VIDEO Медији Преносимо

Медији присиљени да буду послушни

Процена Савета за борбу против корупције да је 840 милиона евра јавног новца, током четири године, дато за куповину наклоности медија или је извучено у партијске касе преко маркетинга, само је минимална процена. Ради се о много већим свотама, оценила је у емисији Пешчаника Мирослава Миленовић, чланица Савета за борбу против корупције открила.

 

Pescanik_Pun kufer marketinga

Миленовићева је открила да су Поште Србије, само дан након усвајања извештаја Савета, у коме је забележено да су на маркетинг, спонзорства и донације потрошиле 37 милиона, стигли нови извештаји на преко 237 милиона динара. Поште Србије су, дакле, потрошиле два милиона евра више него што је Савет забележио у свом извештају.

У емисији је упозорено да се новац јавних предузећа и државних инститиција злоупотребљава за пропагирање странака, политичара и успеха којих нема. Мирослав Милићевић, потпредседник Савета, истакао је проблем да се јавни новац користи за увођење клијентелизма.

Извештај је показао да су медији доведени у ситуацију да морају да буду послушни ако желе да преживе јер пресудно зависе од јавног новца. Резултат је слика виртуелне реалности у медијима.

Влада преко Тужилаштва покушава да заустави рад Савета

Душан Слијепчевић, дугогодишњи члан Савета за борбу против корупције, оценио је да извршна власт преко Тужилаштва покушава да заплаши и заустави рад Савета за борбу против корупције. Слијепчевић истиче да су, од кад је он у Савету, „свих пет влада Србије на идентичан начин функционисале: нису одговарале на извештаје Савета или нису комуницирале са Саветом, а са друге стране дозвољавале су моћницима да злоупотребљавају сва правна средства, суд и тужилаштво да се обрачунавају са Верицом Бараћ“. Док је била на челу Савета, против Верице Бараћ је било поднето 13 кривичних пријава. Она није ни једном оглашена кривом, али је доживљавала разноразна малтретирања у току тих поступака.

-Данас имамо исти механизам. Оног момента кад извршна власт није задовољна нашим извештајем, она прибегава опробаном систему – подноси кривичне пријаве преко својих експонената. У случају извештаја о Дипосу поднета је кривична пријава против потпредседника Савета Мирослава Милићевића за кривично дело неовлашћеног прикупљања личних података. Сваки правник може да зна да ли у овом случају постоје елементи тог дела, а поготово би то требало да знају колеге из Тужилаштва које су дале себи слободу да нам пошаљу акт за прикупљање обавештења. Фрапиран сам да је Прво основно тужилаштво предузело тај корак. Мислим да је у питању производња страха и терање нас да престанемо да објављујемо извештаје. Симптоматично је да се то понавља годинама. Недопустиво је да извршна власт преко Тужилаштва врши такву врсту притисака – оценио је Слијепчевић.

Погледајте целу емисију „Пун куфер маркетинга“.

Коментар

Кликни овде да поставиш коментар

  • Da, kao što su prinuđeni da stalno izvestavaju ko je kome počupao kosu na farmi, ko se pobio na parovima, koja starleta ima najbolje silikone, kojoj su se videle gaćice, koja se pokazala bez tangi pred kamerama… Dajte, prestanite više i, ako vam je stalo, počnite da se bavite kulturom medija u ovom jadnom društvu. Da li je društvo isto kao mediji ili obrnuto, ne zna se, ali da (skoro svi) mediji truju ovo društvo – to je činjenica! Nisam pročitao ceo ovaj text, bio mi je dovoljan samo naslov.