Kosovo i Metohija Politika Saopštenje

DJB priprema Zakon o Kosovu i Metohiji

Jedan od najvažnijih razloga koji se navode za potpisivanje pravno obavezujućeg sporazuma sa Prištinom je da Srbija nema definisane granice i da njen Ustav ne važi na celoj teritoriji. DJB priprema zakonsko rešenje koje je u skladu i sa Ustavom Republike Srbije i sa međunarodnim pravom i Rezolucijom 1244 i koje praktično rešava oba ova problema, a ne zahteva pravno obavezujući sporazum sa Prištinom.

 

Članom 16. Stav 2. Ustava Republike Srbije kaže:

“Opšteprihvaćena pravila međunarodnog prava i potvrđeni međunarodni ugovori sastavni su deo pravnog poretka Republike Srbije i neposredno se primenjuju. Potvrđeni međunarodni ugovori moraju biti u skladu sa Ustavom.”

 

Status Kosova i Metohije definiše Rezolucija 1244 koja kaže da je KiM sastavni deo Srbije pod protektoratom Ujedinjenih Nacija. Preambula Ustava Republike Srbije kaže da je KiM sastavni deo Republike Srbije. Teritorija Republike Srbije je stoga definisana i Ustavom Republike Srbije i Rezolucijom 1244, međunarodnim pravnim aktom kojim se definiše status KiM.

Danska je deo Evropske Unije i u svom sastavu, u skladu sa svojim Ustavom, ima Farska ostrva koja sebe smatraju nezavisnom državom. Građani Farskih ostrva nemaju pogodnosti danskog pasoša niti mogućnost da se smatraju državljanima EU, pa čak ni državljanima Danske, imaju svoju fudbalsku reprezentaciju, donose svoje zakone, na referendumu su se još odavno izjasili za nezavisnost, ali ih Danska smatra svojom lokalnom samoupravom. Danskoj odgovora da faktičko stanje i problem sa delom teritorije gde stanovništvo ne oseća pripadnost toj zemlji, reši tako što će njihove zahteve podvesti pod svoj Ustav sa visokim stepenom autonomije. Farska ostrva nemaju stolicu u Ujedinjenim Nacijama.

 

Član 182. Stav 2. Ustava Republike Srbije kaže:

Republika Srbija ima Autonomnu pokrajinu Vojvodinu i Autonomnu pokrajinu Kosovo i Metohija. Suštinska autonomija Autonomne pokrajine Kosovo i Metohija urediće se posebnim zakonom koji se donosi po postupku previđenom za promenu Ustava.

 

Donošenjem Zakona o Kosovu i Metohiji, koristeći model Farskih ostrva, a i mnoge druge primere koji postoje u svetu, Srbija može, bez promene Ustava, poštujući Rezoluciju 1244, da podvede Kosovo i Metohiju pod svoj ustavno-pravni poredak. Saglasnost Albanaca za ovo nije potrebna. Zakonom će se odrediti sva pitanja, od državljanstva i ličnih karata, do podele/teritorijalne organizacije Kosova i Metohije, Zajednice srpskih opština, statusa četiri opštine na severu Kosova, sva poreska pitanja, pitanja penzija i socijalne zaštite, obrazovanja, članstva u međunarodnim organizacijama, sportskim organizacijama, itd.

Zakon o Kosovu i Methiji će takođe definisati platformu za sve dalje pregovore sa Prištinom oko svih spornih pitanja, kao što su pitanja imovine i teritorijalne organizacije autonomne pokrajine Kosovo i Metohija. Osim ovih spornih pitanja, Srbija nema nijedan razlog da potpisuje bilo kakav obavezujući sporazum sa Prištinom. O stolici Kosova u Ujedinjenim Nacijama ne može biti reči. Kosovo i Metohija je sastavni deo Srbije i tako će i ostati.

 

Dosta je bilo

Komentari

Klikni ovde da postaviš komentar

  • “Zakon o Kosovu i Methiji će takođe definisati platformu za sve dalje pregovore sa Prištinom oko svih spornih pitanja, kao što su pitanja imovine i teritorijalne organizacije autonomne pokrajine Kosovo i Metohija”.
    Samo neko mora da ih natera da pregovaraju pod takvim okolnostima. Oni sebe smatraju nezavisnom drzavom za sta su dobili i brojna priznanja iste. Javno mnjenje kod njih je izrazito radikalno po ovim pitanjima pa ce biti tesko nesto postici. Haradinaj je u svom interviju nekoj nasoj tv rekao da kad dobiju stolicu u UN onda ce realizovati ZSO i ostale sporazume. Za njih je UN uslov svih uslova.
    Ako je ideja pat pozicija dok ne obnovimo privredu i dok se ne konsolidujemo na medjunarodnom planu i ako je ideja da se iskoriste “tople struje” iz SAD da se pregovori dovedu na ovaj kolosek onda je put ispravan.
    Ja podrzavam borbu za nase interese u svako vreme i pod bilo kakvim uslovima. Sa tim stvarima se ne podkosuruje i ne trguje iako je linija manjeg otpora prihvatljiva za mnoge ( po sistemu dajte pa da zivnemo malo). I po odnosu prema nasim interesima se prepoznaje vlast. Ovaj pristup DJB-a je za svaku pohvalu jer se jasno uocavaju pokusaji zastite nasih interesaza razliku od vucica gde je ocigledno da pokusava da zadovolji necije tudje interese (ne mozemo dobiti nista po njemu, a pregovara, sizofreno zaista).

  • Predlog je odlican I zasnovan na pravnim cinjenicama. Ono sto bi eventualno moglo da zabrine je status AP Vojvodine koja bi mogla zatraziti nezavisnost po istom tom modelu s obzirom da poput Katalonije vec ima oformljene sopstvene sve politicke I administrativne organe pa cak I grb I zastavu. U tom slucaju bismo umesto jednog imali 2 problema a Srbija bi se svela na granice famoznog Beogradskog pasaluka.
    Nadam se da ce u pripremi ovog Zakona ta zamka biti izbegnuta.

  • Bravo! Sa nestrpljenjem očekujem taj predlog.
    Ne nadajte se da će iko izuzev posetilaca vašeg net-portala saznati za ovo. Mediji će naravno gromoglasno da ćute, kao o lokomotivi.
    Put pod noge! Ovo morate da promovišete uživo, na sastancima u odborima, u razgovoru sa članstvom i deljenjem štampanih proglasa koje će ukućani i komšije članova čitati.
    Iza ovakvog zakona dolazi plan za reintegraciju etničkih Albanaca u građanstvo Srbije. Ogroman posao!