Један од најважнијих разлога који се наводе за потписивање правно обавезујућег споразума са Приштином је да Србија нема дефинисане границе и да њен Устав не важи на целој територији. ДЈБ припрема законско решење које је у складу и са Уставом Републике Србије и са међународним правом и Резолуцијом 1244 и које практично решава оба ова проблема, а не захтева правно обавезујући споразум са Приштином.
Чланом 16. Став 2. Устава Републике Србије каже:
“Општеприхваћена правила међународног права и потврђени међународни уговори саставни су део правног поретка Републике Србије и непосредно се примењују. Потврђени међународни уговори морају бити у складу са Уставом.”
Статус Косова и Метохије дефинише Резолуција 1244 која каже да је КиМ саставни део Србије под протекторатом Уједињених Нација. Преамбула Устава Републике Србије каже да је КиМ саставни део Републике Србије. Територија Републике Србије је стога дефинисана и Уставом Републике Србије и Резолуцијом 1244, међународним правним актом којим се дефинише статус КиМ.
Данска је део Европске Уније и у свом саставу, у складу са својим Уставом, има Фарска острва која себе сматрају независном државом. Грађани Фарских острва немају погодности данског пасоша нити могућност да се сматрају држављанима ЕУ, па чак ни држављанима Данске, имају своју фудбалску репрезентацију, доносе своје законе, на референдуму су се још одавно изјасили за независност, али их Данска сматра својом локалном самоуправом. Данској одговора да фактичко стање и проблем са делом територије где становништво не осећа припадност тој земљи, реши тако што ће њихове захтеве подвести под свој Устав са високим степеном аутономије. Фарска острва немају столицу у Уједињеним Нацијама.
Члан 182. Став 2. Устава Републике Србије каже:
Република Србија има Аутономну покрајину Војводину и Аутономну покрајину Косово и Метохија. Суштинска аутономија Аутономне покрајине Косово и Метохија уредиће се посебним законом који се доноси по поступку превиђеном за промену Устава.
Доношењем Закона о Косову и Метохији, користећи модел Фарских острва, а и многе друге примере који постоје у свету, Србија може, без промене Устава, поштујући Резолуцију 1244, да подведе Косово и Метохију под свој уставно-правни поредак. Сагласност Албанаца за ово није потребна. Законом ће се одредити сва питања, од држављанства и личних карата, до поделе/територијалне организације Косова и Метохије, Заједнице српских општина, статуса четири општине на северу Косова, сва пореска питања, питања пензија и социјалне заштите, образовања, чланства у међународним организацијама, спортским организацијама, итд.
Закон о Косову и Метхији ће такође дефинисати платформу за све даље преговоре са Приштином око свих спорних питања, као што су питања имовине и територијалне организације аутономне покрајине Косово и Метохија. Осим ових спорних питања, Србија нема ниједан разлог да потписује било какав обавезујући споразум са Приштином. О столици Косова у Уједињеним Нацијама не може бити речи. Косово и Метохија је саставни део Србије и тако ће и остати.
“Закон о Косову и Метхији ће такође дефинисати платформу за све даље преговоре са Приштином око свих спорних питања, као што су питања имовине и територијалне организације аутономне покрајине Косово и Метохија”.
Samo neko mora da ih natera da pregovaraju pod takvim okolnostima. Oni sebe smatraju nezavisnom drzavom za sta su dobili i brojna priznanja iste. Javno mnjenje kod njih je izrazito radikalno po ovim pitanjima pa ce biti tesko nesto postici. Haradinaj je u svom interviju nekoj nasoj tv rekao da kad dobiju stolicu u UN onda ce realizovati ZSO i ostale sporazume. Za njih je UN uslov svih uslova.
Ako je ideja pat pozicija dok ne obnovimo privredu i dok se ne konsolidujemo na medjunarodnom planu i ako je ideja da se iskoriste “tople struje” iz SAD da se pregovori dovedu na ovaj kolosek onda je put ispravan.
Ja podrzavam borbu za nase interese u svako vreme i pod bilo kakvim uslovima. Sa tim stvarima se ne podkosuruje i ne trguje iako je linija manjeg otpora prihvatljiva za mnoge ( po sistemu dajte pa da zivnemo malo). I po odnosu prema nasim interesima se prepoznaje vlast. Ovaj pristup DJB-a je za svaku pohvalu jer se jasno uocavaju pokusaji zastite nasih interesaza razliku od vucica gde je ocigledno da pokusava da zadovolji necije tudje interese (ne mozemo dobiti nista po njemu, a pregovara, sizofreno zaista).
Predlog je odlican I zasnovan na pravnim cinjenicama. Ono sto bi eventualno moglo da zabrine je status AP Vojvodine koja bi mogla zatraziti nezavisnost po istom tom modelu s obzirom da poput Katalonije vec ima oformljene sopstvene sve politicke I administrativne organe pa cak I grb I zastavu. U tom slucaju bismo umesto jednog imali 2 problema a Srbija bi se svela na granice famoznog Beogradskog pasaluka.
Nadam se da ce u pripremi ovog Zakona ta zamka biti izbegnuta.
Bravo! Sa nestrpljenjem očekujem taj predlog.
Ne nadajte se da će iko izuzev posetilaca vašeg net-portala saznati za ovo. Mediji će naravno gromoglasno da ćute, kao o lokomotivi.
Put pod noge! Ovo morate da promovišete uživo, na sastancima u odborima, u razgovoru sa članstvom i deljenjem štampanih proglasa koje će ukućani i komšije članova čitati.
Iza ovakvog zakona dolazi plan za reintegraciju etničkih Albanaca u građanstvo Srbije. Ogroman posao!
oni pripremaju vojsku, a taci pored nezavisnosti trazi i presevsku dolinu!