kulture“.

Gradski odbor „DJB“ Novi Sad

Oznake