Ауторски текст Београд Медији

Медији у Обреновцу параван за политичко-тајкунску пљачку

Преко финансирања локалних медија у општини Обреновац исисавају се огромне количине новца из јавних предузећа директно у партијске и приватне касе. Новац дат за локалне медије није поправио локално информисање, напротив. Новац у Обреновцу дат за медије нема никакве, ама баш никакве везе са медијима. Има везе само са политиканством и локалним тајкунима, отимачином, дезинформисањем и заглупљивањем.

Обреновац има једну локалну телевизију, а други локални медији су потпуно безначајни у односу на моћни РТВ „МАГ“. Одређени утицај имају новине „ПАЛЕЖ“. Оба медија финансирају се из буџета. Општина и сва јавна предузећа имају „обавезу“ да потпишу уговоре са овим блатоидима. И МАГ и Палеж имају уговоре на годишњем нивоу са свим ЈП чији је оснивач општина Обреновац (ЈКП Топловод, ЈКП Водовод и канализација, ЈП за изградњу Обреновца, ЈП Пословни простор, ЈКП Паркинг сервис, ЈКП Обреновац, ЈП спортско културни центар и ЈП за заштиту и унапређење животне средине).
Средства која се на овај начин расипају из буџета су значајна, јер сва јавна предузећа издвајају више стотина хиљада годишње за РТВ МАГ и блатоид „Палеж“. Када на то додате општину, која издваја највише, долазимо до милионских износа.

У Извештају о могућем утицају јавног сектора на медије Савета за борбу против корупције из децембра 2015. године о Палежу се каже следеће:
„Рударски басен „Колубара“ доо донирао је 290.000 динара Агенцији за издаваштво и маркетинг Палеж штампа из Обреновца и то „за опремање дела редакције неопходном рачунарском опремом и обнављање фоторепортерске службе“. Средства су донирана у марту 2014. Године, када су одржани и парламентарни избори, а корисник донације је издавач локалног таблоида „Палеж“, који афирмативно промовише рад РБ Колубара и тадашњег директора Милорада Грчића (СНС).

Након што је Влада Републике Србије одржала седницу на површинским коповима РБ Колубара, лист Палеж је на насловној страни пренео вест под насловом „Цела Влада на поклањању код Грчића“. Власник агенције Палеж штампа из Обреновца је Весна Јоксимовић, а предузеће је регистровано на истој адреси у Обреновцу као и агенција Палеж пресс у власништву Момчила Јоксимовића.

Који је интерес јавног предузећа РБ „Колубара“ из Лазаревца да финансира мали локални медиј из Обреновца? Одговор је једноставан: зато што је тадашњи директор Колубаре Милорад Грчић истовремено и председник општинског одбора СНС-а у Обреновцу.

paraziti

 

Из истих разлога и истих фондова финансира се и локална телевизија „МАГ“ само су средства много већа. У већ поменутом Извештају Савета за борбу против корупције стоји да је у периоду (2011-2014) за годишње услуге медијског праћења између осталих плаћено Студију МАГ из Обреноваца за три године плаћено око 7,5 милиона динара.

На овај начин се државним новцем обезбеђује медијско време и све друго шта је потребно у изборној кампањи. Може се претпоставити да је исто рађено и за време претходног директора РБ „Колубара“ Небојше Ћерана из Обреновца, који је такође био председник општинског одбора Демократске станке. Јер, систем је успостављен још за време претходне власти, а власт СНС га је додатно „унапредила“.

РТВ „МАГ“ је добијао средства и од других државних институција. У Извештају Савета за борбу против корупције пише да је Републички завод за статистику (РЗС) 2011. године у оквиру промотивне кампање за попис становништва, домаћинстава и станова услуге оглашавања платио ТВ Маг плус Обреновац у износу од 2,9 милиона динара.
РЗС је спровео 2012. године и промотивну кампању за попис пољопривреде у Републици Србији, а услуге оглашавања плаћене су ТВ Маг 11,7 милиона динара.

ГО Обреновац, на челу са Мирославом Чучковићем, новопеченим напредњаком, у 2015. години платила је МАГ-у вртоглавих 11.700.000 динара за медијске услуге. Приближно иста сума додељена је овој телевизији и у оквиру пројектног финансирања медија на незаконит начин и у 2016. години (http://dostajebilo.rs/obrenovac-podmicivanje-poslusnih/?lang=lat). ТВ МАГ је у 2015. години имао са ЈКП Обреновац уговор на 35.000 динара месечно + пдв.

Медијско-политичка спрега у Обреновцу постоји и на нивоу родбинских односа. Рецимо, супруга власника и главног уредника ТВ МАГ запослена је у ЈКП „Обреновац“, на измишљено радно место. Оваквих примера непотизма је безброј.

Многи не знају да је Обреновац општина која је до скоро имала вероватно највећи буџет у Србији. Нажалост, то се никако не може приметити у животу грађана као ни на терену. Док се не раскринка ова криминална веза између медија и политике, Обреновац не може кренути напред.

Стварно Доста је било!

Прилог: Упоредни приказ буџета Обреновца и Лазаревца

prikaz-budzeta

Будимир Ганић,

Општински одбор покрета Доста је било, Обреновац

Ознаке
Доста је било

Доста је било

1
Оставите коментар

avatar
2500
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Stocnjak Recent comment authors
најновији најстарији
Stocnjak
Гост
Stocnjak

Iz Obrenovca sam i slazem se u potpunosti sa celim tekstom. MAG televizija se svela na sredstvo informisanja miroslava cuckovica i milorada grcica(namerno malim slovima).U Obrenovcu su najvece otimacine od svih opstina Beograda, burazerska ekonomija na delu. Dosta je bilo cuckovica i lokalnih tajkuna, DOSTA JE BILO